اعتراف پنتاگون درباره حمله به پایگاه‌های آمریکا در سوریه

کد خبر: 1212499

وزارت دفاع آمریکا خبر داد تعداد مجروحان حملات اخیر گروه‌های مقاومت به پایگاه‌های آمریکایی در سوریه به 12 نفر افزایش یافته که 6 نفر آنها به دلیل انفجار موشک‌ها با ضربه مغزی مواجه شده‌اند.

اعتراف پنتاگون درباره حمله به پایگاه‌های آمریکا در سوریه

«پات رایدر» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا شامگاه پنجشنبه خبر داد در حمله اخیر گروه‌های مسلحی که مدعی شده تحت حمایت ایران هستند، 12 نظامی آمریکایی مجروح شدند.

وی همچنین اعلام کرد که ارزیابی می‌کند درحمله هوایی اخیر آمریکا به گروه‌های مسلح تحت حمایت ایران، 8 نفر کشته شده‌اند.

بر اساس گفته سخنگوی پنتاگون، هشت نفری که در حمله هوایی آمریکا کشته شده‌اند ایرانی نبوده بلکه در مجموعه‌های تحت حمایت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت دارند.

رایدر مدعی شد که پنتاگون مطمئن است که حملات علیه نیروهای آمریکایی در سوریه توسط گروه‌های وابسته به سپاه پاسداران انجام شده است.

وی افزود: «اتخاذ اقدامات نظامی مناسب برای حمایت از نیروهای آمریکایی در سوریه را ادامه خواهیم داد تا بدین صورت آمریکایی‌ها را برای کاهش تنش متقاعد کنیم».

پیشتر گروهی عراقی موسوم به «لواء الغالبون» در بیانیه‌ای حمله ظهر پنجشنبه گذشته  به پایگاه آمریکا در شرق سوریه را برعهده گرفت.

این گروه اعلام کرد: «اعلام می‌کنیم که یگان پهپادی مقاومت اسلامی لواء الغالبون توانسته فرودگاه رمیلان در جمهوری عربی سوریه را که تحت اشغال نیروهای آمریکایی قرار دارد، ظهر پنجشنبه‌ی اول ماه مبارک رمضان، رأس ساعت یک ظهر، به وقت بغداد هدف قرار دهد».

در ادامه این بیانیه آمده است: «این عملیات به اذعان اشغالگران آمریکایی منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از سربازانشان شد»./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها