حقوق بازنشستگان| واریز حقوق بازنشستگان| اخبار متناسب سازی حقوق بازنشستگان

واریز عیدی 10 میلیونی بحساب بازنشستگان | شرایط وام ۵۰ میلیونی بازنشستگان + کدام بازنشستگان این وام را می گیرند

کد خبر: 1096088

به گفته‌ی موسوی بنا بر اعلام وزیر اقتصاد کشور شرایط دریافت وام بازنشستگان تسهیل یافته و دیگر نیازی به ارائه وثیقه نیاز نخواهد بود، همچنین به لحاظ تعداد ۴ هزار میلیارد تومان برای جمعیت ۴۰۰ هزار نفر در خصوص مسئله تامین اجتماعی درنظر گرفته شده است.

واریز عیدی 10 میلیونی بحساب بازنشستگان | شرایط وام ۵۰ میلیونی بازنشستگان + کدام بازنشستگان این وام را می گیرند

رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: در سال گذشته ۲۷۰ هزار نفر وام ۷ میلیونی را دریافت کرده اند، این رقم نسبت به گذشته رشد بسیار خوبی را داشته البته این وام علاوه بر وام‌هایی خواهد بود که دولت در سطح کلان اعلام کرده است.

مبلغ وام بازنشستگان در سال 1401

میرهاشم موسوی گفت: در سال جدید مبلغ وام بازنشستگان از ۷ میلیون به ۱۰ میلیون تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

 رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: در سال گذشته ۲۷۰ هزار نفر وام ۷ میلیونی را دریافت کرده اند، این رقم نسبت به گذشته رشد بسیار خوبی را داشته البته این وام علاوه بر وام‌هایی خواهد بود که دولت در سطح کلان اعلام کرده است.

به گفته‌ی موسوی بنا بر اعلام وزیر اقتصاد کشور شرایط دریافت وام بازنشستگان تسهیل یافته و دیگر نیازی به ارائه وثیقه نیاز نخواهد بود، همچنین به لحاظ تعداد ۴ هزار میلیارد تومان برای جمعیت ۴۰۰ هزار نفر در خصوص مسئله تامین اجتماعی درنظر گرفته شده است.

وام بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی امسال چقدر است؟

به نقل از ایسنا، میرهاشم موسوی : یکی از خدماتی که می تواند در شرایط سخت معیشتی به کمک بازنشستگان بیاید وام قرض الحسنه است که تامین اجتماعی، در کنار وام‌هایی که به شکل عمومی قابل پرداخت است و دولت هم تصمیمات خوبی برای آن درنظر گرفته است.

وی افزود: توسعه پرداخت وام‌های قرض الحسنه بازنشستگان را برای سال آینده خواهیم داشت.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه بالغ بر ۴۰۰۰ میلیارد تومان منابع برای این منظور پیش‌بینی کردیم گفت: مبلغ وام به ازای هرنفر ۱۰ میلیون تومان خواهد بود. در سال جاری این مبلغ هفت میلیون تومان بود که برای سال آتی ۴۰ درصد رشد خواهد داشت.

موسوی افزود: امسال حدود ۲۷۰ هزار نفر وام دریافت کردند که پیش بینی ما برای سال آینده، بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر است که به اقتضای شرایط پرداخت می‌شود و می‌تواند خبر خوبی برای بازنشستگان باشد.

وام بازنشستگان| سهم بازنشستگان تهرانی از بودجه وام

همچنین آنطور که رئیس کانون بازنشستگی استان تهران می‌گوید، سهم بازنشستگان تهرانی از بودجه وام امسال احتمالا حدود ۵۰ هزار نفر باشد، یعنی بودجه ۳۵۰ میلیارد تومانی.

در مهر به تجارت‌نیوز گفته بود که تا پایان ماه وام هشت هزار نفر دیگر وام می‌گیرند. براساس آخرین پیگیری‌ها از صندوق بازنشستگی استان تهران، وام این هشت هزار نفر واریز شده و تعداد واریزی‌ها به ۲۸ هزار نفر رسیده است.

دهقان‌کیا به تجارت‌نیوز می‌گوید: به احتمال زیاد سهم بازنشستگان تهرانی ۵۰ هزار نفر باشد که ثبت‌نام‌ها برای ۲۲ هزار نفر دیگر ادامه دارد. دو مرجله دیگر ثبت‌نام مرحله باقی مانده و به گفته او در حال حاضر نیز سامانه برای ثبت‌نام از بازنشستگان فعال است.

او توضیح می‌دهد: بازنشستگان تامین اجتماعی تا ۲۶ آبان فرصت دارند که ثبت‌نام کنند. پس از ۲۶ آبان سامانه ثبت‌نام بسته می‌شود تا درخواست‌های جدید بررسی و وام تایید شده‌ها واریز شود. آخرین مرحله ثبت‌نام نیز در آذر انجام می‌شود.

رئیس کانون بازنشستگی تهران در پایان درباره افزایش حقوق و کمک معیشتی سازمان تامین اجتماعی توضیح داد: امسال خبری از کمک‌های حمایتی نیست اما ما تلاش می‌کنیم که حقوق بازنشستگان افزایش خوبی داشته باشد در این خصوص نیز جلسه‌ای را به تازگی داشتیم.

جزئیات دریافت وام بازنشستگان

علی خدامی به بازنشستگان اعلام کرد: وام‌های ضروری ۱۲ میلیون تومانی و وام ازدواج جزء پرداخت‌های این صندوق است و ثبت‌نام «وام‌های بدون ضامن» که اخیرا از سوی وزارت اقتصاد و بانک مرکزی اعلام شده است، صرفا از طریق سیستم بانکی انجام می‌گیرد و صندوق درخصوص پرداخت این نوع وام، مسئولیتی جز «صدور گواهی کسر از حقوق» در سقف اعتباری موجود هریک از بازنشستگان ندارد.

مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به مراجعات و تماس‌های بازنشستگان در رابطه با وام‌های بدون ضامن به ستاد و مدیریت‌های استانی صندوق در هفته‌های اخیر گفت: ثبت‌نام و پرداخت این وام‌ها از طریق بانک‌های مختلف و با مدیریت وزارت امور اقتصاد و دارایی انجام می‌گیرد و بازنشستگان عزیز هم در صورت نیاز به این وام‌ها، باید به شعب بانک‌ها مراجعه کنند و متناسب با اعتبارسنجی صورت‌گرفته از ناحیه بانک‌ها و با تشریفات اداری اقدام نمایند.

او در پاسخ به این سوال که «آیا صندوق بازنشستگی کشوری نسبت به گواهی کسر از حقوق برای پرداخت وام‌های بدون ضامن اقدام می‌کند؟»، اظهار داشت: طبق بخشنامه ‎وزارت اقتصاد، بانک‌های زیرمجموعه این وزارتخانه موظف شده‌اند تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان افراد حقوق‌بگیر و مستمری‌بگیر دارای رتبه اعتباری مناسب (از بانک محل دریافت حقوق خود) را «بدون ضامن» انجام دهند که در این زمینه، اعتبارسنجی از سوی بانک انجام می‌گیرد؛ لیکن برای دریافت گواهی کسر از حقوق، بازنشستگان عزیز می‌توانند طبق روال سابق، با مراجعه به بخش مربوط به «صدور گواهی کسر از حقوق» در درگاه الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری (به آدرس: sabasrm.ir) در صورت وجود ظرفیت دریافت وام جدید، این گواهی را دریافت کنند.

خدامی تاکید کرد: صندوق بازنشستگی کشوری در ارتباط با وام‌های بدون ضامن، صرفا ملزم به ارائه گواهی کسر از حقوق است.

پرداخت وام بدون ضامن  بازنشستگان در بانک صادرات

پیش از این، مدیرعامل بانک صادرات ایران که بانک عامل بازنشستگان کشوری است، نهم بهمن‌ماه از آغاز ثبت‌نام و پرداخت تسهیلات تا ۱۰۰ میلیون تومان بدون ضامن ظرف دو روز و فقط با ارائه گواهی کسر از حقوق در این بانک خبر داده بود.

حجت‌الله صیدی گفت: به همه شعب بانک صادرات برای پرداخت این تسهیلات ابلاغ لازم صورت گرفته و تشکیل پرونده برای متقاضیان آغاز شده است که اگر پرونده بدون مشکل تشکیل شود، روز بعد پرداخت صورت می‌گیرد.

او افزود: پیرو تاکید رئیس‌جمهور در راستای تسهیل اعطای وام‌های خرد به اقشار مختلف مردم، دو جلسه در وزارت اقتصاد تشکیل و دستورالعمل‌های لازم صادر شد که بانک‌ها از جمله بانک صادرات با بررسی این دستورالعمل، بخشنامه‌ای را به همه شعب درباره پرداخت تسهیلات تا ۱۰۰ میلیون تومان به شاغلان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران بدون ضامن و فقط با اخذ گواهی کسر از حقوق، صادر کردند.

صیدی ادامه داد: اقساط تسهیلات در این طرح ۲۴ ماهه یا ۳۶ ماهه و کارمزد آن نیز براساس کارت مرابحه، ۱۸ درصد خواهد بود.

او گفت: میزان دریافت این وام متناسب با حقوق دریافتی فرد است تا بتواند به راحتی اقساط را پرداخت کند، براساس آنچه بانک مرکزی تعیین کرده فرد متقاضی باید بتواند با یک سوم حقوق، اقساط را پرداخت کند؛ یعنی، اگر حقوق متقاضی ۹ میلیون تومان باشد باید بتواند با ۳ میلیون تومان قسط را پرداخت کند که در این شرایط وامی حدود ۸۰ میلیون تومان به وی تعلق می‌گیرد.

وام بازنشستگان| توضیحات معاون وزارت اقتصاد

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد نیز اظهار داشت: مصوبه وزارت اقتصاد برای تسهیل شرایط پرداخت تسهیلات خرد تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به دستور رئیس‌جمهور و تأکید وزیر اقتصاد از لحاظ دریافت وثایق و ضامن برای متقاضیان واجد شرایط است.

سیدعباس حسینی توضیح داد: ضوابط پرداخت تسهیلات به مشمولین طرح، چنانچه توسط وزیر اقتصاد نیز اعلام شده است، برای کارکنان و بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی دولتی، نهاد‌های عمومی غیردولتی و سایر شرکت‌های معتبر بخش خصوصی، (صرفاً از همان شعبه بانکی که حقوق خود را دریافت می‌کنند)، تا سقف ۵۰ میلیون تومان، بدون ضامن با نامه کسر از حقوق و تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان، باز بدون نیاز به ارائه ضامن و با نامه کسر از حقوق به همراه اخذ چک یا سفته خواهد بود.

با امضای تفاهم‌نامه میان صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها با بانک‌های تجارت و ملت، پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی با نرخ ۱۵ درصد و دوره بازپرداخت ۶۰ ماهه به منظور تأمین و رفع نیازهای ضروری بازنشستگان آغاز شد.

محمد ابراهیم آقابابائی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها با اشاره به اجرایی شدن این طرح در راستای حفظ کرامت بازنشستگان و توجه به معیشت آنان که مهم‌ترین دغدغه صندوق بازنشستگی بانک‌هاست، گفت: صندوق بازنشستگى بانک‌ها ٥ درصد از سود تسهیلات را تقبل کرده و تنها ١٠ درصد توسط بازنشستگان بانک‌ها پرداخت می‌گردد.

آقابابائی ضمن قدردانی از بانک‌های تجارت و ملت برای پیشگام شدن در ارائه این تسهیلات، ابراز امیدواری کرد که سایر بانک‌های مشترک نیز برای ارائه این خدمت، اعلام آمادگی کنند.

یادآور می‌شود که پیشنهاد ارائه این تسهیلات از سوی صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها به تأیید هیأت امنای این صندوق رسیده و شورای هماهنگی بانک‌ها نیز آن را مصوب کرده است. همچنین در حال حاضر، مذاکرات میان صندوق و سایر بانک‌های مشترک جهت عقد تفاهم‌نامه و اجرایی شدن ارائه این تسهیلات به بازنشستگان آن بانک‌ها نیز ادامه دارد.

۷

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها