افزایش مبلغ وام ازدواج | روش ثبت نام و شرایط در یافت وام ازدواج

کد خبر: 1114430

مطابق مصوبه مجلس شورای اسلامی، وام ازدواج ۱۴۰۰ برای زوج‌هایی که تاریخ عقد آن‌ها بعد از سال ۱۳۹۷ است، ۷۰ میلیون تومان در نظر گرفته شد. ضمنا این مبلغ برای زوج‌های زیر ۲۵ سال تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان نیز افزایش می‌یابد.

افزایش مبلغ وام ازدواج | روش ثبت نام و شرایط در یافت وام ازدواج

وام ازدواج در شرایط اقتصادی حال حاضر کشور می‌تواند تا حدی برای زوج‌های جوان گره‌گشا باشد. به شرط آن‌که زوج‌ها از شرایط و نحوه گرفتن وام ازدواج ۱۴۰۰ و بازپرداخت آن اطلاع دقیق داشته باشند و در موقعیت مناسب اقدام کنند.

در این گزارش به بررسی تمام مواردی پرداخته شده است که باید از جزییات وام ازدواج ۱۴۰۰ بدانید؛

وام ازدواج ۱۴۰۰ چقدر است؟

در حال حاضر با تصویب نمایندگان مجلس و مطابق بودجه ۱۴۰۰، میزان وام ازدواج ۱۴۰۰ از ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان برای هریک از زوجین در نظر گرفته شده است.

به این ترتیب زوج‌هایی که تاریخ عقد آن‌ها بعد از سال ۹۷ است و مرد بالای ۲۵ و زن بالای ۲۳ سال دارند، نفری ۷۰ و جمعا ۱۴۰ میلیون تومان دریافت خواهند کرد.

این مبلغ برای زوج‌هایی که مرد زیر ۲۵ سال و زن زیر ۲۳ سال دارد، به نفری ۱۰۰ میلیون تومان- جمعا ۲۰۰ میلیون تومان- افزایش می‌یابد.

گفتنی است اگر یکی از زوجین در رده سنی وام ۱۰۰ میلیونی قرار داشته باشد و دیگری در گروه سنی وام ۷۰ میلیون تومانی، به این زوجین جمعا ۱۷۰ میلیون تومان وام ازدواج تعلق می‌گیرد.

ضمنا بانک مرکزی موظف است این مبالغ را از محل پس‌انداز و قرض‌الحسنه نظام بانکی تامین کند.

شرایط دریافت وام ازدواج ۱۴۰۰ چیست؟

مطابق مصوبه مجلس شورای اسلامی، متقضیان وام ازدواج ۱۴۰۰ باید شرایط لازم را داشته باشند که از این قرار است:

متقاضی وام ازدواج حتما باید تبعه ایران باشد.

هر یک از اتباع ایران فقط یک بار می‌توانند از وام ازدواج استفاده کنند. در این مورد اگر فردی قبلا ازدواج کرده و از این تسهیلات استفاده نکرده، همچنان می‌تواند تقاضای وام ازدواج کند.

مطابق قانون زوجین تنها تا ۲ سال بعد از تاریخ عقد خود می‌توانند از مزایای وام ازدواج بهره‌مند شوند. اما نهایتا قانون در تبصره خود این وام را شامل حال تمام زوج‌هایی می‌دانذ که تاریخ عقد آن‌ها بعد از سال ۹۷ باشد.

لازم به ذکر است، متقاضیان وام ازدواج که تاریخ عقد آن‌ها قبل از سال ۹۷ است و در صف سامانه ازدواج در انتظار اخذ وام باشند، تنها مشمول وام ۵۰ میلیونی تومانی می‌شوند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام وام ازدواج مطابق قانون مصوب به شرح زیر است:

اصل و کپی سند ازدواج

اصل و کپی کلیه صفحات شناسنامه‌های زوجین

اصل و کپی شناسنامه‌های ضامنین

اصل و کپی کارت ملی ( موقت یا دایم ) زوجین

اصل و کپی کارت ملی ( موقت یا دایم ) ضامن

کد پستی ده رقمی و آدرس کامل محل سکونت زوجین

ضمنا پس از ثبت نام باید ظرف ۱۲ روز از دریافت کد ده رقمی از سامانه، با در دست داشتن این کد و مدارک مذکور به بانک اعلامی رجوع کنید.

 شرایط ضامن های مورد نیاز

مطابق بند پ همان قانون، وام ازدواج ۱۴۰۰ با معرفی یک ضامن و سفته برای هریک از زوجین و دوره بازپرداخت ۱۰ ساله قابل دریافت است. البته بانک‎‌ها می‌توانند به جای ضامن و سفته، سهم هر فرد از حساب یارانه هدفمندی را نیز به عنوان ضمانت قبول کنند.

لازم به ذکر است علی‌رغم متن صریح قانون و بخشنامه بانک مرکزی مبنی بر دریافت یک ضامن، با توجه به افزایش میزان وام ازدواج ممکن است بانک‌ها درخواست بیش از یک ضامن نیز داشته باشند.

روش ثبت نام وام ازدواج

برای دریافت وام ازدواج ۱۴۰۰ هر یک از زوجین که دارای شرایط ذکر شده باشند، ابتدا باید از طریق سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در سایت بانک مرکزی به نشانی https: //ve.cbi.ir/ ثبت نام کنند. بعد از ثبت اطلاعات هویتی و آدرس، هریک زوجین باید یکی از بانک‌‎های عامل برای دریافت وام را انتخاب کنند. در نهایت بعد از تکمیل ثبت نام و دریافت کد رهگیری ده رقمی، ظرف حداکثر ۱۲ روز می‌توانند با در دست داشتن مدارک مورد نظر و کد رهگیری دریافتی از سامانه به بانک اعلام شده، به صورت حضوری مراجعه کنند.

منبع: منیبان
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها