خبر فوری: تعطیلی مدارس این استان ها فردا چهارشنبه ۴ خرداد | جزئیات جدید از تعطیلی ادارات و دانشگاه ها

کد خبر: 1149383

معاون عمرانی فرمانداری قزوین گفت: باتوجه‌به علت تداوم آلودگی هوای استان؛ کلیه مدارس شهرستان قزوین فردا چهارم خرداد ۱۴۰۱ تعطیل است، در صورت تعطیلی ادارات نیز اطلاع‌رسانی می‌شود.

خبر فوری: تعطیلی مدارس این استان ها فردا چهارشنبه ۴ خرداد | جزئیات جدید از تعطیلی ادارات و دانشگاه ها

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما از صبح شاهد آلودگی هوا در تهران بودیم، بر این اساس لازم دانستم که از استاندار تهران درخواست کنم که ادارات و دانشگاه ها را از ساعت ۱۲ به بعد تعطیل کنند.

این توده در حال حاضر در قزوین، زنجان و البرز مشاهده می شود و انتقال آن به وزش باد بستگی دارد، با توجه به اینکه احتمال کاهش شاخص آلودگی هوا در فردا کم است، پیشنهاد می‌کنیم استاندار تهران امروز تا ساعت ۶ عصر رصد را انجام داده و اگر آلودگی کاهش پیدا نمی‌کند، تعطیلی فردا را اعلام کند.

معاون عمرانی فرمانداری قزوین گفت: باتوجه‌به علت تداوم آلودگی هوای استان؛ کلیه مدارس شهرستان قزوین فردا چهارم خرداد ۱۴۰۱ تعطیل است، در صورت تعطیلی ادارات نیز اطلاع‌رسانی می‌شود.

نوری چگینی در پنجمین جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوای شهرستان قزوین که امروز سوم خرداد ۱۴۰۱ در سالن اجتماعات فرمانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: به دلیل افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و ریزگردها و تداوم آن، کلیه مدارس شهرستان قزوین فردا چهارشنبه چهارم خرداد تعطیل است.

بنا بر اعلام روابط‌عمومی فرمانداری قزوین، وی افزود: به دلیل افزایش آلایندگی امروز ساعت اداری را کاهش دادیم اما برای فردا باید تصمیم‌گیری شود و در صورت نیاز ادارات نیز تعطیل می‌شوند.

معاون عمرانی فرمانداری قزوین اظهار کرد: همچنین فعالیت کلیه معادن شن و ماسه، فعالیت ماسه شویی و کانی غیرفلزی، کارخانه‌های آسفالت، واحدهای تولید سیلیس و سیلیکات نیز فردا تعطیل است، تمامی فعالیت‌های ورزشی، فعالیت‌های عمرانی شهرداری قزوین و کارخانه‌های آلاینده در سطح شهر نیز تعطیل هستند.

وی یادآور شد: توصیه می‌کنیم همه گروه‌های سنی به‌ویژه سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای از منزل خارج نشوند و در صورت لزوم حتماً از ماسک استفاده کنند؛ تمام بیمارستان‌های شهر قزوین در آماده‌باش کامل و همچنین تیم‌های اورژانس و هلال‌احمر در نقاط پرتردد برای رسیدگی پزشکی به سالمندان و بیماران مستقر هستند.

چگینی اظهار کرد: همچنین  از تردد خودروهای فرسوده و اتوبوس‌های آلاینده در سطح شهر جلوگیری می‌شود./ایسنا

 استان البرز فردا تعطیل شد

 دستگاه‌های اجرایی، مدارس و بانک‌های استان به جز شعب مرکزی فردا چهارشنبه ۴ خردادماه تعطیل است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، امیر جاویدپور اظهار داشت: در جلسه کارگروه اضطراری که شهرستان کرج برگزار شد، با توجه به تداوم آلودگی هوا، فردا چهارشنبه 4 خردادماه تمامی ادارات، مدارس تعطیل اعلام شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: بر این اساس تمامی مراکز دولتی، بانک‌ها به جز شعب مرکزی و همچنین دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به جز امتحانات پایه دوازدهم تعطیل است و آموزش به صورت مجازی برقرار می‌شود.

فردا دانشگاه‌های همدان تعطیل است

 روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان همدان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به آلودگی هوا ناشی از گرد و غبارتمامی کلاس های حضوری آموزشی در استان اعم از کلاس های آموزشی مدارس، مراکز آموزش عالی (دانشگاه ها)، بخش خصوصی، مراکز فنی و حرفه ای و ... در نوبت صبح و بعد از ظهر روز چهارشنبه 4 خرداد ماه تعطیل است.

به گزارش ایسنا،در این اطلاعیه آمده است؛ حضور در مراکز آموزشی صرفا به منظور شرکت در آزمون های پایانی در همان ساعات آزمون صورت می گیرد. تمامی مهد کودک های استان در روز چهارشنبه 4 خرداد ماه تعطیل هستند.

تمامی فعالیت های ورزشی در فضای باز ممنوع است.

اقدامات عمرانی و فعالیت‌هایی که موجب تشدید آلودگی هوا می‌شود، توسط شهرداری‌ها تعطیل است.

فعالیت واحدهای دانه بندی و آسفالت در محدوده حریم شهرها در تاریخ 4 خرداد محدود خواهد شد.

نکات بهداشتی شرایط آلودگی هوا توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اعلام شود.

فردا تبریز و چند شهر دیگر آذربایجان شرقی تعطیل شد

ایسنا/آذربایجان شرقی با اوج گرفتن شدت ریزگردها و وصعیت بحرانی آلودگی در هوای آذربایجان شرقی، فردا تمامی فعالیت‌های شهرستان تبریز و چند شهر دیگر تعطیل شد.

بر اساس آخرین تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوا، باتوجه به پایداری گردو و غبار در آسمان استان، فردا چهارشنبه چهارم خرداد، کلیه مدارس، مراکز آموزش عالی، ادارات و دستگاه‌های اجرایی به استثنای بیمارستان‌ها و مراکز امدادی و خدماتی، در شهرستان‌های تبریز، میانه، هشترود، چاراویماق، مراغه، ملکان، بناب، عجبشیر، آذرشهر، اسکو، شبستر و ورزقان، تعطیل اعلام می‌شوند.

گفتنی است، شاخص آلودگی هوای شهر تبریز امروز سه شنبه، سوم خرداد ماه حتی به بالاتر از ۴۲۰ رسیده که وضعیت بسیار بحرانی است.

بنا بر گفته‌ی مسئولان اداره کل حفاظت محیط زیست استان نیز عامل اصلی آلودگی شهرستان‌های استان، ریزگردها با منشا فرامنطقه‌ای است.

مدارس، ادارات و دانشگاه های ۶ شهر اصفهان فردا تعطیل شد

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: مدارس، دانشگاه ها، ادارات و مهدهای کودک شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نطنز، اردستان، نائین و خورو بیابانک در روز چهارشنبه اعلام شده است.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به ورود سامانه ناپایدار جوی به استان اصفهان اظهار داشت: این سامانه منجر به فعال شدن ۱۴ کانون داخلی گرد و غبار در استان اصفهان در کنار کانون گرد و غبار از شمال عراق شده است.

وی افزود: با توجه به هشدار نفوذ توده گرد و خاک از شمال عراق و همراهی با کانون‌های داخلی استان از روز جاری تا اواخر چهارشنبه وزش باد شدید، طوفان لحظه‌ای، خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در نیمه شرقی، مناطق شمال و مرکزی استان پیش بینی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: به منظور کاهش مواجهه با این شرایط کارگروه اضطرار شرایط آلودگی هوای استان اصفهان تشکیل و مصوباتی را داشت.

وی با اشاره به این مصوبات گفت: بر این اساس ممنوعیت هرگونه فعالیت منجر به افزایش گرد و خاک، رعایت اصول حفاظت فردی استفاده از ماسک و تعطیلی مدارس، ادارات، دانشگاه‌ها و مهدهای کودک شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نطنز، اردستان، نائین و خورو بیابانک در روز چهارشنبه اعلام شده است.

 جزییات تعطیلی مدارس و تاخیر در بازگشایی ادارات و دانشگاه‌های زنجان

مدارس استان زنجان برای دومین روز متوالی تعطیل و ادارات و دانشگاه‌ها با دو ساعت تاخیر آغاز به کار خواهند کرد.

 به اطلاع هم استانی‌های محترم در استان زنجان می‌رساند با توجه به آلودگی هوا ناشی از گرد و غبار و افزایش شاخص کیفیت هوا، جلسه کار گروه شرایط اضطراری آلودگی هوای استان برگزار و مصوبات زیر برای روز چهارشنبه چهارم خرداد حاصل شد.

فعالیت‌های آموزشی در تمامی مدارس استان در نوبت‌های صبح و بعد از ظهر در تمامی مقاطع تحصیلی، تعطیل است و امتحانات داخلی تمام دوره‌ها لغو و تاریخ برگزاری آن متعاقباً توسط مدیران مدارس به دانش‌آموزان اطلاع‌رسانی خواهد شد و تاکید می‌گردد، امتحانات نهایی پایه دوازدهم در تمامی مدارس استان برگزار خواهد شد.

به استناد دستور العمل شرایط اضطراری آلودگی هوا, فعالیت ادارات و دستگاه های اجرایی و بانکها و دانشگاهها به استثنای دستگاه های امدادی، بهداشتی و درمانی،خدمات اضطراری، مراکز نظامی و انتظامی در روز چهارشنبه چهارم خرداد در شهرستان خدابنده تعطیل می باشد.

دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها و دانشگاه‌ها در سایر شهرستان‌های استان زنجان به استثنای دستگاه‌های امدادی، بهداشتی و درمانی،خدمات اضطراری، مراکز نظامی و انتظامی در روز چهارشنبه چهارم خرداد از ساعت ۱۰ آغاز بکار خواهند کرد.

همچنین مقر شده ماسک استاندارد توسط شهرداریهایی تابعه به نیروهای خدماتی و پاکبان ها توزیع و  برنامه‌ها، همایش‌ها و رویدادهای فرهنگی و اجتماعی دستگاه‌های اجرایی اعم از نیروهای نظامی و انتظامی از فضای باز به فضای بسته منتقل شود.

همچنین بر این اساس اقدامات عمرانی و راهسازی و فعالیت‌هایی که موجب تشدید آلودگی هوا می‌شود در داخل شهرها توسط شهرداری‌ها تعطیل و تمامی فعالیت های ورزشی در فضای باز ممنوع است.

همچنین مقرر شده صدا و سیمای مرکز استان, نکات بهداشتی شرایط آلودگی هوا را با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی و محیط زیست  استان اعلام و اورژانس و جمعیت هلال احمر به صورت آماده باش قرار گیرد.

 آلودگی هوا مراکز آموزشی و ادارات قم را تعطیل کرد

کمیته اضطرار آلودگی هوای قم اعلام کرد تمامی مهدهای کودک، مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات بجز بانک‌های استان فردا چهارشنبه چهارم خرداد تعطیل است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، کمیته اضطرار آلودگی هوای قم اعلام کرد تمامی مهدهای کودک، مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات بجز بانک‌های استان فردا چهارشنبه چهارم خرداد تعطیل است.

بنابه اعلام کمیته اضطرار آلودگی هوا با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده مبنی بر احتمال تداوم و ماندگاری آلودگی هوا و ذرات گردوغبار فردا همه  مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات بجز بانک‌ها و دستگاه‌های خدماتی، اضطراری و امدادی، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی فردا تعطیل است.

آموزش و پرورش هم اعلام کرد امتحانات مقاطع نهم و دوازدهم که بصورت هماهنگ وسراسری است، برگزار می‌شود و بقیه امتحانات به زمان دیگر موکول می‌شود. همچنین تمامی فعالیتهای ورزشی در فضای باز و بسته نیز فردا  تعطیل است.

خاطرنشان می‌شود فردا بانک‌های استان باحداقل نفرات فعالیت می‌کنند.

مدارس و ادارات خوزستان چهارشنبه تعطیل شدند

دبیر کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای خوزستان گفت: همه مقاطع تحصیلی و ادارات خوزستان، به دلیل تداوم پدیده گرد و غبار، در روز چهارشنبه تعطیل هستند.

محمدجواد اشرفی شامگاه سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: همه مقاطع تحصیلی تعطیل اما امتحانات هماهنگ کشوری پایه دوازدهم برقرار است.

وی افزود: کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای خوزستان این تصمیم را به دلیل ادامه گرد و غبار شدید اتخاذ کرده است.

به گفته وی، این تعطیلی شامل مراکز امدادی، درمانی و بهداشتی و بخش‌های دارای نوبت کاری و عملیاتی نمی‌شود.

گرد و غبار شدید که از عصر دیروز دوشنبه از کانون‌های کشور عراق وارد خوزستان شده تعطیلی سراسری مدارس و ادارات استان را در روز سه شنبه (امروز) به دنبال داشت.

غلظت گرد و غبار در حمیدیه در ساعت ۲۰ دیروز به ۱۰ هزار، در اهواز به هفت هزار و ۱۴۳، در شادگان به هشت هزار و ۳۳۵  و شوشتر به پنج هزار میکروگرم برمترمکعب رسید.

اداره کل هواشناسی خوزستان پیش بینی کرده است:  فرونشینی گرد و خاک انتقالی از کشور عراق  که سبب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در اغلب نقاط استان  شده است تا اواخر وقت چهارشنبه با شدت ضعف ادامه خواهد داشت.

همچنین تا روز پنجشنبه وزش باد به ویژه در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی متوسط تا شدید خواهد بود و احتمال برخاستن گرد و خاک محلی  نیز در این مناطق وجود دارد.

پیش از این نیز، کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای خوزستان در پی گرد و غبار شدید روز ۲۷ اردیبهشت مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات سراسر استان را تعطیل اعلام کرد و روز ۲۸ اردیبهشت امتحانات مدارس هفت شهرستان شمالی (به جز پایه نهم) را لغو کرده و ۲ ساعت دورکاری برای ادارات در نظر گرفت.

ادارات، دانشگاه‌ها و مدارس کاشان چهارشنبه تعطیل است

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان با اعلام وضعیت بحران شدید آلودگی هوا در این شهرستان گفت: تمامی مرکزهای آموزش عالی، دانشگاه‌ها و اداره‌های کاشان به جز دستگاه‌های خدماتی و امدادی فردا (چهارشنبه) تعطیل است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی فرمانداری ویژه کاشان، محمدشریف زارعی به مصوبه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان اصفهان اشاره کرد و افزود: علاوه بر اداره‌ها، مرکزهای توانبخشی، پیش دبستانی‌ها، مهدکودک‌ها و مدارس کاشان در همه مقطع‌های تحصیلی روز چهارشنبه تعطیل است.

وی ادامه داد: از تمامی شهروندان کاشانی تقاضا می‌شود تا از حضور غیراضطراری در فضاهای باز خودداری کنند و اقشار آسیپ‌پذیر، سالمندان، افراد دارای بیماری زمینه‌ای، خاص، تنفسی، قلبی، عروقی، کودکان و زنان باردار نیز به طور مطلق در فضای باز حاضر نشوند.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان تاکید کرد: شهروندان در صورت ضرورت حضور در فضای باز به طور حتم از ماسک استفاده کنند.

شهرستان کاشان در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

این خطه با مساحت چهار هزار و ۳۹۲ کیلومتر مترمربع و جمعیت ۳۶۴ هزار و ۴۸۲ نفر بر پایه سرشماری سال ۱۳۹۵، پرجمعیت‌ترین شهرستان اصفهان پس از مرکز این استان و بیست و هشتمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می‌شود.

مدارس ارومیه و شهرهای جنوب آذربایجان غربی روز چهارشنبه تعطیل است

رییس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: تمامی مدارس شهرستان ارومیه و تمامی مدارس شهرهای جنوب استان روز چهارشنبه به علت آلودگی شدید هوا تعطیل است.

مهدی محمد پور سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به مصوبه کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان افزود: تمامی مدارس شهرستان ارومیه اعم از نواحی یک و دو، انزل، نازلو، سیلوانا و صومای برادوست و تمامی مدارس شهرهای جنوب استان شامل اشنویه، پیرانشهر، سردشت، نقده، بوکان، مهاباد، میاندوآب، چهار برج، کشاورز، شاهین دژ و تکاب فردا چهارشنبه تعطیل است.

وی بیان کرد: امتحانات نهایی پایه دوازدهم در حوزه‌های امتحانی، مطابق برنامه‌ امتحانات از پیش تعیین شده برگزار می شود.

محمد پور اضافه کرد: سایر امتحانات مدارس از جمله امتحانات داخلی و هماهنگ استانی و منطقه ای لغو و متعاقبا اعلام خواهد شد.

به گزارش ایرنا مدارس شهرهای جنوبی استان و ارومیه روز سه شنبه نیز به علت افزایش شاخص ریزگردها در هوای استان تعطیل بود.

براساس مصوبه کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان فردا چهارشنبه چهارم خرداد ماه ۱۴۰۱ آموزش حضوری همه مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها در سطح شهرستان ارومیه و همه فعالیت های عمرانی شهری در سطح شهرستان های مرکز و جنوب استان هم تعطیل است.

ادارات، مدارس و دانشگاه‌های کردستان فردا چهارشنبه تعطیل است

بر اساس تصمیم ستاد مدیریت بحران کردستان و با توجه به تداوم آلودگی هوا، تمام ادارات و سازمان‌های دولتی، مدارس، مراکز آموزش عالی، بازار و اصناف و مراکز صنعتی سراسر استان، فردا چهارشنبه چهارم خرداد ماه تعطیل است.

به گزارش سه‌شنبه شب ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، به دنبال هشدار هواشناسی کردستان مبنی بر سطح نارنجی و تداوم آلودگی هوا، چهارشنبه چهارم خرداد ماه، ادارات، سازمان‌های دولتی، بانک‌ها، بیمه‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، اصناف، بازار و مراکز صنعتی سراسر استان تعطیل شد.

امتحانات دانش آموزان در تمامی مقاطع تحصیلی در روز چهارشنبه چهارم خرداد به جز امتحانات نهایی پایه دوازدهم لغو و زمان بعدی برگزاری آن اطلاع رسانی می‌شود.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی کردستان، توده گرد و خاک که از عصر دوشنبه وارد استان شده است تا اواخر روز چهارشنبه تداوم خواهد داشت.

تعطیلی همه ادارات، مدارس و دانشگاه‌های استان مرکزی در روز ۴ خرداد

با توجه به پیش بینی هواشناسی استان مرکزی در مورد آلودگی هوا، همه مدارس استان در تمامی مقاطع، دانشگاه‌ها ادارات، بانک‌ها به جز ادارات خدمات رسان فردا چهارشنبه چهارم خرداد تعطیل اعلام شد.

 ادارات و دانشگاه‌های کیش فردا تعطیل شد

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش با صدور اطلاعیه‌ای کلیه ادارت، نهادها، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی مستقر در این جزیره را چهارم خرداد تعطیل اعلام کرد.

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش با صدور اطلاعیه‌ای کلیه ادارت، نهادها، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی مستقر در  این جزیره را چهارم خرداد تعطیل اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است:

با افزایش غلظت گرد و غبار در سطح جزیره کیش، کلیه ادارت، نهادها، سازمان، شرکت‌های تابعه، بانک‌ها، بیمه‌ها، تالار بورس، دانشگاه‌ها و مدارس به جز مقاطعی که امتحان نهایی و هماهنگ دارند چهارشنبه، چهارم خرداد تعطیل می‌باشند.

تعطیلی مهدهای کودک، مدارس، مراکز آموزشی کرمانشاه فردا چهارشنبه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با اشاره به تشدید آلودگی هوا از تعطیلی مهدهای کودک، مدارس، مراکز آموزشی کرمانشاه فردا چهارشنبه چهارم خرداد خبر داد.

غلامرضا شهبازی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به دلیل نفوذ ذرات گرد و غبار در جو استان کرمانشاه و بر اساس تصمیم کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا تمامی مهدهای کودک، مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان فردا چهارشنبه چهارم خرداد ماه تعطیل اعلام است.

وی افزود: تمام ادارات و بانک‌های دولتی و خصوصی استان کرمانشاه فعال خواهند بود و با درخواست مرخصی برای بیماران تنفسی و قلبی و… به تشخیص مدیر واحد مربوطه موافقت می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه تصریح کرد: امتحانات نهایی پایه دوازدهم مدارس استان کرمانشاه فردا در ساعت از پیش اعلام شده، برگزار می‌شود.

شهبازی بیان کرد: مبتلایان به بیماری‌های ریوی، قلبی، سالمندان و کودکان تا حد امکان از منزل خارج نشوند و فعالیت‌های خود را در فضای باز به حداقل برسانند.

آلودگی هوا مدارس ۱۲ شهر آذربایجان غربی را تعطیل کرد

آموزش و پرورش آذربایجان غربی طی اطلاعیه ای اعلام کرد: تمامی مدارس شهرستان ارومیه و تمامی مدارس شهرهای جنوب استان روز چهارشنبه به علت آلودگی شدید هوا تعطیل است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در اطلاعیه آموزش و پرورش آذربایجان غربی آمده است، تمامی مدارس شهرستان ارومیه اعم از نواحی یک و دو، انزل، نازلو، سیلوانا و صومای برادوست و تمامی مدارس شهرهای جنوب استان شامل اشنویه، پیرانشهر، سردشت، نقده، بوکان، مهاباد، میاندوآب، چهار برج، کشاورز، شاهین دژ و تکاب فردا چهارشنبه تعطیل است.

امتحانات نهایی پایه دوازدهم در حوزه‌های امتحانی، مطابق برنامه امتحانات از پیش تعیین شده برگزار می‌شود.

سایر امتحانات مدارس از جمله امتحانات داخلی و هماهنگ استانی و منطقه‌ای لغو و متعاقباً اعلام خواهد شد.

مدارس شهرهای جنوبی استان و ارومیه روز سه شنبه نیز به علت افزایش شاخص ریزگردها در هوای استان تعطیل بود.

براساس مصوبه کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان فردا چهارشنبه چهارم خرداد ماه ۱۴۰۱ آموزش حضوری همه مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها در سطح شهرستان ارومیه و همه فعالیت‌های عمرانی شهری در سطح شهرستان‌های مرکز و جنوب استان هم تعطیل است.

تمامی ادارات و مدارس لرستان تعطیل شد

همه ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان‌های استان لرستان به دلیل بالا بودن میزان آلودگی هوا، فردا چهارشنبه تعطیل شد اما فعالیت بانک ها، دستگاه های خدمات رسان و مراکز درمانی به منظور ارائه خدمت به مردم برقرار است.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، این تصمیم توسط کارگروه اضطرار آلودگی هوای لرستان اتخاذ شده است و در اطلاعیه ای که به همین منظور منتشر شد آمده است که امتحانات تمامی مقاطع تحصیلی مدارس همه نقاط استان فردا لغو و به آخرین روز پس از امتحان پایانی موکول شده است.

همچنین امتحانات پایه دوازدهم به دلیل همزمانی با سراسر کشور بدون تغییر، فردا برگزار می شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها