🔥701

روانشناسی رابطه | چگونه به یک مرد ابراز علاقه کنیم؟ | چطور به یک پسر بفهمانم دوستش دارم؟

در این مقاله روانشناسی رابطه سعی داریم راه‌های جذب غیرمستقیم پسر را به شما آموزش دهیم تا به این صورت به طور غیرمستقیم به پسر مورد علاقه‌تان نشان دهید که او را دوست دارید، به او علاقه‌مندید و یا عاشقش هستید. با ما همراه باشید.

روانشناسی رابطه

روانشناسی رابطه علمی است که به بررسی رفتارها و تعاملات انسان‌ها در روابط بین فردی می‌پردازد. روانشناسی رابطه به بررسی عواملی مانند عشق، احساسات، ارتباطات و مشکلات روابط میان افراد می‌پردازد و برای بهبود روابط میان افراد کمک می‌کند. در ادامه به برخی از مباحث مهم در روانشناسی رابطه پرداخته خواهد شد.یکی از مفاهیم اساسی در روانشناسی رابطه، الزامات و نیازهای انسانی است. انسان‌ها با تمامیت ژنتیکی به دنیا می‌آیند و از اتکای به دیگران به منظور تأمین نیازهای روانی، عاطفی و اجتماعی خود نیازمند هستند.در ادامه با بروز ترین مشکلات در روانشناسی رابطه می پردازیم.

اکثر افراد در زندگی خود دوست داشتن و علاقه‌مند شدن را تجربه کرده‌اند. گاهی اوقات فرد مقابل نیز احساسی مشابه دارد و به همین دلیل پا پیش می‌گذارد، اما خیلی وقت‌ها هم ممکن است علاقه دوطرفه هنوز شکل نگرفته باشد. شاید از نظر شما فهماندن این که کسی را دوست دارید سخت باشد، به‌خصوص اگر دختر هستید؛ اما واقعیت این است که شما با کمک تکنیک‌های مختلف می‌توانید به یک پسر نشان دهید که به او علاقه دارید و یا عاشقش هستید.

چطور به صورت غیرمستقیم، به یک پسر نشان دهید که به او علاقه دارید؟

همانطور که در مقدمه گفته شد، در این قسمت‌ سعی داریم راه‌هایی به شما آموزش دهیم که با استفاده از آن‌ها بتوانید به پسر مورد علاقه‌تان نشان دهید که او را دوست دارید. توجه داشته باشید در این قسمت تکنیک‌های مختلفی گفته شده است که بهتر است با توجه به سبک شخصیتی و فرهنگی خودتان و فرد مقابل و همچنین نوع و عمق ارتباطی که با هم دارید، چند مورد را انتخاب کنید و آن‌ها را امتحان کنید.

پرانرژی باشید و از زبان بدن مثبت استفاده کنید
به مردان دور و اطرافتان فکر کنید. کدامشان در میان جمع می‌درخشد و به یاد همه می‌مانند: پسر خجالتی و کم‌حرف یا مردی که همواره لبخند به لب دارد و سر صحبت را با همه باز می‌کند؟ زبان بدن و انرژی مثبت بسیار جذاب و فریبنده است و راهکار مطمئن و اثبات شده‌ای برای جذب طرف مقابل به شمار می‌آید. براساس نتایج یک مطالعۀ جدید، زبان بدن گشوده ـ یعنی ژست‌های بازی مانند لبخند زدن یا دست به سینه نبودن ـ بسیار جذاب‌تر از زبان بدن بسته ـ یعنی دست به سینه بودن و دوری کردن از دیگران ـ است. به همین دلیل، سعی کنید زمان‌هایی که در کنار فرد مورد علاقتون هستید، از این زبان بدن پذیرا و گشوده را استفاده کنید تا به این صورت به او نشان دهید برای گفت و گو با او آماده هستید.

او را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید در جهت جذب کسی که دوست دارید انجام دهید این است که او را در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، داشته باشید. با این کار می‌توانید توجه مرد مورد علاقه‌تان را جلب کنید، بدون آن که خطر رد شدن و جواب نه شنیدن را به جان بخرید. چون ممکن است او با خودش فکر کند که از دنبال کردن او هیچ منظور خاصی ندارید و صرفاً تمام آشنایان را در اینستاگرام دنبال می‌کنید. اما اگر او هم متقابلاً به شما علاقه‌مند باشد، این حرکت ساده باعث می‌شود که پیام‌های متعددی بین شما رد و بدل شود و از کجا معلوم؟ ممکن است که ارتباطتان ادامه پیدا کند و صمیمی‌تر شوید. پس از شبکه‌های اجتماعی به عنوان اهرمی برای پیشبرد نقشه‌تان و جذب پسر مورد علاقه‌تان استفاده کنید.

شما می‌تواند با استفاده از استوری‌ها یا پست‌های متعددی که فکر می‌‎کنید موضوع خوبی برای ارتباط است، شروع کنید؛ به عنوان مثال اگر به بازی فوتبال علاقه‌مند است، یک یا دو استوری فوتبالی جنجالی ممکن است او را برای ارتباط با شما آماده کند. به‌علاوه، گاهی می‌توانید از توانمندی‌‌های او استفاده کنید؛ مثلا اگر به کتاب خواندن علاقه دارد، می‌توانید از او در این مورد راهنمایی بگیرید: “سلام، یه راهنمایی ازتون می‌خواستم. من دوست دارم نمایشنامه‌های بزرگ رو بخونم، اما الان نمی‌دونم با چه نویسنده‌ای شروع کنم. شما می‌تونید کمکم کنید؟”.

اگر خیلی او را نمی‌شناسید و نمی‌دانید چه موضوعاتی می‌تواند برای شروع صحبت مناسب باشد، نگران نباشید. شما می‌توانید از پست‌ها و استوری‌های او ایده بگیرید. به‌علاوه، برای شروع شما می‌تواند برخی از استوری‌هایش را پاسخ دهید یا زیر بعضی (نه همه) پست‌هایش نظرتان را بنویسید.

روانشناسی رابطه
روانشناسی رابطه

از او دعوت کنید که به دورهمی‌های شما و دوستانتان بپیوندد

شاید برایتان راحت‌تر باشد که از پسر مورد علاقه‌تان بخواهید تا در دورهمی‌های شما و دوستانتان شرکت کند، البته به شرطی که او از قبل عضوی از حلقۀ دوستانتان نباشد. فرض کنید که می‌خواهید با ده نفر از دوستانتان به کافه بروید و می‌خواهید یکی از هم‌کلاسی‌هایتان که گاهی با هم سر کلاس حرف می‌زنید هم با شما بیاید. مسلماً اگر در ابتدای آشنایی در میان یک جمع بزرگتر باشید، هر دو نفر کمتر معذب می‌شوید و استرس و فشاری را که ممکن است در یک قرار دونفره به شما وارد شود، تحمل نمی‌کنید. حتی می‌توانید از یکی از دوستانتان بخواهید که وقتی شما نزدیکش نیستید، به او بفهماند که چون به او علاقه دارید از او دعوت کرده‌اید یا این که با او حرف بزند و از زیر زبانش بکشد که آیا او هم به شما علاقه‌مند است یا خیر.

به حرف‌هایش با دقت گوش کنید

فکر کنید که در هر یک از دو موقعیت زیر چه احساسی خواهید داشت:

موقعیت اول: در حال گفتگو با یک نفر هستید، اما او دائماً وسط حرفتان می‌پرد و به حرف‌هایتان اعتراض می‌کند. فکر می‌کنید که او اصلاً به حرف‌هایتان گوش نمی‌دهد.

موقعیت دوم: در حال گفتگو با یک نفر هستید و او تک‌تک کلماتتان را با دقت گوش می‌کند. گاهی هم سوالی مرتبط با حرف‌هایتان می‌پرسد.

وقتی طرف مقابل با دقت به ما گوش می‌دهد، احساس می‌کنیم که برایمان ارزش قائل است و ما را تایید می‌کند. پس سعی کنید بیشتر شنونده باشید و از این ویژگی برای فهماندن عشقتان به طرف مقابل استفاده کنید. باید به حرف‌هایش علاقه‌مند باشید، چون خودش را دوست دارید.

یک کار باملاحظه انجام بدهید
برای این که نشان بدهید به یادش هستید، یک کار دوست‌داشتنی و باملاحظه بکنید. مثلاً می‌توانید:

غذای مورد علاقه‌اش را به محل کارش ببرید.
برایش شیرینی بپزید.
کتابی برایش بخرید که هنگام خواندنش به یاد او افتاده‌اید.
لازم نیست خودتان را بیش از حد به زحمت بیاندازید یا هدیۀ گرانقیمتی برایش بخرید؛ هدف اصلی این است که به او بفهمانید به یادش هستید و او برایتان بیشتر از یک دوست معمولی است؛ به این ترتیب می‌توانید امیدوار باشید که او هم متقابلاً عاشقانه به شما فکر کند.

از او کمک بخواهید
مطمئناً شما خودتان می‌توانید روی نردبان بروید، اما چرا از پسر مورد علاقه‌تان کمک نخواهید؟

مردان دوست دارند که احساس کنند دیگران، به ویژه خانم‌ها به آنها نیاز دارند. درست است که شما بانوی مستقلی هستید که نیازی ندارید یک مرد در مربا را برایتان باز کند یا سوسک‌ زیر پایتان را بکشد، اما کمک گرفتن از مردی که به او علاقه دارید، هم اشکالی ندارد. کمک کردن به یکدیگر بخشی از یک رابطۀ سالم است، پس چرا این کار را از همین الان شروع نکنید؟

کمک خواستن از دیگران هیچ اشکالی ندارد، به شرطی که در اینکار افراط نکنید و وجهه یک دختر مستقل را از بین نبرید. این کمک می‌تواند کوچک یا بزرگ باشد: می‌توانید از او بخواهید ظرفی را که در قفسه‌های بالایی است به شما بدهید یا از او خواهش کنید که در عوض کردن لاستیک ماشین کمکتان کند. هر کمکی که از عشقتان می‌گیرید، تشکر کردن بعدش را فراموش نکنید. اگر او لطف بزرگی در حقتان کرده است، می‌توانید این موضوع را بهانه کنید و او را برای جبران لطفش به شام دعوت کنید. این مساله خودش بهانه‌ای برای دیدارهای بعدی می‌شود.

راز دلتان را با او در میان بگذارید
راه دیگری که می‌توانید علاقه‌تان را نشان بدهید، این است که تا حدودی دربارۀ لحظات خجالت‌آور زندگیتان و نقاط ضعفتان با او صحبت کنید. شاید شما فقط با هم آشنا هستید و خیلی با هم صمیمی نیستید، اما الان دوست دارید که به هم نزدیک‌تر شوید و یک رابطه متعهدانه با هم داشته باشید. می‌توانید موضوعی شخصی مانند داستانی از گذشته‌تان را برایش تعریف کنید یا دربارۀ رویاها و آرزوهایتان با او حرف بزنید. هیچ مردی از این راز دل گفتن‌ها به سادگی نمی‌گذرد؛ مطمئن باشید که پسر مورد علاقه‌تان به خودش افتخار می‌کند که شما او را محرم اسرارتان دانسته‌اید و احتمالاً خودش هم متقابلاً پرده از نقاط ضعفش برمی‌دارد.

از او تعریف کنید
اگر او به نظرتان قابل تحسین می‌آید، تعریف و تحسینتان را با صدای بلند بیان کنید. همه، به خصوص مردان از تعریف شنیدن خوششان می‌آید، می‌توانید با توجه به نوع و عمق ارتباطتان به یکی از روش‌های زیر از مرد مورد علاقه‌تان تعریف کنید:

تعریف کردن از ظاهر: البته بهتر است در مورد تیپ و لباس‌هایش باشد؛ یعنی در مورد چیزهایی که او در انتخابشان نقش دارد.
تعریف کردن از تلاش و کار خوبش: مثلاً گرفتن پنچری لاستیک ماشین
تحسین کردن شخصیتش
ستایش کردن هوش بالایش
تعریف کردن از قدرت تصمیم‌گیریش
از او به خاطر این که باعث می‌شود با معاشرت کردن با او حالتان بهتر شود، تعریف کنید.
البته مراقب باشید که زیاده‌روی نکنید، در غیر این صورت تعریف‌هایتان رنگ و بوی تملق و چاپلوسی را به خود می‌گیرد. سعی کنید تعریف‌هایتان صادقانه باشد، مثلاً وقتی او را با یک تی‌شرت آبی می‌بینید و با خودتان فکر می‌کنید “چقدر این لباس بهش میاد!”، هیچ اشکالی ندارد که این فکرتان را با صدای بلند به زبان بیاورید.

سعی نکنید با هم دوست معمولی باشید
شاید این توصیه گیج کننده به نظرتان برسد و از خودتان بپرسید که چطور با دوست نشدن با یک نفر می‌توانید عشقتان را به او بفهمانید. مگر دوست شدن راه خوبی برای صمیمی‌تر شدن نیست؟ جواب هم مثبت است و هم منفی. مشکل صمیمی‌تر شدن به عنوان یک دوست این است که ممکن است تا ابد برای او همین دوست معمولی باقی بمانید. شاید او آن‌قدر به وجودتان در مقام یک دوست عادت کند که نتواند به چشم یک عاشق به شما نگاه کند.

بنابراین درست است که باید زمان بیشتری در کنارش باشید، اما مراقب باشید که در گفتگوهایتان از خواستگارهای قبلی حرف نزنید یا برای آشنایی با بقیۀ دخترها به او مشاوره ندهید. مسلماً نمی‌خواهید که تا آخر عمر دوستان معمولی هم باقی بمانید.

به سرگرمی‌هایش علاقه نشان بدهید

سرگرمی‌های مورد علاقۀ مردی را که توجهتان را جلب کرده، پیدا کنید و خودتان را به آنها علاقه‌مند نشان بدهید. از او سوالاتی دربارۀ علائقش بپرسید. اگر او بدمینتون بازی می‌کند، بهتر است شما هم راکت به دست شوید. دوست دارد وقت فراغتش را در طبیعت و فضای آزاد سپری کند یا ترجیح می‌دهد که در فضاهای سرپوشیده باقی بماند؟ یک نکته را از یاد نبرید، اگر به سرگرمی‌هایش علاقه نشان بدهید، ممکن است شانس به شما رو کند و عشقتان از شما دعوت کند که آن فعالیت را با هم انجام بدهید.

بگذارید چیزی به شما یاد بدهد
وقتی مردی چیزی را به خانمی یاد می‌دهد، این آموزش باعث می‌شود که احساس مردانگی بیشتری بکند. مثلاً می‌توانید در ادامۀ توصیۀ قبلی از او بخواهید که سرگرمی مورد علاقه‌اش را به شما هم یاد بدهد. اگر او به ماشین علاقه‌مند است، می‌توانید از او خواهش کنید که در عوض کردن روغن موتور یا لاستیک به شما کمک کند. اگر به زبان دیگری تسلط دارد، از او بخواهید که آن زبان را به شما یاد بدهد.

فقط باید از صمیم قلب به درسی که به شما یاد می‌دهد، علاقه‌مند باشید، تا درخواستتان صادقانه به نظر برسد. از این گذشته چه با این مرد به نتیجه برسید، چه نرسید، مطلب مفیدی یاد گرفته‌اید که ممکن است روزی در زندگی به کارتان بیاید.

استعدادهایتان را به نمایش بگذارید
به او نشان بدهید که چند مرده حلاجید. بگذارید درخشش استعدادهایتان او را حیرت‌زده کند.

گاهی اوقات برای جذب یک مرد کافی است که فقط خودتان باشید. فرض کنیم به مردی که با او در یک جلسۀ کاری آشنا شده‌اید، علاقه‌مند شده‌اید. اگر سخنران ماهری هستید، برای صحبت کردن در جلسۀ بعدی داوطلب شوید. به این ترتیب او شما را به عنوان یک خانم بااعتماد به نفس و زرنگ می‌بیند و واقعاً کدام مردی است که نخواهد چنین بانوی شایسته‌ای را در کنارش داشته باشد؟

مراقب باشید برای جذب مرد مورد علاقه‌تان مرتکب این اشتباه‌ها نشوید

شما دیگر یک دختر نوجوان نیستید، پس برای جذب مرد مورد علاقه‌تان مانند یک دختر مدرسه‌ای رفتار نکنید. در اینجا چند اشتباهی که در جذب مرد مورد علاقه پیش می‌آید را آورده‌ایم.

اشتباه اول: توجه ≠ جذب
جلب توجه کردن لزوماً به معنای جذب نیست. جلب کردن توجه مردها بسیار آسان است، اما تضمینی نیست که با جلب کردن توجه یک مرد بتوانید او را عاشق خودتان هم بکنید. وقتی توجهش را جلب کردید، باید بدانید که واکنشش نسبت به شما چیست. آیا وقتی با او حرف می‌زنید، لبخند به لب به حرف‌هایتان گوش می‌دهد یا این که به جای گفتگو کردن با شما بیشتر با تلفنش سرگرم است؟ هرچه مهارت‌های مشاهده‌ایتان قوی‌تر باشد، زمان کمتری را برای یک مرد اشتباه هدر می‌دهید.

اشتباه دوم: رفتار بچگانه

این اشتباه بیشتر از دخترهای کم‌سن و سال‌تر سر می‌زند، هرچند تمام خانم‌ها، فارغ از سن و سالشان ممکن است مرتکب این اشتباه بشوند. وقتی عمداً حسادت طرف مقابل را برمی‌انگیزید، بدانید که دقیقاً مانند یک بچه مدرسه‌ای رفتار می‌کنید. اما دیگر بزرگ شده‌اید، پس باید از روش‌های بهتر و ارزشمندتری برای جذب عشقتان استفاده کنید.

اشتباه سوم: نمی‌دانید بعد از این که توجهش را جلب کردید، چکار کنید؟
خب بر فرض که توجهش را جلب کردید، حالا می‌خواهید چکار کنید؟ شاید مطمئن نیستید که برای جذب عشقش باید چکار کنید یا می‌ترسید که علاقه‌تان را به او اعتراف کنید. برای این کار نیاز به تمرین دارید، اما بدانید که از پسش برمی‌آیید. اول از همه باید مطمئن شوید که زنی در زندگیش نیست و او نیز متقابلاً به شما علاقه‌مند است. این نکات را معمولاً بعد از چند دقیقه گفتگو به راحتی متوجه می‌شوید. دستش را نگاه کنید تا ببینید که حلقه دارد یا خیر و در عین حال مراقب باشید که آیا یک جفت چشم نگران از آن سوی اتاق به شما دوخته شده تا عشق یا نامزدش را از شما پس بگیرد یا خیر. وقتی توجهش را جلب کردید، به گفتگو ادامه بدهید و تلویحاً به او بفهمانید که قصد ندارید فقط دوست معمولی باشید.

ممکن است برای شما پیش آمده باشد که به پسری علاقه‌مند شوید و بخواهید به او بفهمانید که او را دوست دارید. برای اینکار شما بهتر است: از پرانرژی و شاد بودن و همچنین زبان بدن درست استفاده کنید، از امکانات شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید، از او دعوت کند که به دورهمی‌های شما با دوستانتان بپیوندد، به حرف‌هایش درست و بادقت گوش کنید، برایش کاری انجام دهید که نشان دهد به او فکر می‌کنید، از او کمک بخواهید، یک موضوع شخصی (مثل راز) را با او در میان بگذارید، از او تعریف کنید، سعی نکنید دوست معمولی شوید، به سرگرمی‌هایش توجه کنید، بگذارید به شما چیزی بیاموزد و استعدادها و توانمندی‌هایتان را در یک یا دو حوزه به او نشان دهید. البته یادتان باشد در هنگام جذب کسی که دوست دارید، رفتارهای غیربالغانه مثل حسود کردن او انجام ندهید.

  • آره موافقم دوستمون داره ولی نمیان بگن😢😭 آخه این چه رفتاریه دیگه، که شما پسرا با ما دخترا میکنید😔😢

  • ارنیکا

    حاجی نمیتونم این پسرا رو درک کنم !
    دوستمون دارن ولی نمیان بگن !
    یه پسر به من بگه چرا شما اینطوری هستید ؟😂😐

  • ناشناس

    وقتی یه دختری به پسری لبخند بزنه یعنی اون پسر رو دوست داره همین

  • ناشناس

    خدارو شکر شما پسرا اصلااااااااا حرفاتون چند پهلو و خسته کننه نیستین ما دخترا هر جور باشیم از شما که مثل کنه میچسبید بهتریم

  • دخترهای خوب کاش یاد بگیرین یه کم ساده تر منظورتون رو به ما برسونین‌،خیلی در و دیواری وچندپهلو خسته کننده این

  • دخترهای خوب کاش یاد بگیرین یه کم ساده تر منظورتون رو به ما برسونین‌،خیلی در و دیواری وچندپهلو و وارونه میرسونین نیت واقعی تون رو‌همینه که قسمت پیرمردا میشین که معنی حرفاتون رو خوب می‌دونن

  • ناشناس

    خلاصه همه اینا،رسما آویزونش بشیم.

  • عالیه کاش ازنزدیک باهم حرف بزنیم راهکاراتون خیلی دقیق وبهدف هستش

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید