فاطمه هاشمی: کاندیداتوری محسن جدی نیست

کد خبر: 1054773

فاطمه هاشمی گفت: محسن برنامه‌ای جهت نامزدی در انتخابات ندارد.

فاطمه هاشمی: کاندیداتوری محسن جدی نیست

گروه سیاست سایت فردا - کاندیداتوری محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران از چندی قبل مطرح و بعد از آنکه خودش، خود و جهانگیری از اصلی‌ترین گزینه‌های حزبی کارگزاران خواند، تقویت شد. این گمانه‌زنی اما در حالی است که نه رسانه‌ها - اصلاح طلب یا غیر اصلاح‌طلب - و نه سیاسیون و نه حتی خانواده هاشمی او را در قد و قواره ریاست جمهوری ندیده و این گزاره را جدی تلقی نمی‌کنند.

در حقیقت جدی‌ترین گمانه درباره آینده سیاسی محسن هاشمی آن است که اصلاح‌طلبان وی را سرلیست خود در انتخابات شوراها قرار دهند یا به عنوان گزینه‌ای برای شهرداری تهران مد نظر داشته باشند. ریاست جمهوری اما برای او چندان جدی نیست. اصلاح طلبان می‌دانند که او به واسطه نسبتش با مرحوم هاشمی رفسنجانی از اعتباری در بدنه اجتماعی این جریان برخوردار است اما برخی از آنان مثل ناصر قوامی همین موضوع را دلیل زاویه داشتن جریان رقیب و باعث رد صلاحیت احتمالی می‌دانند!

ضمن اینکه سابقه اجرایی محسن هاشمی برای رئیس جمهور شدن کافی نیست و به نظر نمی‌رسد که گزینه مورد اجماع اصلاح طلبان باشد. حتی حزب کارگزاران نیز به احتمال زیاد از فردی مثل محسن هاشمی حمایت نخواهد کرد. شاهد آنکه خود هاشمی در آخرین اظهاراتش از مثبت بودن نظرها به ظریف گفته بود.

آخرین خبر از جدی نبودن احتمال کاندیداتوری او را اما فاطمه هاشمی،خواهر وی و عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه داده است او در گفت‌وگویی با «پانا» درباره کاندیداتوری محسن هاشمی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ توضیح داد: «محسن برنامه‌ای جهت نامزدی در انتخابات ندارد و این موضوع فعلاً برای او جدی نیست.»

فاطمه هاشمی به سیاست‌های حزب اعتدال و توسعه در ماه‎‌های منتهی به انتخابات اشاره کرد و افزود: «حزب اعتدال و توسعه حتماً در انتخابات شرکت می‌کند، اما در حال حاضر وارد تصمیم‌گیری و مرحله اجرای برنامه‌ها نشده است.»

این فعال سیاسی در ادامه سخنان خود به بحث‌های شکل گرفته بین محسن رفسنجانی و فائزه هاشمی نسبت به انتخابات ایالات متحده آمریکا و دونالد ترامپ واکنش نشان داد و گفت: «اصلاً دعوا و تنشی میان فائزه و محسن به وجود نیامد، بالاخره افراد برای بیان نظراتشان آزادند و همانطور که یاسر گفت این‌گونه اظهارنظرهاست که به آزادی بیان معنا می‌بخشد.»

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها