شورای وحدت و شورای ائتلاف اصولگرایان یکی می شوند؟

کد خبر: 1055478

دبیرکل حزب سبز درباره انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم توضیحاتی را ارائه کرد.

شورای وحدت و شورای ائتلاف اصولگرایان یکی می شوند؟

باشگاه خبرنگاران: حسین کنعانی مقدم فعال سیاسی اصولگرا و دبیرکل حزب سبز با اشاره به استعفای سردار سرتیپ پاسدار سعید محمد از فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و عزم حضورش در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: با توجه به اینکه نام او مدت‌ها به عنوان گزینه ریاست جمهوری سیزدهم مطرح بود و همچنین که باید برای حضور در انتخابات مقدماتی فراهم می‌شد، این استعفا هم به سپاه پاسداران کمک کرد و هم به او تا از شائبه‌هایی که وجود داشت فاصله بگیرد.

او ادامه داد: من پیشنهادم این است که که اگر قرار باشد از افراد نظامی فردی وارد انتخابات شود بهترین گزینه سرلشکر محسن رضایی است، زیرا فرمانده تمام اینهاست و بهتر است که همه به او کمک کنند و به نفع او کنار بروند تا احترام فرمانده خود را هم داشته باشند. تعدد نظامی‌ها در انتخابات اقدام مثبتی نیست و ممکن است حتی موجب کاهش آرا هم شود، در عین حال که سردار محمد تا لحظه آخر بماند یا نماند یک تصمیم شخصی است.

کنعانی مقدم درباره احتمال حضور آیت‌الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم هم افزود: با سابقه‌ای که او در فضای سیاسی دارد قطعا یکی از گزینه‌های مطرح در انتخابات است، اما اینکه تا چه میزان ورود او جدی باشد موضوعی است که هنوز خود او در این باره صحبتی نداشته، اما باعث می‌شود که جریان اصولگرا از این تشتتی که دارد فاصله بگیرد؛ اما توصیه شخصی خود من این بود که مسئولان قوا وارد انتخابات نشوند، اما اگر او بیاید حداقل در جریان اصولگرایی اجماع ایجاد خواهد شد.

دبیرکل حزب سبز  تاکید کرد: اگر رقیب ما قوی باشد و جریان اصلاحات هم با تمام قوا وارد گود رقابت شود از آن استقبال خواهیم کرد و قاعدتا ما هم  باید به سمت وحدتی برویم که نامزدهای انتخاباتی ما بدون رقیب داخلی باشند، اما اگر اصلاح طلبان کنار بکشند قاعدتا موضوع رقابت در بین خود جریان اصولگرایی اتفاق خواهد افتاد و حداقل سه نامزد خواهیم داشت. معتقدم که اصلاحات به طور جدی وارد عرصه خواهد شد و نامزد خود را معرفی خواهد کرد و از نامزد اجاره‌ای هم پرهیز می‌کنند و قطعا حرفی برای گفتن خواهند داشت که البته در این صورت، مشارکت مردم هم در انتخابات بسیار پرشور خواهد بود.

او درباره احتمال یکی شدن شورای وحدت اصولگرایان و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب هم گفت: اگر رقیب قوی باشد، هر دوی این شوراها یکی خواهند شد، اما اگر این گونه نباشد به همین صورت شرکت خواهند کرد. هنوز برای وحدت بین دو شورا زمان هست و تا شورای نگهبان نامزدها را تایید و یا رد نکند همه چیز در ابهام قرار دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها