عارف به جای سیدحسن خمینی؟!

کد خبر: 1060766

حسن رسولی: عارف به صورت بالقوه نامزد انتخابات است و مقدمات ستادش هم فراهم شده است

عارف به جای سیدحسن خمینی؟!
گروه سیاست سایت فردا - همزمان با کناره‌گیری سیدحسن خمینی از کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری، گمانه‌زنی‌ها درباره گزینه مورد اجماع اصلاح‌طلبان در این انتخابات افزایش یافته است. به نظر می‌رسد که جریان اصلاحات نامزد دیگری در اندازه یادگار امام نداشته باشند اما خودشان اصرار دارند که دستشان خالی نیست. در این بین اسامی متعددی به عنوان جایگزین سیدحسن خمینی مطرح می‌شود. از سید محمد خاتمی که به گفته جواد امام پیشتر دعوت فعالان این جریان برای کاندیداتوری را رد کرده بود گرفته تا محمد جواد ظریف که بعد از کلی اصرار به نیامدن حرف‌های دوپهلو زده و روزنه‌ای برای جدید نظر خود باز کرده است.
البته اسامی دیگری مثل اسحاق جهانگیری، محمدرضاعارف یا مسعود پزشکیان نیز مطرح است. مثلا غلامعلی رجایی ، فعال سیاسی اصلاح‌طلب امروز به «آرمان ملی» گفته است: «با خروج آقای سید حسن خمینی  که من نمی‌دانم که حتی چقدر جدی بود گزینه‌هایی مثل آقای پزشکیان و عارف مطرح هستند که به نظرم نه تنها گزینه‌های خوبی نیستند بلکه گزینه‌هایی مستعد برای شکست خوردن در انتخاباتند.»
با این وجود به نظر می‌رسد که کاندیداتوری عارف برای برخی از اصلاح‌طلبان جدی است. شاهد آنکه حسن رسولی، از سیاسیون نزدیک به عارف که عضو نهاد اجماع‌ساز هم هست، به «خبرآنلاین» گفته بود «آقای عارف به صورت بالقوه نامزد انتخابات هستند و مقدمات ستاد ایشان هم فراهم شده است و بستگی به این دارد شرایط پیش رو چگونه خواهد بود زیرا ایشان همواره منادی وحدت و انسجام و سه دور رئیس شورای عالی سیاست گذاری بودند و تقریبا  و عملا به بحث انسجام اصلاح طلبان پایبند بوده و هستند، طبعا با رصد شرایط آینده، چنان چه فضا مناسب باشد در موعد مقتضی اعلام کاندیداتوری خواهند کرد.»
او افزوده است: «من کاندیداتوری آقای ظریف را نیز منتفی شده می دانم. »
در ادامه این گمانه‌زنی‌ها «خراسان» نیز نوشته است: «همه احزاب اصلاح طلب به تکاپو افتادند تا چهره نزدیک به خود را وارد صحنه کنند اما خود به خوبی می دانند که از میان صف بلند نامزدهای اصلاح طلب، تنها عارف، جهانگیری و ظریف امکان طرح نام شان در جامعه وجود دارد و مردم آن ها را می شناسند؛ در این میان به نوشته فردانیوز، شاید تنها محمدرضا عارف می تواند قریب به یقین بگوید به راحتی  کارت ورود به صحنه انتخابات را از شورای نگهبان دریافت خواهد کرد. پس عارف به جای آن که برای مورد اجماع قرار گرفتن از جانب اصلاح طلبان خود را نیازمند لابی گری و چانه زنی بداند، با اعتماد به نفس بالا فعالیت تبلیغاتی خود را آغاز کرده است و نیازی هم نمی بیند از کسی اجازه بگیرد.»
پیشتر خبرگزاری فارس نوشته بود حرکت نرم عارف توسط اصلاح‌طلبان آغاز شده و او بی توجه به آن چه تندروهای این جریان و رئیس دولت اصلاحات دنبال می کند، مسیر متفاوت‌تری را آغاز کرده است. 
 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها