تکذیب شایعه حمایت دولت از لاریجانی

کد خبر: 1061534

واعظی: تا کنون نه شخص آقای رئیس جمهوری و نه دفتر ایشان اصلاً جلسه و برنامه‌ای درباره انتخابات نداشتند.

تکذیب شایعه حمایت دولت از لاریجانی

گروه سیاست سایت فردا - نقش دولت در انتخابات به برگزاری آن محدود است و طبق قانون نمی‌تواند در انتخابات رئیس جمهور بعد دخالت داشته باشد. این اما به آن معنا نیست که شخص رئیس جمهور یا حلقه نزدیکان او از روی کار آمدن فردی که دنباله‌رو آنان باشد استقبال نکنند. قطعا هیچ دولتی مایل نیست که بعد از او فردی از جریان رقیب اداره امور را به دست گرفته و بعد از مرحله افشاگری درباره برخی اقدامات و کم‌کاری‌ها با تغییر سیاست‌ها در جهتی حرکت کند که احتمالا نتیجه آن مشخص شدن کاستی‌ها است. 

از همین رو است که شاهدیم این روزها درباره اینکه گزینه مورد حمایت دولت کیست هم گمانه‌زنی‌هایی می‌شود. به ظن رسانه‌ها از علی لاریجانی گرفته تا اسحاق جهانگیری محمدجواد ظریف و حتی محمود واعظی از گزینه‌های مورد نظر دولت هستند. 

البته دولتی‌ها این موضوع را رد می‌کنند. مثلا محمود واعظی می‌گوید: تا کنون نه شخص آقای رئیس جمهور و نه دفتر ایشان به دلیل گرفتاری‌ها و مشکلات متعدد اصلاً جلسه و برنامه‌ای درباره انتخابات نداشتند و اظهار نظری توسط آقای روحانی و اعضای دفتر ایشان در این زمینه در جایی مطرح نشده است. مهمترین موضوع برای ما مشارکت بالا و انتخابات سالم است.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره تجهیز دفتری در پاستور برای علی لاریجانی و طرح ادعایی مبنی بر اینکه این اقدام در جهت حمایت از وی انجام شده‌است، گفت: «سالهاست که آقای لاریجانی از طرف مقام معظم رهبری و آقای رئیس جمهوری موضوع چین را دنبال می‌کنند. زمانیکه ایشان نماینده مجلس بودند نیز اضافه بر مسئولیت ریاست مجلس موضوع چین را دنبال می‌کردند و پس از اتمام دوره نمایندگی در مجلس نیز ما از ایشان خواستیم که موضوع چین را دنبال کنند و ایشان نیز پذیرفتند؛ بالاخره وقتی ماموریتی به ایشان داده می‌شود، باید لوازم آن را هم فراهم کنیم.»

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در پایان در پاسخ به اینکه آیا قصد کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری را دارید؟ اظهار کرد: نه چنین خبری نیست.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها