شرط و شروط اصلاح‌طلبان برای ارائه لیست

کد خبر: 1065560

جواد امام گفت: اگر امکان رقابت در انتخابات شوراها فراهم شود، حتما لیست انتخاباتی تهیه می کنیم.

شرط و شروط اصلاح‌طلبان برای ارائه لیست

گروه سیاست سایت فردا - انتخابات شوراهای شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود. اهمیت این انتخابات شاید به اندازه انتخابات ریاست جمهوری نباشد اما کم هم نیست. به خصوص بعد از حواشی که اخیرا درباره مساله احراز صلاحیت نامزدها ایجاد شده است. 

این طور که معلوم است اصلاح طلبان در این بخش نیز با همان رویکردی کار می‌کنند که در انتخابات ریاست جمهوری. قصدشان این است که همه مشکلات اعم از قهر بودن سرمایه اجتماعی و نداشتن نیروی کارآمد و مقصر را گردن نظارت‌ها انداخته و با این بهانه که دستشان بسته است، از آبرو ریزی شکست یا مورد بی‌توجهی مردم قرار گرفتن بکاهند.

همین است که هر روز یک جور شرط و شروط می‌گذارند. این بار حرف از انتخابات و شوراها است و چون احتمال می‌دهند که «تکرار» کردن منجر به رای آوری لیست مورد نظرشان نشود، ترجیح می‌دهند که بهانه‌ای برای ارائه نکردن لیست پیدا کنند. 

شاهد آنکه  جواد امام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌گوید: اگر امکان رقابت وجود داشته باشد ما حتما در انتخابات هستیم و لیست می دهیم، اما اگر ببینیم رد صلاحیت ها به گونه ای است که امکان رقابت وجود ندارد، ضرورتی هم برای ارائه لیست برای انتخابات نمی بینیم.

وی ادامه داد: در بعضی از استان ها اصلاح طلبان رد صلاحیت شده اند، در تهران هم از 21 عضو شورای فعلی شهر، 12 نفر ثبت نام کردند که 10 نفر آنها رد صلاحیت شدند. اگر در روند بررسی صلاحیت ها تجدید نظر شد و افرادی در صحنه ماندند که قابلیت های لازم را دارند و امکان رقابت هم وجود داشت، حتما در انتخابات لیست می دهیم.

این فعال سیاسی ادامه داد: افرادی که تایید صلاحیت شدند اکنون مورد شناسایی جبهه اصلاحات قرار گرفتند و روند ارائه برنامه از سوی آنها و بررسی این برنامه ها در جبهه اصلاحات در حال انجام است، اما بحث نهایی این است که آیا به اندازه کافی نفرات برای ارائه لیست خواهیم داشت یا خیر و این بستگی به این دارد که آیا تجدیدنظری برای بررسی تایید صلاحیت ها صورت می گیرد یا نه.

امام در مورد سازوکار تهیه لیست انتخابات شوراها اظهار کرد: پس از بررسی برنامه افراد، نظرسنجی از بدنه اصلاحات در قالب طرح سرا انجام می شود. در این طرح از دبیران کل ، اعضای شورای مرکزی و سایر اعضای احزابی که عضو جبهه اصلاحات و همچنین اشخاص حقیقی عضو این جبهه نظرسنجی شده و براین اساس لیست نهایی تهیه می شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها