اصلاح‌طلبان: شاید به لاریجانی برسیم

کد خبر: 1067263

نمازی گفت: اگر نیروهای اصلاح‌طلبان حذف شده باشد و یا بر اساس نظرسنجی‌ها بفهمند که نامزد آنان رای‌آوری لازم را ندارد، ممکن است که بخشی از اصلاح‌طلبان از لاریجانی حمایت کنند و تجربه 92 تکرار شود.

اصلاح‌طلبان: شاید به لاریجانی برسیم

گروه سیاست سایت فردا- هر چه به انتخابات نزدیک می‌شویم گارد اصلاح‌طلبان در مقابل حمایت از نامزد غیراصلاح‌طلب و مشخصا حمایت از علی لاریجانی بازتر می‌شود. کارگزارانی‌ها که از ابتدا گوشه چشمی به ائتلاف با لاریجانی داشتند هم در این عرصه می‌تازند و آرام آرام سایرین را همراه می‌کنند. از تعلل جبهه اصلاح‌طلبان ایران در معرفی نامزد نهایی نیز اینطور برداشت می‌شود که آقایان و خانم‌ها در این جریان منتظر هستند تا اگر معلوم شد که نیروهای اصلی آنان شانسی برای حضور توام با موفقیت ندارند، جانب لاریجانی را بگیرند. برخی از سیاسیون در این جریان مثل ناصر قوامی این رویکرد دست به عصا رفتن را توجیهی برای قدرت‌طلبی می‌دانند اما به هرحال بخش دیگر و بزرگتری خواهان برد انتخابات به هر قیمتی است.

شاهدش نیز اظهارات امروز علی محمد نمازی در گفت‌وگو با نامه نیوز. او می‌گوید: «اگر اصلاح‌طلبان نامزد نداشته باشند. یعنی اینکه نیروهایشان حذف شده باشد و یا بر اساس نظرسنجی‌ها بفهمند که نامزد آنان رای‌آوری لازم را ندارد. در این شرایط ممکن است که بخشی از اصلاح‌طلبان از لاریجانی حمایت کنند. به هرحال رقیب اصلی اصلاح‌طلبان مشارکت مردم است و اگر ببیند که در یک فضای مشارکت حداقلی جهانگیری و پزشکیان شانسی ندارند، شاید از لاریجانی حمایت کنند و تجربه 92 تکرار شود».

نمازی خاطر نشان کرد: «باید به این نکته توجه داشت که تبلیغاتی علیه رئیسی شروع شده و امکان افشاگری‌هایی نیز هست اما تبلیغات سوء علیه لاریجانی در کار نیست لذا شانس او می‌تواند بیشتر باشد. در عین حال من معتقدم که بخشی از اصولگرایان سنتی نیز از ته قلب خود به لاریجانی گرایش داشته و او را به رئیسی ترجیح می‌دهند».

فقط او نیست و علی صوفی دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات نیز در گفت‌وگویی با همین رسانه رفتن به سوی لاریجانی را محتمل می‌داند. البته او اصرار دارد که جبهه اصلاحات چنین تصمیمی نخواهد گرفت اما احتمال آن بسیار است که این سازوکار انتخاباتی به خاطر حذف نیروها و یا اطمینان از عدم اقبال مردم به گزینه‌های خود روی هیچ گزینه‌ای اجماع نکرده و کار را به احزاب بسپارد. تکلیف احزاب هم روشن است و می‌دانیم بسیاری از آنان مایل هستند تحت هر شرایطی و حتی به قیمت تکرار تجربه 92 به پاستور برسند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها