آخرین اخبار از انتخابات ریاست جمهوری/رهبر انقلاب رای خود را به صندوق انداخت/ عکس گرفتن از برگه‌ رای ممنوع/اسامی و کد انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری/قاضی‌زاده سنت‌شکنی کرد /رای همتی مشخص شد/ کاندیداها کجا رای دادند؟/درخواست کاندیداها برای تمدید انتخابات

کد خبر: 1074370

رهبر انقلاب رای خود را به صندوق انداخت.

آخرین اخبار از انتخابات ریاست جمهوری/رهبر انقلاب رای خود را به صندوق انداخت/ عکس گرفتن از برگه‌ رای ممنوع/اسامی و کد انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری/قاضی‌زاده سنت‌شکنی کرد /رای همتی مشخص شد/ کاندیداها کجا رای دادند؟/درخواست کاندیداها برای تمدید انتخابات

گروه سیاست سایت فردا - رای‌گیری برای انتخاب سیزدهمین رئیس جمهور کشور آغاز شد و تا ساعت 12 شب ادامه خواهد داشت. آنطور که ستاد انتخابات کشور از پیش اعلام کرده است امکان تمدید ساعت رای گیری تا 2 بامداد نیز وجود دارد.

رهبر انقلاب رای خود را به صندوق انداخت

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در اولین دقایق آغاز رأی‌گیری «سیزدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری»، «ششمین دوره‌ی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا»، «انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری» و «انتخابات میان دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی» با حضور در محل صندوق سیار ۱۱۰ در حسینیه‌ی امام خمینی (رحمه‌الله)، رأی خود را به صندوق انداختند.

 رهبر انقلاب، امروز گفتند: روز انتخابات روز ملت ایران است. امروزمیدان‌دار و صحنه‌گردان اصلی مردمند. مردم هستند که با حضور در پای صندوقهای رأی و با دادن رأی در واقع تکلیف کلی و اساسی کشور را برای سالهای آینده معین می‌کنند. امروز متعلق به مردم است. و هرکاری که ملت ایران امروز تا شب انجام دهند از حضور در صندوق و دادن رأی این سازنده آینده ایران است. تعیین کننده سرنوشت چندساله ایران است. درست به همین دلیل است که خرد حکم میکند که در این آزمون ملی و سراسری همه شرکت کنند.

آغاز نظارت شوای نگهبان 

ناظران شورای نگهبان (بین ۳ تا ۵ نفر) در شعب اخذ رای مستقر هستند.

به گفته سخنگوی شورای نگهبان، مردم درصورت مشاهده هرگونه تخلف انتخاباتی، آنرا از طریق سامانه مردم ناظر به مستقیما به شورای نگهبان اعلام کنند.

حضور وزیر اطلاعات و دادستان کشور در ستاد انتخابات

وزیر اطلاعات و دادستان کشور قبل از شروع فرایند رای‌گیری، در ستاد انتخابات حضور یافتند. وزیر کشور آغاز رای گیری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را اعلام کرد.

وزیر اطلاعات و دادستان کشور در ستاد انتخابات

دستور وزیر کشور برای آغاز انتخابات

عبدالرضا رحمانی فضلی با حضور در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران گفت: امروز توفیق داریم با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا و میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را آغاز کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم خداوند متعال به همه ما توفیق دهد که بتوانیم امروز در صیانت از رای مردم و برگزاری انتخاباتی قانونی ، سالم در شرایط بهداشتی داشته باشیم.

وزیر کشور تاکید کرد: از همه کسانی که در بیش از ۶۶ هزار شعبه ریاست جمهوری و ۷۵ هزار شعبه شوراهای شهر و روستا مستقر هستند، کار را به لطف خدا آغاز کنند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه بازرسان در هر جایی که هستند، مرتب کار بازرسی را انجام دهند و اگر خطایی بود به ما اطلاع دهند، گفت: رای مردم که تجلی اراده آنها در انتقال قدرت است، صیانت کامل شود.

اسامی و کد انتخاباتی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری

بر اساس اطلاعیه شماره ۱۵ ستاد انتخابات کشور اسامی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری و کد داوطلبی به شرح زیر است:

محسن رضایی میرقائد– فرزند نجف- کد نامزد ۳۳

سیدابراهیم رئیس الساداتی مشهور به رئیسی – فرزند سیدحاجی- کد نامزد ۴۴

سیدامیرحسین قاضی­ زاده هاشمی – فرزند سیدحسن- کد نامزد ۶۶

عبدالناصر همتی– فرزند احمدعلی- کد نامزد ۸۸

اطلاعیه شماره ۲۰ ستاد انتخابات کشور / همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی برای رای دادن، ضروری است

همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی برای رای دادن، ضروری است

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲۰ خود، فرآیند اخذ رای از واجدین شرایط شرکت در انتخابات سیزدهمین دوره ی ریاست جمهوری، ششمین دوره ی شوراهای اسلامی شهر و روستا، دومین میاندوره پنجمین دوره ی مجلس خبرگان رهبری و اولین میاندوره یازدهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی را از ساعت ۷ صبح روز جمعه مورخ ۲۸-۳-۱۴۰۰ اعلام کرد.

به آگاهی هموطنان عزیز می رساند فرآیند اخذ رای از واجدین شرایط شرکت در انتخابات سیزدهمین دوره ی ریاست جمهوری، ششمین دوره ی شوراهای اسلامی شهر و روستا، دومین میاندوره پنجمین دوره ی مجلس خبرگان رهبری در استان های تهران، خراسان رضوی، قم و مازندران و همچنین اولین میاندوره یازدهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه ی «تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس»، «میانه»، «آستانه اشرفیه»، «تفرش، آشتیان و فراهان»، «گچساران و باشت» و «بهار و کبودرآهنگ» از ساعت ۷ صبح روز جمعه مورخ ۲۸-۳-۱۴۰۰ آغاز می گردد.

طبق گزارشات دریافتی، کلیه ی شعب اخذ رای انتخابات در سراسر کشور با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مصوب ستاد ملی کرونا  آماده ی اخذ رای از هموطنان عزیز می باشند.

همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی برای رای دادن، ضروری است.

رای دهندگان هنگام مراجعه به شعب، خودکار شخصی و ماسک به همراه داشته باشند.

 عکس گرفتن از برگه‌ رای ممنوع شد

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: عکس گرفتن از تعرفه انتخاباتی بعد از نوشتن نامزدها به دلیل شائبه خرید و فروش آرا قطعا تخلف است.

جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: عکس گرفتن از تعرفه انتخاباتی بعد از نوشتن نامزدها به دلیل شائبه خرید و فروش آرا قطعا تخلف است.

وی افزود: از این دوره به کسی اجازه عکس گرفتن نخواهیم داد و برخورد خواهیم کرد.

 شروع نشدن رأی‌گیری در برخی حوزه‌ها به دلیل عدم اعلام فرمانداری یا نقص سیستم!

با وجود گذشت حدود یک ساعت از آغاز فرایند رسمی رأی‌گیری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، رأی‌گیری در برخی حوزه‌های تهران و دیگر شهرستان‌ها به دلایلی از قبیل عدم اعلام فرمانداری و نقص سیستم، هنوز آغاز نشده است.

به گزارش فارس، با آغاز رسمی فرایند رأی‌گیری در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، همراه با نخستین میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت 7 صبح امروز، ۶۶ هزار و ۸۰۰ شعبه اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری، و ۷۵ هزار و ۱۵ شعبه هم برای انتخابات شوراهای شهر و روستا و تیره‌های عشایری، آماده دریافت آراء ملت ایران شده‌اند.

 در سطح شهر تهران و برخی شهرستان‌ها، حاکی است تا لحظه تنظیم و انتشار این خبر، هنوز در برخی حوزه‌ها رأی‌گیری آغاز نشده و مسئولان حوزه‌ها، دلیل این مشکل را عدم اعلام رسمی از سوی فرمانداری‌ها یا آماده نشدن سیستم‌های الکترونیک ثبت شماره ملی و ... اعلام کرده‌اند!

رهبر معظم انقلاب دو روز پیش در سخنانی تاکید کردند: تمهیدات لازم برای حفظ سلامت مردم به هنگام حضور در پای صندوق‌های رأی باید در نظر گرفته شود. همچنین موضوع کمبود تعرفه یا تأخیر در رسیدن آن که یکی از مشکلات دوره‌های قبل در انتخابات است باید برطرف شود.

فرایند رأی‌گیری از ساعت 7 صبح تا 12 شب ادامه خواهد داشت.

شجاعان: تاخیر در آغاز رأی گیری شعب، ربطی به دستگاه‌های احراز هویت ندارد

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور گفت: دلیل تاخیر در آغاز فرآیند رأی‌گیری در برخی شعب اخذ رأی ارتباطی به دستگاه‌های احراز هویت ندارد.

امیر شجاعان رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص برخی گزارشات مبنی بر کُندی دستگاه‌های احزار هویت و تاخیر در آغاز فرآیند رأی‌گیری در شعب اخذ رأی گفت: دستگاه‌های احراز هویت به لحاظ فنی هیچ مشکلی ندارند.

شجاعان گفت: اینکه دستگاه‌های احراز هویت دیر به شعب اخذ رأی تحویل داده شدند، به لحاط رعایت موارد امنیتی یک امر طبیعی است چراکه این دستگاه‌ها باید در نزدیکترین زمان به ساعات آغاز رأی گیری تحویل شعب داده شود.

وی افزود: در فرآیند جدید انتخابات، دستگاه‌های احراز هویت زمانی آغاز به کار می‌کنند که نماینده هیئت اجرایی و هیئت نظارت بری انتخابات به صورت همزمان در شعبه اخذ رأی حضور داشته باشند، و قفل دستگاه را باز کنند.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور گفت: دلیل تاخیر در آغاز فرآیند رأی‌گیری در برخی شعب اخذ رأی ارتباطی به دستگاه‌های احراز هویت ندارد و ممکن است نمایندگان هیئت اجرایی و ناظر با تاخیر در شعبه حضور پیدا کرده باشند.

اتفاقی عجیب در لیست کاندیداهای نهایی انتخابات ریاست جمهوری

تویئت یک کاربر شبکه‌های اجتماعی از اتفاقی عجیب در لیست کاندیداهای نهایی انتخابات ریاست جمهوری / مشرق

اتفاق لیست کاندایدها

 

ناطق نوری مجاز به شرکت در انتخابات شورای شهر تهران نشد

مهر/ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، به دلیل اقامت در حوزه انتخابیه لواسانات مجاز به شرکت در انتخابات شورای شهر تهران نشد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، به دلیل اقامت در حوزه انتخابیه لواسانات مجاز به شرکت در انتخابات شورای شهر تهران نشد.

ناطق نوری که صبح امروز به منظور شرکت در انتخابات به حسینیه ارشاد رفته بود، دستگاه احراز هویت مستقر در شعبه وی را به دلیل اقامتش در حوزه انتخابیه لواسانات مجاز به شرکت در انتخابات شورای شهر تهران ندانست.

طبق قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، افرادی مجاز به رأی دادن در انتخابات شوراهای یک شهر یا روستا هستند که بیش از یکسال از اقامتشان در آن حوزه انتخابیه گذشته باشد.

گفتنی است، فرآیند انتخابات ریاست‌جمهوری، شوراهای شهر و روستا و میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری صبح امروز(جمعه) با دستور وزیر کشور در حدود ۶۷ هزار شعبه شهری و ۷۵ هزار شعبه روستایی آغاز شد.

بازدید سخنگوی شورای نگهبان از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات

ایرنا/ عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات بازدید کرد.

کدخدایی

 

رحمانی فضلی: بازرسین خطایی بود اطلاع دهند

وزیر کشور گفت: بازرسین عزیز در هر جایی که هستند. مرتب کار بازرسی را انجام دهند و اگر خطایی بود به ما اطلاع دهند. رای مردم که تجلی اراده ملت در انتقال قدرت است صیانت کامل شود.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با حضور در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران گفت: امروز توفیق داریم. با همکاری همه دستگاه های اجرایی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا و میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را آغاز کنیم.

رحمانی فضلی تصریح کرد: امیدواریم خداوند متعال به همه ما توفیق دهد که بتوانیم امروز در صیانت از رای مردم و برگزاری انتخاباتی قانونی ، سالم در شرایط بهداشتی داشته باشیم.

وی ادامه داد : از همه کسانی که در بیش از ۶۶ هزار شعبه ریاست جمهوری و ۷۵ هزار شعبه شوراهای شهر و روستا مستقر هستند کار را به لطف خدا آغاز کنند.

وزیر کشور گفت: بازرسین عزیز در هر جایی که هستند. مرتب کار بازرسی را انجام دهند و اگر خطایی بود به ما اطلاع دهند. رای مردم که تجلی اراده اتمها در انتقال قدرت است صیانت کامل شود.

ره پیک: انتخابات امروز موجب وحدت بیشتر در کشور خواهد شد

قایم مقام دبیر شورای نگهبان گفت: انتخابات امروز موجب انسجام و وحدت بیشتر در کشور خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سیامک ره‌پیک پس از آن که رای خود را به صندوق سیار واقع در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان انداخت، در جمع خبرنگاران ضمن تبریک ایام دهه کرامت، اظهار کرد: این روز مهم و سرنوشت‌ساز را به همه ملت ایران و دلسوزان کشور تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم که اراده ملت ایران در این روز با هدایت خداوند به نحوی رقم بخورد که کشور ما سال‌های آینده از یک مدیریت اجرایی قوی و مطلوب برخوردار شود.

وی افزود: امیدواریم از طریق انتخابی که امروز انجام می‌شود، مشکلات کشور کاهش پیدا کند و امیدواری در بین مردم افزایش یابد.

قائم مقام دبیر شورای نگهبان گفت: ان‌شاءالله انتخابات امروز موجب انسجام و وحدت بیشتر در کشور شود و آثار و برکات انتخابات و تعیین سرنوشت در بخش‌های مختلف کشور پدیدار شود و امیدوارم همه از آثار این انتخاب برخوردار شوند.

ره پیک در پایان خاطرنشان کرد: از همه دوستانی که در رسانه‌ها زحمت می‌کشند و این روز را آن گونه که شایسته است، به مردم کشور و دیگران در خارج از کشور چه دوستان و چه دشمنان نشان می‌دهند، تشکر می‌کنم و امیدوارم فعالیت و کار شما در محضر خداوند موجب اجر و پاداش شود.

اعتراض مردم به تاخیر در شروع رای گیری در برخی شعب

تسنیم نوشت:

گزارش‌های خبرنگاران و مردمی حاکی است که در مناطقی مانند شهران، حکیمیه، منطقه ۱۲، غرب تهران و بعضی نقاط دیگر، علیرغم آنکه برخی از مردم از قبل از ساعت ۷ صبح برای رای‌دهی در صف حضور دارند، اما مسئولان آن حوزه‌ها اعلام می‌کنند که رای گیری با تاخیر انجام می‌شود.

در حوزه رای گیری مشهوری مانند جماران نیز اخذ رای با ۴۰ دقیقه تاخیر آغاز شده است.

 کدخدایی رأی خود را به صندوق انداخت

سخنگوی شورای نگهبان، رأی خود را به صندوق سیار واقع در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان انداخت.

به گزارش فارس عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان، صبح امروز رأی خود را به صندوق ۱۵۹۴ مستقر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری  همزمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری انداخت.

اطلاعیه شماره ۱۰ هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات

اطلاعیه شماره ۱۰ هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات صادر شد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، اطلاعیه شماره ۱۰ هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و اولین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و دومین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری صادر شد که متن آن به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

اطـلاعـیـه شماره ۱۰

با حمد و سپاس الهی، با توجه به آغاز روند اخذ رأی در شعب سراسر کشور در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و اولین میاندوره‌ای یازدهمین مجلس شورای اسلامی دومین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، هیأت مرکزی نظارت آمادگی کامل خود را جهت امر نظارت بر انتخابات در تمامی سطوح بویژه در شعب اخذ رأی، به اطلاع عموم مردم سرافراز ایران اسلامی می‌رساند.

هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و اولین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و دومین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری»

اتفاقات عجیب درباره رأی‌گیری از ایرانیان خارج از کشور

وزارت خارجه چه می‌کند؟

درحالی که گزارش‌های متعددی از عدم تمهید شرایط کافی برای رای‌گیری در همان ساعات اولیه (۷ صبح) در برخی مناطق تهران و شهرستانها خبر می‌دهد،  روایت‌های ساکنین آمریکا نیز حاکیست که متاسفانه نگرانی‌ها و تذکر صریح رهبر معظم انقلاب در سخنرانی چهارشنبه هفته جاری نیز تامین نشده و افراد مقیم در آمریکا و برخی کشورهای خارجی نیز شرایط آسوده‌ای برای رأی دهی ندارند.

گزارش‌های حاکیست که مکان‌های رای‌گیری در آمریکا که تعداد زیادی از ایرانیان در آنجا ساکن هستند از ۵۵ محل به ۲۷ محل کاهش پیدا کرده است و در ایالتی مثل کالیفرنیا فقط ۴ صندوق تدارک دیده شده که عملاً دو صندوقش از مراکز تجمع ایرانیان دور است.

برخی ایرانیان می‌گویند که بعضی از صندوقهای تدارک دیده شده نزدیک به ۱۰۶ کیلومتر با محل‌های تجمع ایرانیان فاصله دارد.

گزارش کدخدایی از پیگیری مشکل تاخیر در آغاز راگیری برخی شعب

سخنگوی شورای نگهبان پس از انداختن رای خود به صندوق:

مشکلات موجود در روند اخذ رای را دقایقی پیش در ستاد مرکزی پیگیری کردم و الان بسیاری از این مشکلات حل شده است

ستاد مرکزی اگر مشکل دیگری هم وجود داشته باشد پیگیری خواهد کرد

این رویداد سرنوشت ساز را به مردم تبریک می گوییم و طبق گزارش های ما، مشارکت خیلی خوبی اتفاق افتاده است/ این رویداد برای رای اولی هم، بسیار مهم است و جشن ملی محسوب می شود.

دو غافلگیری در ساعات اولیه آغاز انتخابات در ایران

حضور پرشور و دور از انتظار مردم در صف‌های رای‌گیری در ساعات اولیه صبح اولین غافلگیری انتخابات۱۴۰۰ بود به شکلی که در خیلی از شهرهای کشور صف‌های بزرگی تشکیل شده بود

دومین غافلگیری مربوط به اخلال در برخی از شعب رای گیری بود که سیستم‌های رای گیری با اختلال مواجه بود؛ این اختلال در عموم مناطق کشور حل شده است

درصورت آماده نبودن دستگاه احراز هویت، رای گیری باید دستی انجام شود

شورای نگهبان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در صورت آماده نبودن دستگاه احراز هویت در حوزه های انتخابیه، رای گیری به صورت دستی انجام شود.

رئیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری: امیدوارم مردم به زودی تغییر را حس کنند

خود را خدمتگزار تمامی مردم ایران می‌دانم.

ناراحتی حق مردم است اما باید پای صندوق رای بیاید.

وظیفه دولت خدمت به مردم است.

امیدوارم مردم به زودی تغییر را حس کنند.

حضور رئیس جمهور در ستاد انتخابات کشور

سروری: استاندار تهران از وقوع اختلال در ۷۹ صندوق رأی خبر داد

کاندیدای انتخابات شورای شهر تهران:

به خاطر اختلالی که ایجاد شده با آقای محسنی‌ بندپی استاندار تهران تماس گرفتم و اعلام کرد در ۷۹ صندوق مشکل ایجاد شده که تا دقایقی دیگر برطرف می‌شود.

 به گزارش تسنیم: این وضعیت با اعتراض روبرو شده است؛ آیت‌الله رئیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری نیز با اعتراض به این وضعیت خواهان اصلاح روند شده است

لاریجانی: قهر ‌با انتخابات معنی ندارد

علی لاریجانی: حضور مردم در انتخابات بسیار پرشور خواهد بود، قهر ‌با انتخابات معنی ندارد. نظراتمان را به دولت سیزدهم انتقال می‌دهیم.

علی لاریجانی

حسن روحانی رای خود را به صندوق انداخت

عارف: مردم علی‌رغم گلایه ها، حضورشان را نشان دهند

رییس بنیاد امید ایرانیان: نظام ما نظام جمهوری اسلامی ایران است و جمهوریت با مردم معنا دارد و مردم یعنی انتخابات و انتخابات یعنی صندوق رای.

انتقاد شدید از مدیریت بد وزارت کشور در ساعات آغازین رای‌گیری

علیرغم حضور گسترده و غافلگیرانه مردم در ساعات آغازین رأی‌گیری انتخابات ۱۴۰۰، مدیریت بد مجریان انتخابات و تعلل در برخی حوزه‌ها در رای‌گیری از مردم و همچنین قطع برخی سیستم‌ها، با انتقادات شدید سیاسیون و مردم روبرو شده است.

برخی مشاهدات نشان می‌دهد که به دلیل تعلل‌ها در رای گیری، بعضی از مردم که در صف حضور داشته‌اند به خانه‌های خود برگشته‌اند.

مسئولان شورای نگهبان تاکید کرده‌اند که این موضوع در حال پیگیری است و مسئولان وزارت کشور گفته‌اند که بسیاری از موضوعات حل شده است.

کارشناسان و برخی نامزدهای ریاست‌جمهوری از مردم درخواست دارند که به دلیل این کاستی‌ها صفهای رای را ترک نکنند. این موضوع به زودی قابل حل است.

خبرنگاران و فعالان فضای مجازی نیز گزارش‌های متعددی را از تاثیرات این روند که موجب شده تا برخی مردم از رای دادن باز بمانند منتشر کرده‌اند.

قالیباف

قالیباف: باید با مشارکت و پیگیری مشکلات را حل کنیم

رئیس مجلس پس از شرکت در رای گیری:

راه چاره این نیست که با صندوق های رای قهر کنیم.

باید با مشارکت و پیگیری مشکلات را حل کنیم

انتشار پیش از موعد نتایج قطعی انتخابات ممنوع

پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا:

فضای مجازی در راستای حضور پرشور مردم در انتخابات نقش غیرقابل انکاری دارد از طرفی مدیران کانال‌ها و گروه‌ها در شبکه‌های اجتماعی باید بدانند انتشار محتوا و تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی باید منطبق بر قوانین انتخاباتی باشد و مدیران نباید نتایج آرای نامزدها را پیش از موعد اعلام نتایج قطعی انتخابات در صفحات مجازی خود منتشر کنند.

اطلاعیه شورای نگهبان: تخلفات انتخاباتی را به این شماره‌ها اطلاع دهید

اطلاعیه شورای نگهبان

روحانی: مشکلات نباید مانع رای دادن شود

رئیس جمهور:

نباید مشکلات و مسائلی که از مراحل قبلی انتخابات در ذهن مردم مانده است، مانع رای دادن شود.

مردم می‌دانند شرکت در انتخابات چه اندازه برای خودشان و نظام اهمیت دارد.

عکاسان خبری مجاز به ثبت لحظه رأی دادن حسن روحانی نشدند

 حسن روحانی صبح امروز (جمعه) برای شرکت در انتخابات و انداختن رأی خود به ستاد انتخابات کشور رفت اما تیم تشریفات و حفاظت رئیس‌جمهور اجازه حضور هیچ خبرنگار و عکاسی را برای پوشش لحظه اخذ رأی وی ندادند.

 به نظر می‌رسد ازدحام خبرنگاران و نگرانی تیم حفاظت رئیس‌جمهور از شیوع بیماری کرونا و سرایت به وی، دلیل این اقدام بوده است.

 نکته قابل توجه دیگر اینکه، حسن روحانی هنگام نوشتن رأی خود، جعبه دستمال کاغذی را در مقابل خود گذاشت تا رأی وی از نگاه دوربین صداوسیما پنهان بماند.

اعتراض ستاد رئیسی

نماینده ستاد انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی در صداوسیما طی نامه‌ای، شکایت خود را مبنی بر اخلال در برگزاری انتخابات در برخی از شعب به رئیس کمیسیون تبلیغات انتخابات ارائه کرد.

 در این نامه آمده است: «به استحضار می‌رساند علی‌رغم آغاز رأی‌گیری از ساعت ۷ صبح، گزارش‌های متعدد از مناطق مختلف کشور نشان‌دهنده وجود اخلال جدی در فرآیند برگزاری انتخابات است که به پیوست تعدادی از اعتراض‌های رسمی نماینده ستاد در وزارت کشور ارسال می‌شود.

خواهشمند است در بخش‌های خبری و برنامه‌های صدا و سیما و مراکز استان‌ها نسبت به اطلاع‌رسانی و تذکر به مجریان و وزارت کشور اقدام عاجل را مبذول فرمائید.»/ مهر

* طبق آخرین اخبار تا ساعت ۱۱ ظهر حدود ۴.۵ میلیون نفر در انتخابات رای داده‌اند/ دانشجو

قاضی زاده

قاضی‌زاده: امیدواریم امروز بازهم مردم تاریخ‌ساز شوند

نامزد انتخابات ریاست جمهوری: داشتن رای بالا برای رئیس جمهور یک ضرورت است، امیدواریم امروز بازهم مردم تاریخ‌ساز شوند.

وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز با حضور در شعبه اخذ رأی آنتالیا برای رای خود را به صندوق اخذ رای مستقر در این شهر انداخت. به گزارش فارس، ظریف برای شرکت در نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا در ترکیه حضور دارد

من به سهم خودم از بابت همه کمبودها شرمنده مردم هستم و عذرخواهی می‌کنم

مردم ما همیشه اشتباه پیش‌گویان سیاسی را ثابت کرده‌اند

 بازدید ذوالنوری از ستاد انتخابات خارج از کشور

فارس، مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امروز (جمعه) از ستاد انتخابات سیزدهمین دور انتخابات خارج از کشور در محل وزارت امور خارجه بازدید کرد و در تماس تصویری با تعدادی از نمایندگی های ایران در خارج از کشور در جریان روند اخذ رای در این کشورها قرار گرفت.

ذوالنوری

 

فرمانداری تهران برای نمایندگان ناظر رئیسی کارت صادر نکرد!

به گزارش فارس، فرمانداری تهران تا ساعت ۱۱ صبح امروز برای ناظران شعب آیت الله رئیسی کارت صادر نکرده است و از حضور ناظران وی در شعب اخذ رای ممانعت به‌عمل آمده است.

دادستان تهران: کُندی‌های آغاز رای‌گیری برطرف شده است

از شروع انتخابات تاکنون هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر وجود مشکل و یا اخلال در بحث روند برگزاری انتخابات گزارش نشده است و انتخابات در صحت و سلامت کامل در حال برگزاری است.

دشمن در صدد ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم است، اما مردم ما با هوشیاری کامل در امنیت و آرامش در حال انداختن رأی خود به داخل صندوق‌ها هستند و هیچگونه مشکلی پیش نیامده است.

فقط هنگام شروع رأی گیری یک مقدار کندی سیستم‌ها گزارش شده بود که آن نیز برطرف شده است./مهر

عرف: با کسانی که لیست های جعلی را انتشار دادند برخورد قانونی می شود

رییس ستاد انتخابات کشور در واکنش به انتشار لیست های جعلی گفت:

آنها اعتبار ندارند مردم به این لیست ها توجه نکنند ما هم به مبادی قانونی اعلام کردیم با کسانی که این شایعات را اعلام کردند برخورد قانونی کنند.

متاسفانه در فضای مجازی لیست هایی منتشر می‌شود در حالی که در اطلاعیه‌ای اسامی ۳ نفر از نامزدها را که رسماً انصراف دادند را اعلام کردیم و چهار نفر از نامزدها حضور دارند لذا لیست‌هایی که در واقع به غیر از این چهار نامزد هستند آنها اعتبار ندارند مردم توجه نکنند./ایرنا

 مشاور وزیر کشور: انتشار فهرست‌های ۷ نامزدی در شعب کذب است

تصویری از تصاویر داوطلبان عمدتا در توییتر منتشر شد و این هم کذب است

روح الله جمعه ای: در هیچ یک از شعب ما در خارج از کشور و سراسر کشور اسامی نامزدهای ریاست‌جمهوری به جز این ۴نفری که الآن حضور دارند، اسامی دیگری درج نشده است و آن مواردی که مطرح شده شایعه و کذب است و داریم ان را پیگیری می‌کنیم.

پاسخ رییس ستاد انتخابات به شایعات:

-۳ نفر انصراف داده اند؛ ۴ نفر مانده اند؛ با کسانی که لیست‌های جعلی را انتشار دادند برخورد قانونی می‌شود

- اینکه به افراد اجازه داده نشده از ساعت ۷ صبح رای دهند کذب است

امیرحسین قاضی‌زاده باز هم سنت‌شکنی کرد

 او علی‌رغم اصرار مردم تمام مدت را در صف و کنار مردم ایستاد؛ رفتاری که تا کنون از نامزدهای انتخاباتی کمتر دیده شده است.

قاضی زاده

علی مطهری در صف رای‌دهندگان حسینیه ارشاد

مشارکت بالا در انتخابات به رفع سریع تر تحریم ها کمک می کند

هر مقدار مشارکت بالاتر باشد انتخاب مردم به فرد اصلح نزدیک تر و این انتخاب واقعی تر می‌شود

علی مطهری

رای همتی مشخص شد

ایرنا/ عبدالناصر همتی نامزد انتخابات ریاست جمهوری، صبح امروز به همراه همسرش در حسینیه ارشاد حاضر شد و رای خود را به صندوق انداخت. او پیش از انداختن رای خود به صندوق آن را جلو دوربین عکاسان گرفت و نام خودش روی برگه رای مشخص شد.

همتی 2

کدخدایی: بیش از سه هزار گزارش درباره تاخیر اخذ رای‌گیری داشتیم

ما از صبح گزارش‌هایی درباره تاخیر در شروع برخی شعب داشتیم که البته با پیگیری‌های ما در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات بسیاری از مشکلات حل شده و در حال حاضر مشکل خاصی نداریم.

از طریق سامانه مرد ناظر بیش از سه هزار گزارش دریافت کردیم و عمده آنها مربوط به تاخیر به شروع اخذ رای‌گیری که آن هم مربوط به دستگاه‌های احراز هویت بوده که در حال حاضر مشکل حل شده است.

تاکنون مشارکت خوبی را ملاحظه می‌کنیم، با توجه به آماری که از صندوق‌ها داریم و ان‌شاءالله در ادامه روز هم بهتر خواهد شد.

خطیب‌زاده‌: تا الان هیچ گزارشی از تخلف در انتخابات در خارج از کشور دریافت نکرده‌ایم

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این‌که تا الان هیچ گزارشی از تخلف در برگزاری انتخابات در خارج از کشور دریافت‌ نکرده‌ایم، گفت: اطمینان می‌دهم که شعب اخذ رای باز خواهند بود تا آخرین نفری که علاقه‌مند است، بتواند رای بدهد.

راهکار روحانی برای مخفی ماندن برگه رای

نوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران:  در هیچ شعبه‌ای کمبود تعرفه نداریم

 از ابتدای شروع رای گیری مردم حضور پرشوری در شعب اخذ رای داشتند و در روز ۲۸ خرداد یک حماسه دیگری را رقم خواهیم زد.

در همه‌ شعب اخذ رای در استان تهران که شامل ۶۸۴۶ شعبه اخذ رای است که در این دوره شاهد افزایش شعب اخذ رای هستیم.

 آمار دقیقی در حال حاضر ندارم اما آنچه که شاهد هستیم مردم  نسبت به ادوار گذشته استقبال بیشتر داشته‌اند.

 در هیچ شعبه‌ای کمبود تعرفه نداریم و به صورت آنلاین میزان مصرف تعرفه‌ها را رصد می‌کنیم تا مشکل کمبود تعرفه مواجه نشویم.

اطلاعیه شماره ۲۳ستاد انتخابات کشور: هیچ مدرکی به جز شناسنامه لازم نیست

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه‌ شماره ۲۳ خود اعلام کرد: اخذ رای در همه شعب ثابت و سیار فقط با ارائه شناسنامه و شماره ملی توسط شخص رای دهنده امکان‌پذیر است و هیچ مدرک دیگری به جز شناسنامه قابل قبول نیست.

آخرین آمار رای گیری در انتخابات 1400

خبرگزاری دانشجو: طبق آخرین اخبار تا ساعت ۱۱ ظهر حدود ۴.۵ میلیون نفر در انتخابات رای داده‌اند.

چهار کاندیدای ریاست جمهوری صبح امروز، پای صندوق های رأی حاضر شدند و رأی خود را به صندوق انداختند.

سید ابراهیم رئیسی تهران، مسجد ارشاد شهرری:

 *انشاالله امروز به دست مردم پیشرفت و اجرای عدالت رقم بخورد.

*توصیه من به عنوان یک نامزد این است که رأی مردم حق الناس است و باید از آن مراقبت کرد و حتی یک رأی هم نباید برخلاف آنچه مردم تصمیم گرفته‌اند، باشد.

*بعضی از بخش‌های کشور نیازمند تعرفه هستند و از همکاران وزارت کشور و شعب اخذ رأی تقاضا می‌کنم در این راستا تلاش کنند.

*امیدوارم امانت‌داری نسبت به رأی مردم انجام شود،

*انشاالله خداوند کمک کند و دولتی رقم بخورد که در جهت رفع گرفتاری مردم باشد.

* من تصمیم گرفتم در اولین ساعات، رأی خود را به صندوق بیاندازم و از هرکسی که مشکلی دارد و ناامید است خواهش می‌کنم که رأی دهد و از همه مردم و جوانان با هر گویش و هر اقلیم و با هر نگاه سیاسی می‌خواهم پای صندوق بیایند و رأی خود را بیاندازند.

*ناراحتی مردم حق است و به دلیل برخی از کاستی‌ها بوده اما اگر این ناراحتی دلیل شرکت نکردن باشد، اشتباه است. مردم از صندوق رأی ناراحت نباشند و در انتخابات شرکت کنند. من از همه می‌خواهم در انتخابات شرکت کنند تا به نفع مردم و در جهت تغییر در وضعیت آنها اقدامات صورت گیرد.

*حرف‌هایی که در انتخابات زدم برای رفع مشکلات مردم بود و برای انجام این کار شب و روز نمی‌شناسم و تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا در نقش یک طلبه خدمتگزار مردم باشم.

* تنها ایرانی بودن کافیست تا حقوق شهروندی تضمین شود. مردم حق دارند و دولت مکلف است به مردم خدمت کند. من مردم را صاحب حق می‌دانم و برای دولت وظیفه قائلم و حق را برای مردم و تکلیف را برای دولت می‌دانم و با تمام وجود در خدمت مردم خواهم بود تا مردم احساس کنند در زندگی آنها تغییر ایجاد شده است.

   عبدالناصر همتی تهران، حسینیه ارشاد  :

*ما به انزوای خارجی پایان خواهیم داد، مردم حق دارند با رفاه و با آرامش زندگی کنند. معیشت مردم مسئله اول من است، ان شاءالله کاری خواهیم کرد حضور مردم در صحنه بیش از پیش باشد.

* اگر هم رای نیاورم باز هم در خدمت مردم و پیگیر شعارهایم خواهم بود. هر کسی که رییس جمهور شود باید توسعه و رفاه کشور را به طبقات بالاتر برساند.

 محسن رضایی تهران، حرم حضرت عبدالعظیم حسنی:

*ملت شریف ایران، ملت امام حسین، از همه کسانی که تصمیم گرفتید رای دهید و رای دادید و رای خواهید داد صمیمانه سپاسگزارم، اما صحبت با کسانی است که با صندوق رای قهر کردند. شما حق دارید ولی مسئولیت ما در شرایط کنونی بسیار مهم است.

* از همه شما تقاضا می کنم بیایید رای دهید و به شما قول می دهم ما به فضل الهی اقتصاد و معیشت شما را حل می کنیم. به شایعات توجه نکنید. ما محکم در صحنه هستیم و به فضل الهی از امسال تحولات بزرگی در اداره کشور شروع خواهد شد. از همه مردم عزیز تقاضا می کنم بیایید پای صندوق رای. اداره زندگی شما برای ما مهم است. حضور شما در انتخابات باعث تقویت اقتدار و امنیت ایران خواهد شد و شما با حضور در صحنه به آینده فرزندان و خودتان رای می دهید و نقش موثری در ساختن این کشور دارد.

*من محسن رضایی به عنوان سرباز وطن دست تک تک شما را می بوسم که حماسه بزرگ تاریخی می آفرینید. قول من به مردم سربازی است، از جنس سلیمانی و باکری ها است. قول من این است که به تمام حرف هایی که زدم عمل خواهم کرد. مطمئن باشید من بیشتر از آن عمل خواهم کرد. مسئله یارانه ۴۵۰ هزار تومان، مسئله حقوق خانم های خانه دار که در رنج هستند، مسئله مسکن با زمین ارزان از سوی دولت و وام های ۵۰ ساله، کسب و کار های خانگی  حداقل مسائلی است که من دنبال خواهم کرد.

*معتقدم ما باید اقتصاد را از خانه شروع کنیم تا به تولید ثروت برسیم به همه قول هایی که دادم عمل خواهم کرد. مردم ایران هر تصمیمی که بگیرند بنده دست آنان را خواهم بوسید و به عنوان سرباز وطن تا آخرین قطره خون از ملت ایران و نظام اسلامی دفاع می کنم.

*در صورتی که ملت به من اعتماد کنند بنده از همه توانایی های کشور چه اصولگرا و چه اصلاح طلب، برادران اهل سنت، اقوام ایرانی استفاده خواهم کرد. باید بسیج عظیمی به وجود بیاوریم تا تحولات بزرگ رقم بزنیم. کشور را نمی توان با قطار کوچک جلو برد. قطار حرکت باید بزرگ شود تا همه ملت ایران در آن جای گرفته و بتوانیم این عقب ماندگی ها را جبران کنیم. بنده از همه کسانی که دست در وضعیت کنونی نداشته و عامل اصلی وضعیت کنونی نیستند حتما استفاده خواهم کرد.

* این دروغ بزرگی است که برای تامین منابع یارانه ۴۵۰ هزارتومانی بنزین را ۱۰ هزارتومان خواهم کرد. قیمت بنزین و گازوئیل در دولت من به هیچ وجه تغییر نخواهد کرد. برای دادن یارانه ها و حقوق خانم های خانه دار از منابعی غیر از فراورده های نفتی استفاده خواهم کرد. قیمت ارز را تثبیت خواهیم کرد. مسئله برجام باید به سرعت حل شود. ما از آمریکایی ها و اروپایی ها خواهیم خواست در اسرع وقت به تعهدات خود برگردند و تغییری در ساز وکار قبلی ندهند تا بتوانیم تعامل بهتری در روابط بین الملل داشته باشیم.

  امیرحسین  قاضی زاده هاشمی در مشهد، حرم رضوی:

*مردم حساسیت موضوع را درک می‌کنند تا رییس جمهوری با پشتوانه رای مردمی، بسیاری از مشکلات را حل کند و به نتیجه برساند.

*در نخستین ساعات آغاز فرایند رای‌گیری، حضور و مشارکت مردم بسیار خوب و قابل قبول است و پیش‌بینی می‌شود مشارکت در انتخابات امروز افزون بر ۵۰ درصد باشد.

*حضور در رای‌گیری امروز را تکلیف شرعی است من بهترین مکان برای انداختن رای به صندوق انتخابات امروز را حرم امام رضا (ع) دیدم تا با توسل به امام هشتم (ع) این رای برکت یابد و دولت سالم روی کار آید.

اطلاعیه ۲۴ ستاد انتخابات

در انتخابات میان‎دوره‎ای مجلس تنها کسانی حق رای دارند که در انتخابات قبلی آن دوره در همان حوزه رای داده‎اند و یا در هیچ‎یک از حوزه‎های انتخابیه شرکت نکرده باشند.

اطلاعیه شماره ٢۴ ستاد انتخابات کشور

 

ده نکته از بیانات رهبرانقلاب پس از شرکت در انتخابات ۱۴۰۰

رهبر انقلاب اسلامی رأس ساعت ۷ صبح امروز (جمعه ۱۴۰۰/۰۳/۲۸) با حضور در محل صندوق سیار ۱۱۰ در حسینیه امام خمینی(ره) آراء خود را به صندوق انداختند و نکاتی را درباره انتخابات بیان کردند که در این جدول مرور میشود.

بیانات رهبر انقلاب

سلامی: با هر رای دشمن را موشک باران کنید

 فرمانده کل سپاه:ملت بزرگ ایران با مشارکت گسترده و باشکوه خود در  انتخابات به همه آرزو‌ها و رویا‌های شوم دشمنان مشت محکمی خواهند زد.

دشمن با مدل جنگ به نبرد و مقابله با این انتخابات پرداخته است.

مردم شریف و عزیز ایران اسلامی نیز هر رای خود را همچون یک موشک تلقی می‌کنند و دشمن را با آراء خود موشک‌باران خواهند کرد.

 یک هزار تعرفه در مسجد حضرت امیر(ع) تهران استفاده شد

سعادت کافی رییس شعبه برادران مسجد حضرت امیر(ع):

 حدود ۲ هزار تعرفه در اختیار بخش برادران قرار گرفته است که تاکنون بیش از ۵۰۰ تعرفه آن استفاده شده است.

نجمه بابایی رییس صندوق بخش خواهران حضرت امیر(ع) تهران نیز به ایرنا گفت:

برای حوزه خواهران ۲ هزار و ۵۰۰ فقره تعرفه تخصیص داده شده است که اکنون حدود ۵۰۰ تعرفه مصرف شده است.

آمار گزارش تخلف انتخاباتی تا ساعت ۱۴

دومین گزارش از جزئیات گزارش‌های دریافتی از طریق سامانه «مردم ناظر» منتشر شد

خبرگزاری فارس: از زمان آغاز رسمی فرآیند رای گیری تا ساعت ۱۴:۰۰ روز جمعه ۲۸ خرداد، ۴۱۳۳ مورد گزارش مردمی از تخلفات انتخاباتی در سامانه مردم ناظر ثبت شده است که توسط کارشناسان ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات پیگیری و دنبال شده است.

شکایت از تاخیر در آغاز فرآیند رأی گیری، کُندی عملکرد دستگاه‌های الکترونیکی احراز هویت، درج نام داوطلبان انصرافی ریاست جمهوری در آگهی‌های شعب اخذ رأی، پرسش عوامل اجرایی از مردم در خصوص اینکه قصد شرکت در کدام انتخابات را دارند، از عمده‌ترین شکایات و گزارش‌های ثبت شده در سامانه مردم ناظر است.

بر اساس اعلام شورای نگهبان، نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا بر عهده این شورا نیست و مردم از ثبت شکایات نسبت به این انتخابات در سامانه مردم ناظر خودداری نمایند.

گفتنی است چنانچه گزارش‌های ارسالی مردم بر اساس مواد قانونی، فاقد عنوان متخلفانه یا وصف مجرمانه باشد و یا بصورت کلی، مبهم و غیر مستند ارسال شده باشد قابلیت پیگیری نخواهد داشت و گزارش‌های دریافتی پس از ارزیابی و صحت سنجی و احراز وقوع تخلف به مراجع ذی‌ربط ارسال خواهد شد و در فرآیند تأیید صحت انتخابات مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

شورای نگهبان به مردم اطمینان داده که با استفاده از کمک مردم و هزاران ناظر در سراسر کشور، سلامت انتخابات را تأمین و از آرای مردم پاسداری و صیانت خواهد کرد.

رئیس دولت اصلاحات در انتخابات خبرگان رهبری شرکت نکرد!

سیدمحمد خاتمی امروز با حضور در حسینیه جماران رای های خود را به جز رای به اعضای خبرگان رهبری به صندوق انداخت./خبرویژه

اطلاعیه شماره ۱۲؛ هیچ شخص یا مجموعه‌ای حق دخالت در امر نظارت بر انتخابات را ندارد

اطلاعیه شماره ۱۲ هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات منتشر شد.

به گزارش ایسنا، این اطلاعیه به شرح زیر است:

به اطلاع می رساند از آنجا که نظارت بر انتخابات صرفاً بر عهده شورای نگهبان می‌باشد، لذا هیچ شخص یا مجموعه‌ای تحت عنوان نظارت و یا هر عنوان دیگر حق دخالت در امر نظارت بر انتخابات را نخواهد داشت.

هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و اولین میان دوره یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری.

وزیر علوم پای صندوق رای

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در مسجد الزهرا، رای خود را به صندوق‌های آرا انداخت.

به گزارش ایسنا، دکتر منصور غلامی با بیان اینکه شرکت در انتخابات وظیفه شرعی و قانونی همگان است، بر اهمیت این مشارکت تاکید کرد و گفت: با حضور پرشور و حماسی در پای صندوق‌های رای، بار دیگر سربلندی و عزت ملت ایران به تصویر کشیده می‌شود.

وی در اولین ساعات آغاز رای‌گیری با حضور در مسجد الزهرا واقع در شهرک قدس رای خود را به صندوق انداخت.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، از ساعت ۷ صبح امروز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، رای‌گیری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس پنجم خبرگان رهبری در سراسر کشور آغاز شده است و تا بامداد شنبه ۲۹ خرداد ادامه دارد.

آیت الله جوادی آملی در محله احمدآباد شهر دماوند رای خود را به صندوق انداخت

آیت الله جوادی آملی

 

رئیس ستاد انتخابات استان تهران:شرکت در انتخابات را به ساعات پایانی موکول نکنید

رئیس ستاد انتخابات استان تهران از شهروندان درخواست کرد شرکت در انتخابات را به ساعات پایانی موکول نکنند.

به گزارش ایسنا، شکرالله حسن بیگی لحظاتی پیش در جمع خبرنگاران ضمن قدردانی از تلاش های اصحاب رسانه که از آغاز کار ستاد انتخابات در جهت اطلاع رسانی به شهروندان کمک کردند افزود: در استان تهران ۶۸۴۶ شعبه رای وجود دارد که با همت تمام عوامل اجرایی تمامی دستگاه های احراز هویت اجرایی و فعال شده و تنها در برخی شعب این اتفاق با تاخیر انجام شده است.

وی ادامه داد: در این شعبه ها ابلاغ شد که تا ۳۰ دقیقه حوصله به خرج دهند و بعد از آن به صورت دستی اخذ رای انجام شود. از تعداد شعب موجود دو شعبه فعال نمی شود که به دلیل مکان شعبه این اتفاق افتاده است؛ در حقیقت این دو شعبه کلا تشکیل نشد. این در حالیست که در دوم اسفند نیز در ساعات  ابتدایی صبح ۴ شعبه غیر فعال بود که بعدا دو شعبه فعال و دو شعبه دیگر نیز در آن انتخابات فعال نشد.

حسن بیگی با اشاره به بازدید میدانی از شعب سطح شهر گفت: خوشبختانه همه چیز به صورت منظم و مرتب در حال اجراست و شهروندان نیز در صف ها ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک همراه خود خودکار آورده اند و از همین جا از همه شهروندان درخواست می کنیم شرکت در انتخابات را به ساعت پایانی موکل نکنند.

وی تاکید کرد: تا این لحظه در سطح استان مشکل امنیتی نداشتیم و میزان مشارکت نیز تا روز یکشنبه ظهر اعلام خواهد شد. در خصوص انتخابات ریاست جمهوری میان دوره ای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی کار شمارش راحت تر است؛ لذا امیدواریم تا فردا بعد از ظهر بتوانیم نتایج استان تهران را به ستاد وزارت کشور اعلام کنیم.

حضور عیسی کلانتری، رئیس سازمان محیط زیست

عیسی کلانتری

 حضور استاندار تهران در مسجد لرزاده خیابان خراسان

استاندار تهران

علی اکبر صالحی رای خود را به صندوق انداخت

خبرگزاری فارس، علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی امروز (جمعه) ۲۸ خرداد ماه با حضور در شعبه اخذ رای مستقر در دبیرستانه پسرانه مولوی واقع در خیابان سهروردی شمالی در سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد.

علی اکبر صالحی

علی اکبر صالحی

رئیس سازمان انرژی اتمی پیش از این در پیامی صندوق رأی را میراث گران‌سنگ نهضت مشروطیت ایران و ثمره خون شهدای انقلاب اسلامی خواند و گفت: ملت بزرگ ایران یک بار دیگر، با صلابت و پرتوان در عرصه تعیین سرنوشت و صیانت از ارکان مردمسالاری دینی حضور خواهد یافت.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه نیز که به منظور شرکت در نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا در شهر آنتالیای ترکیه حضور دارد، امروز رای خود را به صندوق اخذ رای مستقر در این شهر انداخت.

وزیر امور خارجه با بیان این‌که صندوق رای بهترین جا برای تعیین سرنوشت، تعیین آینده فرزندان و تعیین مسیر کشور است، گفت: هر کس که توسط مردم انتخاب شود برای همه ما محترم است و ان‌شاءالله نیز موفق هم خواهد شد.

سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه نیز که برای شرکت در مذاکرات احیای برجام در وین حضور دارد، امروز با حضور در محل اخذ رای در سفارت ایران در اتریش در این رای گیری شرکت کرد.

عراقچی:امیدوارم انتخابات این دوره منجر به دولتی شود که باعث عزت و افتخار ایران در عرصه بین‌الملل باشد

امیدوارم انتخابات این دوره منجر به دولتی شود که باعث عزت و افتخار ایران در عرصه بین‌الملل باشد

معاون وزیر خارجه کشورمان گفت: امیدوارم انتخابات این دوره منجر به دولتی شود که باعث عزت و افتخار ایران در عرصه بین‌الملل باشد.

به گزارش ایسنا، سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رییس هیات مذاکره کننده کشورمان، امروز (۲۸ خرداد ۱۴۰۰) پس از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در وین، درباره اهمیت شرکت مردم در انتخابات گفت: توفیق یا قسمت ما بود که این دوره از انتخابات را در وین و در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در اتریش رای خودمان را به صندوق بیندازیم.

معاون وزیر امور خارجه در  گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما اضافه کرد: مسلما انتخابات ریاست جمهوری یکی از ارکان نظام است و یکی از مهمترین آن برای انتخاب رئیس جمهوری که حداقل چهار سال مدیریت کشور را در ابعاد اجرایی به عهده دارد و اهمیت بسیار زیادی دارد.

عراقچی بیان کرد: امیدوارم امروز مشارکت گسترده مردم را در پای صندوق‌های رای شاهد باشیم و این مسلما باعث افزایش اقتدار و استحکام و قدرت جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. من در عرصه سیاست خارجی به عینه این را می‌بینم که وقتی مردم پشت سر نظام هستند و در عرصه‌های مختلف خود را نشان می‌دهند و در انتخابات شرکت می‌کنند ما با یک قوت و اقتدار و عزت بیشتری در عرصه‌های بین‌المللی حاضر می‌شویم.

این دیپلمات ارشد ایرانی افزود: امیدوارم انتخابات این دوره هم ان‌شاءالله با مشارکت گسترده مردم، منجر به دولتی شود که باعث عزت و افتخار جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی با تعامل گرایی و تعامل عزتمندانه با بقیه کشورهای جهان شود و امیدوارم نتیجه انتخابات برای مردم ایران خیر باشد.

دریافت ۴۹۷۴ گزارش تخلف انتخاباتی/ رسیدگی به گزارش تخلف در درج نام داوطلبان انصرافی

سومین گزارش از جزئیات گزارش‌های دریافتی از طریق سامانه «مردم ناظر» منتشر شد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، از زمان آغاز رسمی فرآیند رای گیری تا ساعت ۱۶:۰۰ روز جمعه ۲۸ خرداد، ۴۹۷۴ مورد گزارش مردمی از تخلفات انتخاباتی در سامانه مردم ناظر ثبت شده است که از این میان تعداد ۲۵۳۶ شکایت از عوامل اجرایی گزارش شده که توسط کارشناسان ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات پیگیری و دنبال شده است.

شکایت از تاخیر در آغاز فرآیند رأی گیری، کُندی عملکرد دستگاه‌های الکترونیکی احراز هویت، درج نام داوطلبان انصرافی ریاست جمهوری در آگهی‌های شعب اخذ رأی، پرسش عوامل اجرایی از مردم در خصوص اینکه قصد شرکت در کدام انتخابات را دارند، عدم ارسال صندوق سیار به برخی مراکز بیمارستانی و روستاها، از عمده‌ترین شکایات و گزارش‌های ثبت شده در سامانه مردم ناظر است.

 اطلاعیه۲۶ ستاد انتخابات کشور: زمان اخذ رای در سراسر کشور تا ساعت ۱۹ تمدید شد

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه ۲۶خود اعلام کرد: با موافقت وزیر کشور، زمان اخذ رای در سراسر کشور به مدت دو ساعت دیگر، یعنی تا ساعت ۱۹ تمدید گردید.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه ۲۶خود اعلام کرد: با موافقت وزیر کشور، زمان اخذ رای در سراسر کشور به مدت دو ساعت دیگر، یعنی تا ساعت ۱۹ تمدید گردید.

متن کامل این اطلاعیه، بدین شرح است:

ستاد انتخابات کشور

اطلاعیه شماره ۲۶

 نظر به استقبال عموم مردم برای شرکت در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میاندوره ای مجلس شورای اسلامی و میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری و موافقت وزیر کشور، اخذ رای برای انتخابات های مذکور در سراسر کشور به مدت دو ساعت دیگر، یعنی تا ساعت ۱۹ تمدید گردید.

ستاد انتخابات کشور

هیچ کس نباید بدون رای دادن از شعبه خارج شود

جمال عرف رییس ستاد انتخابات کشور:

تمامی زمینه های لازم برای اخذ رای از افراد واجد شرایط فراهم شده و هیچ کس نباید بدون رای دادن از شعبه خارج شود.

به استانداران و فرمانداران ابلاغ شده که هر جا مشکل فنی دارند؛ حتما رای گیری به طور دستی انجام شود.

اصل برای وزارت کشور این است که روند رای گیری به نحو مناسبی انجام گیرد و در سراسر کشور خوشبختانه این اتفاق به نحو مطلوبی در حال انجام است./ایرنا

مشارکت در انتخابات از مرز ۱۴ میلیون نفر عبور کرد

پیگیری‌های خبرنگار فارس حاکی از این است که تا ساعت ۱۶:۴۵ امروز بیش از ۱۴ میلیون نفر (۲۳ درصد) در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت داشته‌اند.

نیکزاد:اختلال در گرفتن رأی مردم پذیرفتنی نیست

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اختلال در گرفتن رأی مردم پذیرفتنی نیست، نوشت: امیدواریم تا آخر امروز به شکل‌های دیگر تکرار نشود.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در حساب کاربری خود در توئیتر، نوشت: مردمی که برای فریضه خود صبح زود جمعه را انتخاب کردند، با هنرنمایی جدید مسئولین اخذ رأی مواجه شدند.

وی با بیان اینکه اختلال در گرفتن رأی مردم پذیرفتنی نیست، تاکید کرد: امیدواریم تا آخر امروز به شکل‌های دیگر تکرار نشود.

کرباسچی:کروبی رای داد

دبیرکل حزب کارگزاران در صفحه شخصی خود در توئیتر تصاویر رای دادن مهدی کروبی را منتشر کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران در صفحه شخصی خود در توئیتر تصاویر رای دادن مهدی کروبی را منتشر کرد.

کرباسچی نوشت:رای امروز حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای کروبی به همتی

کرباسچی

آیت‌الله جنتی طی نامه‌ای به وزیر کشور خواستار رفع مشکل اخلال در فرآیند اخذ رأی شد

آیت‌الله جنتی

مجید تخت روانچی سفیر ایران در سازمان ملل  رای خود در صندوق انداخت.

مجید تخت روانچی

دارندگان شناسنامه بدون عکس می‌توانند رای دهند

در اطلاعیه شماره ۲۵ ستاد انتخابات کشور آمده است:

عکس‌داربودن شناسنامه الزامی نیست و دارندگان شناسنامه بدون عکس نیز می‌توانند در انتخابات شرکت کرده و رای دهند.

صندوق‌های رای به منازل بیماران کرونایی می‌رود

حسین سروری معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری تهران؛

 برای اخذ رأی بیماران بستری در بیمارستان‌ها و منازل پنج صندوق سیار ویژه با تجهیزات و پوشش گان‌های بهداشتی در نظر گرفته شده است.

انتخابات امسال در تهران حاصل تلاش بی وقفه مدیران و پرسنل رخ داده است که از این حیث نسبت به دوره گذشته انتخابات شاهد افزایش ۲۲۱ شعبه اخد رای بوده ایم.

جمال عرف رییس ستاد انتخابات کشور:هیچ کس نباید بدون رای دادن از شعبه خارج شود

تمامی زمینه های لازم برای اخذ رای از افراد واجد شرایط فراهم شده و هیچ کس نباید بدون رای دادن از شعبه خارج شود.

به استانداران و فرمانداران ابلاغ شده که هر جا مشکل فنی دارند؛ حتما رای گیری به طور دستی انجام شود.

اصل برای وزارت کشور این است که روند رای گیری به نحو مناسبی انجام گیرد و در سراسر کشور خوشبختانه این اتفاق به نحو مطلوبی در حال انجام است.

ولایتی : رای دادن در این برهه حساس و تاریخی بر همه ما واجب شرعی و عرفی و ملی است

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با تاکید بر نقش مردم در سرنوشت و آینده کشور با حضور در انتخابات گفت: امروز ایران نه تنها در 40 سال بلکه طی 400 سال گذشته مقتدرترین وضعیت را دارد.

به گزارش ایسنا، علی اکبر ولایتی پس از شرکت در انتخابات اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران یک قدرت بزرگ منطقه و حامی علاوه بر مردم ایران، کشورهای همسایه ای است که با ما مشترکات زیادی دارند و سرنوشت مان سرنوشت مشترکی است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل تصریح کرد: یک دلیل  بر این که سرنوشت مشترک داریم این است کسانی که دشمن ما هستند دشمن مشترک هستند و اگر دشمنان ما برای مقابله با ایران به عنوان کشور مستقل با قدرت رو به افزایش بسیج شده آن ها هم علیه ما کار می کنند و هم در منطقه علاوه بر اشتراکات فرهنگی، اعتقادی و... دشمن مشترک داریم اگر متحد شویم می توانیم جلوی این دشمن مشترک بایستیم.

ولایتی خاطرنشان کرد : در چنین شرایطی که ایران پله های اقتدار را یکی پس از دیگری  طی کرده امروز  نه تنها در 40 سال بلکه طی 400 سال گذشته ایران مقتدرترین وضعیت را دارد بسیار مهم است که اقتدار را حفظ کنیم. برای حفظ اقتدار همان طور که در به وجود آوردن آن به نیروی مردم، رهبری حضرت امام و مقام معظم رهبری متکی بودیم اکنون نیز به همین احتیاج داریم.

وی تاکید کرد: چه زمانی معلوم می شود مردم با نظام مشترک هستند. زمانی که در انتخابات شرکت داشته باشند و نشان دهند با رای از نظام و حرکت ایران به سمت اقتدار بیشتر حمایت می کنند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل اظهار داشت: پس رای ما رای عادی نیست، رای مهمی است در این برهه حساس و تاریخی و بر همه ما واجب شرعی و عرفی و ملی است.

اطلاعیه ستاد انتخابات خارج از کشور در مورد تمدید زمان رای گیری در شعب اخذ رای

ستاد انتخابات خارج از کشور در مورد تمدید زمان رای گیری در شعب اخذ رای در خارج از کشور بیانیه ای منتشر کرد .

به گزارش ایسنا  در این اطلاعیه آمده است :به اطلاع هموطنان مقیم خارج از کشور می رساند،به کلیه سفرا و روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور این اختیار داده شده است تا در صورتی که افرادی هنوز رای نداده اند و در شعب اخذ رای باقی مانده باشند، زمان رای گیری را تا اخذ رای از کلیه این عزیزان تمدید کنند .

سفیر ایران در سازمان ملل رای خود را به صندوق انداخت

سفیر و نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: رای خود را برای انتخاب یک رییس جمهور قوی، کارآمد و مردمی به صندوق انداختم.

به گزارش ایسنا، کاظم غریب آبادی گفت: امروز در سفارت جمهوری اسلامی ایران در وین رای خود را برای انتخاب یک رییس جمهور قوی، کارآمد و مردمی به صندوق انداختم به امید آینده‌ای روشن و سراسر امید برای ایران و ایرانیان عزیز.

استاندار تهران: حضور مردم در پای صندوق رأی «بسیار بسیار خوب» است

انوشیروان محسنی‌بندپی در حاشیه حضور در شعبه اخذ رأی در مسجد لرزاده:

چیزی که تا الان شاهد آن هستیم حضور واقعاً بسیار بسیار خوب و مطلوب در صندوق‌های اخذ رأی هستیم.

امسال یک ساعت زودتر یعنی از ساعت ۷ صبح رأی‌گیری شروع‌شده و به‌رغم این شاهد شلوغی حوزه‌های اخذ رأی هستیم.

تعرفه‌ها را به‌اندازه کافی در شعب اخذ رأی در اختیار نمایندگان عوامل اجرایی و عوامل نظارتی قرار داده‌ایم و آن‌ها هم مشغول اخذ رأی هستند و هیچ نگرانی وجود ندارد.

واقعیت این است که مردم آن چیزی که وظیفه داشتند و تکلیف داشتند یک بار دیگر برای تحقق بخشیدن به آرمان‌های محوری انقلاب اسلامی آن اصل و اراده خود را ثابت کرده‌اند و توطئه‌های بیگانگان را و دشمنان انقلاب و نظام را که کار آن‌ها تزریق و پمپاژ ناامیدی و مأیوس کردن مردم بود، خنثی کردند.

بعیدی‌نژاد: با حضور در پای صندوق‌ رای راه توسعه کشور را تضمین کنیم

سفیر سابق ایران در انگلیس با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: با حضور در پای صندوق‌های رای، راه تعامل و توسعه کشور را تضمین کنیم.

به گزارش روز جمعه خبرنگار سیاسی ایرنا، «حمید بعیدی‌نژاد» در این پست افزود: مردم عزیزمان گلایه‌های بر حق و انتظارات برآورده نشده‌ای دارند، ولی قهر با صندوق‌های رای تنها به وخامت بیشتر شرایط می‌انجامد.

وی با اشاره به تلاش‌ها برای رفع تحریم‌ها اظهار داشت: در زمانه‌ای که با مقاومت جانانه‌ تمامی ملت در آستانه شکست کامل سیاست تحریم هستیم، لازم است برای تعیین سرنوشت کشور و تامین آینده جوانان، با حضور در پای صندوق‌های رای، راه تعامل و توسعه کشور را تضمین کنیم.

بعیدی نژاد ادامه داد: امروز تعیین سرنوشت در دست ماست ولی فردا حتما دیر است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، یازدهمین دوره انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و همچنین ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه ۲۸ خرداد ماه از ساعت ۷ صبح آغاز شد و براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در صورت تشخیص وزیر کشور رای گیری تا ساعت ۲ بامداد ادامه خواهد یافت.

از مجموع  ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر واجد شرایط رای دهی در انتخابات در کل کشور، ۲٩ میلیون و ۹۸۰ هزار و ۳۸ نفر مرد و  ۲۹ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۲۶۹ نفر زن هستند.

سن قانونی رای دهندگان ١٨ سال متولدین ٢٨ خرداد ١٣٨٢ و قبل از آن و تعداد رای اولی‌ها یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر است که ۷۰۶ هزار و ۹۸۸ نفر مرد و ۶۸۵ هزار و ۱۶۰ نفر از این تعداد زن هستند.

حسین دهقان با حضور در امام‌زاده صالح تهران در انتخابات شرکت کرد

حسین دهقان مشاور مقام معظم رهبری در توییتی نوشت:

ساعتی قبل در جوار حرم مطهر حضرت امام‌زاده صالح(ع) و در کنار مردم عزیزمان رای خود را به صندوق انداختم.

ان‌شاءالله در سایه لطف علی ابن موسی الرضا(ع) شاهد روزهای بهتری برای مردم و میهن باشیم.

حسین دهقان

سه عضو شورای نگهبان با وزیر کشور دیدار کردند

آیت‌الله محمدرضا مدرسی یزدی عضو فقهای شورای نگهبان و سید فضل الله موسوی و هادی طحان نظیف از اعضای حقوقدان شورای نگهبان از ستاد مرکزی انتخابات وزارت کشور بازدید و با عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور دیدار کردند.

به گزارش ایرنا، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، یازدهمین دوره انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و همچنین ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه ۲۸ خرداد از ساعت ۷ صبح آغاز شد و براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در صورت تشخیص وزیر کشور رای گیری تا ساعت ۲ بامداد ادامه خواهد یافت.

 مولوی عبدالحمید: امروز یکی از روزهای سرنوشت‌ساز در ایران اسلامی است

 مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی مدیر حوزه علمیه دارالعلوم و امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان:

فضای کشور ما فضای انتخاباتی بوده و امروز یکی از روزهای سرنوشت‌ساز در ایران اسلامی است.

در این انتخابات هم انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و هم انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری برگزار می‌شود از اینرو هم توجه مردم عزیز و  هم دعا می‌خواهد که الله تعالی خیر بیاورد.

مردم در میان افرادی که برای ریاست جمهوری داوطلب هستند به کسی که شایسته‌تر  است اتفاق نظر پیدا کرده و رای دهند.

 امیدواریم که رییس جمهوری آینده با هماهنگی با سایر قوا یک مسیر صحیح  که برطرف‌کننده چالش‌ها باشد انتخاب و بحران‌ها را رفع کند.

۲۱ هزار و ۱۱۶ نفر طی فرایند ثبت‌نام شوراهای شهر و روستا در سیستان و بلوچستان نام نویسی کردند که نسبت به دوره‌های پیش ۱۴.۵ درصد افزایش داشته‌ و روند افزایش ثبت‌نام بانوان نیز در انتخابات ۱۰۰ درصد بوده است.

وزیر میراث‌فرهنگی رای خود را به صندوق انداخت

علی‌اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، به همراه همسرش با حضور در ورزشگاه شهید عقیلی چیذر تهران رای خود را به صندوق انداخت.

ستاد انتخابات کشور: زمان اخذ رای در سراسر کشور به مدت دو ساعت دیگر، یعنی تا ساعت 21 تمدید گردید

 رسیدگی کمیسیون اصل 90 مجلس به گزارش تخلفات انتخاباتی

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس از رسیدگی این کمیسیون به گزارش تخلفات انتخاباتی خبر داد؛ عمده تخلفاتی که از ساعات اولیه رای گیری گزارش شده مربوط به تاخیر در فرایند رای گیری است.

حجت‌الاسلام نصراله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس گفت: از ساعت 7 صبح امروز که زمان آغاز برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهرو روستا بود، گزارش‌های متعددی از سراسر کشور به کمیسیون اصل 90 در مورد عدم آمادگی صندوق‌ها مخصوصاً تا ساعت 9 صبح واصل شد.

وی افزود: در  استان‌ خراسان رضوی حدود نیمی از صندوق‌ها تا ساعت 9 هنوز راه‌اندازی نشده بود و در استان‌های دیگر هم مثل استان تهران، استان قم و استان مازندران گزارش‌هایی رسید که این گزارش‌ها نگرانی‌هایی را ایجاد کرد و ما تماس‌های زیادی را از این استان‌ها داشتیم .

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس اظهار د اشت: تخلف‌هایی در مورد برگزاری انتخابات در کمیسیون ثبت شده که حدود 400 تخلف انتخاباتی از صبح تا ظهر امروز در کمیسیون اصل 90 به ثبت رسیده است که این تخلفات در مورد زمان شروع اخذ رأی، نبود تعرفه، نبود ناظر، نبود مهر نظارت و ... بود و در بعضی از مناطق هم به خاطر قطع بودن سیستم تعرفه‌های ارائه شده هولگرام نداشته است.

پژمانفر خاطرنشان کرد: ما در کمیسیون اصل 90 با  توجه به اینکه وظیفه ما ورود در طرز کار دستگاه‌ها است در ارتباط با موضوع طرز کار وزارت کشاورز در برگزاری انتخابات لازم دیدیم که ورود پیدا کنیم و اختلالات ایجاد شده را مورد رسیدگی قرار دهیم.

وی افزود: ضمن اینکه به کلیه عوامل اجرایی برگزاری انتخابات خداقوت می‌گویم امیدواریم اختلالات ایجاد شده با سرعت برطرف شود و شرایط برای برگزاری یک انتخابات به ویژه با  توجه به خاص کرونایی داشته باشیم تا مردم ما با کمترین معطلی بتوانند رأی خود را به صندوق بیندازند و در صف‌های طولانی خسته نشوند.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس اظهار داشت: با توجه به ارتباطاتی که از سراسر کشور داریم در حال جمع‌آوری گزارشات از نحوه برگزاری انتخابات هستیم و گزارش مربوط به این موضوع را در اسرع وقت در کمیسیون آماده خواهیم کرد.

حجت الاسلام رستمی

 حجت الاسلام رستمی رای خود را به صندوق دانشگاه شریف انداخت

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با حضور در شعبه اخذ رای دانشگاه شریف، رای خود در صندوق انداخت.

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی حجت الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با حضور در شعبه اخذ رای دانشگاه شریف، رای خود در صندوق انداخت.

وی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در انتخابات، از دانشگاهیان و مردمی که تاکنون موفق نشده‌اند رای بدهند خواست تا در ساعات باقی مانده، با مراجعه به شعب اخذ در این حماسه ملی مشارکت کنند.

 مونسان رای خود را به صندوق انداخت

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ظهر امروز جمعه ۲۸ خرداد، با حضور در یکی از شعب اخذ رای، رای خود را به صندوق انداخت.

به‌گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، علی‌اصغر مونسان به همراه همسرش با حضور در ورزشگاه شهید عقیلی چیذر (یکی از شعب اخذ رای در تهران) رای خود را به صندوق انداخت.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در حاشیه انداختن رای خود به صندوق بر حفظ و صیانت از آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی تاکید کرد.

انتخابات سیزدهمین دوه ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، به همراه میان دوره‌ای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، از ساعت ۷ صبح امروز در سراسر کشور آغاز شده است.

 رهامی:‌ با وجودی اینکه رد صلاحیت شده ام رای می دهم

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: رئیس جمهور با رای پایین مشکلات را انباشته می کند و اگر کسی نامزدها را هم قبول ندارد باید در انتخابات شرکت کند تا بتوانیم بحران‌ها و مشکلات داخلی و خارجی را حل کنیم.

خبرگزای فارس: حجت الاسلام محسن رهامی از ثبت نام کنندگان اصلاح طلب انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم هنگام حضور در حسینیه ارشاد به منظور شرکت در انتخابات در جمع خبرنگاران گفت : مشارکت تا اینجا چندان بالا نبوده است، اما نسبت به فضای ساخته شده مطلوب است.

وی افزود: مشارکت تا اینجا تا ۴۰ درصد پیش بینی شده است، اما اگر ساعت اخذ رای تمدید شود، ممکن است تا ۵۰ درصد هم برسد. در هر صورت هر دولتی روی کار بیاید، اگر قوی باشد و پشتوانه داشته باشد می تواند مشکلات را حل کند.

رهامی گفت: رئیس جمهور با رای پایین مشکلات را انباشته می کند، اگر کسی نامزدها را هم قبول ندارد باید در انتخابات شرکت کند تا بتوانیم بحرانها و مشکلات داخلی و خارجی را حل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه حل مشکلات با رییس جمهور با رای پایین نا ممکن است، اظهار داشت: با وجودی اینکه رد صلاحیت شده ام رای می دهم و به هر کس هم که رای بیاورد کمک می کنم.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: هدفم این است که با دنیا رابطه خوبی برقرار کنیم و بحرانهای اقتصادی و سیاسی داخلی  و همچنین بحرانهای خارجی را حل کنیم.

وی ادامه داد: رییس جمهور خوب کسی است که با دنیا تعامل خوب داشته باشد و برجام را پیگیری کند  برنامه های اقایان روحانی و خاتمی را ادامه دهد.

رهامی گفت: رییس جمهوری خوب است که تنش‌های جهانی ما را کاهش دهد چون نیاز به تنش نداریم و نیازمند مصالحه هستیم

این داوطلب اصلاح طلب انتخابات سیزدهم که صلاحیتش از سوی شورای نگهبان احراز نشد، در پایان تصریح کرد: من به شخصه در انتخابات شرکت کردم و از آن حمایت می کنم و همه ستادهایم را در اختیار کسی میگذارم که رای بیاورد چون هر کس از هر جناحی رای بیاورد، رییس جمهور همه مردم است.

برآورد کدخدایی از میزان مشارکت مردم در انتخابات

سخنگوی شورای نگهبان:

مشارکت خوب است و ان‌شاءالله بهتر می‌شود و تا ۱۲ شب هم انتخابات ادامه دارد.

تخلفات مربوط به صبح بود و الان هم درباره تبلیغات و کمبود تعرفه شکایت‌هایی بود که پیگیری می شود و جای نگرانی نیست.

مشارکت در انتخابات از مرز ۲۲ میلیون نفر فراتر رفت

پیگیری‌های خبرنگار فارس حاکی از این است که تا ساعت ۱۹:۳۰ امروز (۲۸خردادماه ۱۴۰۰) بیش از ۲۲ میلیون نفر (حدود ۳۷ درصد) در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت داشته‌اند.

با سرعت گرفتن روند اخذ رای در شعب سراسر کشور، پیش‌بینی می‌شود مشارکت تا پایان ساعت رای‌گیری، به بالای ۵۰ درصد برسد.

 وزیر راه و شهرسازی در دمشق رأی خود را به صندوق انداخت

وزیر راه و شهرسازی در شهر دمشق سوریه، رأی خود را به صندوق انداخت.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در شهر دمشق رأی خود را به صندوق انداخت.

اسلامی که برای سفر کاری به سوریه رفته است، با حضور در محل سفارت ایران در دمشق، در انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم شرکت کرد و رأی خود را به صندوق انداخت.

OBEki9xP4V4y

سید احمد خمینی: رای دادم تا بازی بهم بخورد

 نامه نیوز: سید احمد خمینی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

به راه بادیه رفتن، بِه از نشستن باطل

که گر مراد نیابم، به قدر وسع بکوشم

با احترام به تمام کسانی که رأی ندادند، با وجود نارضایتی از چینش شورای نگهبان رأی صحیح دادم تا بازی آن‌ها را برهم بزنم.

جمال عرف رییس ستاد انتخابات کشور: رییس ستاد انتخابات کشور: روند رای‌گیری به خوبی در حال انجام است

شاهد مشارکت خوب مردم در صحنه انتخابات هستیم؛ امیدواریم روند انتخابات به خوبی پیش برود و همانطور که مردم عزیز کشورمان از صبح امروز مشارکت خوبی داشتند، عصر امروز هم، مشارکت با شور و شعف بیشتری ادامه یابد.

تاکنون گزارش‌های خوبی در خصوص رعایت دقیق و کامل شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی مردم و مجریان انتخابات از شعب به ستاد انتخابات رسیده و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

محمود صادقی نماینده سابق مجلس برای شرکت در انتخابات در مسجد امیر تهران حضور یافت.

محمود صادقی

سید یاسر موسوی خمینی رای خود را به صندوق انداخت

سید یاسر موسوی خمینی نوه بنیانگذار کبیر انقلاب با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت.

یاسر خمینی

بازدید محمدمنتظری دادستان کل کشور از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان

محمدمنتظری

دادستان کل کشور: هیچ کجای دنیا انتخاباتی نداریم که اینقدر مقابلش می‌ایستند

منتظری:مردم می توانند با نظارت و مطالبات خود، گله ها، ضعف ها و اشکالاتی که احیانا در مسایل اجرایی کشور دیده می شود را به حداقل برسانند.

فکر نمی کنم در هیچ کجای دنیا چنین انتخاباتی را داشته باشیم که اینقدر در مقابلش می‌ایستند و تلاش و هزینه می‌کنند که مردم در آن حضور پیدا نکنند تا با یک حالت سردی برگزار شود که این امر نشان دهنده اهمیت انتخابات جمهوری اسلامی ایران است.

تا ساعت ۱۲ شب می توانیم انتخابات را تمدید کنیم

 سخنگوی ستاد انتخابات کشور:

تا ساعت ۱۲ شب می توانیم انتخابات را تمدید کنیم و پس از آن ساعت، درهای شعبه را می بندیم و حداکثر تا ساعت ۲ بامداد از افراد داخل شعبه رای گیری انجام می‌شود.

بازدید غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان

 

تکذیب آمار برخی رسانه‌ها از میزان مشارکت از سوی مشاور وزیر کشور

مشاور وزیر کشور

 

دریافت ۵۷۵۲ گزارش تخلف انتخاباتی/ نظارت بر انتخابات شوراها بر عهده شورای نگهبان نیست

 از زمان آغاز رسمی فرآیند رای گیری تا ساعت ۱۹:۰۰ روز جمعه ۲۸ خرداد، ۵۷۵۲ مورد گزارش مردمی از تخلفات انتخاباتی در سامانه مردم ناظر ثبت شده است که از این میان تعداد ۷۷۸ شکایت بین ساعات ۱۶ الی ۱۹ توسط مردم به ثبت رسیده است.

۶ استان با کمبود تعرفه مواجه شدند

تسنیم: با شروع موج جدید مشارکت مردم در پای صندوق‌های رای از ساعاتی قبل، بنابر گزارش‌های ارسالی خبرنگاران تسنیم از استان‌های مختلف، برخی شعب اخذ رای در تعدادی از استان‌ها با کمبود تعرفه روبرو شده‌اند.

ازجمله این استانها می‌توان به خراسان رضوی، ایلام، سیستان و بلوچستان، فارس، اصفهان و غرب تهران اشاره کرد.

صبح امروز نیز در پی حضور گسترده و غافلگیرکننده مردم در اولین ساعات رای گیری در شعب، روند اخذ آرا با اختلال روبرو بود بطوری که برخی از شعب کار خود را با تاخیر یک ساعته آغاز کردند و در فرایند رای گیری نیز دچار اختلال شدند.

بنابر دستور ستاد انتخابات زمان اخذ رای تا ساعت ۲۲ تمدید شد

انتخابات ریاست جمهوری تا ساعت ٢۴تمدید شد

انتخابات ریاست جمهوری تا ساعت ٢۴تمدید شد

گمانه زنی های رسانه ای در مورد میزان مشارکت در انتخابات فاقد هرگونه استناد و اعتبار است

 دبیر ستاد انتخابات کشور:

گمانه زنی های رسانه ای در باره میزان مشارکت فاقد هرگونه استناد و اعتبار است و از مردم و اصحاب رسانه درخواست میکنم صرفاً به اطلاعیه های رسمی ستاد انتخابات کشور توجه کنند.

میزان مشارکت مردم در انتخابات صرفاً از طریق ستاد انتخابات کشور اعلام خواهد شد.

علی عسکری رأی خود را به صندوق سیار صداوسیما انداخت

رئیس سازمان صدا و سیما:

خدا را شاکریم که با به میدان آمدن مردم در انتخابات ۲۸ خرداد، جشن ملی سراسری برای ملت ایران شکل گرفت.

قالیباف

رئیس مجلس از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد

 محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی شامگاه جمعه با حضور در ساختمان وزارت کشور از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد.

در جریان این بازدید قالیباف در جریان روند برگزاری انتخابات قرار گرفت.

در صورت حضور مردم در شعبه‌ها، رای‌گیری تا ساعت ۲ تمدید می‌شود

جمال عرف رییس ستاد انتخابات کشور در گفت‌وگو با ایرنا:

اگر در شهرستان یا حوزه‌ای مردم برای رای دادن حضور داشته باشند، رای‌گیری حتما تا ساعت ۲ بامداد تمدید می‌شود.

وقتی صف ها و حضور هموطنان را ملاحظه می‌کنید می‌بینید که روند بسیار خوبی بود، اما باید صبر کرد تا تعرفه‌ها شمارش شود.

پس از شمارش تعرفه‌ها، صورتجلسه تنظیم شده و سپس با ناظر به توافق می‌رسیم و  نتایج اعلام می‌شود.

شمارش آرای انتخاباتی در روستاهای گیلان آغاز شد

محمود قاسم نژاد رییس ستاد انتخابات استان گیلان:

طبق اختیاری که ستاد انتخابات کشور در مورد روند برگزاری انتخابات دارد، اطلاعیه‌ای را از طرف ستاد استان صادر کردیم به این ترتیب که در تمامی روستاهای گیلان روند اخذ رای تا ساعت ۲۲ امشب به پایان می‌رسد.

شمارش آرا در روستاهای استان آغاز شده است.

احمد جنتی خطاب به ناظران انتخابات: سفارش می‌کنم شما را به رعایت بی‌طرفی و اخلاق در این ساعات پایانی

احمدجنتی پیامی خطاب به ناظران انتخابات کشور منتشر کرد:

فرزندان انقلابی ام

مجاهدت شما در سنگر نظارت بر انتخابات در این شرایط سخت و با وجود بیماری منحوس کرونا اگر با نیت الهی انجام شود یقینا اجر و پاداش بزرگی نزد خدای متعال دارد.

سفارش می‌کنم شما را به رعایت بی طرفی و اخلاق در این ساعات پایانی کارتان را با اتقان کامل انجام دهید.

از صمیم قلب از حضور مسوولانه شما در عمل به وظیفه بزرگ امانتداری از آراء مردم تشکر و قدردانی می نمایم.

 قالیباف: کمبود تعرفه در کشور نداریم

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران گفت:

 از مردم تشکر می‌کنم که در این شرایط کرونایی وقت گذاشتند و در انتخابات شرکت کردند.

کمبود تعرفه در کشور نداریم اما توزیع تعرفه اشکالاتی دارد.

انتخابات اثرات ملی و بین‌المللی دارد. امیدواریم دولت جدید به تعهداتی که داده و توقعات و گله‌مندی که مردم دارند رسیدگی کند.

photo_2021-06-18_23-15-25

قاضی‌زاده هاشمی: درخواست تمدید زمان رای‌گیری را دارم

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در توییتس نوشت:

گزارش‌های متعدد مردمی حاکی از استقبال گسترده مردم به مشارکت حداکثری و ازدحام در شعب اخذ رای در سراسر کشور است.

از وزیر کشور تقاضای تمدید زمان رای‌گیری تا ساعت ۲ بامداد را دارم.

همتی

ساعتی قبل، دیدار ‎همتی و ‎مهرعلیزاده

درخواست ستاد همتی به وزارت کشور: انتخابات را تا ساعت ۲ بامداد تمدید کنید

برخی صف‌ها تا کوچه‌های پشت حسینیه ارشاد کشیده شده است

photo_2021-06-18_23-20-57

دیدار مهرعلیزاده و دکتر همتی در محل ستاد عبدالناصر همتی

 

گزارش‌های خریدوفروش آرا به طور جدی بررسی می‌کنیم

 رییس ستاد انتخابات استان تهران:

شعب سیار در تهران فعال هستند

من ابلاغ کردم تا مستندسازی لازم انجام شود و در زمان رسیدگی به تخلفات توسط هیئت اجرایی و نظارت این گزارش‌ها بررسی شوند تا اگر تخلفی وجود دارد و محرز شده است، با آن برخورد لازم صورت گیرد.

پس این افراد بدانند که هرچه پول هزینه کرده‌اند بی‌فایده خواهد بود چرا که انتخابات در آن حوزه‌ها باطل می‌شود.

ضرورت تمدید انتخابات تا ساعت ۲ بامداد در سراسر کشور

وزارت کشور به وظیفه خود عمل می‌کند؟

با توجه به افزایش فراوان مراجعه به حوزه‌های رأی‌گیری از غروب امشب و شکل‌گیری یک موج بزرگ در این زمینه، ضرورت تمدید انتخابات تا ساعت ۲ بامداد در سراسر کشور به نحو بسیار روشنی احساس می‌شود.

ستاد آقای سیدابراهیم رئیسی نیز در نامه خود به این موضوع تاکید کرده است.

همچنین با توجه به مشکلات بسیاری که در ساعات ابتدایی آغاز رای‌گیری وجود داشت و با توجه به عدم تمهید شرایط لازم توسط مجریان انتخابات برای یک رای گیری سریع و مطلوب، مردم بسیاری در تماس با تسنیم تاکید کرده‌اند که تمدید انتخابات تا ساعت ۲ کمترین کاری است که وزارت کشور می‌تواند برای جبران بخشی از این نقصیه انجام دهد.

 

اتمام رای گیری در روستاهای استان تهران در ساعت ۲۲/ ادامه اخذ رای در شهرهای استان

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به اتمام رای گیری در روستاهای استان تهران در ساعت ۲۲ گفت: رای گیری از افرادی که داخل شعبه هستند انجام می‌شود.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، شکراله حسن بیگی رئیس ستاد انتخابات استان تهران در مورد زمان رای‌گیری اظهار داشت: با توجه به تفویض اختیار به استانداران و هماهنگی با هیئت نظارت شورای نگهبان و هیئت نظارت مجلس و احصاء نظرات فرمانداران کار رای‌گیری در روستاهای تهران در ساعت 22 به اتمام رسید.

وی ادامه داد: البته رای گیری از افرادی که داخل شعبه هستند انجام می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران تاکید کرد: رای گیری در تمامی شهرهای استان تهران ادامه دارد.

عضو خبرگان رهبری: دولت انتخابات ۲۸ خرداد را به خوبی برگزار کرد

غیاث الدین طه محمدی نماینده مردم استان همدان در مجلس خبرگان رهبری:

یکی از شاهکارهای این دولت خدمتگزار، برگزاری مطلوب و قابل تقدیر انتخابات حتی در خارج از کشور است.

 دولت بدون هیچگونه مشکلی و با تامین امنیت و سلامت رای دهندگان و مجریان انتخابات، این دوره از انتخابات را برگزار کرد.

 

محسن رضایی خواستار تمدید زمان انتخابات تا ساعت ٢ بامداد روز شنبه شد.

photo_2021-06-18_23-42-00

 

تقی‌پور مدعی شد: نامزد پیشتاز در استان‌ها بالای ۷۰ درصد آراء را به خود اختصاص داده است

ماینده مردم تهران در مجلس یازدهم و عضو شورای عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا می‌گوید که نامزد پیشتاز در انتخابات ریاست جمهوری در استان‌ها بالای ۷۰ درصد آراء را به خود اختصاص داده است.

 

سخنگوی شورای نگهبان: با هماهنگی مجدد با وزارت کشور تا زمانی که مراجعه کننده حضور داشته باشد، مسئولین شعب مکلف به اخذ رای هستند

photo_2021-06-18_23-52-57

درخواست کاندیداها برای تمدید انتخابات

ستادهای رئیسی، همتی، رضایی و قاضی‎زاده از ستاد انتخابات درخواست کردند که زمان برگزاری انتخابات تا ساعت ۲ بامداد تمدید شود.

رئیس ستاد آیت‌الله رئیسی در بازدید از تسنیم: وزارت کشور رأی‌گیری را تا ۲ بامداد تمدید کند

«علی نیکزاد» رئیس شورای ستادهای مردمی آیت‌الله رئیسی دقایقی پیش در بازدید از خبرگزاری تسنیم ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های گسترده خبرنگاران و روزنامه‌نگاران در فرآیند انتخابات ۱۴۰۰، تاکید کرد که ستاد آیت‌الله رئیسی خواستار تمدید زمان رای گیری تا ساعت ۲ بامداد است.

وی با انتقاد از برخی کاستی‌ها و نواقصی که در فرآیند رای گیری، بخصوص در ساعات ابتدایی امروز، رخ داد و باعث انتقادات مردم شد، گفت که مردم حق دارند با حضور در پای صندوق‌های رای، انتخاب خود را انجام دهند و جبران کاستی‌های امروز و بخصوص مسائل صبح از حداقلی‌ترین کارهایی است که وزارت کشور می‌تواند برای جبران حق‌الناس انجام دهد.

درخواست مردم برای تمدید رای‌گیری تا ۲ بامداد

گزارش‌های رسیده خبر از این دارد که موج عظیمی از مردم هم اکنون در شعب اخذ رای برای انداختن رای خود به صندوق‌های رای حضور یافته اند.

برخی از مردم در شبکه‌های اجتماعی از ستاد انتخابات کشور خواسته‌اند تا با توجه به حضورشان در شعب اخذ رای زمان رای‌گیری از مردم ۲ الی ۳ ساعت دیگر تمدید شود.

photo_2021-06-19_00-16-44

انتخابات ریاست‌جمهوری تا ساعت ۲ بامداد تمدید شد

با اعلام ستاد انتخابات کشور، مهلت اخذ رای به پایان رسیده است و براساس مصوبه ستاد ملی کرونا کلیه شعب اخذ رای شهرهای که دارای مراجعه کننده هستند می توانند حداکثر تا ساعت ۲ بامداد به فعالیت خود ادامه دهند.

سایر شعب درصورت اتمام رای گیری، نسبت به شمارش آرا اقدام کنند

ادامه اخذ رای تا ساعت۲ بامداد /آغاز شمارش آرا

براساس اطلاعیه شماره ۳۰ ستاد انتخابات کشور، شهرهایی که دارای مراجعه کننده هستند، می توانند حداکثر تا ساعت ۲ بامداد به فعالیت خود ادامه دهند سایر شعب در صورت اتمام رای گیری نسبتا به شمارش آرا اقدام کنند.

مهلت اخذ رای تا ساعت ۲ بامداد تمدید شد

براساس مصوبه ستاد ملی کرونا کلیه شعب اخذ رای شهرهای که دارای مراجعه کننده هستند می‌توانند حداکثر تا ساعت ۲ بامداد به فعالیت خود ادامه دهند.

photo_2021-06-19_00-43-35

پورتال وزارت کشور از دسترس خارج شد!

دقایقی پیش پورتال وزارت کشور از دسترس خارج شد. اگرجه پس از چند دقیقه صفحه اصلی مجددا در دسترس قرار گرفت، ولی زیرصفحات همچنان در دسترس نیستند.

احتمال می‌رود به دلیل پشتیبان‌گیری خودکار از سایت این امر رخ داده باشد، هرچند دلیل رسمی آن اعلام نشده است./الف

فائزه هاشمی هم رأی داد

 آخرین خبر از تعداد آرای مردم در انتخابات 1400

شنیده ها در وزارت کشور حاکی از آن است که سیستم شمارش آرا وزارت کشور تا ساعت ۲۳:۰۷ آمار ۲۶میلیون و۶۰۰ را نمایش داده و پس از آن به حالت تعلیق در آمده است./برنا

اطلاعیه ستاد محسن رضایی خطاب به هواداران

ستاد مرکزی انتخابات محسن رضایی با انتشار اطلاعیه‌ای از ستادهای مردمی در استان‌ها و شهرستان‌ها خواست از اعلام‌ پیروزی یا اعلام راهیابی به دور دوم یا برگزاری هرگونه جشن یا تجمع تا زمان اعلام رسمی نتایج شمارش آراء، خودداری کنند.

در اطلاعیه ستاد انتخاباتی محسن رضایی آمده است:

طبق توصیه اکید محسن رضایی، لازم است از هرگونه اعلام‌ مستقیم یا غیرمستقیم مبنی بر پیروزی یا اعلام راهیابی به دور دوم یا برگزاری هرگونه جشن یا تجمع تا زمان اعلام رسمی نتایج شمارش آراء، خودداری شود.

لازم است در ساعات باقی‌مانده تا ۲ بامداد، تمام توان خود را برای دعوت از هموطنان برای حضور پای صندوق‌های رأی و شرکت در تعیین سرنوشت به کار گیرید تا ایران قوی به دست شما زنان و مردان پرتوان ایرانی شکل بگیرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها