جنجال مانیتور وزارت کشور

کد خبر: 1074905

عضو خبرگان از وزارت کشور خواست درباره تصویر منتشر شده از مانتیور که با آمار اعلامی از مشارکت و آرای نامزدها نمی‌خواند، توضیح دهد.

جنجال مانیتور وزارت کشور

گروه سیاست سایت فردا - عصر ارتباطات که می‌گویند، همین است. یک تصویر درست یا غلط منتشر می‌شود به سرعت مورد توجه قرار می‌گیرد. دیگر مثل قدیم نیست که هر عدد و رقم یا مساله اعلامی از سوی مسئولان به سرعت و بدون چون و چرا پذیرفته شود. هر نشانه‌از مغایرت حقیقت با مسائل اعلامی جلب توجه می‌کند و مورد پرسش قرار می‌گیرد. نمونه‌اش نیز همین تصویری که مانیتور وزارت کشور منتشر شد و سوال ایجاد کرد. تا جایی که محمد حاجی ابوالقاسم، عضو مجلس خبرگان رهبری خواستار پاسخگویی وزارت کشور در خصوص تصویر مانیتوری شد که مشارکت را بر خلاف آمار اعلام شده بیش از ۵۵ درصد نشان می‌دهد.

او با انتشار تصویر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر مشارکت بیش از ۵۰ درصد و رأی ۲۰ میلیونی آقای رئیسی، وزارت کشور را موظف به پاسخگویی روشن در این زمینه دانست.

مانیتور وزارت کشور

 

این اما تنها مساله جنجال ساز درباره آمار و اعداد نبود. مساله دیگر این بود که بعد از اعلام آمار نهایی آرا در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ یک اختلاف عدد، مطرح و سوال برانگیز شد؛ تفاوت در میزان آرای باطله بود که عبدالرضا رحمانی‌فضلی آن را ۳ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۷۸۰ رأی اعلام کرد.

مساله آن ۴۴۰ هزار و ۱۵۸ رأی بود که با در نظر گرفتن مجموع رای نامزدها و این عدد اعلام کم می‌آمد! کاربران بسیاری در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به این مساله پرداختند و کار به جایی رسید که مشاور وزیر کشور ناگزیر به توضیح شد. روح‌الله جمعه‌ای، مشاور وزیر کشور، در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «اختلاف آرای اعلامی با آرای شمارشی، مربوط به تعرفه‌هایی است که توسط رأی‌دهنده اخذ شده ولی به صندوق انداخته نشده یا با توجه به برگزاری همزمان ۴ انتخابات با هم اشتباهی توسط رای‌دهنده در صندوق مربوط به انتخابات دیگر انداخته شده است.»

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها