وزیر کشور: تفویض اختیار بیشتر به استانداران در اولویت است/از ورود به مسائل حاشیه‌ای پرهیز می‌کنیم

کد خبر: 1112690

وزیر کشور گفت: فضای مناسبی برای پیشبرد برنامه‌های توسعه استانی در دولت فراهم شده است.

وزیر کشور: تفویض اختیار بیشتر به استانداران در اولویت است/از ورود به مسائل حاشیه‌ای پرهیز می‌کنیم

 احمد وحیدی صبح امروز در بدو ورود به فرودگاه ایلام در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فراهم‌شدن توسعه استان‌ها با ایجاد و تاسیس صندوق‌های پیشرفت استانی از جمله برنامه‌های فراهم‌کننده توسعه استان‌ها در دولت سیزدهم است، اظهار داشت: تفویض اختیار بیشتر به استانداران و تلاش در جهت تمرکز‌زدایی به‌جهت توسعه و پیشرفت کشور در دولت سیزدهم در اولویت است.

وزیر کشور با بیان اینکه پیش‌بینی دولت در بودجه  1401 این است در استان‌ها با ایجاد صندوق‌های پیشرفت استانی و پیش‌بینی منابع و با در اختیار دادن هزینه به استانداران، توسعه در استان‌ها سرعت بیشتری به‌خود بگیرد، افزود: با برنامه‌های تدوینی در دولت سیزدهم برای رفع کمبودها و مشکلات کنونی، برنامه‌های راهگشا و اثرات مثبت آن در زندگی مردم عیان خواهد بود.

به گزارش تسنیم، وزیر کشور امروز با حضور در آئین تکریم محمد نوذری استاندار سابق، حسن  بهرام‌نیا استاندار جدید ایلام را معرفی می‌کند.

براساس این گزارش، حسن بهرام‌نیا متولد 1343 و دارای مدرک تحصیلی دکتری تخصصی برنامه ریزی شهری، کارشناسی ارشد برنامه ریزی شهری و لیسانس مهندسی عمران است.

بهرام‌نیا، دکتری برنامه‌ریزی جغرافیای شهری و سابقه معاونت سیاسی و امنیتی استانداری ایلام‌، فرمانداری تویسرکان‌، سرپرست مهندسی و ساختمان طرح سلمان شرکت نفت و... را در کارنامه کاری خود دارد. وی نمایندگی مردم نهاوند در مجلس را نیز در دوره دهم مجلس برعهده داشته است‌./تسنیم

به شدت از ورود به مسائل حاشیه‌ای پرهیز می‌کنیم

 وزیر کشور با تاکید بر اینکه نباید وقت انقلاب، مردم و دولت را با حرف‌های حاشیه‌ای تلف کرد، گفت: دولت به شدت از ورود به مسایل حاشیه‌ای پرهیز می‌کند.

احمد وحیدی پیش از ظهر امروز ‌در مراسم معارفه استاندار جدید استان ایلام اظهار داشت: ‌دولت آیت‌الله رئیسی مختص به یک جناح سیاسی نیست و به همه گروه‌های سیاسی که دل در گرو انقلاب و نظام دارند، تعلق دارد.

وی با بیان اینکه راهبرد دولت سیزدهم حرکت براساس بیانیه گام دوم انقلاب است، افزود:‌ در این راستا تلاش خواهیم کرد با نگاه آرمان خواهانه و مبتنی بر واقعیت‌ها ایران اسلامی را بیش از پیش در مسیر پیشرفت همه جانبه قرار دهیم.

وزیر کشور تاکید کرد: این بیاینه سند وزینی برای گام برداشتن در چهل سال دوم انقلاب است که با یک نگاه بلند به آینده و همراه با توجه به نقاط کلیدی این حرکت باید شتابان دنبال شود.

وحیدی گفت‌: در این راستا تلاش خواهیم کرد با نگاه آرمان خواهانه و مبتنی بر واقعیت‌ها ایران اسلامی را بیش از پیش در مسیر پیشرفت همه جانبه قرار دهیم.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: دولت سیزدهم در ابتدای کار با مسائل و مشکلات فوری روبرو بود که تلاش کرد با سامان دادن به آن‌ها کشور را در ریل و مدار همیشگی قرار دهد که در این راستا افزایش ذخائر استراتژیک و تامین واکسن کرونا نیز با موفقیت حاصل شد.

وزیر کشور درباره شیوه انتخاب استانداران گفت: تلاش کردیم که استانداران در نهایت تعامل با نخبگان استانی و نمایندگان محترم مجلس انتخاب شوند، البته ملاک ما برای تصدی این جایگاه خطیر انقلابی‌گری، تعهد، دانش و تجربه است.

وی همچنین به سیاست‌های خارجی و داخلی دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: در سیاست خارجی، دولت سیاست فعال ارتباط با همسایگان و کشورهای دوست را در دستور کار قرار داده است. شرکت در نشست شانگهای و سازمان همکاری های اکو در طول سه ماه گذشته در این چارچوب شکل گرفته و تعامل سازنده با همسایگان نیز از اولویت های کاری دولت بوده است.

وزیر کشور تصریح کرد: در سیاست داخلی هم دولت به تعهدات خود عمل کرد و در انتخاب استانداران و مدیران  بر اساس شاخص و معیارهای مطرح شده عمل می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به رشادت های مردم استان ایلام در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: مردم غیور و انقلابی این سرزمین در سخت‌ترین دوران هم در مقابل  ارتش رژیم بعثی عراق مقاومت می‌کرد و هم با گروهک تروریستی منافقین می‌جنگید.

‌وحیدی خطاب به استاندار جدید ایلام گفت: فصل جدیدی  برای خدمت فراهم شده و با کمک مردم و همراهی و همدلی همه مسوولان باید مشکلات این استان برطرف شود.

وزیر کشور به نقش محوری و کلیدی مردم در عرصه های مختلف اشاره کرد و گفت : وظیفه مسوولان استانی است که الگوها و راهبردهایی را طراحی کنند که زمینه مشارکت مردم فراهم شود‌. هر استانی ویژگی ها و  شرایط خاص خود را دارد و باید متناسب با این شرایط برنامه ها و الگوی پیشرفت را اجرایی کرد و دولت سیزدهم نیز این رویکرد را در راس برنامه های خود قرار داده است.

وی با اشاره به متعلق بودن دانشمند هسته‌ای شهید داریوش رضایی‌نژاد به استان ایلام، یادآور شد: این شهید والامقام تنها نمونه‌ای از جوانان دانشمند و تحصیلکرده این استان است که به دست ایادی رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

وزیر کشور به وجود بیش از 700 اثر تاریخی در این استان اشاره کرد و اظهار داشت: این موضوع قدمت کهن و تاریخی ایلام را نشان می‌دهد که در طول هزاران سال ایلامیان مردمانی با فرهنگ و ریشه‌دار بوده‌اند.

وحیدی با اشاره به تشکیل صندوق‌های پیشرفت استانی در دولت سیزدهم اضافه کرد: منابع استانی و ملی لازم به این صندوق‌ها تخصیص داده می‌شود تا متناسب با برنامه‌ها و پروژه‌های تعریف شده در جهت حل مسائل گام برداریم.

وزیر کشور از عموم مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست با هماهنگی استاندار تلاش کنند هرچه سریع‌تر پروژه‌هایی که تاثیرگذاری بیشتری در حل و فصل نیازهای مردم دارند به سرانجام رسیده و تکمیل شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها