خرید سربازی | وام ۱۰۰ میلیون تومانی برای سربازان | وام به سربازها

خبرمهم؛ خرید سربازی کنسل شد | مخالفت ستاد کل نیروهای مسلح با خرید سربازی

کد خبر: 1124007

ایرنا/ عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ با اشاره به نامه ستاد کل نیروهای مسلح در مخالفت با مصوبه کمیسیون برای خرید خدمت سربازی گفت: طرح خرید سربازی هنوز نهایی نشده و احتمال منتفی شدن آن وجود دارد.

خبرمهم؛ خرید سربازی کنسل شد | مخالفت ستاد کل نیروهای مسلح با خرید سربازی

«حسین بامیری » در مورد تصمیم کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ برای خرید سربازی گفت: این بند به پیشنهاد یکی از  اعضای کمیسیون تلفیق مطرح و به تصویب رسید،اما  هنوز تصمیم گیری  در مورد این طرح در کمیسیون تلفیق نهایی نشده است و رایزنی ها  در این زمینه ادامه دارد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با تاکید بر اینکه برای قانون گذاری در مورد اینگونه موضوعات باید با ستاد کل نیروهای مسلح هماهنگی انجام شود، اظهار داشت:  احتمال دارد این تصمیم منتفی و یا اصلاح شود.

نماینده لردگان تصریح کرد: بر اساس برخی شنیده ها ستاد کل نیروهای مسلح  با ارسال نامه‌ای به مجلس اعلام کرده است  که با  اجرای این طرح مخالفت است.

بامیری اضافه کرد: مجلس  در تلاش است تا این طرح شامل متاهلینی شود که به دلایلی نتوانستند در زیر پرچم مقدس جمهوری اسلامی دوران مقدس سربازی  خود را به پایان برسانند و باید منتظر تصمیم گیری نهایی در این زمینه باشیم.

گفتنی‌ست پیش از این سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱   از موافقت  نمایندگان این کیمسیون با خرید  خدمت سربازی برای سربازان غایب  خبر داد و گفت: خرید سربازی با رعایت اصل ۱۱۰ قانون اساسی و در راستای توجه به امر مقدس استحکام خانواده و فرزندآوری و تعیین تکلیف مشمولین غایب بیش از ۵ سال با اولویت افراد متأهل و بالاتر از ۳۵ سال سن که ضریب انجام وظایف مقدس سربازی تحت تاثیر تحلیل قوای جسمانی برای آنها امکانپذیر نیست، امکانپذیر خواهد بود. بر این اساس افراد با پرداخت مبالغ مشخص شده، کارت معافیت از خدمت در زمان صلح را دریافت می‌کنند. 

همچنین دارندگان مدرک تحصیلی کاردانی و کمتر از آن با پرداخت ۲۵۰ میلیون تومان، دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد با پرداخت مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان و دارندگان مدرک پزشکی عمومی و دکترای تخصصی و بالاتر از آن در تمامی رشته ها با پرداخت مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان به حساب خزانه کل کشور قادر به خرید سربازی خود خواهند بود. 

مبلغ خرید خدمت سربازی چقدر است؟

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ از مصوبات جدید کمیسیون متبوع خود برای خرید خدمت سربازی مشمولان خارج از کشور خبر داد.

۱۵ هزار یورو؛ مبلغ خرید خدمت سربازی برای مشمولان خارج از کشور

یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت که طبق مصوبه این کمیسیون مشمولان غایب خارج از کشور با پرداخت ۱۵ هزار یورو می توانند جهت خرید خدمت سربازی اقدام کنند./ساعت 24

رحیم زارع گفت: آن دسته از مشمولان غایب خارج از کشور که پنج سال از زمان فراخوان آنان به خدمت زیر پرچم می‌گذرد، در سال آینده تسهیلاتی جهت خرید خدمت سربازی آنان در نظر گرفته شده است.

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی عضو دیگر کمیسیون تلفیق در این باره گفته بر اساس این مصوبه کسانی که از پیش از زمان مشمولیت‌ آن‌ها در خارج از کشور بوده و چند سال است که از زمان مشمول بودنشان برای خدمت سربازی می‌گذرد و در خارج به سر می‌برند به منظور اینکه برای تردد به کشور با مشکلی مواجه نشوند می‌توانند خدمت سربازی خود را با قیمت ۱۵ هزار یورو بخرند.

زارع سایر مصوبات کمیسیون را به شرح زیر اعلام کرد: اخلالگران اقتصادی از طریق قانون شکنی و تخلف از قانون، مالی کسب می‌کنند، علاوه بر رد مال به همان میزان جریمه مالی برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

۱۰ هزار میلیارد تومان اوراق مالی از جمله اسناد خزانه جهت احداث و تکمیل طرح‌های نیمه تمام، مهار و تامین آب کشور با اولویت طرح‌های شهری و نیز برق و آب در اختیار شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو قرار گیرد.

 وزارت آموزش و پرورش نیز موظف شد، از فروش اموال غیرمنقول مازاد خود جهت توسعه و تکمیل مدارس در مناطق محروم با اولویت مدارس خیرساز در استان‌ها و شهرستان‌ها یا منطقه خود اقدام کند.

وزارت جهاد کشاورزی نیز موظف شد در سال آینده تا سقف ۲۰ هزار میلیارد تومان از اموال منقول و غیرمنقول مازاد خود را به فروش رسانده و با اولویت مناطق محروم در حوزه‌های کشاورزی و شبکه‌های آبیاری، زهکشی و آب و خاک صرف کند.

در یکی از مصوبات کمیسیون تلفیق مصوب شد در سال آینده هزینه‌هایی که خیرین برای ساخت پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها انجام می‌دهند، به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی محسوب شود./باشگاه خبرنگاران

افزایش حقوق سربازان کلید خورد

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: با مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه حقوق سربازان افزایش پیدا کرد.

حجت الاسلام میرتاج الدینی د  خصوص جلسه کمیسیون تلفیق گفت: با مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه حقوق سربازان افزایش پیدا کرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: طبق مصوبه امروز ما در کمیسیون تلفیق، حداقل حقوق سربازان در سال آتی به ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان خواهد رسید.

وی اظهار داشت: ‌حقوق ماهیانه سربازان متاهل نیز ۵ میلیون تومان خواهد شد. ‌به طور میانگین، حقوق سربازان نسبت به امسال ۳ برابر می‌شود تا بخشی از آلام این عزیزان التیام یابد.

میرتاج الدینی گفت: لذا حقوق سربازان مجرد غیرعملیاتی معادل ۶۰٪ یک پایور، سربازان مجرد عملیاتی معادل ۷۵٪ یک پایور و سربازان متاهل معادل ۹۰٪ یک پایور خواهد شد.

عضو کمیسیون تلفیق اظهار داشت: ‌پارسال، متوسط حقوق سربازان ۳۰۰ هزار تومان بود؛ این رقم امسال به ۱.۵ میلیون تومان رسید و سال بعد بالای ۳.۵ میلیون تومان خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱، هیچ سربازی کم‌تر از ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان دریافتی نخواهد داشت.

افزایش حقوق سربازان در سال 1401

معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح از افزایش حقوق سربازان در سال آینده خبر داد.

سردار سرتیپ پاسدار علی عبداللهی گفت: با تصویب ستاد کل نیروهای مسلح و حمایت دولت در سال ۱۴۰۱ شاهد افزایش حقوق کارکنان وظیفه خواهیم بود.

اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح ابتدای ۳۱ فروردین امسال با صدور اطلاعیه‌ای از افزایش حقوق کارکنان وظیفه در سال جاری خبر داده بود.

به گفته معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح «امیدواریم سال ۱۴۰۱ با تدابیری که از سوی ستاد کل نیروهای مسلح انجام شد، حقوق سربازان وظیفه به قدری افزایش یابد که بتواند کمک‌حال آن‌ها در محیط خدمتی شود.»

طبق اعلام سردار عبداللهی، میانگین حقوق سربازان هم‌اکنون ۹۰۰ هزار تومان است. حقوق سربازان به مواردی از قبیل میزان تحصیلات، شرایط تأهل و مناطق خدمتی آن‌ها بستگی دارد./باشگاه خبرنگاران جوان

 خبر خوش نماینده مجلس برای سربازان

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از افزایش حقوق سربازان در سال آینده خبر داد و گفت: در کمیسیون تلفیق و ذیل تبصره ۱۴ قانون هدفمندی یارانه ها این افزایش را در نظر می‌گیریم.

وحید جلال زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه امسال هم مانند هر سال ردیف بودجه‌ای به سربازان اختصاص داده نشده، آیا در سال آینده سربازان افزایش حقوق دارند و در کمیسیون تلفیق به این مساله رسیدگی می‌شود یا خیر، گفت: هیچ سالی در بودجه ردیفی برای حقوق، البسه و پوشاک سربازان دیده نمی‌شود و این موضوع جدید نیست.

وی افزود: در تبصره ۱۴ قانون هدفمندی یارانه‌ها سال گذشته عدد خوبی را برای افزایش حقوق سربازان در نظر گرفتیم که این موضوع سبب شد تا هم حقوق سربازان افزایش پیدا کرد و هم مباحثی که به پوشاک و البسه مربوط می‌شد حل شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد: امسال هم در تبصره ۱۴ این اتفاق می‌افتد و ان شاءالله در سال آینده افزایش حقوق سربازان را داریم.

جلال زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چند درصد حقوق سربازان افزایش پیدا می‌کند، گفت: باید ابتدا منابع مشخص شود تا بتوانیم بگوییم قرار است این افزایش چه مقدار باشد.

این نماینده مجلس ادامه داد: باید دید بودجه امسال با چند دلار بسته می‌شود و چند بشکه نفت به بودجه اختصاص داده می‌شود و بعد کمیسیون تلفیق تشکیل شود تا بتوانیم در مورد این موضوع صحبت کنیم./مهر

وام ۱۰۰ میلیون تومانی به سربازان

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی سربازان ستاد کل نیروهای مسلح از ابلاغ بخشنامه پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به سربازان ماهر پس از پایان خدمت خبر داد.

سردار موسی کمالی با بیان اینکه اشتغالزایی وحمایت از اشتغال یکی از اصلی‌ترین اهداف قرارگاه مهارت آموزی سربازان ستادکل نیروهای مسلح است، گفت:‌ در واقع طرح مهارت آموزی به سربازان در این راستا به اجرا درآمده تا اولا سربازان در طول خدمت دست کم یک مهارت را بیاموزند و ثانیا مهارتی را فرا بگیرند که مورد نیاز کشور است و بتوانند پس از پایان خدمت نیز در همان حوزه جذب به کار شده و فعالیت کنند

وی ادامه داد:‌ در همین راستا نیز قرارگاه مهارت آموزی سربازان پیگیری‌هایی را برای پرداخت وام‌های اشتغالزایی به سربازان ماهر پس از پایان خدمت آغاز کرد و بانک های  ملی ، صادرات ، ملت و تجارت نیز روند پرداخت وام را آغاز کردند. در تازه‌ترین پیگیری‌ها نیز خوشبختانه بانک سپه به عنوان یکی دیگر از بانکهای عامل، انجام یکسری تعهدات را برعهده گرفت.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی سربازان ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه ضوابط اعطای این وام با همکاری بانک سپه و ستادکل نیروهای مسلح تدوین و نهایی شد، گفت: این ضوابط برای اجرا ابلاغ شده و از این پس سربازان ماهر پس از پایان خدمتشان می‌توانند از این تسهیلات در راستای اشتغالزایی بهره‌مند شوند.

کمالی درباره جزییات این ابلاغیه و افراد واجد شرایط نیز گفت: براساس این ابلاغیه، تسهیلات تنها به طرح‌های اشتغال متقاضیان معرفی شده از کارگروه تخصصی مهارت تا اشتغال هر استان تعلق می‌گیرد و معرفی‌نامه مذکور با امضای معاون اقتصادی استاندار و معاون وظیفه عمومی استان خواهد بود.

وی با بیان اینکه سهم هر استان برای پرداخت تسهیلات مشخص شده است، ادامه داد:‌ یکی از شروط مهم این است که سربازان باید بومی همان استان باشند و در واقع تسهیلات را برای اشتغالزایی در استان خود دریافت کنند. همچنین این وام فقط به سربازان مهارت دیده منقضی خدمت سال ۹۷ به بعد تعلق می‌گیرد.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی سربازان ستاد کل نیروهای مسلح در مورد مبلغ وام نیز گفت:‌ مبلغ وام یک میلیارد ریال است که باید طی هفت سال بازگردانده شود.

کمالی از سربازان منقضی خدمت که دارای شرایط گفته شده هستند خواست تا به دبیرخانه کارگروه «مهارت تا اشتغال» در استانداری‌ها مراجعه کنند./ایسنا

 

۵۸

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها