اینترنت کی وصل میشه | قطعی اینترنت | اینترنت بانک ملت | اینترنت بانک رسالت

فوری: واتساپ رفع فیلتر شد | زمان پایان قطعی اینترنت و فیلترینگ اعلام شد

کد خبر: 1177332

برخی کاربران فضای مجازی از رفع فیلتر وات ساپ خبر می دهند.

فوری: واتساپ رفع فیلتر شد | زمان پایان قطعی اینترنت و فیلترینگ اعلام شد

واتساپ | واتساپ پلتفرمی است که در ایران طرفداران بسیار زیادی دارد. از اوایل مهرماه واتساپ فیلتر شد. وزیر علت فیلتر شدن واتساپ را ایجاد برقراری آرامش و امنیت مطرح کرد. آخرین اخبار در رابطه با رفع محدودیت واتساپ را با هم در سایت فردا می خوانیم.

وات ساپ رفع فیلتر شده است؟

برخی کاربران فضای مجازی از رفع فیلتر وات ساپ خبر می دهند.

در ابتدای اتفاقات اخیر در سطح کشور، با تصمیم شورای عالی فضای مجازی دو پلتفرم فضای مجازی وات ساپ و اینستاگرام فیلتر  و به مرور پلتفرم های دیگر نیز فیلتر شدند.

روز گذشته اخباری مبنی بر رفع فیلتر اپ استور، لینکدین و گوگل ادز و گوگل پلی و... منتشر شد و چند ساعتی است که برخی کاربران اینترنت از رفع فیلتر وات ساپ خبر می دهند اما در عین حال برخی دیگر از کاربران همچنان از فیلتر بودن این پلتفرم می گویند.

جزئیات پایان فیلترینگ چند اپلیکیشن مهم

برخی شنیده‌ها حاکی از برداشته‌شدن محدودیت‌های اسکایپ، اپ استور و گوگل ادز در برخی اپراتورها دارد.

 بر اساس گزارش‌های دریافتی، گفته شده که اپ استور در چند اپراتور اینترنتی رفع فیلتر شده است اما هنوز کاربران برخی اپراتورها به آن دسترسی ندارند.

به نظر می‌رسد، شرایط در مسیر برداشته شدن محدودیت‌های برخی از اپلیکیشن‌ها و سایت‌ها قرار دارد. با این حال هنوز خبری رسمی در این خصوص منتشر نشده است. / منبع: همشهری آنلاین

خبر مهم از فیلترینگ اینستاگرام و واتس آپ

نماینده مجلس گفت: تا این لحظه چیزی مبنی بر فیلترینگ دائمی اینستاگرام و واتس اپ نشنیدم و گزارشی هم نیامده است.

«لطف الله سیاهکلی» نماینده قزوین و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس  در رابطه با فیلترینگ در فضای مجازی گفت: همه متوجه اهمیت فضای مجازی و اینترنت شده اند.  باید به کمک مردم به سمت مدیریت فضای مجازی برویم، مردم را باید بالغ و عاقل ببینیم. مردم می دانند چه چیزی را باید تحلیل کنند و چگونه تحلیل و تفسیر کنند اما از طرف دیگر  کشور باید ظرفیت مناسب را در اختیار مردم بگذارد و اینترنت در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی در رابطه با فیلترینگ برخی پلتفرمها گفت: این اپلیکیشن ها آمارهای جهانی دارند، و به آقای وزیر گفتیم که از آمارهای جهانی استفاده کنید، در آمارهای جهانی دسته بندی شده هستند. مثلا در آمارهای جهانی یوتیوب جزء سایت های سالم مطرح می شود اما اینستاگرام جزء سایت های بسیار بد تعریف شده آن وقت ما یوتیوب را می بندیم و اینستاگرام را باز میکنیم. باید یک تغییر نگاه بر اساس شرایط جهانی وسرویس هایی که این پلتفرم ها در اختیار مردم قرار می دهند، داشته باشیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: تا این لحظه چیزی مبنی بر فیلترینگ دائمی اینستاگرام و واتس اپ نشنیدم و گزارشی هم نیامده و منتظریم که ببینیم وزارت فناوری و اطلاعات و ارتباطات بر اساس نظرات تخصصی که دارند چه پیشنهادی را مطرح می کنند.

وی در رابطه با ضعف پیام رسان های داخلی گفت: همه پیام رسان ها در ابتدا ناقص الخلقه بودند و بعد کامل شدند؛  اینها یک فرآیند رشد دارند بنابراین پلتفرم داخلی زمان می خواهد تا تکمیل شود ولی در این مدت کوتاه پیشرفتهای خوبی داشتند؛ هم رشد مخاطب صورت گرفته و هم عیب هایشان را برطرف کردند، ما باید به این ها زمان بدهیم.باید دولت به این پلتفرم ها دولت کمک مالی کند. حتی به فرض اینکه همه پلتفرم های خارجی هم آزاد شوند ما بی نیاز از پلتفرم داخلی نیستیم.

علت قطعی واتساپ

به گزارش ممتاز نیوز، در خصوص علت قطعی واتساپ به اطلاع میرساند: مشکل قطع شدن واتساپ به دلیل فیلترینگ شبکه های اجتماعی و اختلال در اینترنت ایران به دلیل وضعیت کنونی کشور است.

گفته میشود در صورت خروج از اکانت واتساپ دیگر امکان دریافت پیامک تائید برای ورود به اپلیکیشن وجود ندارد.

بعضی از کاربران اعلام کرده اند قطعی واتساپ فقط مربوط به اپلیکیشن واتساپ بوده و از طریق نسخه وب میتوان به واتساپ دسترسی داشت.

طبق آخرین اخبار در مورد قطعی واتساپ، همچنان در اپراتور ایرانسل، همراه اول، رایتل و اینترنت ADSL قطع بوده و از دسترس خارج است.

در حال حاضر قطعی واتساپ به طور کامل در تمامی کشور گزارش شده است.

اگر شما هم با قطعی واتساپ مواجه هستید، لطفا با ذکر نام شهر و نام سرویس دهنده اینترنت خود، در قسمت نظرات در انتهای همین خبر ما و سایر کاربران را از این موضوع مطلع سازید.

واتساپ کی وصل میشود

در پاسخ به سوالات مکرر کاربران در خصوص اینکه واتساپ کی وصل میشود به اطلاع میرساند به دلیل شرایط نامساعد موجود در کشور که پس از درگذشت خانم مهسا امینی پیش آمده است شاهد برخی اختلالات در اینترنت و مخصوصا قطعی شبکه های اجتماعی و برخی پیام رسان ها نظیر واتساپ هستیم که با آرام شدن شرایط به زودی این وضعیت رفع شده و دسترسی به واتساپ وصل خواهد شد.

خبر جدید امروز: عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در خصوص زمان وصل شدن واتساپ و اینستا گفت: چنانچه اینستاگرام و واتس‌اپ قرارداد و تفاهم نامه‌ای امضا کنند و شروط جمهوری اسلامی ایران را بپذیرند و متعهد به پذیرش مسئولیت شوند، منعی برای فعالیت آنها وجود نخواهد داشت.

وزیر کشور پیش از این گفته بود شرط وصل شدن اینترنت، تمام شدن ناآرامی‌ها و اعتراضات اخیر است. اما گروهی از مخالفان این شبکه های اجتماعی اعتقاد دارند که اکنون بهترین زمان برای اجرا طرح صیانت و فیلتر همیشگی واتساپ و اینستاگرام است.

خبر مهم زمان وصل شدن واتساپ: بنابر برخی اخبار واصله از منابع آگاه به احتمال زیاد قطعی واتساپ که ماهیت آن بیشتر برقراری ارتباط است با عادی شدن وضعیت اینترنت رفع خواهد شد، اما فیلترینگ اینستاگرام که همواره یکی از اهداف اصلی طرح صیانت بود ادامه دارد.

قطعی اینترنت همراه و زمان وصل شدن

در روز های گذشته شاهد قطع پهنای باند اینترنت بین الملل در اوپراتورهای تلفن همراه نظیر همراه اول و ایرانسل بودیم.

قطعی اینترنت همراه معمولا هر روز از ساعت ۱۶:۰۰ الی ۲۴:۰۰ اعمال میشود و در این ساعات فقط امکان دسترسی به سایتها و اپلیکیشن هایی وجود دارد که سرور آنها در داخل ایران میزبانی میشوند.

فیلترینگ اینستاگرام که همواره یکی از اصلی ترین ابزارها برای جهت دهی تجمعات بوده همچنان ادامه دارد.

با این حال همچنان کاربران به کمک ابزارهای مختلف فیلترینگ را دور زده و در این شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند. البته این امر به شدت امنیت سایبری کاربر را به خطر می‌اندازد و اطلاعات وی را در معرض سرقت و سوءاستفاده قرار می‌دهد. زیرا ماهیت vpn به این ترتیب است که پیام ارسالی کاربر ابتدا به سروری که vpn روی آن قرار دارد ارسال شده و سپس از آنجا به اپلیکیشن مورد نظر ارسال میشود.

 

زمان پایان قطعی اینترنت و فیلترینگ اعلام شد

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: به دلیل نا آرامی‌های اخیر و سوء استفاده اغتشاشگران از شبکه‌های اجتماعی، محدودیت‌هایی در اینترنت و دسترسی کاربران به این شبکه‌ها ایجاد شده که ضرر و زیان بسیاری برای کسب و کارهای آنلاین به همراه داشته است.

به گزارش همشهری آنلاین، در چند روز اخیر به دلیل به وجود آمدن اوضاع آشفته و ایجاد برخی اغتشاشات در نقاط مختلف کشور، شاهد اختلال در دسترسی به اینترنت و در ادامه فیلتر شبکه های مجازی خارجی به ویژه اینستاگرام بوده ایم . به گفته فعالان کسب و کار مجازی اغتشاشات اخیر باعث افت شدید بازار کسب و کارهای اینترنتی شده است.

براساس گزارش سال گذشته مرکز آمار ایران، معادل ۱۱ میلیون نفر از طریق شبکه‌های مجازی کسب درآمد می‌کنند به طوری که حدود ۹ میلیون نفر یعنی ۸۳ درصد از طریق اینستاگرام در حال کسب درآمد هستند.

خانم جعفری یکی از فروشندگان در شبکه‌های اجتماعی (اینستاگرام) می گوید: متاسفانه حدود ۱۰ روز می شود که دسترسی به شبکه‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام قطع شده است و در این چند روز ضرر بالایی را متحمل شده ایم.

او گفت: اغتشاشات ضرر و زیان زیادی برای کسب و کارها به همراه داشته است، به عنوان یک فروشنده لباس در اینستاگرام، بالغ بر ۲۰ الی ۳۰ میلیون در شرایط کنونی متضرر شده ام و با وضعیت به وجود آمده باید حقوق خیاط، برش کار و ... را از جیب خود پرداخت کنم که این موضوع شرایط را برای ما سخت کرده است.

رضا الفت‌نسب عضو هیات مدیره انجمن کسب و کارهای مجازی می گوید: توسعه کسب و کار و فعالیت های اقتصادی نیاز به فضای امن و آرام دارد. کسب‌وکارهای خردی که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند، در پی این اغتشاشات و نا آرامی ها و کندی اینترنت به‌شدت ضرر خواهند کرد به طوری که مشخص نیست در آینده چه اتفاقی می‌افتد.

او در ادامه گفت: کسب ‌وکارهای بزرگ‌تر هم به شبکه های اجتماعی وابسته هستند. تعدادی از مشتریان خود را در آن پیدا می‌کنند. کسب‌وکارهای بزرگ در شبکه‌های اجتماعی بازاریابی می‌کنند و سرمایه‌گذاری‌هایی برای گسترش فعالیت خود در این پلتفرم ها کرده‌اند که اگر این نا آرامی ها ادامه ‌دار باشد ضرر هنگفتی را متحمل خواهند شد.

احمد وحیدی وزیر کشور می گوید: در اتفاقات اخیر، بعضی از شبکه‌های مجازی آتش بیار معرکه بودند و ساماندهی اغتشاشات را بر عهده داشتند. بخش زیادی از آشوب‌ها تحت آموزش همین فضای مجازی بوده است و برای دور زدن قطعی اینترنت از روش‌هایی استفاده می‌کردند.

او گفت: برخی از این شبکه‌های مجازی با انتشار برخی تصاویر که بعضا واقعی هم نیستند، تلاش می‌کنند هم مردم را تحریک کرده و هم به آن‌ها آموزش دهند. طبیعی است در چنین حالتی ما برای حفظ امنیت، نظم عمومی، آرامش و حقوق شهروندی مردم، محدودیت‌هایی را اعمال می‌کنیم تا نتوانند آن‌ها از مسیر شبکه‌های مجازی، اغتشاشات را هدایت کنند.

به گفته وزیر کشور، تا پایان یافتن اغتشاشات محدودیت های اینترنتی ادامه دارد. اغتشاشگران موجب اعمال چنین محدودیت‌هایی می‌شوند و هرگاه دستگاه امنیتی و اطلاعاتی مطمئن شود که دیگر چنین موضوعیتی نیست این محدودیت‌ها برداشته می‌شود.

۶۲۲

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها