رایزنی علی شمخانی و نیکلای پاتروشف در مسکو

کد خبر: 1203830

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با دبیر شورای امنیت ملی روسیه دیدار و رایزنی کرد.

رایزنی علی شمخانی و نیکلای پاتروشف در مسکو

دریابان علی شمخانی دبیر شورای امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در دومین روز از سفر خود به مسکو با نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی روسیه دیدار و گفتگو کرد.

دریابان شمخانی در این دیدار با قدردانی از میزبانی شایسته روسیه برای برگزاری پنجمین نشست گفتگوهای امنیت منطقه ای اظهار داشت: سازوکار ایجاد شده پس از گذشت حدود ۵ سال به بلوغ و تأثیرگذاری قابل قبولی در ایجاد همفکری میان کشورهای منطقه رسیده است.

وی با اشاره به روند رو به رشد همکاری های دو کشور در حوزه های مختلف، بر تقویت همگرایی و هم افزایی تهران - مسکو  به ویژه در برخورد با تهدیدات مشترک تاکید کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان، تسریع در اجرای توافقات میان دو کشور به ویژه در حوزه اقتصادی را حائز اهمیت ذکر کرد و اجرای سریع و دقیق توافقات شانزدهمین نشست کمسیون همکاری های ایران و روسیه  را موجب جهش در روابط اقتصادی دو کشور دانست.

شمخانی، مهار مولفه های ناامنی در منطقه که با هدایت و مداخلات آشکار و پنهان کشورهای فرامنطقه‌ای رو به افزایش است را ضروری دانست و گفت: باید با تشریک مساعی همه کشورهای منطقه راهکارهای مناسبی را برای مقابله با عوامل بی ثباتی اتخاذ و عملیاتی شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان همچنین ضرورت افزایش هماهنگی میان دو کشور در سازمان ها و مجامع جهانی و تقویت همکاری های چندجانبه در پیمان ها و معاهدات بین المللی همچون شانگهای و بریکس را مورد تاکید قرار داد.

در ادامه این نشست مشترک، نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی روسیه نیز با ابراز خرسندی از سفر دریابان شمخانی به مسکو گفت: پیشرفت مناسب توافقات میان روسای جمهور دو کشور، حاصل تلاش و هماهنگی نهادهای امنیت ملی ایران و روسیه و پیگیری های منظم انجام شده در این خصوص است.

پاتروشف گفت: تسریع در فعال سازی پروژه های مشترک مهم بویژه در حوزه ترانزیت و نفت و گاز می تواند نقش موتور محرکه در سایر حوزه های همکاری را ایفا کند.

دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه اظهار امیدواری کرد سفر دریابان شمخانی به مسکو علاوه بر افزایش سطح تعاملات و همکاری دو کشور به تقویت همگرایی کشورهای منطقه برای ثبات بخشی به اوضاع افغانستان و سایر کانون های بحرانی در منطقه کمک کند./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها