حادثه پلاسکو اینبار در آبادان/ فیلم دلخراش از ریزش ساختمان۱۰ طبقه متروپل/نجات ۳۲ نفر از گرفتارشدگان زیر آوار /تعداد جانباختگان متروپل به ۷ نفر رسید/اسامی مصدومان و جان باختگان/ بازداشت شدگان حادثه آبادان به ۸ نفر رسید

کد خبر: 1149026

سخنگوی اورژانس کشور از افزایش مصدومان حادثه ریزش ساختمان در آبادان خبر داد. حضور 100 الی 150 نفر در ساختمان متروپل هنگام حادثه/3 فوتی و بیش از 16 نفر از زیر آوار خارج شدند

حادثه پلاسکو اینبار در آبادان/ فیلم دلخراش از ریزش ساختمان۱۰ طبقه متروپل/نجات ۳۲ نفر از گرفتارشدگان زیر آوار /تعداد جانباختگان متروپل به ۷ نفر رسید/اسامی مصدومان و جان باختگان/ بازداشت شدگان حادثه آبادان به ۸ نفر رسید

خش‌هایی از ساختمان بزرگ «متروپل» در آبادان فرو ریخت که بر اثر این حادثه شماری مجروح ‌و به تعدادی خودرو هم آسیب وارد شد‌.

به گزارش بخش‌هایی از ساختمان بزرگ «متروپل» در خیابان امیری آبادان لحظاتی پیش فرو ریخت. طبق گزارش خبرنگار تسنیم از محل حادثه، به دلیل ریزش بخش‌هایی از ساختمان 10 طبقه اداری ـ تجاری متروپل، برای ایمن سازی، خیابان اصلی امیری آبادان مسدود شد.

به گفته اهالی این منطقه، در این حادثه شماری مجروح شدند و به تعدادی خودرو هم آسیب وارد شده و طبق مشاهدات خبرنگار تسنیم ‌ساختمان به صورت کامل تخلیه شده است و طبق گفته اهالی، شدت این حادثه به قدری بود ‌که ساختمان‌های اطراف به شدت لرزیدند.  

پنج آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس درحال امداد‌رسانی به حادثه دیدگان است و آتش‌ نشانان در محل حضور دارند و هنوز ابعاد کاملی از حادثه و علت آن در دست نیست.  

اعزام 4 تیم امدادی از ‌خرمشهر، ماهشهر و شادگان به محل حادثه

شعبانی، مدیرعامل هلال‌احمر استان خوزستان در این ارتباط با بیان اینکه ‌ساعت 12:30 امروز دوم خرداد ماه، گزارش حادثه ریزش ساختمان تجاری 10 طبقه متروپل در شهرستان آبادان منطقه ته لنجی امیری اعلام شد، اظهار داشت: چهار تیم امدادی از شهرستان‌های خرمشهر، ماهشهر و شادگان همراه با 2 تیم سگ‌های زنده‌یاب و خودروهای ست‌نجات به محل حادثه اعزام و عملیات تخلیه و ایمن سازی صحنه آغاز شده است.

‌وی تصریح کرد: تیم واکنش سریع استان و همچنین بیش از 50 نیروی امدادی از شهرهای همجوار برای اعزام به محل حادثه آماده باش هستند.

فرماندار آبادان: ‌آمار دقیقی از تلفات نداریم

‌فرماندار آبادان نیز که با بیان اینکه آمار دقیقی از تلفات درحال حاضر وجود ندارد، گفت: ساختمان درحال ساخت بوده است و احتمال تلفات به دلیل حضور در منطقه مسکونی را دارد.

وی با بیان اینکه تمامی دستگاه‌ها در منطقه حضور دارند و درحال انجام وظایف خود هستند، ادامه داد: ساختمان درحال ساخت بوده است و احتمال تلفات به دلیل حضور در منطقه مسکونی را دارد.

فرماندار آبادان تصریح کرد: دستور تخلیه مناطق اطراف ساختمان داده شده است.

به گفته فرماندار آبادان این ساختمان در حال ساخت بوده و به دلیل ازدحام منطقه وقوع تلفات ممکن است ولی تا کنون آمار دقیقی در دست نیست.

اعزام 5 دستگاه آمبولانس به محل حادثه

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس درباره جزییات این حادثه اظهار داشت: یک مورد حادثه ریزش ساختمان 10 طبقه در آبادان به سامانه 125 سازمان اورژانس کشور گزارش شده است.

وی با بیان اینکه 5 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در صحنه حضور دارند، ادامه داد: این حادثه تاکنون دو مصدوم داشته است و احتمال افزایش مصدومان نیز وجود دارد.

سخنگوی اورژانس کشور گفت: تیم‌های اورژانس نیز از اهواز به محل حادثه اعزام شده‌اند.

اعزام یک بالگرد و آماده باش پایگاه‌های اورژانس

عارف اصل شرهانی مدیر روابط عمومی اورژانس استان خوزستان در جمع خبرنگاران  اظهار کرد: در پی فروریختن  برج متروپل در آبادان اورژانس خوزستان در حالت آماده باش قرار گرفت.

وی از اعزام یک بالگرد و آماده باش پایگاه‌های اورژانس استان خوزستان در پی بروز این حادثه خبر داد.

شرهانی گفت: 20 دستگاه آمبولانس و 3 دستگاه اتوبوس به محل حادثه اعزام شدند و کلیه نیروهای ستادی اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه اهواز نیز به آبادان اعزام شد.

شرهانی با بیان اینکه از تعداد کشته‌ها و مصدومین اطلاعاتی در دست نیست، گفت: در این ساختمان واحدهای مسکونی قرار داشت.

اعلام آماده باش به دانشگاه‌های علوم پزشکی اهواز و آبادان

در پی بروز حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان تمام بیمارستان‌های اهواز و آبادان به جالت آماده باش در آمدند. به برخی پزشکان اعلام شده برای خدمات جراحی و اورژانسی به آبادان اعزام شوند و همچنین برخی بیماران نیز برای درمان به شهرهای مجاور به ویژه اهواز اعزام خواهند شد.

برخی قطعات ساختمان بر روی خودروهای پارک شده یا عبوری از محل ریخته که سبب افزایش احتمال تلفات خواهد شد.

نجات 16 مصدوم از زیر آوار

‌مدیر عملیاتی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبادان درباره میزان مصدومان گفت: تاکنون 16 مصدوم از زیر آوار نجات یافتند اما احتمال افزایش تعداد مجروحان زیاد است چرا که 100 الی 150 نفر در ساختمان حضور داشتند.

وی با اشاره به وضعیت خطرناک ساحتمان و احتمال ریزهای بعدی از مردم خواست در محل حادثه تجمع نکنند.

 بازداشت پیمانکار و مالک ساختمان متروپل آبادان

حمید مرانی پور دادستان ویژه آبادان با اشاره به اینکه بعد ریزش ساختمان در محل حادثه حضور یافتیم، گفت: ‌در پی ریزش بخشی از برج نیمه کاره متروپل واقع در خیابان امیرکبیر آبادان که صبح امروز به صورت ناگهانی رخ داد پیمانکار و مالک ساختمان بازداشت شدند./ منبع: تسنیم

 ۴ کشته و ۲۵ مصدوم در پی ریزش ساختمان در آبادان

سخنگوی اورژانس کشور آخرین وضعیت مصدومان و جانباختگان حادثه ریزش ساختمان در آبادان را اعلام کرد.

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به آخرین آمار مصدومان و جانباختگان حادثه ریزش آوار گفت: تاکنون متاسفانه ۴ نفر جان باختند.

وی ادامه داد: ۲۵ نفر مصدوم شده اند و همچنین براساس اعلام شاهدان محلی احتمال دارد ۵۰ نفر در زیر آوار باشند.

 گرفتاری حداقل ۸۰ نفر زیر آوار در آبادان

مدیرعامل هلال‌احمر خوزستان اعلام کرد: طبق ارزیابی تیم‌های هلال‌احمر و گزارش های رسیده از شاهدان عینی حداقل ۸۰ نفر زیر آوار گرفتار هستند.

به گزارش ایلنا، شعبانی، مدیرعامل هلال‌احمر خوزستان گفت: با توجه به اینکه ساختمان دوم مجاور هم شرایط ناپایداری دارد و احتمال ریزش وجود دارد، عملیات امدادرسانی به سختی در حال انجام است.

احتمال محبوس شدن ۱۵۰ نفر در حادثه آبادان

رییس سازمان اورژانس: بر اساس آخرین گزارش‌ها، تعداد مصدومان این حادثه به ۲۵ نفر و فوتی ها به ۴ نفر افزایش یافته است.

مدیر عملیاتی سازمان آتش نشانی: احتمال افزایش تعداد مجروحان زیاد است چرا که ۱۰۰ الی ۱۵۰ نفر در ساختمان حضور داشتند.

آمارکشته های ریزش ساختمان آبادان به ۴ نفر رسید / ۲۵ مجروح تاکنون

رئیس روابط عمومی اورژانس خوزستان از فوت چهار نفر و مجروح شدن ۲۵ نفر در حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان خبر داد.

عارف شرهانی اصل در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین مصدومان حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان اظهار کرد: تا این لحظه چهار نفر در این حادثه فوت کردند و ۲۵ نفر مجروح شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مصدومان تکنسین اورژانس است، افزود: تلاش‌ها برای آواربرداری همچنان ادامه دارد.

بنابراین گزارش، بخش‌هایی از ساختمان بزرگ «متروپل» در خیابان امیری آبادان ظهر امروز پیش فرو ریخت.

به دلیل ریزش بخش‌هایی از ساختمان ۱۰ طبقه اداری - تجاری متروپل، برای ایمن سازی، خیابان اصلی امیری آبادان مسدود شد.

گفته شده در این حادثه شماری مجروح شدند و به تعدادی خودرو هم آسیب وارد شده است. خبرهای رسیده حاکی است ساختمان به صورت کامل تخلیه شده است.

شدت این حادثه به قدری است که ساختمان‌های اطراف به شدت لرزیدند.

دستور قضائی بررسی حادثه ریزش ساختمان آبادان صادر شد

دستور قضائی برای بررسی علت حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان صادر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در پی ریزش ساختمان در دست احداث متروپل در آبادان، رئیس کل دادگستری خوزستان دستور بررسی دقیق علت و عوامل حادثه، امدادرسانی به مصدومان و برخورد سریع و قاطع با همه مرتبطان و مسببان حادثه را صادر کرد.

علی دهقانی افزود: ظهر امروز ساختمان چندطبقه در دست احداث در آبادان ریزش کرد که بلافاصله رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان در صحنه حاضر و دستورات مقتضی برای رسیدگی به موضوع صادر شد.

وی از دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خواست تا در کنار رئیس دادگستری و دادستان آبادان، موضوع را تا حصول نتیجه مقتضی پیگیری و نظارت کند.

به گزارش خبرنگار مهر، در پی ریزش این ساختمان ۳ نفر فوت و ۲۱ نفر مجروح شدند.

آماده باش بیمارستان‌های اهواز برای پذیرش مصدومان حادثه آبادان

 دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پی حادثه ریزش بخشی از یک ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان، به بیمارستان‌های زیرپوشش آماده باش اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در پی ریزش بخش‌هایی از ساختمان متروپل در آبادان، حبیب حی بر معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با صدور نامه‌ای به بیمارستان‌های گلستان، رازی، امام خمینی (ره)، طالقانی و سینا اهواز آماده باش اعلام کرد.

در متن این نامه دلیل آماده باش، پذیرش بیماران احتمالی در این حادثه اعلام شده و به واسطه آن اورژانس، بخش‌های جراحی و اتاق عمل این بیمارستان‌ها آماده پذیرش شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز دوشنبه بخش‌هایی از ساختمان ۱۰ طبقه اداری - تجاری در خیابان امیری آبادان ریزش کرد که تاکنون چهار کشته و ۱۲ مصدوم داشته است.

۱۵ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس برای امداد رسانی در محل حادثه مستقر بوده و در حال امدادرسانی به مصدومان این حادثه هستند. برای امداد رسانی به مصدومان این حادثه ۳۰ دستگاه آمبولانس از استان درخواست شده است.

در پی ریزش این ساختمان ۹ تیم عملیاتی به محل حادثه اعزام شده و در حال ریزش برداری و عملیات جست و جو برای یافتن افراد احتمالی گرفتار در زیر آوار هستند. مجتمع در دست ساخت متروپل در مرکز شهر آبادان و در منطقه‌ای پر رفت و آمد قرار دارد.

دستور ویژه وزیر کشور به استاندار خوزستان

وزیر کشور به دنبال حادثه دلخراش ریزش ساختمان متروپل در شهرستان آبادان، در تماس تلفنی با استاندار خوزستان خواستار به کارگیری همه امکانات برای رسیدگی فوری به حادثه دیدگان و نجات محبوسان احتمالی زیر آوار شد.

احمد وحیدی در این تماس تلفنی از صادق خلیلیان خواست، با به کارگیری همه ظرفیت ها و امکانات، برای نجات افرادی که احتمالا در پارکینگ و طبقه همکف این ساختمان گرفتار شده اند، تسریع شود.

وی همچنین به سازمان مدیریت بحران و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور دستور دارد همه امکانات خود را در این زمینه به کار گیرند و در اسرع وقت نسبت به بررسی کارشناسانه این حادثه اقدام کنند.

علاوه بر این، وزیر کشور خواستار معرفی مسببان و متخلفان این حادثه به دستگاه قضایی شد.

لحظه ریزش ساختمان بزرگ «متروپل» در آبادان

فرماندار آبادان: تعداد فوتی‌های حادثه ریزش متروپل ۵ نفر و مصدومان آن ۲۷ نفر است.

تصاویر هلی‌شات از ساختمان متروپل آبادان

دستور معاون اول رئیس جمهور برای رسیدگی فوری به مصدومان حادثه آبادان

معاون اول رییس جمهور بر لزوم رسیدگی فوری به حادثه ریزش ساختمان ده طبقه در مرکز شهر آبادان و خارج کردن سریع مصدومان از زیر آوار تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، محمد مخبر بلافاصله پس از اطلاع از وقوع ریزش ساختمان متروپل در شهر آبادان، در تماس های تلفنی جداگانه با استاندار خوزستان و فرماندار آبادان، دستورات لازم برای بسیج امکانات جهت کمک به مصدومان و مجروحان این حادثه را صادر کرد و ضمن تسلیت به خانواده‌های جانباختگان این حادثه و ابراز همدردی با مصدومان، خواستار بررسی دقیق علل وقوع این اتفاق شد.

تعداد جانباختگان "متروپل" به ۵ نفر رسید

ایسنا/خوزستان مدیر روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی اهواز از افزایش کشته‌شدگان حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان خبر داد.

عارف شرهانی اصل در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در پی ریزش ساختمان ۱۰ طبقه متروپل در شهر آبادان، تعداد جان‌باختگان این حادثه به پنج نفر افزایش یافت.

آماده‌باش اتاق‌های عمل و بخش‌های جراحی اهواز برای پذیرش مصدومان "متروپل"

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از آماده‌باش اتاق‌های عمل و بخش‌های جراحی بیمارستان‌های اهواز در پی حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان و احتمال اعزام مصدومان این حادثه به اهواز خبر داد.

دکتر حبیب حی‌بر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در پی وقوع حادثه ریزش ساختمان ۱۰ طبقه متروپل در آبادان و احتمال اعزام مصدومان این حادثه به اهواز، اورژانس، اتاق‌های عمل و بخش‌های جراحی بیمارستان‌های اهواز برای پذیرش بیماران احتمالی در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند.

وی افزود: به رزیدنت‌های سال سه و بالاتر و متخصصان مربوطه از جمله رشته‌های طب اورژانس، جراحی، ارتوپدی، نوروسرجری، اورولوژی، ENT و زنان و زایمان، اعلام آماده‌باش شده است. بر آمادگی پرسنل و تجهیزات در اورژانس و اتاق عمل و بخش‌ها تاکید شده است و از روسای بیمارستان‌ها خواسته شده که کلیه اقدامات در این زمینه را شخصاً مدیریت کنند.

اعزام ۵۰ نیروی آتش‌نشان از اهواز به آبادان

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از اعزام ۵۰ نیرو و ۱۰ خودروی آتش‌نشانی به آبادان خبر داد.

ابراهیم قنبری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ریزش ساختمان متروپل در آبادان اظهار کرد: به دستور استاندار خوزستان و شهردار اهواز، ۱۰ خودروی آتش‌نشانی و ۵۰ نیروی آتش‌نشان به محل حادثه اعزام شده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت حفظ سلامت شهروندان افزود: این نیروها برای انجام عملیات امداد و نجات و آواربرداری با تمام تجهیزات عازم آبادان شده‌اند

محل حادثه ریزش ساختمان ۱۰ طبقه متروپل - آبادان

فالح صفایی، معاون عمرانی منطقه آزاد اروند: امکان ریزش و سقوط نیمه دیگر ساختمان وجود دارد./باشگاه خبرنگاران

آتش نشانان حادثه پلاسکو در حال اعزام به آبادان

سرپرست سازمان آتش نشانی شهرداری تهران گفت: نیروهای امدادی که در حادثه ساختمان پلاسکو اقدام به امداد رسانی کرده بودند، در حال اعزام به آبادان هستند.

قدرت الله محمدی سرپرست سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اعزام نیروهای آتش نشان به آبادان، اظهار کرد: تیم آتش نشانان و نیروهای امدادی که در حادثه ساختمان پلاسکو اقدام به امداد رسانی کرده بودند در حال اعزام به آبادان هستند.

وی ادامه داد: همچنین ماشین‌های برش بتون و تمامی تجهیزات لازم برای آواربرداری نیز همراه با آتش نشانان در حال اعزام به آبادان است.

پیش از این شهردار تهران از آمادگی نیروهای شهرداری تهران برای اعزام به آبادان خبر داده بود و بر همین اساس اعضای شورای شهر تهران عصر امروز، به صورت آنلاین با هم جلسه‌ای برگزار و نظر مثبت و مساعدت خود در اعزام نیروها از آتش‌نشانی تهران به آبادان برای امدادرسانی اعلام کردند.

 

دستور ویژه رئیس جمهور برای رسیدگی فوری به سانحه ریزش ساختمان در آبادان

 

رئیس جمهور که در سفر عمان به سر می برد، به معاون اول خود دستور داد ضمن اعزام گروه های امداد و نجات سازمان آتش نشانی تهران برای امداد به آسیب دیدگان، کلیه امکانات استانی و کشوری را برای رسیدگی فوری به سانحه ریزش ساختمان در آبادان به کار گیرد.

به گزارش ایسنا، در پی ریزش ساختمانی در شهر آبادان که سبب فوت و مجروحیت شماری از هموطنان‌مان شده است، رئیس دفتر رئیس جمهور در تماس‌های تلفنی جداگانه‌ای با معاون اول رئیس‌جمهور و استاندار خوزستان، ضمن اطلاع از آخرین وضعیت حادثه، دستور رئیس جمهور مبنی بر بسیج تمامی امکانات برای رسیدگی فوری به سانحه دیدگان و آواربرداری را ابلاغ کرد.

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی که برای دیدار و گفتگو با پادشاه عمان به مسقط پایتخت این کشور سفر کرده، به محض اطلاع از بروز این حادثه در آبادان به معاون اول رئیس‌جمهور ماموریت داد ضمن به کارگیری تمامی امکانات محلی و ملی، شخصا این موضوع را با اختیارات کامل به منظور تسریع در آواربرداری و نجات جان افراد زیر آوار مانده و رسیدگی به مصدومان حادثه، مدیریت و پیگیری کند.

رئیس جمهور دستور داد با توجه به اعلام نیاز استاندار خوزستان، نیروهای امدادی و امکانات لازم برای آواربرداری و امداد، از سازمان آتش نشانی تهران به صورت فوری به آبادان اعزام شوند و همچنین برای شناسایی تخلفات منجر به این حادثه نیز، به صورت عاجل اقدام شود و برخورد شدید و غیرقابل اغماض با متخلفان در دستور کار قرار بگیرد.

رئیس جمهور ضمن ابراز همدردی صمیمانه با خانواده‌های جان‌باختگان که طبق گزارش‌ها غالبا از کارگران زحمتکش بوده‌اند، دستور داد رسیدگی به وضعیت این خانواده‌ها در اولویت قرار بگیرد و گزارش روند امداد رسانی برای وی ارسال شود.

 دستور وزیر بهداشت برای آمادگی بیمارستان‌ها و رسیدگی فوری به مصدومان حادثه آبادان

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تماس تلفنی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دستور آمادگی بیمارستان های خوزستان و بسیج همه امکانات برای پذیرش مصدومان حادثه ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان را صادر کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تماس  تلفنی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، خواستار آمادگی مراکز درمانی بیمارستان‌های  خوزستان و بسیج همه امکانات برای پذیرش مصدومان حادثه ریزش ساختمان 10 طبقه در آبادان شد.

وی تاکید کرد: ارائه سریع خدمات درمانی مطلوب به مصدومان حادثه ریزش ساختمان 10 طبقه در آبادان در بیمارستان‌های این شهرستان و در صورت نیاز در مراکز درمانی اهواز انجام گیرد.

در این تماس تلفنی همچنین دکتر محمدحسین سرمست رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به حضور فعال اورژانس پیش بیمارستانی و کادر درمان برای ارائه خدمات به مصدومان این حادثه، گزارشی از اقدامات انجام شده توسط اورژانس و رسیدگی های درمانی به حادثه دیدگان ، به وزیر بهداشت ارائه کرد.

گفتنی است بخش‌هایی از ساختمان بزرگ «متروپل» در خیابان امیری آبادان، ظهر دوشنبه 2 خرداد 1401 فرو ریخت که تاکنون پنچ نفر فوتی و 27 مصدوم داشته است.

نجات ۳۲ نفر از گرفتارشدگان زیر آوار حادثه متروپل

رئیس سازمان جمعیت هلال‌احمر: نیروهای امدادی هلال احمر ۳۲ نفر از گرفتارشدگان در زیر آوار را نجات داده و ۲۷ نفر را به مراکز درمانی شهرستان آبادان منتقل کردند.

تجهیزات مورد نیاز حادثه آبادان با یک فروند هواپیمای باری ارسال می‌شود

جمالی‎نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در گفت‎وگو با ایرنا:

همه تجهیزات مورد نیاز برای حادثه فروریختن ساختمان ۱۰ طبقه متروپل در آبادان، با یک فروند هواپیمای باری ۳۳۰ در اختیار شهرداری تهران، برای شهرداری آبادان ارسال می‌شود.

با مسببان حادثه متروپل برخورد می‌شود / عملیات امداد و نجات ادامه دارد

استاندار خوزستان گفت: چندین نفر از هموطنانمان در ساختمان گیر افتاده‌اند و عملیات جستجو برای یافتن آن‌ها در جریان است؛ به طور حتم با مسببان حادثه به شدیدترین شکل ممکن برخورد می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، صادق خلیلیان امروز دوشنبه ۲ خردادماه در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره حادثه ساختمان متروپل آبادان اظهار کرد: در پی نخسین ساعات اطلاع از حادثه ساختمان متروپل آبادان در محل حاضر شدیم، هم اکنون گروه‌های امداد و نجات مشغول کار هستند.

استاندار خوزستان یکی از علت‌های ریزش ساختمان متروپل را عدم رعایت استانداردهای لازم در سازه این ساختمان بیان کرد و عنوان داشت: در بررسی‌های اولیه برخی اشکالاتی در استانداردهای مورد نیاز سازه دیده شد در این راستا از رئیس دادگستری استان و قوه قضائیه درخواست کردیم تا با عوامل این حادثه برخورد کند برهمین اساس تاکنون ۲ نفر دستگیر شدند.

خلیلیان با بیان اینکه گروه‌های امدادرسانی در محل حادثه به صورت جدی فعال شده‌اند، افزود: چندین نفر از هموطنانمان در ساختمان گیر افتاده‌اند و عملیات جستجو برای یافتن آن‌ها در جریان است؛ ضمن اینکه خوشبختانه ۲۵ نفر دیگر از زیر آوار خارج شده‌اند.

وی گفت: در چنین حوادثی عوامل مختلف اثرگذار مورد بررسی قرار خواهد گرفت، به طور حتم با مسببان حادثه به شدیدترین شکل ممکن برخورد می‌شود.

استاندار خوزستان در پایان پیرامون تأمین هزینه‌های درمانی برای مصدومان حادثه ابراز داشت: در چنین حوادثی مصدومان تحت بیمه‌های درمانی قرار می‌گیرند و مشکل خاصی نخواهند داشت.

 حضور استاندار خوزستان در محل حادثه ساختمان متروپل

استاندار

احتمال محبوس شدن ۵۰ نفر در حادثه ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان

رییس سازمان اورژانس کشور گفت: بنا بر اظهارات شاهدان، احتمال محبوس شدن ۵۰ نفر در حادثه ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بخش‌هایی از مجتمع ۱۰ طبقه متروپل در خیابان امیری آبادان روز دوشنبه فرو ریخت که برای حفظ سلامت عابران و مردم خیابان اصلی امیرکبیر(امیری) آبادان توسط نیروی انتظامی بسته و این ساختمان به صورت کامل تخلیه شده است و چند دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در محل مستقر شدند.

در پی ریزش این ساختمان ۹ تیم عملیاتی به محل حادثه اعزام شده و در حال ریزش برداری و عملیات جست و جو برای یافتن افراد احتمالی گرفتار در زیر آوار هستند.  مجتمع در دست ساخت متروپل در مرکز شهر آبادان و در منطقه‌ای پر رفت و آمد در مرکز شهر آبادان و در منطقه ای پر رفت و آمد قرار دارد.

هنوز آمار دقیق تعداد مصدومان و افراد فوت شده در این ساختمان مشخص نیست اما براساس اعلام رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز، آخرین آمار حادثه ریزش بخشی از ساختمان متروپل آبادان به پنج کشته و ۲۵ مصدوم رسید.

احسان عباسپور معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان نیز در این باره گفت: ریزش ساختمان تجاری متروپل آبادان تاکنون پنج کشته و ۲۷ زخمی برجا گذاشته است.

به دلیل ریزش این ساختمان ۱۰ طبقه، جعفر میعادفر رییس سازمان اورژانس کشور از ارائه خدمات اورژانسی به همین منظور خبر داد و اعلام کرد که احتمال افزایش مصدومان و فوتی های حادثه ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان وجود دارد و براساس آخرین گزارش ها، تعداد مصدومان این حادثه به ۲۵ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه امدادرسانی به مصدومان این حادثه همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: به همین منظور توان اورژانس در حادثه ریزش ساختمان در آبادان افزایش یافته است.

میعادفر تاکید کرد: در حال حاضر دو بالگرد اورژانس، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۲۶ دستگاه آمبولانس و ۱۱۵ نیروی اورژانس برای خدمت رسانی به مصدومان حادثه ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان، حضور دارند.

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از استقرار ۵ آمبولانس و اتوبوس آمبولانس برای انتقال مصدومان حادثه ساختمان ۱۰ طبقه در حال ریزش در آبادان خبر داد و گفت: با اعلام ریزش ساختمان ۱۰ طبقه اداری تجاری در آبادان اتوبوس و آمبولانس برای انتقال مصدومان به محل اعزام شد.

وی اظهار داشت: برای پوشش امدادی و انتقال به موقع مصدومان بیشتر و احتمالی نیز تیم های امدادی از اهواز به محل حادثه در آبادان در حال اعزام هستند.

همچنین مهدی ولی پور رئیس سازمان هلال احمر نیز از اعزام ۴ تیم امدادی به محل حادثه و آغاز عملیات تخلیه و ایمن سازی محل خبر داد و گفت: تیم های آنست(سگ‌های زنده یاب) سریع استان نیز به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه همچنین برای این حادثه بالگرد و تیم‌های جست‌وجو و نجات هلال‌احمر اعزام شدند، افزود: یک بالگرد، ۷ خودروی ست نجات، تیم های واکنش سریع و ۵ تیم تخصصی جست‌وجو و نجات و سگ های زنده یاب برای امدادرسانی اعزام شدند.

ظهر امروز دوشنبه بخش‌هایی از ساختمان ۱۰ طبقه اداری - تجاری در خیابان امیری آبادان ریزش کرد که تاکنون آمار دقیقی از تعداد مصدومان و یا افراد فوت شده در دست نیست اما اقدامات برای جست و جو و ارائه خدمات در حال انجام است.

ارسال تجهیزات مورد نیاز حادثه آبادان از سوی شهرداری تهران با یک پرواز

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: همه تجهیزات مورد نیاز برای حادثه فروریختن ساختمان ۱۰ طبقه متروپل در آبادان، با یک فروند هواپیمای باری ۳۳۰ در اختیار شهرداری تهران، برای شهرداری آبادان ارسال می‌شود.

مهدی جمالی نژاد روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به محض اطلاع از حادثه آبادان، هماهنگی های لازم انجام  شد و شهرداری اهواز با تجهیزات و شهرداری اطراف آبادان و شهرداری تهران برای این موضوع همکاری جدی داشته و دارند.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری تهران از نظر خودرویی و کارشناسان زبده در حادثه پلاسکو و برج نور و ژنراتور برای کار کردن در هنگام شب اعلام آمادگی کرده و اقلام مورد نیاز برای این حادثه به مجموعه ساختمان متروپل اعزام می شود.

بخش‌هایی از ساختمان بزرگ «متروپل» در خیابان امیری آبادان، روز دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ فرو ریخت که تا کنون پنچ نفر فوتی و ۲۷ مصدوم داشته است.

جعفر میعادفر رییس سازمان اورژانس کشور نیز در این باره گفت: بنا بر اظهارات شاهدان، احتمال محبوس شدن ۵۰ نفر حادثه ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان وجود دارد.

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور در گفت وگو با خبرنگار ایرنا از استقرار پنج آمبولانس و اتوبوس آمبولانس برای انتقال مصدومان حادثه ساختمان ۱۰ طبقه در حال ریزش در آبادان خبر داد و گفت: با اعلام ریزش ساختمان ۱۰ طبقه اداری تجاری در آبادان اتوبوس و آمبولانس برای انتقال مصدومان به محل اعزام شد.

خلیلیان: ۲ نفر در رابطه با حادثه متروپل دستگیر شدند

استاندار خوزستان:

در بررسی‌های اولیه برخی اشکالاتی در استانداردهای مورد نیاز سازه دیده شد.

در این راستا از رئیس دادگستری استان و قوه قضائیه درخواست کردیم تا با عوامل این حادثه برخورد کند برهمین اساس تاکنون ۲ نفر دستگیر شدند.

در چنین حوادثی عوامل مختلف اثرگذار مورد بررسی قرار خواهد گرفت، به طور حتم با مسببان حادثه به شدیدترین شکل ممکن برخورد می‌شود.

اسامی مصدومان و جان باختگان ریزش ساختمان در آبادان اعلام شد

خالدی، سخنگوی اورژانس کشور:تاکنون امیر لفطوی، مهدی اسماعیلی، مهدی کشکی، علی نیک پور قنواتی و یک فردی که هویت وی مشخص نیست در این حادثه دلخراش جان خود را از دست داده‌اند. همچنین تا به این لحظه ۲۸ مصدوم در بیمارستان‌های منطقه بستری هستند.

اسامی تمام مصدومان بستری:

بیمارستان ۱۷ شهریور: سید محبوبه پورشرف هاشمی ۲۵ ساله بستری، عبدالرسول محجوب فر ۴۲ ساله

بیمارستان امام خمینی: نگار درآباد ۲۸ ساله، سید مرتضی طهوری ۵۷ ساله، منصور توسلی ۶۱ ساله، نوید مزرعاوی ۲۶ ساله، عبدا… باوی پور، حسین عسکراوی ۲۱ ساله، علیرضا اسدی سامانی ۵۳ ساله، محمدعلی کرمزاده ۳۶ ساله، علی بحرامیان ۲۴ ساله ترخیص، میثم عرفی ۳۱ ساله، حدیث هاشم مطوری، دانیال دریس ۲۱ ساله ترخیص شد، حسین رسولی ۴۴ ساله، فاطمه آل ناصر ۳۱ ساله، کامران سامانی نژاد ۵۶ ساله با رضایت شخصی مرخص، عباس بچاری ۳۴ ساله، مجید توسلی ۴۲ ساله

بیمارستان شهید بهشتی: طارق قیم ۳۵ سال، معصومه کوشیکی ۵۶ ساله، عبدا… بحرانی پور ۲۴ ساله، مسیح صادقی ۷ ساله، حمیدصادقی، علیرضافرحانیان ۳۲ ساله #متروپل

افزایش تعداد قربانیان حادثه آبادان /٦ کشته و ٢٨ مصدوم‌‌ ‌‌

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر:

با توجه به تداوم عملیات امدادرسانی در آبادان، در حال حاضر ۱۹ تیم شامل ۹۲ نفر از شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، ماهشهر، دشت آزادگان، اهواز، شادگان به همراه ۲ تیم سگ‌های زنده‌یاب، ۲ تیم واکنش سریع استان و یک تیم ارتباطات رادیویی در محل حادثه مستقر و در حال امدادرسانی به آسیب‌دیدگان هستند.

تا این لحظه ۶ نفر جان خود را از دست داده اند که ۵ نفر در محل حادثه و یک نفر هم در بیمارستان بوده است، بر اساس اعلام اورژانس ٢٨ نفر هم مصدوم شدند./جام جم

دستور رئیس سازمان بازرسی در پی ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با دستوری به بازرس ویژه استان خوزستان،خواستار بررسی ابعاد حادثه ریزش ساختمان ده طبقه در آبادان شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، در پی ریزش ساختمان ۱۰ طبقه متروپل در آبادان و فوت، مصدومیت و گرفتار شدن تعدادی از هموطنان در زیر آوار، ذبیح الله خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور ضمن تسلیت به خانواده جانباختگان و آرزوی سلامتی برای مصدومین، با صدور دستوری به محمد آقاجری بازرس کل ویژه استان خوزستان، به وی مأموریت داد با حضور در صحنه و نظارت بر نحوه امدادرسانی، آواربرداری و رسیدگی به وضعیت مصدومان، ابعاد مختلف حادثه را از حیث ایمنی ساختمان، رعایت اصول شهرسازی و معماری و صدور مجوزهای ساخت و ساز بررسی و نسبت به معرفی متخلفین احتمالی به مراجع قضائی و اداری اقدامات لازم را انجام دهد.

اعزام ۵۰ آتش‌نشان با تجهیزات آواربرداری به آبادان

سخنگوی شورای شهر تهران از اعزام ۵۰ آتش‌نشان و نجاتگر به آبادان خبر داد.

به گزارش ایسنا، مطهر محمدخانی در حساب توییتری خود نوشت: به دستور شهردار تهران و همراهی اعضای شورای شهر ۵۰ آتش‌نشان حرفه‌ای و نجاتگر همراه با ۱۱ دستگاه خودرو سنگین و سبک عملیاتی که بیشتر مربوط به آواربرداری و جست‌وجو در آوار است به محل حادثه در آبادان اعزام شدند.

آمارکشته های ریزش ساختمان درآبادان به ۷ نفر رسید /۲۹ مجروح تاکنون

رئیس روابط عمومی اورژانس خوزستان از فوت هفت نفر و مجروح شدن ۲۹ نفر در حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان خبر داد.

عارف شرهانی اصل در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین مصدومان حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان اظهار کرد: تا این لحظه هفت نفر در این حادثه فوت کردند و ۲۹ نفر مجروح شده‌اند.

وی افزود: تلاش‌ها برای آواربرداری همچنان ادامه دارد.

بنابراین گزارش، بخش‌هایی از ساختمان بزرگ «متروپل» در خیابان امیری آبادان ظهر امروز پیش فرو ریخت.

به دلیل ریزش بخش‌هایی از ساختمان ۱۰ طبقه اداری - تجاری متروپل، برای ایمن سازی، خیابان اصلی امیری آبادان مسدود شد.

گفته شده در این حادثه شماری مجروح شدند و به تعدادی خودرو هم آسیب وارد شده است. خبرهای رسیده حاکی است ساختمان به صورت کامل تخلیه شده است.

شدت این حادثه به قدری است که ساختمان‌های اطراف به شدت لرزیدند.

آخرین وضعیت حادثه ریزش ساختمان در آبادان

احتمال ریزش بخشی دیگر از ساختمان «متروپل» وجود دارد.

بی‌توجهی شهرداری به گزارش مهندسان ناظر، حادثه ساختمان «متروپل» را رقم زد

 سرپرست سازمان نظام مهندسی کل کشور با اشاره به حادثه ساختمان متروپل آبادان گفت: شهرداری آبادان به گزارش‌های سازمان نظام مهندسی درباره وضعیت ساخت و ساز این پروژه توجه نکرد.

«حمزه شکیب» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره حادثه فروریختن ساختمان متروپل آبادان، اظهار کرد: بر اساس گزارش مقدماتی و اطلاعات فعلی که نیاز به تکمیل دارد، ساختمان متروپل در سال ۹۶ پروانه ساخت را اخذ کرده است، اما طراحی ساختمان توسط سازمان نظام‌مهندسی انجام نشده است.

وی توضیح داد: بعد از اینکه دفتر نمایندگی سازمان نظام‌مهندسی در آبادان متوجه ساخت این برج شد، ورود کرد و پیمانکار مجبور شده تا مهندس ناظر را انتخاب کند.

سرپرست سازمان نظام‌مهندسی ساختمان توضیح داد: مهندسان ناظر، فرآیند ساخت را به‌صورت مرتب کنترل کرده‌اند و گزارش وضعیت بحرانی پروژه را داده‌ بود؛ حتی در آخرین گزارش خود که مربوط به سال ۱۴۰۱ است، یکبار دیگر گزارش وضعیت بحرانی پروژه به شهرداری داده شد، اما  توجهی به گزارش سازمان نظام‌مهندسی نشد.

شکیب گفت: سازمان نظام‌مهندسی وظیفه قانونی و ابزار توقف پروژه را ندارد و فقط می‌تواند در طول فرآیند ساخت، گزارش تخلفات را به شهرداری ارایه دهد و شهرداری می‌بایست جلوی ساخت‌وساز غیرمجاز را بگیرد.

وی تاکید کرد: در تخلفی آشکار ۳ طبقه این برج به‌صورت اضافه ساخته شده است و بی‌توجهی به گزارش مهندسان ناظر این فاجعه را رقم زد.

سرپرست سازمان نظام‌مهندسی ساختمان گفت: این حادثه باید درسی باشد که مقررات ملی ساختمان را رعایت کنیم.

 بازداشت شدگان حادثه آبادان به ۸ نفر رسید

رئیس دادگستری خوزستان گفت: تعداد بازداشت شدگان حادثه ریزش برج متروپل آبادان به ۸ نفر رسید و برخورد قاطعی با تمامی کسانی که نقش مستقیم و غیرمستقیمی در این حادثه داشتند صورت خواهد گرفت.

علی دهقانی رئیس دادگستری خوزستان امروز در بازدید از محل حادثه ریزش برج متروپل آبادان، اظهار کرد: تعداد بازداشت  شدگان حادثه متروپل آبادان به ۸ نفر رسید که به غیر از مالک و پیمانکار این طرح۶ نفر دیگر از نیروهای شهرداری آبادان و ناظران این طرح در بین احضار شدگان حضور دارند.

وی گفت: دادستان استان و شهرستان پیگیر چگونگی این موضوع هستند و با تمامی عواملی که ترک فعل یا نظارت ناقص داشته باشند برخورد خواهند کرد و پس از بررسی دقیق نتایج به آن به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

 رئیس دادگستری خوزستان افزود: ورود به به موقع دستگاه قضا به موضوعات مختلف از جمله وظایف اصلی این دستگاه در جهت حمایت از حقوق مردم و پیگیری مشکلات آنها است.

 ‌

دهقانی ضمن همدردی با خانواده‌های داغدار در این حادثه، عنوان کرد: دادگستری استان رسیدگی ویژه نسبت به این حادثه خواهد داشت، از این رو برخورد قانونی و قاطعی با تمامی مسببان و کسانی که نقش مستقیم و غیرمستقیمی در این حادثه داشتند – بر اساس میزان تقصیر – صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه رسیدگی به این پرونده در اولویت کاری دادگستری استان خوزستان قرار دارد، بیان کرد: اگر این حادثه عمدی باشد باید تقصیر افراد در آن مشخص شود.

به گزارش فارس، بخش‌هایی از ساختمان دوقلوی ۱۰ طبقه‌ای متروپل در خیابان امیری آبادان امروز دوشنبه فرو ریخت و تاکنون ۷ کشته و ۳۵ مجروح برجای گذاشت.

نماینده ولی فقیه در خوزستان خواستار پیگیری بدون ملاحظه عوامل حادثه "متروپل" شد

 نماینده ولی فقیه در خوزستان در پی ریزش ساختمان متروپل آبادان، خواستار پیگیری سریع و بدون ملاحظه عوامل حادثه و شناسایی موارد مشابه در استان شد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز در پی ریزش ساختمان متروپل شهرستان آبادان، پیامی را صادر کرد.

به گزارش ایسنا، متن پیام به شرح زیر است:

"بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر ریزش ساختمان متروپل آبادان که منجر به فوت و زخمی شدن تعدادی از عزیزان گردید موجب تاسف و تالم فراوان شده و مردم عزیز ایران را داغدار حادثه دلخراشی دیگر نمود.

اینجانب صمیمانه و  دردمندانه این رخداد غم‌بار را به خانواده های مصیبت دیده حادثه تسلیت عرض می‌کنم.

هم‌چنین آرزوی شفای عاجل مصدومین را از خداوند منان طلب می‌کنم.

بی شک پی‌گیری سریع و بدون ملاحظه عوامل و موجبان حادثه، از سوی مسئولان ذیربط ضروری است.

نیز شناسایی موارد مشابه چه در استان و چه در سایر نقاط کشور برای پیشگیری از تکرار این حوادث تلخ مطالبه عمومی است که امید است به تسویف و فراموشی سپرده نشود.

سید محمد نبی موسوی فرد

۲ خرداد ماه ۱۴۰۱"

اسامی مصدومان و جانباختگان ریزش ساختمان متروپل آبادان

سازمان اورژانس کشور اسامی مصدومان و جانباختگان حادثه ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، صبح روز جاری ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان منجر به مصدوم شدن و جانباختن تعدادی شد.با توجه به آخرین آمار ها تا ساعت ۱۹ تعداد جانباختگان ۶ و مصدومان ۲۹ نفر اعلام شده است. سازمان اورژانس کشور اسامی مصدومان و جانباختگان حادثه ریزش ساختمان ۱۰ طبقه متروپل آبادان را اعلام کرد.

بر اساس اعلام سازمان اورژانس کشور اسامی مصدومان به شرح زیر است:

اسامی مصدومان و جانباختگان ریزش ساختمان متروپل آبادان

انتهای پیام

حجم ویدیو: 11.93M | مدت زمان ویدیو: 00:01:00 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها