کدخبر: 447

شیوه بازگشایی مدارس در مهر ماه اعلام شد +جزئیات جدید

مدیر کل تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از واکسیناسیون معلم‌ها و دست‌اندرکاران مدارس تا پایان مرداد ماه خبر داد.

محسن‌بیگی درباره تمهیدات بهداشتی وزارت آموزش و پرورش برای سال جدید تحصیلی،  با اشاره به برنامه ریزی برای واکسناسیون معلمان، گفت: ما نمی‌توانیم به طور دائمی مدارس را تعطیل کنیم و بازگشایی مدارس از مهر ماه ۱۴۰۰ در دستورکار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ستاد ملی کرونا واکسیناسیون معلمان را به مرداد ماه موکول کرده است، افزود: تا پایان مرداد ماه باید تمام معلم‌ها و دست‌اندرکاران مدارس (راننده سرویس و غیره) واکسن کرونا دریافت کنند. در حال حاضر وزارت آموزش و پرورش در تعامل با وزارت بهداشت،  داده‌های واکسیناسیون را بررسی و احصا می‌کند.

وی با اشاره به این که حدود ۱۰۰ هزار راننده‌ سرویس در ایران مشغول به کار هستند، عنوان کرد: معلم‌های مدارس دولتی و غیرانتفاعی تا به امروز حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر برآورد شده‌اند.

مدیرکل تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در خصوص شیوه بازگشایی مدارس، توضیح داد: ممکن است در سال تحصیلی جدید بنابر شرایط شیوع ویروس کرونا یک کلاس یا یک مدرسه به طور موقت غیر حضوری شود. برخی از درس‌های مدرسه نیز در سال تحصیلی جدید به طور مطالعه‌ آزاد به دانش‌آموزان ارائه می‌شود. همچنین بسیاری از فعالیت‌های جانبی داخل مدرسه که احتمال برخورد فیزیکی نزدیک را فراهم می‌کنند، در سال تحصیلی جدید لغو می‌شوند.

بازگشایی مدارس

وی تاکید کرد: تجربه‌ آموزش و پرورش در برگزاری امتحانات سال گذشته نشان داد که بخش عمده‌ای از نگرانی‌های مرتبط با شیوع ویروس کرونا قابل مدیریت هستند.

مدیرکل تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این که مردم به اندازه‌ کافی از خطرات کرونا آگاه هستند، اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش سعی دارد با تدوین طرح «نظام مراقبت مبتنی بر مدرسه» مدارس مختلف با جمعیت‌های گوناگون را در سال تحصیلی جدید مدیریت کند.

وی افزود: بر اساس دستور وزیر آموزش و پرورش به سازمان نوسازی مدارس، بسیاری از مدارس در حوزه بهداشت محیط و ساختارهای فیزیکی تا ابتدای مهر ماه مورد اصلاح قرار می‌گیرند.

ارسال نظر: