پایگاه خبری خانه فوتبال:

امیکرون سویه جهش یافته جدید ویروس کووید 19 است.امیکرون سرایت شدیدی دارد. امیکرون دوباره جهان را درگیر کرده است.امیکرون در ایران هم شدت گرفته و وارد پیک ششم شده‌ایم.امیکرون علائمی شبیه سرما خوردگی دارد.

جهش جدید امیکرون

دکتر مسعود مردانی، عضو ستاد ملی کرونا از مردم خواست در تعطیلات نوروزی به کشورهایی چون مصر، کویت، یمن وامارات سفر نکنند چرا که سویه " ۲ BA " امیکرون در این کشورها شایع است. امیکرون دو سویه مهم به نام‌های "۱ "BAو " ۲ BA " دارد که تا کنون همه موارد امیکرون مشاهده شده در کشور مورد از نوع "۱ "BAبوده است، بجز دو که به سرعت کنترل شد. سویه " ۲ BA " امیکرون مانند نوع یک این سویه؛ قدرت سرایت پذیری بالایی دارد اما از نظر شدت بیماری زایی قدرت بیشتری دارد و شباهت بیشتر به سویه دلتای کرونا دارد.

دو نقطه دردناک کرونا در بدن

 دردهای عضلانی یکی از علائم شایع ابتلا به کروناویروس بوده و این علامت در مبتلایان به سویه اُمیکرون نیز گزارش شده به طوری که در زمان ابتلا به این سویه نیز افراد درد و گرفتگی عضلات را تجربه می کنند.
بنابر یافته‌های پزشکان در آفریقای جنوبی، کشوری که اولین موارد ابتلا به سویه اُمیکرون در آن گزارش شد، در ابتدا بیشتر افراد با شکایت از درد عضلانی موسوم به "درد ماهیچه" به آنها مراجعه کردند.
بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده در طول مدت افزایش موارد ابتلا به سویه اُمیکرون در سراسر جهان، بیشتر افراد مبتلا به این سویه علائم تنفسی خفیف همراه با درد شدید عضلانی را تجربه می‌کنند.
همچنین علائم دیگری نیز از جمله آبریزش بینی، بدن درد، درد قفسه سینه، کمردرد و خستگی معمولاً از جمله علائم آلوده شدن به سویه اُمیکرون هستند.
به گزارش ایندیا تایمز، در عین حال پزشکان طی مطالعات و آزمایشات اخیر دریافته‌اند دو ناحیه از بدن که بروز درد در آنها در مبتلایان به سویه اُمیکرون به مراتب شایع‌تر است شامل پاها و شانه ها هستند.
شواهد پزشکی بدست آمده در دو سال اخیر که کروناویروس شیوع گسترده یافته نشان می دهند که این ویروس می تواند هر قسمتی از بدن را درگیر کند با این حال در موارد ابتلا به سویه اُمیکرون، پاها و شانه‌ها معمولا نواحی هستند که بیشتر تحت تاثیر دردهای عضلانی قرار می گیرند.

داده های مطالعات اخیر نشان می دهند بیشتر افرادی که در زمان ابتلا به سویه اُمیکرون از دردهای عضلانی شکایت دارند، این دردها را در ناحیه پاها و شانه ها گزارش می کنند.

امیکرون

آگاهی در باره سرفه های امیکرون

 دکتر علیرضا جانبخش با اشاره به علامت بارز سرفه در مبتلایان سویه جدید امیکرون، گفت: سرفه در این بیماری هم جزو علائم است و هم جزو عوارض محسوب می شود.
وی افزود: اغلب مبتلایان به امیکرون علائم سرفه را دارند که تا مدتی پس از بیماری هم ماندگار است.جانبخش خاطرنشان کرد: در 10 روز ابتدای ابتلا، این سرفه ها علائم بیماری است و در این
مدت امکان انتقال ویروس از طریق این سرفه ها به افراد دیگر وجود دارد.
این متخصص بیماری های عفونی گفت: پس از گذشته 10 روز ماندگاری سرفه ها جزو عوارض ناشی از این بیماری است و خطری برای دیگران ندارد.
جانبخش درخصوص خطرات این عارضه گفت: در صورتی که فرد در کنار سرفه، تنگی نفس و کاهش سطح اکسیژن نداشته باشد، این سرفه ها برای فرد خطرناک نبوده و تنها نشانه التهاب نای است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: در صورتی که افراد در کنار سرفه تنگی نفس یا افت سطح اکسیژن خون دارند، باید به پزشک مراجعه کرده تا میزان درگیری ریه ها مشخص شود.

علائم پوستی امیکرون

اُمیکرون سویه جدید کرونا، با علائم پوستی متفاوتی مانند تب خال، اگزما، کهیر و ... همراه است که باید مراقب بود.

امیکرون

فورانی که اپیدمی با واریانت امیکرون به دنبال خواهد داشت، نگران‌کننده است یعنی مثل آتشفشانی است که یک دفعه گدازه‌های آن دامن مردم و کشور را خواهد گرفت. اصلا نباید به شرایط موجود دلخوش کنیم و این شرایط بسیار شکننده است.
حمید سوری اپیدمیولوژیست و رئیس کارگروه پیشگیری و بهداشت ستاد ملی مقابله با کرونا با هشدار گفت:
در جامعه کم کم تغییرات را احساس می‌کنیم و شواهد آن هم مشخص و قابل دیدن است به شکلی که در برخی مناطق طغیان‌های از اپیدمی قابل مشاهده است و همه اینها موجب می‌شود روندی که داشتیم و به سرعت پایین می‌آمد، این روند به شدت کند شده و در نتیجه باعث نگرانی می‌شود.

امیکرون

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: