پایگاه خبری خانه فوتبال:

انتشار تصاویری که در آن ادعا می‌شود یک زن تایلندی با ۳۹۹ سال سن مسن‌ترین زن جهان است با واکنش‌های زیادی همراه بوده است.
در حالی که اینترنت حقایق و اخبار شگفت انگیزی را در اختیار ما قرار می دهد به همین نسبت خانه بسیاری از اخبار دروغین و ویدئو های جعلی است. برخی از افراد برای به دست آوردن محبوبیت و شهرت در فضای مجازی، ویدئو ها را تغییر داده، فتوشاپ کرده و ویرایش می کنند.
بنا به گزارش دیلی استار، به تازگی ویدئویی در شبکه اجتماعی تیک تاک منتشر شده که یک زن ۳۹۹ ساله تایلندی را به تصویر می کشد. در این ویدئو گفته شده که این زن امروز به سن ۳۹۹ سالگی می رسد.

ادعای عجیب این زن ترسناک ۳۹۹ سال سن دارد|عکس
در این ویدئو ادعا شده این زن به علت کهولت سن، قادر به راه رفتن و صحبت کردن نیست با این حال این کلیپ وایرال شده یک ویدئوی جعلی است، چون رکورد های جهانی گینس پیشتر پیرترین فرد روی زمین را به رسمیت شناخته است.

پس از بررسی های بیشتر مشخص شد زنی که ادعا می شود پیرترین انسان روی زمین است در واقع یک راهب ۱۰۹ ساله تایلندی است. نام او «لوانگ تایا» است که پیشتر ویدئویی از او روی تخت بیمارستان منتشر شده بود. این ویدئو پس از انتشار در تیک تاک بیش از ۸۰ میلیون بیننده داشت.

گفتنی است؛ در تاریخ ۲۰ ژانویه رکورد های جهانی گینس تایید کرد که «کین تاناکا» از فوکوئوکا ژاپن مسن ترین فرد زنده در جهان به شمار می رود. این زن ۱۱۹ سال زن دارد و در ۲ ژانویه ۱۹۰۳ به دنیا آمده است. او از دو جنگ جهانی و دو بیماری همه گیر جهانی از جمله آنفولانزای اسپانیایی ۱۹۱۸ جان سالم به در برده است. شوهر خانم تاناکا در سن ۹۰ سالگی از دنیا رفت.

ادعای عجیب این زن ترسناک ۳۹۹ سال سن دارد|عکس

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: