کد خبر : 14941 / /
/

حجت الله عبدالملکی،وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگویی اظهار کرد: به متناسب‌سازی حقوق اعتقاد داریم و بر اساس قواعدی که در هیات امنای تامین اجتماعی تصویب شد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اجرا می‌شود.

همسان سازی حقوق بازنشستگان مدت هاست که مطرح شده است. حقوق بازنشستگان  هر ماه  واریز می شود. حقوق بازنشستگان امسال هم برای سال آینده قرار است افزایش بیابد. آخرین خبرها درباره حقوق بازنشستگان را در«خبر روز» دنبال کنید. اخبار حقوق بازنشستگان  را اینجا بخوانید.

اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگویی تاکید کرد: همسان سازی حقوق بازنشستگان اجرا می شود.

حجت الله عبدالملکی،وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگویی اظهار کرد: به متناسب‌سازی حقوق اعتقاد داریم و بر اساس قواعدی که در هیات امنای تامین اجتماعی تصویب شد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اجرا می‌شود.

حقوق بازنشستگان| عیدی بازنشستگان مخابرات چگونه پرداخت می‌شود؟

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: عیدی عمده بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری هفته پیش پرداخت شد و عیدی بازنشستگان پست و بخشی از بازنشستگان مخابرات از طریق دستگاه‌های مربوطه خودشان پرداخت می‌شود.

محمد اسکندری در گفت‌وگویی، در مورد اینکه عیدی برخی از بازنشستگان پست پرداخت نشده است، اظهارکرد: برخی دستگاه‌ها خودشان عیدی بازنشستگان را‌‌‌‌‌‌‌‌ پرداخت می‌کنند که از جمله بازنشستگان پست و قسمتی از مخابرات این گونه عمل می‌کنند، وگرنه عیدی بیشتر بازنشستگان کشوری را‌‌‌‌‌‌‌‌ هفته پیش به صورت متمرکز پرداخت کردیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در مورد ۱۰ هزار میلیارد تومانی که این صندوق از دولت طلب دارد، گفت: این یک مسئله عادی و ماهانه است که هر ماه بخشی از منابع مستمری بازنشستگان توسط سازمان برنامه و بودجه پرداخت می‌شود و در روزهای باقی‌مانده سال هم ۱۰ هزار میلیارد تومان در قالب اعتبار به صندوق پرداخت می‌شود که صرف حقوق بازنشستگان می‌شود.

 هما به صندوق بازنشستگی آمد

اسکندری افزود: مشکلی در آخر سال برای حقوق بازنشستگان وجود ندارد و هر ماه این روند ادامه دارد. بودجه از طرف سازمان برنامه و بودجه اختصاص می‌یابد، الباقی منابع هم از محل کسورات حقوق کارمندان دولت و سود شرکت‌های زیر مجموعه تامین می‌شود.

وی در مورد اینکه سهم بودجه از منابع صندوق تامین اجتماعی چقدر است، گفت: حدود ۷۷ درصد سهم منابع صندوق از طریق بودجه عمومی، ۵ درصد از محل سود شرکت‌ها و ۱۸ درصد از محل کسورات حقوق کارمندان شاغل در دولت است که صرف پرداخت مستمری بازنشستگان می‌شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در پاسخ به این سوال که چگونه است که دولت هم حقوق کارمندان شاغل را‌‌‌‌‌‌‌‌ و هم مستمری بازنشستگان را‌‌‌‌‌‌‌‌ از طریق بودجه عمومی می‌پردازد، گفت: مهم‌ترین مشکل، محاسبات غلط در گذشته بوده است و همچنین اقدامات غیربیمه‌ای که به صندوق بازنشستگی کشوری تحمیل شده و بار مالی صندوق را‌‌‌‌‌‌‌‌ افزایش داده، اما مهم‌ترین عامل این است که درحال‌حاضر بسیاری از کارمندان شاغل دولت ترجیح می‌دهند تحت پوشش صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی قرار گیرند.

اسکندری این نکته را‌‌‌‌‌‌‌‌ هم گفت: پشتیبانی منابع صندوق تامین اجتماعی از محل کارمندان شاغل که باید ۷ کارمند در مقابل یک بازنشسته باشد، درحال‌حاضر در صندوق تامین اجتماعی این رقم کمتر از ۴ است و در صندوق بازنشستگی کشوری فقط ۷ دهم نفر است. یعنی هر بازنشسته که باید با ۷ کارمند پشتیبانش باشد، فقط ۷ دهم نفر است.

وی اضافه کرد: اینکه گفته می‌شود دارایی‌ شرکت‌های زیر مجموعه صندوق باید افزایش یابد، درست است اما مهم‌ترین منابع مالی صندوق بازنشستگی از محل حق بازنشستگی کارمندان شاغل است که تعداد آنها نیز بسیار کاهش پیدا کرده است. بنابراین شرکت‌های زیر مجموعه هر چقدر هم بهتر عمل کنند، باز نمی‌توانند منابع موردنیاز صندوق را‌‌‌‌‌‌‌‌ تامین کنند.

خبر مهم درباره حقوق بازنشستگان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ۹۰ هزار میلیارد ریال به سازمان بازنشستگی کشوری بابت استمرار همسان سازی بازنشستگان کشوری در سال ۱۴۰۱ تخصیص دادند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت اول امروز مجلس و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۱؛ بند الحاقی ۱ و بند الحاقی ۲ در تبصره ۲ لایحه بودجه را بررسی کرده و آن ها را به تصویب رساندند.

بر اساس بند الحاقی ۱ در تبصره ۲؛دولت مکلف است مبلغ یک میلیون وسیصد هزار میلیارد ریال از طریق  واگذاری سهام شرکت های دولتی بابت پرداخت بدهی خود تأدیه و به شرح زیر پرداخت نماید:

اطلاعیه مهم ایران خودرو درباره فروش فوق العاده ویژه مادران

۱ - مبلغ نهصدهزارمیلیارد ریال دراجرای ماده(۱۲) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی،

اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، بابت پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی و استمرار همسان سازی بازنشستگان تأمین اجتماعی

۲ -مبلغ دویست هزار میلیارد ریال به بنیاد شهید و امور ایثارگران بابت اجرای احکام مندرج در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و احکام مندرج در بخش ایثارگران قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و اجرای قانون سال ۱۴۰۱ و به منظور ارائه خدمات بیمه درمان تکمیلی ایثارگران ارائه خدمات درمان و توان بخشی، شهریه دانشجویی برای جامعه هدف، خدمات اشتغال و پرداخت معوقات و مطالبات ایثارگران و خانواده معظم شهداء، مسکن، مددکاری، واگذاری خودرو به ایثارگران، خرید ویلچر و آمبولانس، درمان جانبازان اعصاب و روان، کمک به جانبازان و رزمندگان معسر و پرداخت مطالبات اشخاص حقیقی و حقوقی و سایر کمک ها

۳ -مبلغ نود هزار میلیارد ریال به سازمان بازنشستگی کشوری بابت استمرار همسانسازی بازنشستگان کشوری

۴ - مبلغ پنجاه هزارمیلیارد ریال به سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح بابت استمرار همسان سازی بازنشستگان لشکری

۵ - مبلغ شصت هزار میلیارد ریال منابع مذکور از طریق جداول و ردیف های هزینه ای مربوطه جهت کمک به آبرسانی روستایی، راه روستایی، اجرای ماده(۱۱۲) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، راه ها و آبرسانی عشایری، بیمه قالی بافان، زنان سرپرست خانواده، مساعدت به زندانیان زن، مساعدت به زندانیان بدهکار مهریه و پرداخت مطالبات معوق معلمان مأمور به خارج از کشور

بر اساس بند الحاقی ۲ در تبصره ۲؛ بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت اموراقتصادی و دارایی مکلفند در چهارچوب ماده(۸ ) قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی، مقدمات لازم اعم از راه اندازی سامانه کارگزاری (فاکتورینگ)، ابلاغ قرارداد همسان واگذاری، تهیه دستورالعمل های لازم و همچنین فراهم شدن ساز و کار انتقال تضامین طلب به نهادهای مالی کارگزاری (فاکتورینگ) (موضوع تبصره (۲ )ماده (۸) قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی) را به منظور اجرائی شدن تأمین مالی کارگزاری (فاکتورینگ) تا سقف سیصدهزار میلیارد ریال برای طرحهای تملک دارایی های سرمایه ای قانون بودجه (موضوع تبصره (۱) ماده(۳) آیین نامه اجرائی ماده (۸ ) قانون حداکثر استفاده ازتوان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت ازکالای ایرانی موضوع نحوه واگذاری مطالبات قراردادی)  و تا سقف پانصدهزار میلیارد ریال برای نهادهای عمومی، منابع داخلی شرکتهای دولتی، بانکها و سایر مشمولان در تبصره (۴ ) ماده(۳ ) آیین نامه اجرائی ماده (۸ ) قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی موضوع نحوه واگذاری مطالبات قراردادی را فراهم نمایند.

  مرحله دوم همسان سازی حقوق بازنشستگان

بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی موظفند گزارش عملکرد این بند را به صورت سه ماهه به کمیسیون های برنامه و بودجه و محاسبات و اقتصادی مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات کشور ارسال نمایند.

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان  به کجا رسید؟

حمیدرضا حاجی بابایی در جلسه علنی نوبت صبح امروز(دوشنبه)مجلس در بررسی بودجه ۱۴۰۱ درخصوص بند الحاقی سه بنده ۱۰ بخش درآمدی گفت: در لایحه دولت نه نام همسان‌سازی حقوق بازنشستگان وجود داشت نه یک ریال اعتبار برای آن در نظر گرفته شده بود، کمیسیون تلفیق در بند «و» موضوع ادامه همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری،لشگری و تامین اجتماعی را مصوب کرد،پس همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری مصوبه کمیسیون تلفیق است و اصلا در لایحه دولت وجود نداشت.

وی افزود: در کمیسیون تلفیق هرآنچه درخصوص گروه های مختلف وجود دارد با نگاه به رضایت عمومی و با نکاه به مردم و با نگاه به استحکام نظام جمهوری اسلامی مصوب شده است،از ریاست مجلس و از آقای نیکزاد که اجازه دادند موارد لازم  را در کمیسیون بررسی کنیم تشکر می‌کنیم.

  تکلیف پرداخت عیدی بازنشستگان مشخص شد؟

چند روز پیش شورای‌ عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در جلسه‌‌‌ای سه ساعتی، پیشنهاد‌های دولت در زمینه پرداخت سریع و به موقع عیدی و پاداش بازنشستگان تصویب و مقرر شد با اختصاص اعتبار لازم در سریع‌ترین زمان ممکن عیدی بازنشستگان پرداخت شود.

در ادامه این جلسه موضوع اختصاص اعتبار لازم برای تکمیل و اتمام پروژه‌هایی که درصد پیشرفت اجرایی بالایی دارند، مطرح شد و به تصویب رسید.

شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی در این جلسه به ستاد تنظیم بازار با محوریت معاون اول رئیس‌جمهور اختیار داد برای جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها و کنترل و ساماندهی بازار اقدامات لازم را انجام دهد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.