پایگاه خبری خانه فوتبال:

علی دایی پیشکسوت و اسطوره جهانی فوتبال ایران یک بهاری کامل است او در اولین روز از اولین ماه فصل بهار و سال 1348 بدنیا آمد. علی دایی در محله جیرال و خانواده ای پرجمعیت به دنیا آمد. علی دایی دارای چهار برادر است و از نعمت خواهر محروم می باشد.علی دایی همانگونه که در فوتبال به عنوان یک اسطوره شناخته می شود در زندگی شخصی و تحصیلات نیز همپای ورزش به موفقیت هایی دست یافته است.علی دایی سال 1366 در دانشگاه شریف پذیرفته شد علی دایی سفری به آمریکا داشته است

علی دایی در مراسم عزاداری مولای متقیان

علی دایی اسطوره فوتبال کشورمان در مراسمی که به مناسبت شهادت حضرت امام علی (,ع) در مسجد اردبیلی ها مقیم تهران برگزار شد، حضور یافت و به عزاداری پرداخت.

ماجرای جنجالی دزدی گردنبند علی دایی 

سارق گردنبند علی دایی و بیست نفر دیگر در تهران پس از محاکمه در دادگاه کیفری دو تهران به حبس، رد مال و شلاق محکوم شدند.

 این متهم جوان که سابقه سرقت و زورگیری دارد با یکی از دوستان سابقه‌دارش با پرسه در محله‌های تهران، گردنبندقاپی می‌کردند. آن‌ها غروب هفتم آبان سال گذشته موقعی که علی دایی همراه دخترش از دفتر کار خود در خیابان آصف زعفرانیه خارج شدند، سراغش رفته و گردنبند او را قاپیدند. چهار روز بعد از این ماجرا، جوان سارق به نام فرشید بازداشت شد. او علاوه برسرقت گردنبند طلای علی دایی به سرقت گردنبند‌های بیست نفر دیگر از شهروندان تهرانی اعتراف کرد.

علی دایی

این در حالی بود که همدستش از کشور فرار کرده و ماموران موفق به دستگیری وی نشدند. سرانجام پرونده این متهم با صدور جلب به دادرسی برای محاکمه او به شعبه ۱۱۴۸ دادگاه بعثت تهران ارسال شد. پرونده همدست فراری‌اش نیز در دادسرای سرقت تهران همچنان مفتوح است. در این جلسه شاکیان حاضر به بخشش متهم نشدند. علی دایی نیز گذشت نکرد و خواستار مجازات متهم شد.

متهم در جلسه دادگاه پشیمان از ارتکاب سرقت‌هایش گفت: معتاد به شیشه بودم و همین باعث شد که دوباره به سرقت رو بیاورم. علی دایی که بهترین مهاجم فوتبال کشورمان است را می‌شناختم. شیفته فوتبالش بودم و آن را را دنبال می‌کردم من و دوست فراری‌ام مدتی بود در تهران گردنبندقاپی می‌کردیم. آن شب نیز به‌دنبال سوژه‌ای برای سرقت بودیم که با دیدن گردنبند مردی از پشت سر سراغش رفته و گردنبند را قاپیدم. اگر می‌دانستم او علی دایی است این سرقت را مرتکب نمی‌شدم.

گردنبند طلای او را که ۱۵۰میلیون تومان ارزش داشت به نصف قیمت فروختیم. در این مدت که در زندان هستم پشیمانم و از شاکیان و اسطوره فوتبال تقاضای بخشش دارم. متهم بعد از جلسه دادگاه به زندان بازگشت و قاضی دادگاه این متهم را به پنج سال و نیم حبس بابت مشارکت در سرقت‌های مقرون به آزار و ۷۴ضربه شلاق و از باب مشارکت در قاپیدن گردنبند به تحمل سه سال و نیم حبس و ۷۴ضربه شلاق و ردمال به علی‌دایی و بقیه شاکیان محکوم کرد.

تصویری کمتر دیده شده از علی دایی و محمد رضا گلزار را ببینید

علی دایی

 

علی دایی

شغل علی دایی

در ابان 1392  یک دبستان 6 کلاسه اهدایی نازی صفاری، مقیم آمریکا که به همت علی دایی و مشارکت اداره کل نوسازی مدارس احداث شده، در روستای آزادده صالح آباد در استان خراسان رضوی به بهره برداری رسید که این پروژه دارای 400 متر مربع زیربنابوده که برای احداث آن مجموعا 300 میلیون تومان هزینه شده بود.

علی دایی به نمایندگی از جامعه ورزشکاران در سومین دو سالانه نشان نیکوکاری که 12 اسفندماه 1392 برگزار شد نشان نیکوکاری را دریافت کرد.

ازدواج علی دایی

ازدواج علی دایی در اول بهمن ماه 1383 صورت گرفت و به جرگه متاهلین پیوست. علی دایی در سال 1384 در مصاحبه ای با سایت تبیان در خصوص شیوه آشنایی با همسرش و خصوصیات شریک زندگیش گفت:همسرم از آشنایان دور خانوادگی ما می باشد، مادرش اردبیلی و پدرش تبریزی است و بزرگ شده تهران می باشد. مشخصات کامل یک دختر آذربایجانی را دارد و لیسانس صنایع غذایی می باشد، او هشت سال از من کوچک تر است.

علی دایی

علی دایی در خصوص انتخاب همسرش گفت:همسرم را هم من انتخاب کردم و هم مادرم. علی دایی در ادامه می گوید:همسرم فرزند اول خانواده است.

نکته جالب در مورد ازدواج دایی مهریه همسرشان است. «از آنجا که خانواده همسرم دارای اعتقادات ارزشمند اسلامی هستند، مهریه شان مثل مهریه حضرت فاطمه(س)، «آب» است. خیلی ها فکر می کردن که مهریه همسرم سکه های زیادی است، به قول این جدیدی ها!... اما با تفاهمی که بین ما بود، مهریه ضامن خوشبختی نیست، بلکه صداقت ها و حسن نیت ها، زمینه ساز یک زندگی مشترک است»

اولین فرزند علی دایی در سال 1388 به دنیا آمد. دختری با نام نورا که علی دایی به وی بسیار علاقه دارد و می گوید:دوست دارم نورا به همه چیز برسد.

علی دایی هر موقعیتی که برایش پیش بیاید دخترش را با خود همراه میکند. 

افتخارات علی دایی

بیشترین گل زده در تاریخ تیم ملی فوتبال ایران - 109 گل

برترین گلزن تاریخ رقابتهای مقدماتی جام جهانی در سال 1997

تنها بازیکن آسیایی دربین 100 بازیکن برتر تاریخ فوتبال

اولین ایرانی حاضر در یکی از تیم های فینالیست لیگ قهرمانان اروپا

برترین گلزن تاریخ جام ملتهای آسیا

2 بار برترین گلزن ملی جهان در سال های 1996 و 2004

قهرمانی با پرسپولیس در لیگ ایران 1374،

علی دایی

حضور در فینال جام باشگاه های اروپا و نایب قهرمانی با بایرن مونیخ در جام باشگاه های اروپا 1999،

قهرمانی با بایرن مونیخ در جام حذفی آلمان،

قهرمانی با بایرن مونیخ در بوندس لیگا و حضور با هرتابرلین در جام باشگاه های اروپا 2000،

قهرمانی جام حذفی ایران با صباباتری در سال 1384،

قهرمانی لیگ با سایپا در سال1386 به عنوان بازیکن مربی ٫

قهرمانی جام حذفی با پرسپولیس به عنوان سرمربی

آقای گل جام ملتهای آسیا 1996

بهترین بازیکن سال آسیا 1999

قهرمانی جام حذفی با نفت تهران

علی دایی

 
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: