پایگاه خبری خانه فوتبال:

دراگان اسکوچیچ سرمربی کروات در تیم ملی فوتبال ایران ماندنی شد.دراگان اسکوچیچ سرمربی کروات تیم ملی فوتبال در سمتش ابقا و ماندگار شد.احسان اصولی عضو هیات رئیسه و سخنگوی فدراسیون فوتبال انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال را تایید کرد.
ابقای اسکوچیچ در تیم ملی فوتبال در شرایطی رخ داد که پیش از این عملکرد سرمربی کروات توسط کمیته فنی فدراسیون فوتبال رد شده بود.
با این شرایط دراگان اسکوچیچ تا پایان جام جهانی فوتبال و پس از آن جام ملت های آسیا بر روی نیمکت تیم ملی فوتبال حضور خواهد داشت.

اصولی: برآیند جلسه ماندن اسکوچیچ بود/ با هرکسی که تمرکز تیم‌ملی را به هم بریزد، برخورد می‌شود
سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: در جلسه امروز بحث‌های مفصلی را انجام دادیم که برآیند آن ماندن اسکوچیچ بود.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، احسان اصولی پس از جلسه مسئولان فدراسیون فوتبال برای تعیین تکلیف سرمربیگری تیم ملی اظهار داشت: در جلسه ای که امروز هیان رئیسه فدراسیون فوتبال به صورت مشترک در بخش اول با اعضای کمیته فنی داشت، بحث های مفصلی انجام شد. 

وی افزود: روی نقطه نظرات عزیزان در کمیته فنی گفت و گو و بحث شد. بعد از آن هیات رئیسه بر اساس مولفه‌های مختلف و مدنظر، گف‌و‌گو کرد. در مجموعه برآیند این جلسه همانطور که بارها گفتیم سرمربی تیم ملی دراگان اسکوچیچ است و همچنان خواهد بود. با توجه به قراردادی که با اسکوچیچ داریم و با توجه به جمیع جهات و ملاحضاتی که در این حوزه هستن بحث سرمربیگری او را همچنان خواهیم داشت.

xTyWdsI2SXVi

اصولی در مورد ناراحتی پرویز مظلومی گفت: چون جلسه طولانی شده بود دوستان برای رفع خستگی احتمالا بیرون آمدند والا بحثی در این خصوص نبود. دوستان نقطه نظراتی داشتند. ازجهات مختلف موضوع مورد گفت و گو قرار گرفت. قطعا در حسن نیست، حسن نظر و حسن سابقه اعضای کمیته فنی هیچ تردیدی نداریم. بسیار مچکریم و از اینکه در این خصوص زحمت کشدند و نکاتی را گفتند. این موضوع زوایای مختلفی داشت. یک بعد نبود. در ابعاد مختلف حتی فنی بحث شد و در نتیجه این خروجی جلسه است.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آیا فکر می کند اسکوچیچ می‌تواند این تیم را مدیریت کند، اظهار داشت: تصمیم گرفته شده و قرار نیست من تحلیل کنم. تصمیم قاطع را گفتیم. اسکوچیچ تا پایان رقابت‌های 2023 جام ملت‌ها قرارداد دارند.

اصولی در مورد اینکه آیا این موضوع فارغ از هر نتیجه‌ای در جام جهانی است، گفت: این بحث جدا است. مهمترین مولفه الان ایجاد وفاق، همدلی، اتحاد و پرهیز از انشقاق و جوسازی و فضا سازی، در هر سطحی از فوتبال و تیم ملی است. هیات رئیسه بیانیه‌ای هم در این مورد منتشر می‌کند. با هر کسی در هر سطحی که بخواهد اخلال ایجاد کند و نظم و تمرکز تیم ملی را به فضای ملتهبی برساند که در این یک دو هفته مشاهده کردید، قطعا بر اساس قوانین و مقررات و آیین نامه‌ها برخورد خواهد شد.

وی افزود: از همه عزیزان، کادرفنی، بازیکنان، دوستان در بخش‌های مختلف، اصحاب رسانه، پیشکسوتان و همه افرادی که دلسوز هستند تقاضا داریم همراهی، همکاری و همدلی کنند. برای هدف مشترک همه ما که اعتلای نام ایران و اهتزاز پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی است، همراهی و همکاری کنیم.  این چند ماه همه با هم پشت تیم ملی قرار بگیریم و با قدرت حمایت کنیم.

اصولی در خصوص اینکه با توجه به روند فعلی اگر تیم ملی با اسکوچیچ در جام جهانی نتیجه نگیرد، مسئولیتش را هیات رئیسه قبول می کند، گفت: اگر به غیر از او کسی دیگر هم باشد بازهم باید هیات رئیسه باشد. مسئولیت این با هیات رئیسه است. متغیرهای مختلفی در این حوزه است. تردید نکنید انتخاب‌مان را گفتیم. نتیجه برررسی‌های مختلف همین است. این انتخاب نیست. تداوم انتخابی است که قبلا شده، بارها ماجدی هم گفته بود که سرمربی اسکوچیچ است. بازیکن سرباز تیم ملی و سرزمین ما است. هرکسی وظیفه‌ای دارد. باید در همان چارچوب تعیین شده عمل کنیم. هر کس از این چارچوب خارج شود و اخلالی بخواهد ایجاد کند قائدتا راه‌های قانونی برخورد با این موضوع وجود دارد.

وی در مورد اینکه آیا این صحبت‌ها در واقع تهدید است، عنوان کرد: نه، به هیچ عنوان، بحث تهدید نیست. من تذکر می‌دهم و به نمایندگی از اعضای هیات رئیسه یادآوری می‌کنم.

 دلخوری اعضای کمیته فنی از تصمیم هیات رئیسه فدراسیون

عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال به حالت قهر از جلسه با اعضای هیات رئیسه خارج شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، جلسه بررسی وضعیت سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۰ صبح امروز آغاز شد و در نهایت با تصمیم اعضای هیات رئیسه، دراگان اسکوچیچ در سمت خود ماندگار شد.

این در شرایطی است که پیش از این اعضای کمیته فنی که در جلسه امروز نیز حاضر بودند صلاحیت‌ اسکوچیچ را برای ادامه همکاری با تیم ملی تایید نکردند و ظاهرا تصمیم هیات رئیسه برای باقی ماندن این مربی روی نیمکت تیم ملی سبب دلخوری آنها شد.

در دقایق پایانی این جلسه پرویز مظلومی با حالت عصبانی از جلسه بیرون آمد که البته  بهرام رضاییان نیز با خروج از محل جلسه او را به سالن برد.

سایر اعضای کمیته فنی مثل علی اصغر مدیر روستا و ابراهیم قاسمپور و حتی حمید استیلی نیز پس از اتمام جلسه حاضر به گفت و گو با رسانه ها نشدند و پاسخگویی را به اصولی محول کردند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: