کد خبر : 26836 / /
/

وام ۴ میلیون تومانی اربعین به این افراد

معاون تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت جزئیات اعطای وام ۴ میلیون تومانی اربعین را به دانشجویان علوم پزشکی کشور تشریح کرد.

وام ۴ میلیون تومانی اربعین به این افراد

دکتر حمید رئیسی معاون تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت اظهار کرد: معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت سهمیه ای میان دانشگاه های علوم پزشکی بر اساس عملکرد آنها در سال گذشته توزیع کرد. بر این اساس ۳۵۰۰ نفر وام دانشجویی مربوط به مراسم پیاده روی اربعین را دریافت می کنند.

رئیسی گفت: اعتبار لازم برای ۳۵۰۰ نفر از سوی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت معادل ۱۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در جلسه ای که به این منظور تشکیل شده بود این موضوع از سوی برخی معاونان دانشجویی و فرهنگی دانشگاه های علوم پزشکی مطرح شد که برخی از دانشجویان در سال گذشته، این وام را دیر دریافت کردند و برخی از پرداخت ها به بعد از سفر موکول شده بود و درخواست شد که شرایطی فراهم شود که دانشجویان زودتر وام را دریافت کنند.

معاون تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت افزود: به همین منظور اصلاحیه ای برای آیین نامه اعطای وام دانشجویی اعمال کردیم. اعلام کردیم که به ۳ شرط دانشجو می تواند قبل از سفر وام خود را برای سفر اربعین دریافت کند.

وی خاطرنشان کرد: شرط اول این است که دانشجو در سامانه «سماح» ثبت نام کند، شرط دوم این است که دانشجو از معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه خود معرفی نامه بیاورد و شرط سوم هم تکمیل تعهدنامه محضری است.

رئیسی یادآور شد: اما دانشجویان یک ماه بعد از سفر اربعین موظف هستند مدارک مثبته از جمله مهر ورود و خروج در گذرنامه و کپی از گذرنامه را به نمایندگان صندوق رفاه در دانشگاه های علوم پزشکی ارائه کند که در سامانه مربوطه بارگذاری شود.

وی اظهار داشت: ثبت نام دانشجویان علوم پزشکی برای دریافت وام پیاده روی اربعین آغاز شده است. هر دانشگاه علوم پزشکی به صورت جداگانه و بر اساس سهمیه ای که معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت به آنها داده است، ثبت نام دانشجویان را تکمیل می کند و سندی تنظیم می کند و دانشجویان را براساس آن به صندوق رفاه برای دریافت وام معرفی می کند.

معاون تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: هر دانشجویی که مایل است می تواند قبل از سفر یا بعد از سفر وام خود را دریافت کند. اما در نهایت هر زمان که وام را دریافت کردند تا یک ماه بعد از سفر مدارک مرتبط با سفر اربعین را به صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت ارائه کنند.

وی درباره نحوه بازپرداخت وام اربعین برای دانشجویان علوم پزشکی گفت: بازپرداخت این وام هم همانند سایر وام های صندوق رفاه دانشجویان علوم پزشکی است و دانشجو پس از فراغت از تحصیل پس از یک تنفس ۶ ماهه در ۴۸ قسط آن را بازپرداخت می کند.

رئیسی گفت: هر دانشجویی در هر مقطع تحصیلی یک بار می تواند از این وام استفاده کند. به طور نمونه اگر دانشجوی کارشناسی سال قبل استفاده کرده است امسال نمی تواند از آن بهره بگیرد. اما اگر ادامه تحصیل داده و اکنون در مقطع کارشناسی ارشد است می تواند از این وام استفاده کند./روزنامه همشهری

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.