وام فوری | وام فوری بدون ضامن

وام فوری صد میلیونی فقط برای این افراد | دریافت وام فوری با اقساط بلند مدت + شرایط و لینک ثبت نام

بانک مسکن از تمدید «طرح غدیر» برای تسهیلات گیرندگان خوش حساب تا پایان آذرماه امسال خبر داد. در این طرح به مشتریان خوش‌حساب وام ۱۰۰ میلیون تومانی با سود ۱۸ درصد پرداخت می‌شود.

وام فوری صد میلیونی فقط برای این افراد | دریافت وام فوری با اقساط بلند مدت + شرایط و لینک ثبت نام
کدخبر : 5273
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

وام فوری یکی از تسهیلات بانکی وسوسه برانگیز است. زوج های جوان و کار آفرینان برای شروع تازه می توانند از وام فوری برای تحول زندگی خود استفاده کنند. در شرایط اقتصادی فعلی و کمبود نقدینگی، مردم را تشویق به گرفتن وام فوری میکند. نیاز به وجه نقد برای شروع یا اتمام کاری باعث پیداکردن طرفداران زیادی برای وام فوری شده است. اخبار جدید از وام فوری را در ادامه بخوانید.

بر اساس اعلام بانک مسکن بسته سیاستی پیگیری وصول مطالبات بانک مسکن موسوم به «طرح غدیر» مشتمل بر امتیازاتی برای تسهیلات گیرندگان خوش حساب و همچنین مساعدت با مشتریان دارای مطالبات غیر جاری، تا پایان آذرماه سال جاری تمدید شد.

طی این طرح به مشتریانی که تسهیلات خود را در تمام ماه‌های دوره مورد بررسی در بازه‌های زمانی شش ماهه، به موقع و پیش از سررسیدهای مقرر پرداخت کنند، به قید قرعه تسهیلاتی پرداخت می‌شود.

طبق مصوبه هیئت مدیره بانک مسکن، ۲۰۰ فقره تسهیلات مرابحه عام هر یک به مبلغ یک میلیارد ریال، ۳۰۰ فقره تسهیلات مرابحه عام هر یک به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال و همچنین ۱۰۰ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه هر یک به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال برای مشتریان خوش‌حساب پیش‌بینی شده است.

همچنین مشتریان دارای مطالبات غیرجاری که نسبت به «تسویه نقدی کامل» و «دفعتاً واحده» کل بدهی و «فسخ قرارداد» در مدت اجرای طرح اقدام کنند، از بخشودگی جرایم بهره‌مند خواهند شد .

بنابر این گزارش، تقسیط وجه التزام قراردادهای مشارکت مدنی، تمدید همزمان با تعیین تکلیف مطالبات و تسهیل در ضوابط فروش اقساطی و نیز تقسیط مطالبات ناشی از عقود مشارکتی از دیگر ظرفیت‌های طرح غدیر است.

همچنین با استفاده از بند دیگری از طرح غدیر نیز مشتریانی که فاقد مطالبات غیرجاری بوده و یا نسبت به واریز مطالبات غیرجاری خود اقدام کنند، می‌توانند بدون واریز درصدی از مانده بدهی نسبت به تغییرنام مدیون ( انتقال مانده بدهی به خریدار جدید ) اقدام کنند.

سود وام مرابحه عام در زمان حاضر ۱۸ درصد است. اقساط وام ۱۰۰ میلیون تومانی مرابحه در بازپرداخت ۳ ساله، ماهانه ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

دی ماه سال گذشته بود که وزیر اقتصاد پس از دستور رئیس‌جمهور، طرح حذف ضامن برای دریافت وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان را با همکاری و پیگیری بانک مرکزی مطرح کرد و حالا در گامی جدید، از کارمزد صفر درصد برای وام‌های قرض‌الحسنه زیر ۱۰ میلیون تومان خبر داده است.

ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۰ سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ۵ فرمان مهم درباره نظام بانکی اعلام کرد که یکی از بند‌های آن، «تسهیل پرداخت وام به مردم» بود و خطاب به شبکه بانکی تاکید کرد که در تسهیلات خرد به مردم به جای وثیقه و ضامن، اعتبارسنجی کنید.

بانک مرکزی هم با کار کارشناسی و بررسی شرایط موجود به سرعت فرآیند پرداخت تسهیلات مبتنی بر نظام اعتبارسنجی با حداقل وثایق را در دستور کار قرار دارد و با تاکید بر تسهیل اعطای وام به مردم پیش رفت و نهایتا در ۵ اردیبهشت امسال «دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات خرد» برای اجرا به شبکه بانکی ابلاغ شد.

در این دستورالعمل به حدود و نحوه اعطای تسهیلات خرد اشاره شده است که براین اساس، حداکثر مجموع اصل تسهیلات ریالی خرد قابل پرداخت به هر مشتری در سطح تمامی مؤسسات اعتباری مبلغ دو میلیارد ریال است. همچنین شرایط پرداخت تسهیلات خرد شامل امتیاز اعتباری، رتبه اعتباری داخلی و سقف اعتبار مشتری در قالب قرارداد‌های فروش اقساطی، اجاره به شرط تملیک، مرابحه، جعاله و قرض‌الحسنه خواهد بود.

براساس این دستورالعمل از سهام بورسی و طلا و سکه گرفته تا خودرو و یارانه می‌تواند به عنوان وثیقه برای دریافت تسهیلات خرد مبتنی بر نظام اعتبارسنجی دریافت شود.

یکی از مطالبات به حق مردم از سیستم بانکی تسهیل شرایط پرداخت تسهیلات است چرا که در سال‌های گذشته دریافت وام‌های خرد هم به هفت‌خوانی بدل شده بود که در نهایت وام گیرنده قید آن را می‌زد چرا که یا ضامن مورد تایید بانک را نداشت یا سود‌های بالا توان دریافت وام را از او گرفته بود.

گزارشی در سال ۱۳۹۸ نشان می‌دهد حدود ۵۵ درصد از مردم هرگز تسهیلاتی از بانک دریافت نکرده‌اند که این مقدار، عدد بسیار قابل‌توجهی است که نشان‌دهنده بی‌عدالتی در دسترسی به منابع بانکی است.

وام فوری

برهمین اساس دولت سیزدهم در بخشنامه‌های متعدد به تسهیل پرداخت وام به اقشار مختلف مردم و محدودیت پرداخت تسهیلات خاص به کارکنان و اشخاص مرتبط به بانک‌ها تأکید کرده که با همین رویکرد، پرداخت وام بدون ضامن، زمستان سال ۱۴۰۰ به مدیران ۱۳ بانک دولتی تکلیف شد. در این بخشنامه آمده، بانک‌ها موظف هستند با متقاضیان دریافت تسهیلات بانکی که رقمی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان مطالبه می‌کنند، راه بیایند، سخت‌گیری‌های مرسوم را کنار بگذارند و نهایت مساعدت و همراهی را داشته باشند.

نگاهی به آمار‌های ارائه شده نشان می‌دهد از ابتدای بهمن تا اسفند ۱۴۰۰، تعداد ۲۰۳ هزار و ۳۲۰ فقره وام بدون ضامن پرداخت شده، اما این رقم تا مردادماه سال ۱۴۰۱ به پرداخت ۲۳ هزار و ۶۷۳ میلیارد و ۳۵۶ میلیون تومان تسهیلات به ۷۰۳ هزار و ۴۶۰ نفر رسید.

چگونه وام بدون سود بگیریم؟

به تازگی نیز وزیر اقتصاد برای متقاضیان وام‌های ۱۰ میلیون تومانی خبر خوش دیگری داده و گفته که به زودی برای وام‌های خرد قرض الحسنه ۱۰ میلیون تومانی و کمتر از آن، کارمزد ۴ درصد ر ا به صفر خواهیم رساند تا برای اولین بار مردم بدون کارمزد بتوانند وام‌های با مبالغ پایین را دریافت کنند.

مجموعه این اقدامات در کنار تلاش‌هایی که توسط بانک مرکزی صورت می‌گیرد؛ به این امر کمک خواهد کرد تا سال ۱۴۰۱ به جهت افزایش سهم شبکه تامین مالی قرض الحسنه شاهد یک جهش نسبت به گذشته باشیم.

باوجود سقف ۲.۵ درصدی افزایش ترازنامه بانک‌های کشور، بانک مرکزی با نگاه حمایتی سقف بانک‌های قرض الحسنه را ۵ درصد یعنی ۲.۵ برابر بیشتر از سایر بانک‌ها مقرر کرده است که این امکان را می‌دهد بانک‌ها و صندوق‌های قرض الحسنه غیر بانکی کشور امسال با موانع کمتر و سرعت بیشتر به فعالیت تامین مالی که مورد نیاز و خواست مردم است در شرایط تورمی و فشار اقتصادی که خانوار‌ها با آن مواجه هستند، عمل کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان