وام فوری | وام فوری بدون ضامن

وام فوری 150 میلیونی برای این افراد | وام فوری با بهره کم + مبلغ اقساط

محمد جوادزاده کمند، فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح، اعلام کرده که به سربازان وظیفه وام ۱۵۰ میلیونی تعلق می‌گیرد.

وام فوری 150 میلیونی برای این افراد | وام فوری با بهره کم + مبلغ اقساط
کدخبر : 5614
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

وام فوری یکی از تسهیلات بانکی وسوسه برانگیز است. زوج های جوان و کار آفرینان برای شروع تازه می توانند از وام فوری برای تحول زندگی خود استفاده کنند. در شرایط اقتصادی فعلی و کمبود نقدینگی، مردم را تشویق به گرفتن وام فوری میکند. نیاز به وجه نقد برای شروع یا اتمام کاری باعث پیداکردن طرفداران زیادی برای وام فوری شده است. اخبار جدید از وام فوری را در ادامه بخوانید.

به نقل از دنیای اقتصاد، جوادزاده بیان کرده که وام ۱۵۰ میلیونی سربازان وظیفه مهلت بازپرداخت ۷ ساله و سود چهار درصد دارد. این تسهیلات به تمامی سربازان منقضی خدمت از سال ۱۳۹۷ به بعد که پیش، حین یا پس از خدمت سربازی، دوره‌های مهارت آموزی را طی کرده باشند و گواهینامه مهارتی در اختیار دارند تعلق می‌گیرد. ضمنا سربازان علاوه بر موارد مذکور باید طرحی برای اشتغال داشته باشند. افراد خواهان این وام که شرایط مذکور را دارند برای ثبت نام باید به پلیس به علاوه ۱۰ مراجعه داشته باشند.

با توجه به مبلغ وام، سود و مدت زمان بازپرداخت، میزان هر قسط به ۲ میلیون و ۵۰ هزار و ۳۲۱ تومان می‌رسد. جمع کل اقساط ۱۷۲ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۹۶۰ تومان و سود کل تسهیلات ۲۲ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۹۶۰ تومان اعلام شده است.

بر اساس اعلام مقام مسئول، این تسهیلات به استناد سند ملی مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه به سربازان واجد شرایط پرداخت خواهد شد. در همین راستا، رصد، هدایت، حمایت و تسهیل گری برای اشتغال سربازان ماهر به مدت سه سال پس از خدمت، جز سیاست‌ها و برنامه‌های قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح مطرح شده است.

مردادماه سال جاری اعلام شده بود که این تسهیلات به احتمال زیاد توسط بانک‌های ملی، ملت، صادرات، تجارت و سپه پرداخت خواهد شد. با این حال هنوز هیچ شبکه اطلاع رسانی به صورت قطعی بانک‌های متصدی پرداخت این تسهیلات را اعلام نکرده‌اند. قبلا هم به سربازان واجد شرایط وام‌هایی با مبلغ پایین‌تر پرداخت شده بود.

افرادی که خواهان دریافت وام ۴۰ میلیونی بانک آینده هستند باید در یکی از شعب این مجموعه سپرده بلندمدت داشته باشند. مدت زمان بازپرداخت ۶ یا ۱۲ ماهه است و بر همین اساس میزان سود تسهیلات به ۷ و ۱۸ درصد تقسیم می‌شود. ضمانت اصلی برای دریافت این وام مسدودی سپرده است. هر شخصی که دارای حساب بلندمدت در نزد شعبه‌های این بانک باشد، می‌تواند از این تسهیلات بهره‌مند شود. در واقع حساب بلندمدتش ضامن فرد خواهد بود.حداکثر مدت زمان بازپرداخت تسهیلات به ۱۲ ماه می‌رسد.

با توجه به مبلغ وام، نرخ سود و مدت زمان بازپرداخت ۱۲ ماهه، میزان هر قسط به ۳ میلیون و ۶۶۷ هزار و ۲۰۰ تومان می‌رسد. کل سود تسهیلات ۴ میلیون و ۶ هزار و ۳۹۷ تومان و مجموع رقم تسهیلات و سود آن ۴۴ میلیون و ۶ هزار و ۳۹۷ تومان خواهد بود.

لازم به ذکر است که ۶۰ روز از زمان دریافت اعتبار، مشتریان امکان بازپرداخت یکجا یا لغو اعتبار را خواهند داشت. در صورت بازپرداخت یکجا تا تاریخ ذکر شده، تسویه به صورت نقدی و بدون سود خواهد بود.

همچنین این تسهیلات به صورت کارت اعتباری ارائه می‌شود. استفاده از این اعتبار تنها به شکل خرید از پوزهای موجود در هایپراستارهای مراکز ایران مال امکانپذیر است. لیست فروشگاه‌های طرف قرارداد در سایت بانک به روزرسانی شده و مشتریان امکان مشاهده آن را دارند.

در طرح سنا بانک صادرات می‌توانید با ایجاد میانگین حساب حداقل ۲ ماهه تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۱۰ درصد دریافت کنید.

این وام ۲۰۰ میلیونی به افرادی پرداخت می‌شود که در یکی از شعب بانک صادرات سپرده قرض الحسنه داشته باشند. مدت زمان مناسب خواب سپرده برای دریافت تسهیلات مذکور دو ماه اعلام شده است. سود این تسهیلات ۱۰ درصد بوده و حداکثر مدت زمان بازپرداخت آن به ۶۰ ماه می‌رسد. در این طرح می‌توانید تا ۱۰۰٪ میانگین حساب خود تسهیلات دریافت کنید. این وام به ضامن رسمی احتیاج دارد. متقاضیان تسهیلات مذکور نباید در سیستم بانکی بدهی معوق یا چک برگشتی داشته باشند.

با توجه به مبلغ وام، میزان سود و مدت زمان بازپرداخت، مقدار هر قسط ۴ میلیون و ۲۴۹ هزار و ۴۰۹ تومان است. کل سود تسهیلات ۵۴ میلیون و ۹۶۴ هزار و ۵۳۷ تومان و مجموع رقم تسهیلات و سود آن ۲۵۵ میلیون و ۱۷ هزار و ۵۳۷ تومان خواهد بود.

پیگیری‌ها از سازمان هدفمندی یارانه‌ها نشان می‌دهد این سازمان (به‌عنوان متولی پرداخت یارانه نقدی) هیچ برنامه‌ای برای پرداخت وام ۱۰ میلیونی یارانه ندارد. این سازمان نه چنین وامی را پرداخت می‌کند و نه برنامه‌ای برای پرداخت آن دارد.

برخی از گزارش‌ها حاکی است که بیشترین تعداد پیامک برای مردم قم و کرمانشاه ارسال شده است. اما این پیامک‌ها با واکنش مقامات این دو استان مواجه شده و آن‌ها جریان وام ۱۰ میلیونی را کلاهبرداری می‌دانند.

وام ۱۰ میلیونی یارانه کلاهبرداری است؟

از آن جمله رئیس پلیس فتای استان قم از کلاهبرداری بودن پیامک وام ۱۰ میلیون تومانی یارانه خبرداده و گفته چند روزی است که پیامک‌هایی به صورت انبوه برای برخی سرپرستان خانوار یارانه‌بگیر ارسال می‌شود که واقعی نیست و کلاهبرداری است.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه هم به ماجرای وام ۱۰ میلیونی یارانه واکنش نشان داد و گفت: مدتی است پیامک‌هایی برای برخی سرپرستان خانوار یارانه‌بگیر ارسال می‌شود و یا کد ملی و شماره تماس سرپرست از سوی شهروندان به شماره‌ای ارسال می‌شود که از پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی برای سرپرستان خبر می‌دهد. این وام ۱۰ میلیون تومانی یارانه ۱۰۰ درصد کلاهبرداری است و نباید اطلاعات شخصی خود را از جمله کدملی، شماره کارت بانکی و… در اختیار افراد ناشناس قرار دهید.

اما جدای از این برخی از خبر‌ها حاکی از این است که یک موسسه اعتباری قرض‌الحسنه اقدام به پرداخت وام فوری ۱۰ میلیونی به مردم کرده است. این موسسه مالی و اعتباری اعلام کرده که یک روزه به متقاضیان وام ۱۰ میلیون تومانی یارانه می‌دهد. وامی که کارمزد آن صفر است و یک روزه پرداخت می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که این موسسه مالی و اعتباری تازه تاسیس شده و حتی مجوز بانک مرکزی را ندارد. اگرچه این موسسه هنوز پرداخت چنین وامی را تایید نکرده، اما سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا این موسسه باید وام بدون کارمزد به متقاضیان بدهد؟

پس از رونمایی از سامانه اعطای تسهیلات کارکنان وظیفه ماهر منقضی خدمت، امکان دریافت وام اشتغال سربازان برای برخی از سربازان فراهم شد. اما شرایط دریافت این وام چیست؟

آنطور که معاون نیروی انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت نام نویسی سربازان دارای مدرک مهارت برای دریافت وام اشتغال از روز ۱۸مهر در دفاتر پلیس +۱۰ آغاز شد.

مبلغ وام اشتغال سربازان

محمد جواد زاده کمند، معاون نیروی انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح درباره وام اشتغال سربازان گفت: سربازانی که دوره خدمت وظیفه آن‌ها به پایان رسیده و در طی دوره موفق به مدرک مهارت آموزی شده‌اند، می‌توانند به این دفاتر برای ثبت‌نام اقدام کنند.

جواد زاده کمند گفت که مبلغ وام سربازی برای اشتغال، ۱۰۰ میلیون تومان است. البته گفته می‌شود مبلغ وام با توجه به تشخیص کمیته ارزیابی و نوع شغل بیشتر هم شود. البته مشخص نیست تا چه سقفی امکان افزایش دارد. مدت بازپرداخت این وام پنج تا هفت ساله است.

چند نفر مشمول وام سربازی می‌شوند؟

اما چند نفر از کسانی که دوره خدمت را گذرانده‌اند، مدرک مهارت گرفته‌اند؟ چند نفر از آن‌ها وام می‌گیرند؟ آنطور که محمد جواد زاده کمند گفت بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش مهارت‌های عمومی و تخصصی قرار گرفتند. از این میان ۷۵۰ هزار نفر موفق به گرفتن مدرک شدند.

البته قرار نیست همه افرادی که مدرک دارند، وام اشتغال سربازی دریافت کنند. معاون نیروی انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح در این مورد گفت که وام ۱۰۰ میلیون تومانی برای هر سرباز، تا ۶۰ هزار نفر پیش بینی شده است.

مراحل دریافت وام سربازی اشتغال

سربازانی که مدرک مهارت دارند برای دریافت وام اشتغال می‌توانند به مراکز پلیس+ ۱۰ مراجعه کنند. پس از واریز وجه ۵۰ هزار تومانی اقدام به ثبت نام کنند.

پس از ثبت‌نام سربازان، وارد مرحله راستی‌آزمایی و احراز هویت مطرح است. سپس با تشخیص کمیته اریزیابی، سربازان مشمول به بانک‌ها معرفی می‌شوند. 

پیش از این نیز علی عبداللهی، معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیرو‌های مسلح گفته بود: «از سال گذشته برای سربازانی که در طول خدمت مهارتی را یاد می‌گیرند، سابقه کار ثبت می‌شود.»

عبداللهی ادامه داد: «در سال جاری ۳۰۰ هزار نفر از سربازان در قالب مهارت‌آموزی، آموزش دیده‌اند و گواهینامه فنی و حرفه‌ای وزارت کار را دریافت کرده‌اند. این می‌تواند زمینه اشتغال آن‌ها را فراهم کند. ۴۵ درصد از سربازانی که وارد خدمت سربازی می‌شوند دارای مدارک کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری هستند. لذا، تلاش داریم تا شان سربازان رعایت شود.» 

منبع: تجارت نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان