وام فوری | وام فوری بدون ضامن

وام فوری برای دانشجویان | زمان اعطای وام فوری به دانشجویان + لینک

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور اعلام کرد که ثبت‌نام انواع وام دانشجویی تا ۱۶ آذر ماه ادامه دارد.

وام فوری برای دانشجویان | زمان اعطای وام فوری به دانشجویان + لینک
کدخبر : 5957
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

وام فوری یکی از تسهیلات بانکی وسوسه برانگیز است. زوج های جوان و کار آفرینان برای شروع تازه می توانند از وام فوری برای تحول زندگی خود استفاده کنند. در شرایط اقتصادی فعلی و کمبود نقدینگی، مردم را تشویق به گرفتن وام فوری میکند. نیاز به وجه نقد برای شروع یا اتمام کاری باعث پیداکردن طرفداران زیادی برای وام فوری شده است. اخبار جدید از وام فوری را در ادامه بخوانید.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور، مهلت و نحوه درخواست وام های دانشجویی در نیمسال اول تحصیلی جاری را اعلام کرد.

به نقل از ایسنا، محمدتقی امینی با اشاره به اطلاعیه صندوق رفاه دانشجویی دانشگاه پیام نور اظهار داشت: ثبت نام انواع وام های دانشجویی تا ۱۶ آذر ماه ادامه دارد و دانشجویان می‌توانند در این بازه، برای ثبت نام وام اقدام نمایند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور خاطرنشان کرد: دانشجویان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به دفاتر امور دانشجویی استانها مراجعه کرده و یا با شماره تلفن ۲۳۳۲۲۵۶۴ اقای کمالی نژاد تماس حاصل کنند.

به نقل از ایلنا، مصوبه ستاد ملی زن و خانواده در موضوع «طرح تسهیل ضمانت وام‌های خرد بانکی برای زنان سرپرست خانوار دهک‌های ۱ تا ۵ درآمدی» یکی از موضوعات مبتلا به زنان سرپرست خانوار دریافت کننده وام بانکی، معرفی ضامن یا ضامنین به بانک است که عموماً یکی از موانع مهم در مسیر دریافت تسهیلات بانکی به شمار می‌آید.

معاونت امور زمان و خانواده ریاست جمهوری اعلام کرد: با توجه به ضرورت توانمندسازی و اشتغال زنان سرپرست خانوار در جهت تامین معیشت خانواده، رفع این معضل به ویژه در بخش وام‌های اشتغال خرد، امری لازم است.

در این راستا معاونت زنان و خانواده، رفع موانع از مسیر دریافت وام اشتغال برای زنان سرپرست خانوار به ویژه در گروه‌های کم برخوردار را به عنوان یکی از دغدغه‌های مهم در دستور کار قرار داده است.

بر این اساس دبیرخانه ستاد ملی زن و خانواده مصوبه اولین جلسه ستاد در دولت سیزدهم را به این امر اختصاص داد و طی این مصوبه، مقرر شد تا معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده با همکاری وزارت تعاون، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون و بانک رفاه کارگران، امکان صدور ضمانت نامه برای دریافت تسهیلات خُرد اشتغالزایی تا سقف ۱۰۰۰میلیون ریال برای زنان سرپرست خانوار را فراهم کند.

بر اساس این گزارش شرایط بهره‌مندی از صندوق ضمانت وام‌های خرد اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار به شرح ذیل است:

الف) در دهک‌های یک تا ۵ درآمدی قرار داشته باشند.

ب) توسط دستگاه‌ها و نهادهای تسهیل‌گر اشتغال خرد نظیر ستاد ساماندهی مشاغل خانگی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) (، بنیاد برکت)، بنیاد مستضعفان یا نهادهای مشابه به یکی از بانک‌های عامل شامل: ملّی، توسعه تعاون، رفاه کارگران، صندوق کارآفرینی امید، و پست بانک معرفی شده باشند.

ج) ناتوان بودن فرد وام گیرنده در معرفی ضامن به بانک توسط نهاد ارائه کنندة تسهیلات و بانک عامل محرز تشخیص داده باشد.

زنان سرپرست خانوار واجد شرایط فوق، پس از معرفی شدن توسط نهادهای تسهیلگر اشتغال به معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، توسط این معاونت به صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون معرفی خواهند شد تا فرایند صدور ضمانت نامه تکمیل شود.

معاونت امور زنان و خانواده مفتخر است که یکی از مهمترین مطالبات مردمی در دور اول سفرهای استانی ریاست جمهوری را از طریق این مصوبه پاسخگو بوده و امید آن می‌رود که این اقدام گامی در راستای تحقق بند ت مده ۸۰ قانون برنامه شم توسعه مبنی بر توانمندسازی زنان سرپرست خانوار به شمار آید.

افرادی امکان دریافت وام ۱۵۰ میلیونی بانک مهر ایران را دارند که در یکی از شعب این مجموعه سپرده قرض الحسنه داشته باشند. البته افرادی امکان درخواست برای این تسهیلات را دارند که حداقل شش ماه از سپرده گذاری آن‌ها گذشته باشد. کارمزد این وام یک درصد بوده و حداکثر مدت زمان بازپرداخت آن ۶۰ ماه اعلام شده است. ضمانت اصلی برای این تسهیلات مسدودی سپرده است و به هیچ ضامنی کسر از حقوقی احتیاج ندارد.

با توجه به مبلغ وام، میزان کارمزد و مدت زمان بازپرداخت آن، مبلغ هر قسط ۲ میلیون و ۵۶۴ هزار و ۶۲ تومان است. کل سود تسهیلات ۳ میلیون و ۸۴۳ هزار و ۷۲۷ تومان و مجموع رقم تسهیلات و سود آن ۱۵۳ میلیون و ۹۳۲ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود.

مشتریان بانک ملت که در یکی از شعب این مجموعه سپرده قرض الحسنه دارند، امکان دریافت وام ۲۰۰ میلیونی را خواهند داشت. البته متقاضیان نباید قبلا از وام خرید کالا استفاده کرده باشند و با این تسهیلات صرفا از فروشگاه‌های طرف قرارداد بانک ملت امکان خرید دارند. این تسهیلات به ضامن رسمی نیاز دارد و سود آن براساس دوره بازپرداخت متغییر است. حداکثر میزان سود این تسهیلات به ۱۸ درصد می‌رسد. سقف دوره بازپرداخت وام مذکور ۶۰ ماه خواهد بود.

با توجه به مبلغ تسهیلات، نرخ سود و مدت زمان بازپرداخت آن، میزان هر قسط ۵ میلیون و ۷۸ هزار و ۶۸۵ تومان است. کل سود وام ۱۰۴ میلیون و ۷۲۱ هزار و ۱۲۹ تومان و مجموع رقم تسهیلات و سود آن۳۰۶ میلیون و ۸۰۱ هزار و ۱۲۹ تومان خواهد بود.

امکان دریافت وام ۵۰ میلیون تومانی بانک تجارت را دارند که بدهی معوق یا چک برگشتی نداشته باشند. افراد برای دریافت این تسهیلات باید به بانک ضامن رسمی ارائه دهند. این تسهیلات قرض الحسنه است و سود ۴ درصدی دارد. حداکثر مدت زمان بازپرداخت آن نیز به ۲۴ ماه می‌رسد. افرادی امکان دریافت این وام را دارند که حداقل سه ماه از خواب سپرده آن‌ها گذشته باشد.

افرادی که این تسهیلات را دریافت کرده‌اند، امکان انتقال آن را به بستگان درجه یک خود دارند. با توجه به مبلغ وام، میزان سود و مدت زمان بازپرداخت، مبلغ هر قسط ۲ میلیون و ۱۷۱ هزار و ۲۴۶ تومان است. کل سود تسهیلات ۲ میلیون و ۱۰۹ هزار و ۹۰۷ تومان و مجموع رقم وام و سود آن ۵۲ میلیون و ۱۵۹ هزار و ۹۰۷ تومان خواهد بود.

برای دریافت این تسهیلات نیاز به ایجاد میانگین حداقل ۳ ماه است

حساب سپرده لازم

قرض الحسنه

مدت زمان خواب سپرده

۳ ماه
مدت زمان خواب سپرده حداقل ۳ و حداکثر ۱۲ ماه است.

مسدودی سپرده

نسبت مبلغ وام به میزان سپرده
۱۳۰
این نسبت بین ۳۵ تا ۱۳۰ درصد است

حداکثر زمان بازپرداخت

۲۴ ماه
زمان بازپرداخت این تسهیلات براساس ضریب برابری تسهیلات و مدت ماندگاری سپرده ۱۲ و ۲۴ ماه است.

قسط وام

۲,۱۷۱,۲۴۶ تومان
کل سود وام
۲,۱۰۹,۹۰۷ تومان
مجموع رقم وام و سود
۵۲,۱۵۹,۹۰۷ تومان
سپرده جداگانه
-هزینه‌های جانبی
۵۰ هزار تومان شامل: تشکیل پرونده و اعتبارسنجی
شرایط و مقررات
وام‌گیرنده به بانک بدهکار یا دارای چک برگشتی نباشد.
امکان واریز و برداشت از حساب در طول مدت سپرده‌گذاری است.
امکان انتقال امتیاز به بستگان درجه یک وجود دارد
درصورتیکه اشخاص حقوقی برای کارمندان خود ایجاد سپرده و دریافت تسهیلات کنند ارائه کسر از حقوق الزامی است.
نباید فراموش کنید که ضریب برابری تسهیلات بین ۳۵ تا ۱۳۰ درصد است. یعنی می‌توانید بین ۳۵ تا ۱۳۰ درصد میانگین حساب خود تسهیلات دریافت کنید.

اما در طرح نیکان باید به ۲ نکته زیر توجه کرد:

امکان واریز و برداشت از حساب در طول مدت سپرده‌گذاری امکان‌پذیر است.

وام‌گیرنده می‌تواند امتیاز تسهیلات را به اقوام درجه یک خود مانند: همسر،‌ پدر،‌ مادر، فرزند، برادر و خواهر انتقال دهد.

وام فوری

این وام ۳۰۰ میلیونی نیازی به ضامن معتبر ندارد. ضمانت اصلی تسهیلات مذکور سپرده فرد است. حداکثر سود این تسهیلات به ۱۸ درصد می‌رسد و روی سپرده افراد نیز سود ۱۸ درصدی پرداخت می‌شود. حداکثر مدت زمان پرداخت اقساط تسهیلات ۲۴ ماه اعلام شده است. لازم به ذکر است، افرادی که این تسهیلات را دریافت می‌کنند قسطی نمی‌پردازند، بلکه اقساط به صورت خودکار از روی سود سپرده آن‌ها کسر می‌شود.

با توجه به مبلغ وام، سود و مدت زمان بازپرداخت آن، مبلغ هر قسط به ۱۴ میلیون و ۹۷۷ هزار و ۲۳۱ تومان می‌رسد. میزان سود این تسهیلات ۵۹ میلیون و ۴۵۳ هزار و ۵۳۴ تومان و مجموع رقم تسهیلات و سود آن ۳۵۹ میلیون و ۵۵۳ هزار و ۵۳۴ تومان خواهد بود.

شرکت

بانک گردشگری
نام وام
۲ سر سود
سود
۱۸ %
سقف وام
۳۰۰ میلیون تومان
برای تسهیلات یک ساله، سقف وام ۱۸۰میلیون تومان است

نوع ضمانت

مسدودی سپرده

نیاز به سپرده

برای این طرح نیاز به افتتاح حساب بلندمدت است

حساب سپرده لازم

بلندمدت

سود سپرده

۱۸ %
در این طرح نیازی به پرداخت قسط نیست و از سود سپرده شما بعنوان اقساط کسر می‌شود

مسدودی سپرده

مدت زمان مسدودی سپرده
۲۴ ماه
مدت زمان مسدودی سپرده ۱۲ یا ۲۴ ماه برحسب مدن زمان افتتاح سپرده است

نسبت مبلغ وام به میزان سپرده

۳۰
برای بازپرداخت ۱۲ ماه این نسبت ۱۸ درصد است

حداکثر زمان بازپرداخت

۲۴ ماه
بازپرداخت این طرح بر حسب سپرده بلندمدتی که افتتاح می‌شود ۱۲ یا ۲۴ ماهه است

کل سود وام

۱۸,۰۲۸,۷۸۵ تومان
این مبلغ برای بازپرداخت ۱۲ ماه است برای بازپرداخت ۲۴ ماه این مبلغ ۵۹.۴۵۳۵۳۴ میلیون تومان است

مجموع رقم وام و سود

۱۹۸,۱۲۸,۷۸۵ تومان
این مبلغ برای بازپرداخت ۱۲ ماه است برای بازپرداخت ۲۴ ماه این مبلغ ۳۵۹.۵۵۳.۵۳۴ میلیون تومان است

سپرده جداگانه

-
هزینه‌های جانبی
۱۰۰ هزار تومان شامل: تشکیل پرونده، و اعتبارسنجی

شرایط و مقررات

وام‌گیرنده به بانک بدهکار یا دارای چک برگشتی نباشد
وام‌گیرنده باید دارای کارت پایان خدمت باشد

جزئیات وام دانشجویی و ثبت‌نام آن 

به نقل از ایسنا، دانشجویانی که متقاضی دریافت وام ضروری در سال جاری هستند، تا آخر وقت امروز شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ مهلت دارند با مراجعه به سامانه صندوق رفاه دانشجویان به نشانی https://portal.srd.ir/ درخواست خود را ثبت کنند.

وام ضروری به دانشجویان دوره روزانه که با مشکل مالی روبه‌رو می‌شوند پس از گذشت یک نیمسال از شروع تحصیل و یک نوبت در طول تحصیل پرداخت می‌شود.

این وام برای مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته، کارشناسی ارشد و دکتری حرفه‌ای، در یک نوبت در طول تحصیلی و به مبلغ ۲۵میلیون ریال اعطا می‌شود و دانشجویان مقاطع دکتری تخصصی و دکترای پژوهشی (Ph.D) و دستیاران تخصصی نیز در یک نوبت در طول تحصیل می‌توانند به مبلع ۴۰میلیون ریال از این وام بهره‌مند شوند.

جزئیات ثبت‌نام وام ودیعه مسکن دانشجویان متاهل

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشجویان متاهلی که متقاضی دریافت وام مسکن در سال جاری هستند، تا آخر وقت امروز شنبه ۳۰ مهرماه می‌توانند با مراجعه به پرتال دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان نسبت به ثبت دریافت وام خود اقدام کنند.

دانشجویان می‌بایست پس از ثبت‌ درخواست در پرتال صندوق رفاه، پرینت درخواست و سایر مدارک موردنیاز شامل تعهد محضری و ۲ ضامن معتبر (کارمند رسمی یا پیمانی دولت، کاسب دارای جواز کسب یا بازنشسته تامین اجتماعی)، اجاره‌نامه دارای کدرهگیری و شماره حساب فعال در بانک تجارت را به دانشکده محل تحصیل خود تحویل دهند.

وام‌های دانشجویی به ۵ دسته «تحصیلی»، «ودیعه مسکن متاهلی»، «شهریه»، «بند ج تبصره ۹ قانون بودجه کل کشور» و «تغذیه» طبقه‌بندی می‌شوند.

وام تحصیلی دانشجویان

میزان وام تحصیلی دانشجویان در سال تحصیلی قبل در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی پیوسته معادل یک میلیون و ۹۵۰هزار تومان بود که برای سال تحصیلی آینده مبلغ ۲میلیون و ۵۰۰هزار تومان تعیین شده است.

وام تحصیلی دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی‌ارشد پیوسته، کارشناسی‌ارشد ناپیوسته و دکتری حرفه‌ای در سال تحصیلی گذشته معادل یک میلیون و ۹۵۰هزار تومان بود. در حال حاضر، مبلغ این وام در سال تحصیلی پیش رو، ۳میلیون تومان درنظر گرفته شده است. همچنین دانشجویان دکتری تخصصی پیوسته و ناپیوسته مبلغ ۶میلیون تومان نیز در سال تحصیلی گذشته برای وام تحصیلی دریافت می‌کردند. وام این گروه از دانشجویان با افزایش ۵۰۰هزار تومانی به مبلغ ۶میلیون و ۵۰۰هزار تومان در سال تحصیلی جدید رسیده است.

وام مسکن دانشجویی

وام مسکن متاهلی دانشجویان به ۳ گروه «شهر تهران»، «کلان‌شهرها» و «سایر شهرها» تقسیم می‌شود. در سال تحصیلی گذشته، میزان وام مسکن در پایتخت معادل ۳۲میلیون و ۵۰۰هزار تومان بود. در سال تحصیلی جدید، این مبلغ معادل ۳۵میلیون تومان است. وام مسکن متاهلی در کلان‌شهرهای ایران برای سال تحصیلی گذشته معادل ۲۶میلیون تومان بود. مبلغ این وام در سال تحصیلی جدید ۳۰میلیون تومان است.

همچنین مبلغ این وام در سایر شهرهای ایران در سال گذشته تحصیلی، مبلغ ۱۹میلیون و ۵۰۰هزار تومان بود که با افزایش ۵میلیون و ۵۰۰هزار تومانی معادل ۲۵میلیون تومان برای سال تحصیلی جدید است.

وام شهریه دانشجویی

میزان وام شهریه در سال گذشته تحصیلی برای مقاطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و کارشناسی‌ناپیوسته معادل ۱میلیون و ۳۰۰هزار تومان بود. این مبلغ در سال تحصیلی جدید معادل ۱میلیون و ۵۰۰هزار تومان در نظر گرفته شده است.

دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی‌ارشد پیوسته، کارشناسی‌ارشد ناپیوسته و دکتری حرفه‌ای در سال تحصیلی گذشته به میزان ۲میلیون و ۶۰۰هزار تومان بود. این مبلغ در سال تحصیلی پیش رو با افزایش ۴۰۰هزار تومانی به مرز ۳میلیون تومان رسیده است. همچنین مبلغ وام شهریه دانشجویان دکتری تخصصی پیوسته و ناپیوسته در سال گذشته تحصیلی معادل ۶میلیون و ۵۰۰هزار تومان بود. این مبلغ در سال تحصیلی جدید ۶میلیون و ۵۰۰هزار تومان است.

وام «بند ج تبصره ۹ قانون بودجه کشور» نیز ویژه دانشجویانی است که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی کشور قرار دارند.

مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم جدول زمانبندی اعطای وام‌های دانشجویی در نیم سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ به همراه جدول مبالغ جدید وام‌های دانشجویی خواهشمند است به منظور تسریع در را به رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ابلاغ کرد. بر اساس این ابلاغیه ثبت اطلاعات متقاضیان و ارسال لیست‌های وام در بازه زمانی تعیین شده اقدام لازم مبذول گردد:

سامانه دانشجویی (پورتال صندوق) از روز پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۱ تا روز چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ برای ثبت تقاضای وام‌های تحصیلی، شهریه و مسکن متاهلی دانشجویان و از روز شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ تا روز چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ برای ثبت تقاضای وام ضروری فعال خواهد بود. لذا ضرورت دارد تمامی دانشجویان متقاضی واجد شرایط نسبت به ثبت تقاضای خود در سامانه مذکور بر اساس جدول زمانبندی اقدام کنند

کاربران دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از روز شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ تا روز جمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱ می‌توانند نسبت به بررسی و تأیید درخواست‌های وام و ارسال لیست به صندوق در سامانه فاز ۲ اقدام نمایند.

برای جلوگیری از برگشت وام، هنگام تأیید لیست و ارسال به صندوق نسبت به فعال و به روز بودن شماره حساب دانشجویان و شماره شبای دانشگاه‌ها (به ویژه مؤسسات غیرانتفاعی- غیردولتی، ترجیحًا در بانک مورد تعهد با صندوق) اطمینان حاصل نمایند.

نظر به اینکه صرفًا دانشجویانی که اطلاعات هویتی و تحصیلی آنها به سامانه تبادل اطلاعات آموزشی وزارت عتف (GSB (ارسال شده باشد می‌توانند نسبت به تشکیل پرونده و ثبت تقاضای وام اقدام نمایند، ضروری است دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با قید فوریت نسبت به تبادل و بروز ر سانی مستمر اطلاعات آموزشی دانشجویان در درگاه تبادل اطلاعات وزارت متبوع به صورت برخط اقدام نمایند.

دانشجویان ورودی جدید و ورودی سال‌های گذشته که برای اولین بار اقدام به ایجاد پرونده یا ثبت مقطع جدید در پورتال دانشجویی می‌نمایند، صرفًا با ارائه نسخه جدید سند تعهد امکان دریافت وام را خواهند داشت.

در زمان ثبت اطلاعات سند تعهد در پرونده دانشجویان ضروری است مشخصات ضامن یا ضامنین از طریق وب سرویس سازمان ثبت احوال (توسط کاربران دانشگاه‌ها) استعلام و تائید شود.

به دلیل تداوم شرایط اقتصادی و اجتماعی ناشی از شیوع بیماری کرونا در کشور، اخذ گواهی کسر از حقوق از متقاضیان وام‌های دانشجویی در نیمسال تحصیلی جاری الزامی نمی‌باشد.

نظر به اینکه از سال تحصیلی جدید وام ویژه دکتری نیز در قالب وام تحصیلی مقطع دکتری (به صورت ۶ ماهه) اعمال و اعتبار آن نیز در سر جمع اعتبار وام تحصیلی در نظر گرفته شده، شایسته است اطلاع رسانی و تمهیدات لازم برای پرداخت وام مذکور به دانشجویان شاغل به تحصیل متقاضی واجد شرایط مقطع دکتری در چارچوب ظوابط مربوطه در اولویت قرار گیرد.

در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پرداخت وام تحصیلی دانشجویان متأهل به میزان دو برابر دانشجویان مجرد خواهد بود. با توجه به جایگزینی وام ضروری رویداد «خرید لوازم کمک آموزشی» به جای رویداد «به تشخیص ریاست صندوق»، دانشجویانی که قبلاً از وام ضروری رویداد تشخیص ریاست صندوق بهره مند شده‌اند امکان استفاده از وام رویداد خرید لوازم کمک آموزشی را ندارند.

پرداخت وام شهریه به دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور که اسامی آنان از سوی این دو نهاد معرفی شده و قبًلا در سامانه بارگذاری گردیده است، پس از انتخاب گزینه «شهریه دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی» در پورتال دانشجویی و ثبت درخواست وام توسط دانشجو انجام می‌شود. از این رو کارشناسان دانشگاه می‌بایست ضمن الصاق صورتحساب مالی نیمسال جاری دانشجو در پرونده فاز ۲ وی، نسبت به ثبت کل مبلغ شهریه در سامانه اقدام نمایند تا پس از کسر سهم پرداختی نهادهای حمایتی از کل شهریه دانشجو، مبلغ وام مازاد شهریه توسط سامانه محاسبه و اعمال گردد. شایان ذکر است: الف) عدم ثبت درخواست این وام به منزله انصراف از دریافت وام مازاد شهریه می‌باشد. ب) پس از ثبت درخواست این وام، امکان استفاده از وام شهریه صندوق و یا بانک در این نیمسال وجود نخواهد داشت. ج) دانشجویان تحت پوشش متقاضی وام مذکور نیاز به ارائه معرفی نامه به دانشگاه ندارند.

توزیع اعتبار در نیمسال جاری برای وام‌های تحصیلی، شهریه و ضروری به صورت غیرمتمرکز بوده و به هر دانشگاه به صورت مجزا تخصیص داده می‌شود و صرفًا اعتبار وام مسکن متأهلی به صورت متمرکز پیش بینی شده است. لذا شایسته است با رعایت ضوابط و مقررات در چارچوب اعتبارات ابلاغی با در نظر داشت محدودیت‌های اعتبارات، برنامه ریزی لازم برای اعطای وام به دانشجویان مستعد کم بضاعت در اولویت قرار گیرد.

به منظور تسریع در روند پرداخت لیست‌های وام، شایسته است نسبت به ارسال کمترین تعداد لیست با بیشترین تعداد متقاضیان اقدام گردد. بدیهی است لیست‌های ارسالی به ترتیب زمان ارسال به صندوق در اولویت پرداخت خواهد بود.

مبلغ وام تحصیلی دانشجویان متأهل حداکثر تا دوبرابر مبلغ وام دانشجویان مجرد می‌باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان