سایه سنگین رکود همچنان بر سر بازار خودروست. اما قیمت خودرو در این هفته با جهش همراه شد که کارشناسان معتقدند این نوسانات مقطعی است.

قیمت پراید سر به فلک کشید | قیمت پراید و 206 در بازار امروز چند؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

قیمت پراید در بازار با نوسان همراه است. قیمت پراید سال گذشته با افزایش شدیدی مواجه شد. قیمت پراید به دلیل ثابت نبودن نرخ ارز با افزایش مواجه شد. . قیمت پراید هرگز به زیر ۱۰۰ میلیون تومان نخواهد رسید. قیمت پراید را در ادامه خبر مشاهده کنید.

سایه سنگین رکود همچنان بر سر بازار خودروست. اما قیمت خودرو در این هفته با جهش همراه شد که کارشناسان معتقدند این نوسانات مقطعی است.

قیمت خودرو صفر داخلی روز ‌‌سه‌شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد. بازار خودرو روزهای عجیبی را پشت سر می‌گذارد. با افزایش نرخ دلار از هفته گذشته، قیمت خودروها نیز با افزایش همراه شد. البته برخی معتقدند که قیمت خودرو هم‌گام با نرخ دلار افزایش نداشته است.

قیمت‌های ثبت‌شده در سایت‌های آگهی خودرو پس از گذشت چند روز از سقف‌شکنی دلار، حکایتگر بلاتکلیفی و سردرگمی بازار است. برخلاف روزهای گذشته، برخی خودروها با ثبات، برخی با کاهش و برخی نیز با افزایش قیمتی همراه شده‌اند.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

برخلاف ماه‌های گذشته که قیمت پراید ثابت مانده بود، اما بالاخره سقف‌شکنی تاریخی دلار این ثبات را شکست و این خودرو را با نوسان قیمت همراه کرد. برای مثال، پراید ۱۱۱ اکنون با قیمت ۲۰۶ میلیون تومان به فروش می‌رسد. اما پراید ۱۳۱ نیز با کاهش سه میلیونی خود نسبت به روز گذشته، اکنون به نرخ ۱۸۳ میلیون تومان عرضه می‌شود.

پژو ۲۰۷ اتومات که در ماه گذشته ۵۹۰ میلیون تومان ارزش داشت، اما این هفته با رشدی ناگهانی، این خودرو پنج میلیون تومان افزایش یافت. اما امروز در سطح ۶۳۰ میلیون تومان ثابت ماند.

خودرو دنا معمولی هم که مدت‌ها بود با ثبات قیمتی همراه شده بود، اما این چند روز با افزایش قیمت همراه شد. امروز صبح، این خودرو در قیمت ۴۱۵ میلیون تومان در بازار عرضه شد. اما باید توجه داشت که دنا معمولی طی تنها یک ماه با ۱۰ ملیون تومان افزایش قیمت همراه شده بود.

پژو پارس اتوماتیک هم امروز به قیمت ۴۹۶ میلیون تومان در بازار خودرو کشور به فروش می‌رسد.

قیمت خودروهای پرطرفدار

اما فعالان بازار خودرو می‌گویند که برخی خودروها بیشتر خرید و فروش می‌شوند و پرطرفدار هستند. این خودروها با چه قیمتی در بازار معامله می‌شوند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست،در محدوده ۲۲۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو صفر نیز حالا ۳۲۴ میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ پنج این مدل پژو امروز با دو میلیون افزایش قیمت نسبت به روز گذشته همراه و در بازار کشور در نرخ ۳۷۲ میلیون تومان ثبت شد.

این‌بار روند نوسانی قیمت دلار است که بر بازار خودرو و قیمت‌ها تاثیر می‌گذارد. کارشناسان معتقدند با توجه به دلاری بودن این بازار، احتمال افزایش مجدد قیمت‌ها در هفته‌های آینده وجود دارد.

قیمت خودرو صفر داخلی روز ‌شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

برخلاف نوسانات قیمتی که خودروها در بازار تجربه کردند، اما پراید ماه‌هاست که با ثبات قیمت همراه شده است. برای مثال، پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید ۱۳۱ نیز با نرخ ۱۸۰ میلیون تومان عرضه می‌شود.

قیمت پراید

اما پژو ۲۰۷ اتومات که هفته‌ها از نوسان قیمتی دور مانده بود، اما در این چند روز، با افزایش قیمت همراه شد. حال این خودرو هم‌اکنون در سطح ۶۲۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز، ۴۰۸ میلیون تومان قیمت دارد.

پراید (به انگلیسی: Pride) یک خودروی سدان ‌کامپکت است که تولید آن در کره جنوبی به ترتیب با نام‌های فورد فستیوا و پراید آغاز شد. تولید این خودرو از سال ۱۳۷۲ در ایران توسط شرکت سایپا در دومدل سدان و هاچ‌بک تحت عنوان صبا و نسیم آغاز شد. مدل‌های اولیه پراید از خودروهای مزدا ۱۲۱ و فورد فستیوا گرفته شد و سپس توسط شرکت کیا موتورز با تغییراتی در کره جنوبی ساخته شد. این خودرو را کره جنوبی ساخت به دلیل نبود ایمنی لازم نتوانست مجوز صادرات به آمریکا و اروپا را بگیرد. پراید در ایران به دلیل ارزانی هزینه ساخت برای سایپا و قطعات جانبی سال‌ها فروش خوبی داشته‌است اما اکنون با مقایسه فناوری خودروهای جدید با قیمت کمتر در کشورهای خارجی با قیمت هنگفتی در ایران به فروش می‌رود برای مثال مدل‌های هیوندای اکسنت، شورلت سونیک، فورد فیستا، تویوتا یاریس، هوندا فیت، کیا فورت و نیسان سنترا از ارزان قیمت‌ترین خودروهای این شرکت‌ها هستند. این موارد باعث انتقادات فراوانی به این خودرو در سال‌های گذشته شده‌است. پس از سال‌ها جدال بر سر این خودرو ، تولید پراید در تیرماه ۱۳۹۹ متوقف شد.

پراید در ایران برای بیش از ۲۰ سال آن هم در مدل‌های مختلف تولید شده‌است. مدل‌های مختلف پراید در ایران شامل دو مدل سدان ۱۳۲ و ۱۳۱، یک مدل هاچ‌بک ۱۱۱، یک مدل لیفت‌بک با نام ۱۴۱، و یک مدل وانت با نام ۱۵۱ می‌شوند. علاوه بر این مدل ۱۳۱ پیش از تغییر طراحی داخلی و بروزرسانی‌های جزئی در نمای بیرونی، با نام سایپا صبا شناخته می‌شد و مدل هاچ‌بک آن که سپس با مدل ۱۱۱ جایگزین شد نیز سایپا نسیم نام داشت.

سازمان پزشکی قانونی ایران خودروهای خانواده پراید را رکورددار آمار تلفات حوادث رانندگی دانسته‌است. بنابر اعلام شرکت سایپا تولید مدل‌های ۱۳۲، ۱۱۱ و ۱۳۱ به‌ترتیب در دی ۱۳۹۸، اردیبهشت ۱۳۹۹ و تیر ۱۳۹۹ متوقف شد و خودروهای تیبا، ساینا و کوییک جایگزین مدل‌های پراید می‌شوند. پیش از این، خودروی سایپا ۱۱۱ در اواسط سال ۱۳۹۶ یک وقفهٔ یک‌ماهه در تولید را تجربه کرده‌بود

قیمت خودرو در آخرین ماه سال کاهشی شده است. علت کاهش قیمت در بازار خودرو چیست؟ روند کاهشی بازار ادامه دارد؟ قیمت خودرو در روز سوم اسفند ۱۴۰۰ بازار خودرو ایران با توجه به آمارها و قیمت روزانه سایت باما با تغییراتی همراه شده است.

قیمت پراید دوباره تغییر کرده است.طبق آخرین اخبار از بازار خودرو قیمت پراید روند روبه افزایشی داشته است.در روزهای اخیر قیمت پراید تغییرات تازه ای داشته است.این چندمین بار است که قیمت پراید از سال گذشته تاکنون روند افزایشی به خود می گیرد.آخرین خبرهای مرتبط با قیمت پراید را با ما بخوانید.قیمت

قیمت خودروهای داخلی در ایران به شرح زیر است:

خودروی پراید ۱۱۱ با نرخ ۱۸۵ میلیون تومان درحال معامله است.

پژو ۲۰۶ تیپ دو به قیمت ۲۶۶ میلیون رسید. پژو ۲۰۶ تیپ پنج نیز در قیمت ۳۲۳ میلیون در بازار موجود است.

قیمت امروز پراید، خودروهای پراید طی هفته گذشته بدون نوسان قیمت روانه بازار شده است.

قیمت پراید صفر SE ۱۵۱ مدل ۹۹ نیز در رنج ۱۶۲ میلیون تومان ثابت ماند.  پراید ۱۵۱ پلاس مدل ۹۹ حوالی ۱۷۲ میلیون تومان  قیمت خورده است.قیمت پراید صفر SE ۱۵۱ مدل ۱۴۰۰ هم به ۱۶۷میلیون تومان رسید.   معامله‌کنندگان قیمت  پراید صفر ۹۹ مدل ۱۳۱ SE  را حوالی ۱۷۰میلیون تومان اعلام کردند.

پراید وانت صفر مدل ۱۴۰۰ حوالی ۱۸۱میلیون تومان  ارزش گذاری شد. قیمت پراید صفر (۱۱۱‌ SE مدل ۹۹) به حوالی  ۱۸۵ میلیون تومان رسید.  قیمت پراید صفر ۱۳۲ SE مدل ۹۸  نیز در رنج ۱۶۰ میلیون تومان بدون تغییر ماند.

در جدول زیر قیمت روز انواع پراید را در بازار آزاد مشاهده می‌کنید.
معامله‌کنندگان قیمت پراید صفر ۹۹ مدل ۱۳۱ SE را حوالی ۱۷۰میلیون تومان اعلام کردند که نسبت به دو روز گذشته یک میلیون ارزان شده است.
پراید ۱۵۱ پلاس مدل ۹۹ حوالی ۱۷۲ میلیون تومان  قیمت خورده است. که به معنای کاهش یک میلیونی طی دو روز گذشته است.  قیمت پراید صفر SE ۱۵۱ مدل ۱۴۰۰ هم به ۱۶۷میلیون تومان رسید.
قیمت پراید صفر (۱۱۱‌ SE مدل ۹۹) به حوالی  ۱۸۵ میلیون تومان رسید که به معنای کاهش ۲میلیونی طی دو روز گذشته است. قیمت پراید صفر SE ۱۵۱ مدل ۹۹ نیز در رنج ۱۶۲ میلیون تومان ثابت ماند.
پراید وانت صفر مدل ۱۴۰۰ حوالی ۱۸۱میلیون تومان ارزش گذاری شد. قیمت پراید صفر ۱۳۲ SE مدل ۹۸  نیز در رنج ۱۶۰ میلیون تومان بدون تغییر ماند

قیمت پراید در مرز ۱۹۰ میلیون تومان قرار گرفت

در حال حاضر ارزان ترین مدل پراید صفر را از بازار می‌توانید با قیمت ۱۶۰ میلیون تومان خریداری کنید.قیمت جدید پراید وانت مدل ۱۴۰۰ برای امروز ۱۶۸ میلیون تومان اعلام شده است. گران ترین مدل پراید صفر نیز در بازار نسخه ۱۱۱ است که قیمتی در حدود ۱۸۸ میلیون تومان دارد. پراید ۱۳۱ صفر مدل ۹۸ نیز با قیمتی تقریبی ۱۶۵ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

.پراید وانت صفر مدل ۱۴۰۰ حوالی ۱۸۱میلیون تومان ارزش گذاری شد که به معنای کاهش ۲میلیونی طی یک روز گذشته است. قیمت پراید صفر ۱۳۲ SE مدل ۹۸ در رنج ۱۶۰ میلیون تومان بدون تغییر ماند.قیمت پراید صفر (۱۱۱‌ SE مدل ۹۹) امروز حوالی ۱۸۸ میلیون تومان ثابت ماند با این حال این خودرو طی هفته گذشته حدود دو میلیون افزایش قیمت داشته است.

 قیمت پراید صفر SE ۱۵۱ مدل ۹۹ با کاهش یک میلیونی به ۱۶۲ میلیون تومان رسید. پراید ۱۵۱ پلاس مدل ۹۹ حوالی ۱۷۳ میلیون تومان  قیمت خورده است که نسبت به روز گذشته یک میلیون تومان ارزان شده است.  قیمت پراید صفر SE ۱۵۱ مدل ۱۴۰۰ هم با ریزش ۲ میلیونی به ۱۶۸میلیون تومان رسید.

خودروهای خانواده پراید امروز با افزایش قیمت روانه بازار شد.
معامله‌کنندگان قیمت پراید صفر ۹۹ مدل ۱۳۱ SE  را حوالی ۱۶۹میلیون تومان اعلام کردند که نسبت به روز گذشته یک میلیون گران شده است. محاسبات حاکی از آن است که قیمت این خودرو طی دو روز گذشته حدود ۲میلیون افزایش یافته است.
قیمت پراید صفر SE ۱۵۱ مدل ۱۴۰۰  در رنج ۱۷۲میلیون تومان و قیمت پراید صفر ۱۱۱‌ SE مدل ۹۹ حوالی ۱۸۵ میلیون تومان ثابت ماند.
قیمت پراید
قیمت پراید صفر ۱۱۱‌ SE مدل ۹۹ با افزایش یک میلیونی نسبت به روز گذشته به ۱۸۸ میلیون تومان رسیده است.   قیمت این خودرو طی دو روز گذشته حدود ۲میلیون افزایش یافته است.
پراید وانت صفر مدل ۱۴۰۰ حوالی ۱۸۳میلیون تومان  ارزش گذاری شد و پراید صفر ۱۳۲ SE مدل ۹۸ نیز در رنج ۱۵۷ میلیون تومانی روانه بازار شد که افزایش سه میلیونی را نسبت به روز گذشته ثبت کرده است.
 قیمت پراید صفر SE ۱۵۱ مدل ۹۹ نیز به ۱۶۴ میلیون تومان رسید. پراید ۱۵۱ پلاس مدل ۹۹ حوالی ۱۷۵ میلیون تومان  قیمت خورده است.

 قیمت خودروها در هفته منتهی به 10 دی ماه سال جاری افت و خیز را به خود دیدند. در میان محصولات پرتیراژ شرکت های خودروساز در حالیکه قیمت دو خانواده کوییک و ساینا نسبت به هفته گذشته تغییری را به خود نمی بیند و خانواده های دنا و پژو 207 نیز تغییرات قیمتی خاصی را تجربه نکردند شاهد هستیم که پژو 405 مدل SLX و همچنین پراید 131 در جاده افزایش قیمت با هم کورس گذاشتند. پژو 405 مدل SLX در هفته ای که گذشته به نسبت هفته پیش از آن رشد 2.8 درصدی را تجربه کرد. پراید 131 نیز پشت سر پژو 405 افزایش قیمت 1.8 درصدی را در بازه زمانی یاد شده تجربه کرده است. به نظر می رسد متقاضیان بازار بار دیگر خودروهای محبوب سالیان پیش را برای خرید انتخاب کرده اند و همین مساله نمودار قیمت آنها را در بازار صعودی کرده است. البته نمی توان به راحتی از کنار آیتم کاهش عرضه دو خودروی یاد شده نیز گذشت. متقاضیان که برای پیدا کردن مدل صفر پراید 131 باید زمان بیشتری را صفر کنند زیرا نزدیک به یک و سال و نسم است که تولید آن متوقف شده است. پژو 405 مدل SLX نیز به رغم حضور در کارخانه به نوعی قطره چکانی عرضه می شود. این محصول پر طرفدار که روزگاری گل سر سبد محصولات ایران خودرو محسوب می شد طی مدت زمانی که از سال جاری گذشته در هیچ یک از طرح های فروش ایران خودرویی ها حضور نداشته است. حال به سراغ بازار می رویم تا افت و خیز قیمت خودرو را بررسی کنیم. 

بررسی قیمت  محصولات تولیدی ایران خودرو در هفته منتهی به 10 دی ماه امسال نشان می دهد در حالیکه خانواده پژو 206 به صورت دسته جمعی رشد قیمت را تجربه کردند اما محصولاتی مانند پژو 207 معمولی، پژو 207 با سقف پانوراما،پژو پارس معمولی، دنا معمولی، دنا با موتور توربو شارژ و گیربکس اتوماتیک، سمند LX  و سمند سورن پلاس با همان قیمت های هفته گذشته در بازار داد و ستد شدند. در میان اعضای خانواده 206، تیپ 5 این محصول بیشترین رشد قمیت هفتگی را در کارنامه خود ثبت کرد این خودرو در هفته ای که گذشته به نسبت هفته گذشته با قیمت 325 میلیون تومان داد و ستد شد و رشد 1.5 درصدی را به خود دید. قیمت تیپ دو آن نیز حدود 1.1 درصد رشد را به خود دید و با قیمت در حدود 275 میلیون تومان خرید و فروش شد. 206 صندوقدار به رغم دارا بودن بیشترین قیمت اما کمترین رشد هفتگی را تجربه کرد. قیمت این خودرو افزایش حدود 0.6 درصدی را به خود دید و با قیمت حدود 328 میلیون تومان از سوی فروشندگان عرضه شد.    

در خانواده دنا تنها مدل پلاس این خودرو با گیربکس معمولی و موتور توربو شارژ رشد قیمت را به خود دید و دو محصول دنا معمولی و دنا پلاس با موتور توربو شارژ و گیربکس اتوماتیک بدون تغییر قیمت بنسبت قیمت های هفته گذشته در بازار حضور داشتند. قیمت رشد 0.5 درصدی را تجربه کرد و قیمت خود را تا حدود 400 میلیون تومان بالا اورد. متقاضیان می توانستند دنا معمولی را با قیمت 357 میلیون تومان  و دنا پلاس با موتور توربو شارژ و گیربکس اتوماتیک با قیمت 475 میلیون تومان خریداری کنند.

در گروه پژو 207 علاوه بر مدل معمولی این خودرو، دو مدل پژو 207 با سقف پانوراما نیز تغییر قیمتی را به خود ندیدند. اما پژو 207 با فرمان برقی رشد حدود 0.2 درصدی را تجربه و با قیمت 365 میلیون تومان در بازار حضور دارد. پژو 207 معمولی و پژو 207 با سقف پانوراما به ترتیب با قیمت های 355 میلیون و  374 میلیون تومان در دسترس خریداران قرار داشتند. پارس معمولی نیز در جاده ثبات قیمت حرکت کرد و همچنان با قیمتی در حدود 283 میلیون تومان به متقاضیان عرضه شد. اما پارس LX رشد قیمتی حدود 0.8 درصدی را در کارنامه ثبت و قیمت خود را به حدود 345 میلیون تومان رساند. پژو 405 مدل SLX با رشد 2.8 درصدی قیمت خود را به 313 میلیون تومان افزایش داد.

از بازار سمند هم خبر می رسد در حالیکه سمند با موتور EF7 با رشد 1.1 درصد قیمت خود را در بازار به حدود 275 میلیون تومان رساند. اما دو عضو دیگر این خانواده یعنی سمند سورن پلاس و سمند LX بدون افزایش قیمت به ترتیب با قیمت های 307 میلیون تومان و 257 میلیون تومان در بازار حضور دارند.  

رشد قیمت پراید 131 ثبات قیمت خانواده کوییک

بررسی قیمت ها در خانواده پراید گویای این نکته است که این محصول به رغم توقف تولید همچنان در جاده رشد قیمت به حرکت خود ادامه می دهد. در حالی که پراید 131 در هفته ابتدایی دی ماه با رشد قیمتی حدود 1.8 درصدی با پرداخت حدود 167 میلیون تومان قابل خریداری است پراید 111 یک میلیون تومان به قیمت خود اضافه کرد و در حال حاضر با قیمت 186 میلیون تومان در بازار حضور دارد. این میزان رشد به آن معناست که قیمت پراید هاچ بک (بدون صندوق) در یک هفته حدود 0.5 درصد افزایش را تجربه کرده است.  

در خانواده تیبا، در حالیکه تیبا صندوقدار رشد 0.5 درصدی را به خود دیده، شاهد هستیم که قیمت تیبا رشد یک درصدی را  در کارنامه خود ثبت کرد. قیمت تیبا صندوقدار با این میزان رشد به حدود 179 میلیون تومان رسید و عرضه کنندگان تیبا 2 قیمتی حدود 186 میلیون تومان روی خودروی در اختیار خود گذاشتند. در خانواده کوییک و خانواده ساینا هیچ تغییر قیمتی به نسبت هفته گذشته دیده نمی شود. کوییک R با قیمت 204 میلیون تومان قابل خریداری است. کوییک S نیز ثبات قیمت را تجربه کرد. این خودرو در حال حاضر با قیمت حدود 218 میلیون توماندر بازار حضور دارد. کوییک معمولی به عنوان ارزان ترین عضو این خانواده نیز با قیمت حدود 197 میلیون تومان در بازار دیده می شود. در خانواده ساینا، سه عضو آن یعنی ساینا معمولی، ساینا S و  ساینا پلاس به ترتیب با قیمت های 191 میلیون و 203 میلیون و 211 میلیون تومان  داد و ستد می شود.

علت گران شدن قیمت پراید

تا پیش از مخالفت رسمی وزیر صمت با آزادسازی واردات خودرو، قیمت پراید ۱۵۱ میلیون تومان بود اما حالا برخی سایت‌ها مانند اقتصادآنلاین قیمت این خودرو را تا ۱۵۵ میلیون تومان هم گزارش داده‌اند. سایت موج نیز اعلام کرده که این خودرو ۱۵۴ میلیون تومان در بازار است.

علت گرانی سه میلیون تا چهار میلیون تومان پراید در یک هفته چیست؟ 

عدم عرضه جدید پراید، جوابگو نبودن عرضه خودروهای مشابه آن، نوسان قیمت دلار، وجود تقاضای بالا برای خرید این خودرو ارزان‌تر از بقیه خودروها و در نهایت اظهارات اخیر وزیر صمت مبنی بر مخالفت با آزادسازی واردات خودرو، پراید را گران‌تر از قبل کرده است.