یارانه نقدی | واریز یارانه نقدی

ثبت نام یارانه نقدی جدید برای افراد | یارانه 500 میلیونی دولت برای این افراد خاص تعلق می گیرد

حسینی می‌گوید: افرادی که به دهک اعلامی اعتراض دارند، همچنان می‌توانند از طریق سایت وزارت رفاه درخواست بازبینی و بررسی دهند؛ چنانچه جز دهک یک تا ۹ قرار گیرند، مشمول یارانه می‌شوند.

ثبت نام یارانه نقدی جدید برای افراد | یارانه 500 میلیونی دولت برای این افراد خاص تعلق می گیرد
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

یارانه نقدی به زودی حذف می شود. یارانه نقدی شامل همه افراد نمی شود. یارانه نقدی مبلغ چندانی نداشت. یارانه نقدی با چالش زیادی همراه بود. جزئیات حذف یارانه نقدی را بخوانید.

یارانه نقدی

سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه گفت: بنابر آمار، از اردبیهشت ماه به بعد، ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به جمع یارانه‌بگیران اضافه شدند.

طیبه حسینی گفت: با توجه به آنکه دهک بندی خانوار توسط وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی انجام شده است؛ بنابراین مسئولان این وزارتخانه در جریان موضوع هستند. افرادی که به دهک اعلامی اعتراض دارند، موضوع را از طریق وزارت تعاون باید پیگیری کنند.

به گفته او، بنابر آمار از اردیبهشت ماه به بعد همزمان با اصلاح نظام یارانه و بازبینی درخواست، ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به جمع یارانه بگیران اضافه شدند.

حسینی می‌گوید: افرادی که به دهک اعلامی اعتراض دارند، همچنان می‌توانند از طریق سایت وزارت رفاه درخواست بازبینی و بررسی دهند؛ چنانچه جز دهک یک تا ۹ قرار گیرند، مشمول یارانه می‌شوند.

سخنگوی ستادهدفمندی یارانه ها گفت: افرادی که تا قبل از ۱۴۰۱ یارانه آنها حذف شده بود یا انصراف داده بودند، می‌توانند از طریق سازمان هدفمندی ثبت نام کنند.

او گفت: اگر سامانه اعتراض وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای اعتراض افراد قطع است، مسئولان این وزارتخانه باید پاسخگو باشد.

یارانه 500 میلیونی برای این افراد 

امید رضائی‌فر دوشنبه ۱۴ آذرماه ۱۴۰۱ در آئین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان مرکزی اظهار کرد: تجلیل از پژوهشگران و فناوران فرصتی برای تبادل نظر و اشتراک تجربیات در حوزه پژوهش و فناوری در کشور است.

وی افزود: در نسل‌های مختلفی که در حوزه‌های فناوری و توسعه در جهان شاهد بودیم سرانه درآمدی افراد از کسب و کارهای ایجاد شده از ۲۰۰ سال پیش هزار دلار برای هر فرد بوده و پس از آن در انقلاب صنعتی (۱۵۰ سال پیش) سرانه درآمدی ۱۰ هزار دلار و در انقلاب فراصنعتی در حدود ۵۰ سال پیش به سرانه درآمدی ۴۰ هزار دلار افزایش یافته و در سال ۲۰۲۰ به سرانه ۴۰۰ هزار دلار برای هر فرد رسیده است که باید در آینده با نگاه ویژه به این موضوع توجه کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در خصوص مالکیت فکری از زوایای دانشگاهی و صنعتی کمتر مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: چین با حدود هفت میلیون ثبت اختراع رتبه اول جهان را کسب کرده و آمریکا با ۸۰۰ هزار ثبت اختراع رتبه برتر را به خود اختصاص داده‌اند که این اختلاف اعداد به ماهیت و استاندارد مالکیت فکری بر می‌گردد.

این مقام مسئول در وزارت علوم به ابلاغ قانون جهش تولید دانش بنیان اشاره کرد و افزود: امکان در اختیار قرار دادن تحقیقات دانشگاهی در حوزه صنعت که بتواند به فضای تولیدی و تجاری سازی کمک کند در این قانون مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: قانون جهش تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین که هر کدام از آنها از اهمیت خاصی برخوردار است و امکان توسعه به مجموعه دانش بنیان و دانشگاهی می‌دهد، یک فرصتی برای بهره برداری جوامع دانشگاهی و واحدهای دانش بنیان است.

وی در ادامه گفت: یکی از برنامه‌های اصلی وزارت علوم تدوین طرح "نظام ایده‌ ها و نیازها" با مخفف "نان" است.

وی با بیان اینکه حدود ۲۰ هزار و ۷۰۰ نیاز کشور (۹۰ درصد به صورت وب سرویس و ۱۰ درصد تعریف مستقل) از دستگاههای مختلف گردآوری شده است، افزود: آئین نامه اجرایی برای دانشگاه‌ها تدوین شده است تا پایان نامه و رساله‌های دانشگاهی به سمت‌وسوی رفع نیازها حرکت کند و امتیازات ویژه‌ای برای آنها در نظر گرفته شده است.

مدیر کل دفتر پشتیبانی، فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر ارتباط موثر صنعت با دانشگاه و جامعه گفت: صنعت و جامعه باید نیازهای خود را در سامانه‌ای که پیش بینی شده قرار دهند و اساتید دانشگاهی نیز باید نیازهایی که تشخیص می‌دهند را در سامانه ثبت کنند و برای انجام این مهم دانشگاه کارگزارانی را پیش‌بینی کرده است.

وی بیان کرد: فضاهای آموزشی مناسبی برای صنایع مختلف طراحی شده است تا چنانچه صنایع نیاز به طی دوره‌های آموزشی ویژه داشته باشند از طریق این سامانه نیازهای خود را اعلام کنند و دانشگاهها نیز سرفصل‌های آموزشی خود را براساس نیاز عنوان شده تعریف کرده و آموزش دهند.

رضائی‌فر با اشاره به وقفه دوساله در بزرگداشت هفته پژوهش در کشور گفت: امسال یارانه تجاری سازی برای فناورانی که تفاهم‌نامه‌هایی با حوزه صنعت داشته باشند اختصاص خواهد یافت و فناوران و پژوهشگرانی که بتوانند رویدادهای خود را به یک تفاهم با بخش خصوصی تبدیل کنند از یارانه تجاری سازی تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان بلاعوض برخوردار می‌شوند.

وی به اجرای طرح ملی ترویج کار آفرینی نیز اشاره کرد و افزود: در این طرح هر دانشجو می‌تواند از مبلغ یک میلیون تومان برای گذراندن دوره‌های کارآفرینی برخوردار شود که دبیرخانه متمرکز آن در پارک دانشگاه امیرکبیر مدیریت خواهد شد و هر دانشگاه می‌تواند در این سامانه ثبت نام کند و دانشجویان نیز می‌توانند از این مزیت استفاده کنند. در فاز دوم نیز هر دانشجو می‌تواند پنج میلیون تومان تسهیلات از صندوق رفاه دریافت کند.

این مقام مسئول در وزارت علوم بر گسترش مراکز کارآفرینی و نوآوری دانشکده‌ای تاکید کرد و افزود: دسترسی دانشجویان به مجموعه‌های مرتبط با فناوری و کارآفرینی محدود است و از طرفی فضاهای دانشکده‌ای برخلاف رویه‌ای که در دنیا اتفاق می‌افتد به صورت تخصصی است.

وی تاکید کرد: تبدیل فضای تخصصی دانشکده‌ای به یک فضای جامع‌تر می‌تواند فرصتی را برای ایده‌پردازی و شکل‌گیری مراکز کارآفرینی و نوآوری فراهم کند و باید در هر دانشکده حداقل ۱۰ الی ۱۵ مرکز کارآفرینی و نوآوری تشکیل شود تا جامعه دانشگاهی به سمت برآوردن مطالبات بازار و جامعه حرکت کند.

او تصریح کرد: فضای نوآوری و فناوری در یک مسیر همگرا حرکت نمی‌کند و در بسیاری مواقع نیاز به ایجاد چالش و بی‌نظمی مدیریتی در فضای پژوهشی و فناوری هستیم تا بتوان نوآوری و خلاقیت را با برطرف کردن بی‌نظمی‌ها در سایه ایده‌های فناورانه شکل داد. 

دیدگاه خود را ارسال کنید