کد خبر : 23950 / /
/

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد جلسه غیر علنی مشترک دولت و مجلس گفت: عمده تمرکز این جلسه بر مباحث اقتصادی و اعتبارات در لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور بود.

حقوق کارمندان از آذر افزایش می یابد.  دولت برای اعمال افزایش حقوق کارمندان از آذرماه به همراه پرداخت معوقات مهر و آبان قول داده است.  استدلال دولت برای اجرا نشدن قانون افزایش حقوق کارمندان در آبان ماه این بود که دستگاه‌های اجرایی اطلاعات خود را ثبت نکرده‌اند. حداقل افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان ۹۰۰ و حداکثر افزایش حقوق کارمندان ۲ میلیون تومان است. اخبار حقوق کارمندان را در خبر روز دنبال کنید. 

 حقوق کارمندان ۲۰ درصد افزایش می‌یابد

  سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد جلسه غیر علنی مشترک دولت و مجلس گفت: عمده تمرکز این جلسه بر مباحث اقتصادی و اعتبارات در لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور بود.

احمد راستینه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد جلسه غیر علنی مشترک دولت و مجلس گفت: سومین جلسه مشترک قوای مجریه و مقننه در حال برگزاری است که در این جلسه موضوعات مهم کشور در حوزه اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و وزرا و نمایندگان موضوعات خود را در این زمینه مطرح کردند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس بیان داشت: بررسی اعتبارات لایحه بودجه ۱۴۰۲ ، برنامه هفتم توسعه و ضرورت توجه به زیر ساخت های ناکار آمدی اقتصادی کشور از دیگر موارد مورد بحث در این جلسه غیرعلنی بود.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در این جلسه نظرات نمایندگان و وزرا درباره مباحث ویژه تخصصی هر وزراتخانه بررسی شد که عمده تمرکز این جلسه بر مباحث اقتصادی و اعتبارات بودجه ۱۴۰۲ بود.

راستینه خاطر نشان کرد: علاوه بر رییس جمهور، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهادکشاورزی، احمد وحیدی وزیر کشور، صولت مرتضوی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت و یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در این جلسه حضور دارند.

وعده رییس جمهور برای افزایش بودجه فرهنگی در نشست مشترک مجلس و دولت

جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در خصوص نشست مشترک مجلس و دولت گفت: در این جلسه گزارشی از مسائل روز کشور به نمایندگان ارائه شد.

وی افزود: در این جلسه نمایندگان نسبت به بودجه پایین بخش فرهنگ معترض بودند که رئیس جمهور قول داد تا افزایش بودجه بخش فرهنگ را در بودجه سال آینده لحاظ کند.

افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان/ تحقق ۸۰ درصدی درآمدهای دولت

حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی نیز در مورد جزییات جلسه غیر علنی مجلس گفت: طبق اظهارات رییس سازمان برنامه و بودجه ۸۰ درصد درآمد های دولت در سال ۱۴۰۱ محقق شده است.

وی ادامه داد: براساس گزارش میرکاظمی، صادرات بخش صنعت ۲۰ درصد در سال ۱۴۰۱ افزایش یافته و صادرات ایران به عمان ۱۰۰ درصد رشد کرده است.

سلیمی گفت: حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۲ حدود ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.

حقوق کارمندان | دارات در شهرستان های جدید التأسیس باید مجوز استخدام کارمندان بومی داشته باشند

ایسنا/قم فرماندار جعفرآباد قم گفت: سازمان‌ها و ادارات انتقالی به شهرستان‌های جدید التأسیس باید مجوز استخدام کارمندان بومی داشته باشند این در حالی است سازمان امور اداری و استخدامی اعلام کرده شهرستان ها از نیروهای موجود در ادارات کل استان استفاده کنند.

ذبیح الله عبداللهی فرماندار شهرستان جعفرآباد قم در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان کرد: مطابق ماده ۲۹ قانون خدمات کشوری دستگاه ها و ادارات موظف هستند در شهرستان های کمتر از ۷۰ هزار نفر و بخش های کمتر از ۳۰ هزار نفر در مجتمع ادارات مستقر شوند.

عبداللهی با بیان این که بودجه مورد نیاز برای احداث مجتمع ادارات در شهرستان جعفرآباد هنوز تخصیص پیدا نکرده است، اضافه کرد: سازمان امور اداری و استخدامی کشور باید اعتبارات لازم برای ساخت مجمتع ادارات در شهرستان های جدید التأسیس را تصویب کند.

فرماندار جعفرآباد با اشاره به این که در حال حاضر با مشکل تامین مکان برای استقرار ادارات مواجه هستیم، تصریح کرد: اداره‌هایی که مستقر شده‌اند از ساختمان ‌های موجود در شهرستان که از قبل نمایندگی داشتند استفاده کردند و پیگیر این مسئله هستیم که به سطح شهرستان ارتقا پیدا کنند.

عبداللهی یادآور شد: با پیگیری های انجام شده و با همکاری مسئولین تا کنون اداره بنیاد مسکن، دادگستری، منابع طبیعی، برق، آب و فاضلاب شهری، ورزش جوانان، کمیته امداد، بهزیستی، جهاد کشاورزی، هلال احمر، شبکه بهداشت و درمان، ثبت اسناد، راهنمایی و رانندگی و بخشداری قاهان مستقر شدند.

 فرماندار جعفرآباد با بیان این که زمینی به مساحت دو هکتار برای احداث مجتمع ادارات جانمایی شده است، افزود: احداث مجتمع ادارات ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد لذا با توجه به این که اعتبار مختص ساخت و سازهای اداری در بودجه استانی ۱۰ میلیارد تومان است تأمین اعتبار از منبع بودجه های شهرستانی و استانی امکان پذیر نیست بنابراین سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید اعتبار ویژه ای برای شهرستان های جدید التأسیس در نظر بگیرد.

عبداللهی در رابطه با چرایی استقرار نیافتن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این شهرستان نیز اظهار کرد: برای استقرار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان جعفرآباد مکانی را در نظر گرفتیم و این اداره کل نیز مکاتبه ای را در راستای اخذ مجوز با وزارت‌خانه داشته لذا در خصوص چرایی عدم استقرار در شهرستان مدیرکل این اداره باید پاسخگو باشد.  

وی تأکید کرد: با وضعیت موجود تا پایان سال جاری برنامه ای برای استقرار ادارات جدید نداریم و مردم هم انتظار دارند حدود اختیارات ادارات در سطح شهرستان ارتقا پیدا کند و در حال به جز دادگستری که به دادگستری شهرستان ارتقا یافته‌ است، شرکت آب و فاضلاب شهرستان اختیاراتی بیشتر از حد نمایندگی این شرکت دارد.

 عبداللهی با بیان اینکه مدیران استان نباید به شهرستان‌های جدید التأسیس نگاه بخشی داشته باشند، ابراز کرد: مهم ترین چالش ها در شهرستان جعفرآباد این است که مدیران استان نگاه بخشی به شهرستان های جدید التأسیس دارند و در واقع مدیران استانی درگیر شهرستان ها نشدند لذا مدیران کل باید اختیارات را به ادارات شهرستان تفویض کنند که بتوانند مشکلات مردم را حل کنند و این مسئله که اداره وجود داشته باشد اما در نهایت کارها در استان انجام شود فایده ای ندارد.

فرماندار جعفرآباد ادامه داد: فرمانداری و دادگستری شهرستان جعفرآباد به لحاظ امکانات و نیروی انسانی باید تقویت شود چرا که با توجه به الحاق بخش قاهان به شهرستان با انباشت پرونده در دادگستری مواجه هستیم.

عبداللهی عنوان کرد: با وجود دو شهرستان جدید التأسیس اعتبارات استانی تغییری پیدا نکرده این در حالی است که هزینه ها دو برابر شده است لذا انتظار داریم با توجه به تشکیل دو شهرستان کهک و جعفرآباد مسئولین کشوری، سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعتبارات ویژه ای را در نظر بگیرند.

وی در پایان تصریح کرد: سازمان ها و ادارات انتقالی به شهرستان های جدید التأسیس باید مجوز استخدام کارمندان بومی داشته باشند این در حالی است سازمان امور اداری و استخدامی اعلام کرده شهرستان ها از نیروهای موجود در ادارات کل استان استفاده کنند لذا با توجه به این که استفاده از کارمندان موجود غیر بومی علاوه بر مشکلات رفت و آمد و مسکن، کارآرایی را کاهش می دهد باید برای ادارات شهرستان استخدام کارمندان بومی را در نظر بگیرند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.