کد خبر : 25136 / /
/

قیمت خودرو صفر داخلی روز سه‌شنبه، 20 دی ۱۴۰۱، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

برای اطلاع از آخرین قیمت پراید با خبر روز همراه باشید. قیمت پراید امروز پایین آمد. قیمت پراید و سایر خودروها از دیروز روند کاهشی گرفته است. قیمت پراید با افزایش نرخ دلا بالا رفته بود. قیمت پراید با کاهش نرخ دلار دیروز دوباره روند کاهشی گرفت. 

قیمت پراید به 300 میلیون رسید

روند افزایش قیمت خودرو در بازار متوقف شده است. اما برخی از خودروهای تولید داخل همچنان مشغول افزایش قیمت و ثبت رکوردهای جدید هستند. برای مثال، پراید در کمتر از یک سال 100 میلیون گران شد و امروز قیمت 300 میلیون تومان را ثبت کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت خودرو صفر داخلی روز سه‌شنبه، 20 دی ۱۴۰۱، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو در سایت‌ها و مراکز خرید و فروش خودرو همچنان پرنوسان است. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت خودرو در روزهای گذشته با ریزش عجیب و ناگهانی همراه شد. اما این ریزش ادامه‌دار نبود و محصولات مختلف در بازار با نوسان قیمتی مواجه شده‌اند.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

اوایل سال جاری بود که پراید رکورد جدید قیمتی را در کارنامه خود ثبت کرد. اما حالا این خودرو در کمتر از یک سال 100 میلیون تومان گران شده است. پراید 141 که تولید آن مدت‌هاست متوقف شده، امروز هم وارد بازه جدید قیمتی شد. این خودرو امروز صبح پنج میلیون تومان افزایش را تجربه کرد و هم‌اکنون در قیمت 289 میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید 111 نیز دو میلیون تومان گران شد و امروز در نرخ 300 میلیون تومان عرضه می‌شود.

تارا اتوماتیک هم که در هفته‌های گذشته با افزایش قیمت قابل‌توجهی همراه بود، طی چند روز گذشته روند نزولی به خود گرفت. این خودرو امروز به نرخ 725 میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد.

پژو ۲۰۷ اتومات، امروز 10 میلیون تومان نسبت به روز گذشته ارزان شد و در محدوده قیمتی 745 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پراید | دنا معمولی هم امروز در قیمت 580 میلیون تومان ثابت ماند.

پژو پارس اتوماتیک که در روزهای گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، اما امروز پنج میلیون تومان ارزان شد و با قیمت 615 میلیون تومان در بازار خودرو کشور معامله می‌شود.

 قیمت پراید

قیمت پراید | قیمت خودروهای پرطرفدار

اما خودروهایی که در بازار بیشتر مورد معامله قرار می‌گیرند و خریدار بیشتری دارند امروز با چه قیمتی به بازار عرضه می‌شوند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز سه میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرد و در محدوده 296 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که در روزهای گذشته با کاهش قیمت همراه شده بود، حالا سه میلیون تومان ارزان شد و 450 میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ ۵ این مدل پژو در نرخ 490 میلیون تومان ثابت ماند.

کوییک که جایگزین پراید شده و به قشر متوسط جامعه اختصاص یافته، در روزهای گذشته رکورد جدیدی را ثبت کرد و وارد کانال جدیدی شد. این خودرو با سه ملیون تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته، به 301 میلیون تومان رسید.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

فیروز نادری، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: روند افزایش قیمت‌ها در بازار روزهاست که متوقف شده است. البته برخی از خودروها در این میان افزایش قیمت داشتند، اما مجددا ثبات قیمتی پیدا کردند.

او خاطرنشان کرد: در حال حاضر خریدار در بازار کم یافت می‌شود و بیشتر فروشندگان هستند که در بازار حضور می‌یابند.

این کارشناس صنعت خودرو درباره علت افت قیمت‌ها ادامه داد: در این میان، عرضه خودرو نسبت به ماه‌های گذشته افزایش یافته بود و به همین دلیل خودرو با ریزش قیمت نسبی همراه شدند.

نادری توضیح داد: عرضه خودروها در چند هفته اخیر بالا رفته است. اگر خودروسازان به روند فعلی را ادامه دهند، پیش‌بینی می‌شود بازار دیگر افزایش قیمت‌ها را تجربه نکند و حتی کاهش قیمت اتفاق بیفتد. البته این شرط با فرض ثبات قیمت دلار است و اگر دلار دوباره افزایش پیدا کند خودرو نیز گران می‌شود.

قیمت پراید | آخرین قیمت تیبا، دنا و کوییک

گزارش های میدانی حاکی از آن است که قیمت پراید طی یک هفته گذشته به ۲۷۵ میلیون تومان افزایش یافته است. این خودرو یک هفته قبل ۱۰ میلیون تومان ارزان‌تر بود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، به نظر می‌رسد زور قیمت دلار آن‌چنان به بازار خودرو نرسیده است. با این حال، کارشناسان عنوان می‌کنند عامل مهمی همچون نرخ تورم بالای ۴۵ درصد در بازارها از جمله بازار خودرو در حال نقش‌آفرینی است.

بازار پرنوسان خودرو در هفته دوم دی؛ رشد قیمت پژو 207 ، افت دنا پلاس اتومات+ جدول

به باور کارشناسان، نوسانات قیمتی در بازارهای مختلف، از جمله بازار خودرو متاثر از نداشتن ثبات ریالی در کشور است. این در حالی است که اگر ثبات ریالی در کشور وجود داشت و نرخ دلار نوسان زیادی نداشت، قیمت خودرو نیز با ثبات همراه می‌شد.

گزارس‌های میدانی حاکی از آن است که قیمت پراید طی یک هفته گذشته به ۲۷۵ میلیون تومان افزایش یافته است. این خودرو یک هفته قبل ۱۰ میلیون تومان ارزان‌تر بود.

از سوی دیگر، پراید۱۳۱ مدل ۱۳۹۹ رشد در حدود ۵ میلیون تومان را در هفته گذشته تجربه کرده و در بازار ۲۵۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرده است.

بنا به این گزارش، در بازار خودرو تیبا هاچ‌بک بدون تغییر قیمت، ۳۰۰ میلیون تومان به فروش رفت. تیبا صندوقدار SX بنزینی با افزایش ۵ میلیون تومانی، به قیمت ۲۹۵ میلیون به فروش رفت. تیبا ۲ معمولی هم افتی یک میلیونی را ثبت کرد و ۲۹۹ میلیون تومان دست به دست شد.

ساینا S دنده ای‌ نیز با رشد ۱۰ میلیون تومانی قیمت را تجربه کرد و به حدود ۳۱۵ میلیون تومان رسید.

گزارش‌ها همچنین نشان می‌دهد که کوییک R با کاهش ۲ میلیون تومانی در بازار، ۳۱۴ میلیون تومان قیمت خورد و کوییک معمولی هم با کاهش ۵ میلیون تومانی به ۳۰۲ میلیون تومان رسید. اما شاهین هم افتی ۴ میلیون تومانی داشت و در بازار ۵۲۵ میلیون تومان خرید و فروش شد.

آن‌طور که در روند بازار مشاهده می‌شود، پژو ۲۰۷ دنده‌ای در هفته گذشته افزایشی ۲۰ میلیون تومانی را ثبت کرد و به ۶۲۰ میلیون تومان رسید.

در این میان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و پژو۲۰۶ تیپ ۵ در هفته گذشته بدون تغییر قیمت به ترتیب به قیمت ۴۷۰ و ۴۹۰ میلیون به فروش رفتند.

سمند EF۷ نیز در بازار ۵ میلیون تومان افزایش قیمت داشت و به قیمت ۴۷۰ میلیون تومان رسید. در کنار آن، تارا دنده‌ای با رشد ۱۰ میلیون‌تومانی، با قیمت ۶۴۰ میلیون تومان معامله شد.

اما دنا پلاس توربواتومات در هفته گذشته ریزش ۱۴ میلیون تومانی را در بازار تجربه کرد و به ۷۱۰ میلیون تومان رسید. دنا معمولی هم با کاهش ۲ میلیون تونانی در بازار ۵۸۵ میلیون تومان معامله شد. رانا پانوراماپلاس هم ۵۲۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.