سهام عدالت | ثبت نام سهام عدالت

ثبت نام جدید سهام عدالت آغاز شد | دریافت سود 10 میلیون تومانی سهام عدالت با ثبت نام جاماندگان

وزیر اقتصاد از واگذاری سهام عدالت به جاماندگان خبر داد و گروه‌های ایثارگران، بهزیستی و کمیته امداد مشمول دریافت این سهام خواهند بود.

ثبت نام جدید سهام عدالت آغاز شد | دریافت سود 10 میلیون تومانی سهام عدالت با ثبت نام جاماندگان
کدخبر : 13820
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

درحالی که طبق آمار حدود ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت هستند، همواره صدای اعتراض عده‌ای به گوش می‌رسید که چرا با وجود اینکه جزو دهک‌های کم درآمد جامعه هستند، مشمول این سهام نمی شوند. از سویی دولت دوازدهم درحالی به کار خود پایان داد که اعلام شد پرونده ثبت نام سهام عدالت بسته شده است و امکان اینکه مشمول جدیدی پذیرفته شود وجود ندارد. با این حال برخی نماینده های مجلس همچنان قول تخصیص سهام عدالت به جاماندگان را می دادند و آمارهای مختلفی نیز از جاماندگان ارائه می شد و در نهایت نیز زمزمه های یک جامعه آماری ۲۰ میلیون نفری نیز به گوش رسید.

سهام عدالت

امروز وزیر اقتصاد اعلام کرد که جاماندگان سهام عدالت، سهام دریافت می‌کنند.

سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و امور دارایی با حضور در صحن مجلس ضمن اشاره به تحقق 100 درصدی واگذاری اوراق مالی که در بودجه 1401 آمده بود، گفت: در تامین کسری بودجه دولت، یکی از مسیرهایی که در سال‌های اخیر سهم بیشتری به خود اختصاص داده است، مسئله انتشار اوراق است (استقراض از مردم) برای رفع کسری بودجه بود.

وزیر اقتصاد توضیح داد: این اوراق دو مدل دارد که یک مدل آن این است که دولت برای رفع کسری‌های موقت پیش از پایان سال (در لایحه بودجه سال 1402) از ابزار جدید اوراق درون سالی استفاده کرده است، اما ان مدلی که مهمتر است در مورد انتشار اوراقی است که برای کسری‌های بین سال‌های مختلف است. عملکرد دولت در سال 1401 با توجه به تمامی فشارهای تورمی، و انتظار همه برای اینکه دولت بیشترین میزان تامین مالی و استقراض را از طریق اوراق انجام دهد، این بود که بار کمتری بر حوزه اوراق وارد کرد.

خاندوزی ادامه داد: در حوزه واگذاری دارایی‌های مالی تا کنون 172 هزار میلیارد تومان عملکرد صورت گرفته است. یعنی 100 درصد تحقق کامل آن چیزی که در بودجه آمده است و از این بابت وزارت اقتصاد توانسته دقیقا مطابق قانون بودجه 1401 حرکت کند.

وی افزود: دولت حدود 150 هزار میلیارد تومان در 10 ماهه امسال برای بازپرداخت اوراق هزینه کرده است، یعنی بدهی سال‌های گذشته‌ای که سررسید آنها رسید و دولت آن ها را بازپرداخت کرد، بر این اساس حدود 67 هزار میلیارد تومان فروش اوراق نقدی توسط دولت بوده است. مابه‌تفاوت این دوعدد یعنی حدود 87 هزار میلیارد تومان خالص بازپرداخت دولت به بازار است.

در حوزه‌ی فروش سهام، مجموعا عملکرد ده ماهه، 94 درصد مصوب قانون بودجه را انجام داده ایم، که بخش مهمی از آن به عرضه سهام پتروشیمی خلیج فارس برمی‌گردد که با سه روز رقابت تخصصی حدود 3 برابر قیمت تابلو به فروش رسید.

وزیر اقتصاد در خصوص سهام عدالت توضیح داد: همچنین در خصوص سهام عدالت، مصوبه دولت انجام شده، به زودی با تایید مجلس آن را هم نهایی می‌کنیم و مسئله‌ی عرضه سهام عدالت ایثارگران، بهزیستی و کمیته امداد هم خاتمه پیدا می‌کند.

خاندوزی گفت: دومین تکلیفی که در مجلس معین شده بود، مربوط به رد دیون بود که از مجموع 130 هزار میلیارد تومان رد دیون، 119 هزار میلیارد تومان از رد دیون تعیین تکلیف شده است، 90 هزار میلیارد تومان برای تامین اجتماعی، 20 هزار میلیارد تومان برای بنیاد شهید، 9 هزار میلیارد تومان برای صندوق بازنشستگی که تخصیص پیدا کرد.

وی در پایان گفت: افزایش سرمایه بانک‌ها نیز مورد تاکید مجلس بود که حدود 35 هزار میلیارد تومان، برای افزایش سرمایه بانک‌های دولتی مصوبه دریافت شد و بخشی از افزایش سرمایه پالایشگاه شازند نیز برای افزایش سرمایه بانک‌ها و افزایش قدرت اعتبار دهی بانک‌ها تخصیص پیدا کرده است که در مراحل نقل و انتقال است.

سهام عدالت

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه