کد خبر : 35223 / /
/

حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی| حقوق بازنشستگان در سال جدید

خبر غیر منتظره درباره حقوق بازنشستگان | واریزی جدید در حساب بازنشستگان

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: با طرح پیشنهادات جدید در صحن علنی مجلس باید سقف واگذاری سهام مشخص شود، اما آقای قالیباف جلوی طرح پیشنهاد در مورد میزانِ سهام را بسته است! به عبارتی دیگر، ما رقمی برای سازمان تأمین اجتماعی در بودجه نداریم؛ این وضعیت برای ما که ۲۲۰هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم نگران‌گننده است.

خبر غیر منتظره درباره حقوق بازنشستگان | واریزی جدید در حساب بازنشستگان

حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان دارای شرایط خاصی است، به طور مثال سن و سابقه کاری وی بر مبلغ حقوق بازنشستگان تاثیر گذار است. دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین از وزیر کار و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خواست زمان اجرای ۲۵ درصد باقیمانده‌ی همسان سازی حقوق بازنشستگان کارگری را مشخص کنند.همسان سازی حقوق بازنشستگان دولتی از ابتدای هر سال برای جبران تورم و گرانی‌ها اجرایی می‌شود.جدیدترین اخبار در رابطه با حقوق بازنشستگان را از سایت خبر آزاد پیگیری نمایید.

خبر غیر منتظره درباره حقوق بازنشستگان

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین از وزیر کار و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خواست زمان اجرای ۲۵ درصد باقیمانده‌ی همسان سازی حقوق بازنشستگان کارگری را مشخص کنند.او با بیان اینکه چرا باید بازنشستگان کارگری باید برای وصول تک تک مطالباتشان مطالبه‌گری کنند، افزود: در حالی بازنشستگان کارگری از دو سال پیش در انتظار پرداخت ۲۵ درصد باقیمانده همسان سازی حقوق بازنشستگان خود هستند که همسان سازی حقوق بازنشستگان دولتی از ابتدای هر سال برای جبران تورم و گرانی‌ها اجرایی می‌شود.

حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) در انتقاد از رویه‌‍‌ی دولت و مجلس در خصوص سهم تأمین اجتماعی در بودجه ۱۴۰۲ گفت: کمیسیون تلفیق در بودجه ۱۴۰۲ برای سازمان تأمین اجتماعی واگذاری سهم درنظر گرفته اما رقمی برای آن تعیین نکرده است؛ ما چه می‌دانیم این سهم چقدر است؟ شاید ده هزار میلیارد سهم بدهند درحالیکه کسری بودجه ما برای سال آتی ۲۲۰هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: با طرح پیشنهادات جدید در صحن علنی مجلس باید سقف واگذاری سهام مشخص شود، اما آقای قالیباف جلوی طرح پیشنهاد در مورد میزانِ سهام را بسته است! به عبارتی دیگر، ما رقمی برای سازمان تأمین اجتماعی در بودجه نداریم؛ این وضعیت برای ما که ۲۲۰هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم، نگران‌گننده است.

وی افزود: دولت باید سهم خود را نسبت به این سازمان در بودجه‌ی جاری ۱۸۰هزار میلیارد تومان می‌دید. متاسفانه نه تنها این رقم را ندیده بلکه پیشنهادات تامین اجتماعی و کمیسیون اجتماعی، یعنی پیشنهاد پرداختِ ۹۰ و ۱۲۰هزار میلیارد تومان، را هم ندیده و صرفا به واگذاری سهام بسنده کرده است.

صادقی تأکید کرد: برای واگذاری سهام باید عدد ارائه شود؛ یعنی مشخص کنند که مثلا ۱۲۰ یا ۹۰ هزار میلیارد تومان سهام قابل عرضه به بورس برای سازمان در نظر گرفته می‌شود. انتظارداشتیم در صحن علنی مجلس با ارائه‌ی پیشنهادات جدید این نگرانی برطرف شود اما آقای قالیباف جلوی هر گونه پیشنهاد را با این دلیل که این کار مخالف اصل ۴۴ قانون اساسی است، بسته است. این اشتباه سال قبل هم انجام شد و بعد مجبور شدند آن را اصلاح کنند.

همسان سازی حقوق بازنشستگان

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: اگر میزانِ سهم واگذار شده به سازمان با عدد و رقم مشخص نشود، یعنی کوتاهی کرده‌اند و ما این کوتاهی را از چشم رئیس مجلس می‌بینیم، در ان صورت، اگر بازنشستگان اعتراض کردند، شخص آقای قالیباف باید تبعاتِ آن را برعهده بگیرد. اگر سازمان نتواند حقوق بازنشستگان را پرداخت کند اعتراض شکل می‌گیرد و مسئولِ این وضعیت هم آقای قالیباف خواهند بود که مانع طرح پیشنهادات برای تعیین رقم هستند.

صادقی ادامه داد: طبق محاسبات، اگر مولفه‌های تعریف شده در حوزه‌ی نظام بیمه‌پردازی با توجه به افزایش حقوق در نظرگرفته شود، در خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکن، ماهی چیزی حدود ده هزار میلیارد تومان کسری بودجه خواهیم داشت. این درحالی است که کارشناسان ۲۲۰هزار میلیارد تومان کسری بودجه پیش‌بینی کرده‌اند؛ این رقم چگونه باید تامین شود؟ مسلم است که باید از محل اختصاص بودجه تأمین شود.

وی ادامه داد: چرا نباید سهمی برای سازمان ببینند در حالیکه ۳۲۰هزار میلیارد تومان سهم برای سه سازمان بیمه‌گرِ دیگر دیده شده است؟ قانون در مورد تعهدات دولت به صندوق صراحت دارد که هرساله باید سهم سازمان محاسبه و به حساب آن واریز شود. اگر دولت این کار را انجام ندهد مجلس باید به دلیلِ نقش نظارتیِ خود ورود کند. آقای قالیباف وکیل دولت است یا وکیل ملت؟ ایشان موضع خود را مشخص کنند؛ اگر وکیل ملت هستید سهم ۴۴ میلیون نفری که نادیده گرفته شده را بگیرند!

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری بیان کرد: اگر سهمی برای سازمان دیده نشود، مردم از چشم نمایندگان و رئیس مجلس می‌بینند.

صادقی گفت: ما با جدیت حرکات را رصد می‌کنیم؛ اگر بی‌توجهی ادامه پیدا کند انتظار سکوت از کارگران و بازنشستگان نداشته باشند. سازمان تامین اجتماعی به دلیلِ کسریِ بودجه، ۲۵درصد باقیمانده متناسب‌سازی را نمی‌دهد و علتِ رسیدن به اینجا همین دیدگاه‌های تنگ‌نظرانه‌ی سازمان مدیریت و برنامه و کمیسیون تلفیق است. نقطه‌ی اتکای ما آقای قالیباف بود اما متاسفانه الان می‌بینیم ایشان در مقابل ما و در کنار آقای میرکاظمی هستند. به نظر می‌رسد ایشان وکیل دولت هستند نه وکیل ملت.

حقوق بازنشستگان

همسان سازی حقوق بازنشستگان

وی در پایان تاکید کرد: انتظار ما این است که اجازه دهند پیشنهادات برای تعیین رقم داده شود و رقم مشخصی برای واگذاری سهام درنظر گرفته شود. در ابهام حرف زدن، نوعی فرار رو به جلو و زیر پا گذاشتنِ حقوق بازنشستگان و بیمه‌شدگان است. ما انتظار داریم مجلس واقعیتِ کسریِ بودجه‌ی سازمان را بپذیرد و رفتار متناسب از خود نشان دهد.

رایزنی برای متناسب‌سازی حقوق‌ بازنشستگان

علی دهقان‌کیا؛ رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران با اشاره به آغاز پرداخت معوقات از ماه جاری اظهار کرد: در‌باره متناسب‌سازی حقوق‌ها رایزنی‌هایی در حال انجام است و امیدواریم که تا پایان سال جاری تکلیف آن مشخص شود. البته هنوز با مدیر عامل تامین اجتماعی مذاکرات مستقیمی در این رابطه نداشتیم و به دنبال فرصت هستیم تا بتوانیم با او جلسه‌ای بگذاریم. این موضوع جز مطالبات اصلی بازنشستگان و زیر مجموعه برنامه ششم تامین اجتماعی است. اگر متناسب‌سازی به سال بعد کشیده شود، برنامه هفتم مطرح خواهد شد. بنابراین انتظار کانون بازنشستگان این است که شخص مدیرعامل مستقیم به این قضیه ورود کند و وعده‌هایی مبنی بر پذیرش بدهی ۲۵ درصدی به بازنشستگان و سایر سطوح را عملی کنند. البته لازم مدیر عامل تامین اجتماعی در این باره یکبار مصاحبه کنند و جواب مردم را بدهند تا خیالشان راحت شود. در رابطه با معوقات نیز مشاهده کردیم که وعده مدیر عامل مبنی بر پرداخت از آبان‌ماه، عملی شد.

او درباره بدهی تامین اجتماعی به مراکز درمان دولتی توضیح داد: سازمان تامین اجتماعی به بیمارستان‌ها و داروخانه‌های دولتی که تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی هستند، حدود ۸ هزار میلیارد تومان بدهکار است. در مقابل سازمان تامین اجتماعی خدماتی به مراکز درمان دولتی ارائه کرده که در نتیجه آن ۱۳ هزار میلیارد تومان سازمان از آن‌ها طلبکار است. امروز بدهکار مدعی شده که به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی خدمات نمی‌دهد تا بدهی ۸ هزار میلیارد تومانی خود را تسویه کند. در صورتی که وجود ۱۳ هزار میلیارد بدهی، به خودی خود این بدهکاری را رفع می‌کند. تامین اجتماعی می‌تواند ۸ هزار میلیارد را به صورت نقد پرداخت کند و یا از ۱۳ هزار میلیارد بدهی خود مابقی آن را که ۵ هزار میلیارد است را پرداخت کنند. این تامین اجتماعی است که از مراکز درمانی دولتی طلب دارد اما امروز بدهکار برای سازمان تامین اجتماعی مدعی شده است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.