کد خبر : 35278 / /
/

حقوق کارمندان | حقوق کارمندان دولت | حقوق کارمندان در سال جدید

شگفتانه دولت برای کارمندان | واریزی ۴ برابری به حقوق کارمندان از فروردین

مسئول کمیته علمی جایزه ملی جوانی جمعیت، گفت: در فروردین ۱۴۰۲ حق اولاد نسبت به فروردین سال قبل خود (۱۴۰۱) چهار برابر و حق تاهل نیز دو برابر شده است. این امر برای دولت ۱۵ هزار میلیارد تومان بارمالی داشته است.

شگفتانه دولت برای کارمندان | واریزی ۴ برابری به حقوق کارمندان از فروردین

افزایش پلکانی حقوق کارمندان در سال آینده  منتفی شد کف حقوق کارمندان هفت میلیون و 920 هزار تومان خواهد بود میزان افزایش حقوق کارمندان دولت برای سال آینده بر اساس میزان حقوق آنها 20 درصد افزایش خواهد  داشت. برای حقوق کارمندان دولت فوق العاده ویژه پرداخت می شود جدید ترین خبرها درباره افزایش حقوق کارمندان را در خبرآزاد با ما دنبال کنید.

حقوق کارمندان

امیرحسین بانکی پور در نشست خبری اولین رویداد "جایزه ملی جوانی جمعیت"، با بیان اینکه امسال تقریبا تمام دستگاه‌ها مشغول اجرای وظایف خود در راستای قانون جوانی جمعیت بودند، ضمن گلایه از سازمان برنامه و بودجه بابت تاخیر در پرداخت بودجه این قانون به دستگاه‌ها اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه رفتار خوبی نشان نداد و تا کنون بودجه‌ای به دستگاه‌ها برای اجرای قانون جوانی جمعیت اختصاص نداده است. از سوی دیگر بودجه سال آینده اجرای قانون جوانی جمعیت نیز ۳۷.۵ درصد کاهش داشته است.

به گفته بانکی پور، طبق آخرین آمار از هر سه نفر، به دو نفر وام فرزندآوری پرداخت شده و یک نفر در صف دریافت این وام است و از هر چهار نفر به سه نفر وام ازدواج پرداخت شده و یک نفر در صف دریافت این وام است.

حقوق کارمندان/ خلاصی از سیاهچاله پیری جمعیت ۱۵۰ سال زمان می‌برد

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه در سراشیبی سقوط به سیاهچاله جمعیتی هستیم، ادامه داد: فرصت نجات ما پنج الی شش سال بیشتر نیست و فرصت خطا نداریم. در این راستا ۲۱ مانع را شناسایی کردیم ولی مدیران و نخبگان ما هنوز این بحران را جدی نگرفته‌اند. علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد چراکه اگر در سیاهچاله پیری جمعیت بیافتیم تا ۱۵۰ سال امکان نجات وجود ندارد.

مسئول کمیته علمی جایزه ملی جوانی جمعیت در بخش دیگر سخنان خود به بیان جزئیاتی درباره رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت پرداخت و در پاسخ به این سوال که جایزه تعیین شده برای این رویداد چیست؟ گفت که با توجه به عدم دریافت بودجه درخواستی برای این جایزه از سازمان برنامه و بودجه هنوز نوع جایزه قطعی نشده است.

رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده به بیان شاخص‌های تعیین کننده برای اهدای این جایزه پرداخت و افزود: یکی از این شاخص‌ها مربوط به خروجی می‌شود مثل اینکه یک شهر چقدر توانسته در شاخص ازدواج ارتقاء یابد. یا اینکه یک مجموعه چقدر در امر ازدواج و فرزندآوری رشد داشته است. دسته دوم شاخص‌ها نیز به ارزیابی عملکردی مجموعه‌ها باز میگردد که تا چه حد به سیاست‌های قانون جوانی جمعیت نزدیک شده است. درواقع این جایزه در دسته‌های خانواده، رسانه، سازمان­های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکتها و مؤسسات خصوصی، مدیران، نخبگان اهداء می‌شود.

حقوق کارمندان / اجرای ۳۰ درصدی قانون جوانی جمعیت در سال جاری

بانکی پور با بیان اینکه مواد قانون جوانی جمعیت در سال جاری تنها ۳۰ درصد اجرایی شد، به مشوق‌های اجرا شده نیز اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر ۹۰ درصد هزینه‌های درمان زوجین نابارور در بخش دولتی پرداخت می‌شود.

حقوق کارمندان

حقوق کارمندان/ وضعیت وام‌های ازدواج و فرزندآوری سال ۱۴۰۲

در بودجه سال آینده برای هر یک از زوجین جوان ۱۸۰ میلیون تومان و برای دختران زیر ۲۳ سال و پسران زیر ۲۵ سال ۲۲۰ میلیون تومان وام ازدواج با بازپرداخت ۱۰ ساله و تنفس ۶ ماهه در نظر گرفته شده است. وام فرزنداوری نیز از ۳۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان در قانون بودجه ۱۴۰۲ با تنفس ۶ ماهه در نظر گرفته شده است. همچنین تعیین کردیم ۵۰۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات ازدواج را برای کسانی که نمی‌توانند وام ازدواج و فرزنداوری بگیرند در اختیار بنیاد مستضعفان، ستاد اجرائی، کمیته امداد، بهزیستی و... به منظور خرید جهیزیه و وسایل منزل قرار داده شود.

به گزارش ایسنا، مطابق با ماده ۱۹ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ستاد ملی جمعیت مکلف است با همکاری ستاد اجرائی فرمان امام خمینی (ره) به منظور اهدای سالانه «جایزه ملی جوانی جمعیت» نسبت به تدوین شاخص­های ارزیابی و سنجش به تفکیک بخش­های خانواده، رسانه، سازمان­های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرائی، شرکتها و مؤسسات خصوصی، مدیران، نخبگان اقدام کند و بر اساس گزارش ارائه شده از نهادهای ذی­ربط مبنی بر اثر بخشی بر رشد ازدواج و فرزندآوری در جامعه مخاطب نسبت به اعطای جایزه ملی جوانی جمعیت اقدام کند.

تحقق سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه خانواده و جمعیت، فرهنگسازی در راستای افزایش جمعیت، حمایت از ارزش‌های نهادینه خانواده، تشویق به فرزندآوری و آگاهی بخشی به جامعه در خصوص قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از جمله مهم ترین اهداف برگزاری این رویداد است‌.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.