کد خبر : 35795 / /
/

عیدی بازنشستگان | عیدی بازنشستگان کشوری | عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی

خبر خوش صبح اول هفته؛ به عیدی بازنشستگان اضافه شد | واریزی جدید چقدر است؟ | فرزند سوم به بعد هم مشمول عیدی بازنشستگان شد

سقف سه فرزند در پرداخت حق اولاد بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی با مجوز مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی و در اجرای سیاست‌های جوانی جمعیت دولت سیزدهم برداشته شد.

خبر خوش صبح اول هفته؛ به عیدی بازنشستگان اضافه شد | واریزی جدید چقدر است؟ | فرزند سوم به بعد هم مشمول عیدی بازنشستگان شد

 عیدی بازنشستگان | عیدی بازنشستگان از نیمه اسفند ماه واریز می‌شود. عیدی بازنشستگان به افراد واجد شرایط تعلق می‌گیرد. عیدی بازنشستگان را دولت اعلام می‌کند و طبق سنوات گذشته، مبلغ آن به اندازه‌ی عیدی کارمندان دولت است. در ادامه به آخرین جزییات از عیدی بازنشستگان در سایت خبرآزاد می پردازیم.

سقف سه فرزند در پرداخت حق اولاد بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی با مجوز مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی و در اجرای سیاست‌های جوانی جمعیت دولت سیزدهم برداشته شد.

به گزارش سازمان تامین‌اجتماعی، پیش از این و در پرداخت عیدی بازنشستگان تامین‌اجتماعی، به موجب بند ۲ ماده ۹ قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت مصوب سال ۱۳۷۰، سقف سه فرزند تحت تکفل مبنای محاسبه و پرداخت عیدی قرار گرفته بود که با مجوز مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی این سقف برداشته شد.

براساس این گزارش، به موجب مصوبه دولت در زمینه پرداخت عیدی کارکنان و بازنشستگان، به مبلغ عیدی سال ۱۴۰۱ این اقشار به ازای هر فرزند تحت تکفل مبلغ ثابت ۲۰۰ هزار تومان افزوده می‌شود.

در اجرای قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت که پس از تصویب سیاست‌های جوانی جمعیت تغییری نکرده است، سقف سه فرزند مبنای محاسبه این مبلغ قرار گرفته بود که با مجوز اخیر مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی مقرر شد، این سقف برداشته شده و تمام فرزندان تحت تکفل بازنشستگان در محاسبه حق اولاد لحاظ شوند.

به گزارش ایرنا، کمک هزینه اولاد و عائله‌مندی به منظور جبران قسمتی از هزینه‌های موضوع ماده ۹۶ قانون تصویب و از تاریخ ۷۱/۱/۱ به جمعیت بازنشسته و مستمری‌بگیر سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود.

عیدی بازنشستگان

مبنای پرداخت عیدی بازنشستگان مستمری‌بگیران

وی ادامه داد: عیدی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در چارچوب ضوابط و مقررات صندوق و مطابق مصوبه هیئت مدیره محترم صندوق از محل سود سرمایه‌گذاری صندوق تامین شده است.

شریعتی گفت: کلیه مستمری‌بگیرانی که تاریخ اجرای احکام مستمری آن‌ها تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۱۳ است مبلغ ۷ میلیون ریال و مستمری‌بگیرانی که بعد از تاریخ مذکور مشمول انواع تعهدات صندوق گردیده‌اند ۵۰ درصد مبلغ تعیین شده پرداخت گردیده است، لازم به ذکر است کلیه افرادی که تا پایان سال ۱۴۰۱ مشمول بهره‌مندی از تعهدات بلندمدت صندوق شده یا خواهند شد از مبلغ عیدی بهره‌مند خواهند شد/تسنیم

واریز عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی آغار شد

 میرهاشم موسوی؛ مدیرعامل سازمان تأمین ‌اجتماعی که به ‌منظور بازدید میدانی از ارائه خدمات بیمه‌ای و درمانی به بیمه‌شدگان و بازنشستگان و در 33 امین سفر استانی، به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرده است، در مراسم کلنگ‌زنی پلی‌کلینیک تخصصی بروجن، از آغاز پرداخت عیدی بازنشستگان طی روزهای آینده خبر داد.

وی گفت: به دنبال تصویب مبلغ عیدی کارمندان و بازنشستگان توسط هیئت ‌وزیران و ابلاغ این مصوبه به سازمان تأمین‌ اجتماعی و همچنین تأمین منابع مالی مورد نیاز، پرداخت عیدی قریب 4 میلیون نفر بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین ‌اجتماعی از روز جمعه 12 اسفندماه آغاز و طی مدت سه روز عیدی تمام بازنشستگان و مستمری‌بگیران به حساب آنان واریز می‌شود.

میرهاشم موسوی اظهار کرد: مبلغ عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال جاری حسب مصوبه هیئت ‌وزیران یک میلیون و 800 هزار تومان است که بابت همسر مبلغ ثابت 500 هزار تومان و به ازای هر فرزند تحت تکفل مبلغ ثابت 200 هزار تومان به این مبلغ افزوده می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به تعداد کثیر مشمولان دریافت عیدی، پرداخت عیدی بازنشستگان از روز جمعه 12 اسفند ماه آغاز و ظرف مدت سه روز، عیدی همه بازنشستگان و مستمری‌بگیران مشمول، به حساب آنان واریز می‌شود./تسنیم

عیدی بازنشستگان از کی واریز میشه ؟

به گزارش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، مصطفی شریعتی اعلام کرد: بالغ بر یک هزار و ۱۳۹ هزار میلیارد ریال عیدی سال ۱۴۰۲ به ۱۶۵ هزار و ۳۵ نفر از مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر امروز سه شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ واریز شد.

وی افزود: از مجموع ۱۶۵هزار و ۳۵ نفرمستمری بگیری که مشمول عیدی شده‌اند، ۸۳ هزار و ۶۲۰ نفر تحت عنوان مستمری بگیر فوتی ( بازماندگان فوت بیمه شده اصلی)، ۴۵هزار و ۴۷۷ نفر مستمری بگیر بازنشستگی پیش از موعد، ۲۶هزار و ۶۷۸ نفر مستمری بگیر بازنشستگی سالمندی و ۹ هزار و ۲۶۰ نفر مستمری بگیر ازکارافتادگی کلی می باشند.

مدیرکل تعهدات قانونی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر ادامه داد:ضمن آرزوی سلامتی برای دانش آموزان حادثه دیده آتش سوزی مدرسه روستای شین آباد استان آذربایجان غربی و درود زن استان فارس، عیدی ۲۶ نفر از دانش آموزان حادثه دیده روستای شین آباد و تعداد ۸ دانش آموز حادثه دیده روستای درود زن نیز همزمان با واریز عیدی سایر مستمری بگیران صندوق به حساب آنها واریز شد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.