سهام عدالت | شرایط واگذاری سهام عدالت

فقط چند روز تا واریز سود سهام عدالت 1401 | در این تاریخ سود سهام عدالت دوم واریز می شود

جزئیات سود سهام عدالت مشخص شد .

فقط چند روز تا واریز سود سهام عدالت 1401 | در این تاریخ سود سهام عدالت دوم واریز می شود
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

واریز سهام عدالت به زودی انجام می شود. سهام عدالت مبلغ چندانی نیست. سهام عدالت برای سهامداران حائز اهمیت است. سهام عدالت بنا به ارزش معاملات مربوطه تعیین می شود. جزئیات جدید سود سهام عدالت را بخوانید.

سهام عدالت

رئیس سازمان بورس زمان نهایی واریز سود سهام عدالت را اعلام کرد و گفت این سود روز شنبه 27 اسفند ماه به حساب دارندگان سهام عدالت واریز می‌شود.

مجید عشقی در نشست خبری امروز خود دلیل تاخیر در واریز سود سهام عدالت را توضیح داد و گفت: چند شرکت تاکنون سودهای خود را واریز نکرده‌اند، اما براساس توافقات انجام شده تا فردا، سه‌شنبه قرار است سود‌ها واریز شود.

به گفته عشقی پس از انجام محاسبات، پرداخت سود سهام عدالت از شنبه آغاز می‌شود و احتمالا کلیه دارندگان سهام عدالت تا پایان سال سود خود را دریافت می‌کنند.

مبلغ سود سهام عدالت چقدر است؟

بسته به ارزش سبد سهام عدالت، مبلغ سود دریافتی متفاوت است. دارندگان سهام عدالت 532 هزار تومانی، هفته اینده نفری 510 هزار تومان سود دریافت می‌کنند. یعنی سود سهام عدالت یک خانواده 4 نفره، دو میلیون تومان می‌شود.

دارندگان سهام عدالت یک میلیونی هم نفری یک میلیون و 128 هزار تومان سود دریافت می‌کنند. مجموع سود سهام عدالت یک خانوار چهار نفره در این حالت حدود 4 میلیون و 500 هزار تومان است.

سود سهام عدالت 452 هزار تومانی هم 492 هزار تومان است که مبلغ آن برای یک خانواده چهار نفره نزدیک دو میلیون تومان می‌شود.

البته این مبالغ برای افرادی است که هیچ بخشی از سهام عدالت خود را نفروخته باشند.

رئیس سازمان بورس زمان واریز سود سهام عدالت را مشخص کرد

رئیس سازمان بورس گفت:

چند شرکت بورسی، سود سهام عدالت را ناقص واریز کرده‌اند که تا امروز تکمیل می‌کنند و پس از چند روز محاسبه از روز شنبه یا یکشنبه پرداخت‌ها را آغاز می‌کنیم.

مجید عشقی امروز در چهارمین نشست خبری خود در محل سازمان بورس و اوراق بهادار، اظهار داشت: ارزش معاملات بورس امسال از ۲۵ میلیارد دلار فراتر رفت و همچنین ارزش معاملات بورس‌های کالایی به هزار هزار میلیارد تومان رسید و میزان کالاهای معامله‌شده به ۱۰ میلیون تن رسید، رقمی که تاکنون سابقه نداشته است.

وی همچنین گفت: معاملات در بورس به شفافیت بازار و تعیین قیمت منصفانه کمک می‌کند.

رئیس سازمان بورس اظهار داشت: سال آینده حاکمیت شرکتی در مورد شرکت‌های بورس را دنبال خواهیم کرد و برنامه‌ای برای آموزش مدیران ناشران بورسی در زمینه حاکمیت شرکتی خواهیم داشت.

عشقی همچنین گفت: امسال همه سودهای نقدی شرکت‌ها به صورت متمرکز و غیرحضوری از طریق سامانه سجام پرداخت شد که موجب تسهیل کار سهامداران و شرکت‌ها شد. همچنین از سودهای رسوبی در شرکت‌ها برای ۳۰ میلیون نفر واریز شد، افرادی بودند که رقم‌هایی مانند ۱۰۰ میلیارد تومان به‌عنوان سود سنواتی طلب داشتند که امسال واریز شد.

وی در مورد قیمت دستوری گفت: برای پیگیری این مشکل نیز میز صنعت در بورس تشکیل شد.

رئیس سازمان بورس درباره عملکرد هیات داوری گفت: انباشت پرونده‌ها در هیات داوری به حداقل کاهش یافته و میانگین ماندگاری پرونده‌ها در این هیات به کمتر از ۱۰۰ روز رسیده است و پرونده‌ها به جای ارجاع به مراکز قضایی، به صورت تخصصی در هیات داوری رسیدگی می‌شود.

عشقی اظهار داشت: در مورد بودجه کمیته‌ای در سازمان بورس تشکیل شد که ۳۰ بند در مورد نقش بازار سرمایه در بودجه در آن تدوین شد./ فردای اقتصاد

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در مورد اینکه به گفته برخی مدیران شرکت سپرده‌گذاری باوجود مکاتبه با شرکت‌های سرمایه‌پذیر برخی از آن‌ها از واریز سود شانه خالی می‌کنند، گفت: ابزار قانونی برای پیگیری وصول سود سهامداران عدالت وجود دارد و اگر شرکتی همکاری نکرد، شرکت سپرده‌گذاری می‌تواند به نهاد‌های بالادستی گزارش دهد و طبق قانون با آن شرکت‌ها برخورد می‌شود.

حیدری گفت: براساس قانون تجارت، از تاریخ تصویب سود شرکت‌ها در مجامع عمومی تا توزیع آن نباید بیش از ۸ ماه بگذرد و، چون این سود مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۰ حداکثر زمان قانونی برای واریز سود پایان اسفند سال جاری است.

وی در مورد اینکه آیا نمایندگان سهام عدالت در مجامع شرکت‌های سرمایه‌پذیر حضور پیدا می‌کنند؟ عنوان کرد: کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به نمایندگی از سهامداران عدالت در روش مدیریت غیر مستقیم در مجامع شرکت‌ها حضور پیدا کرده و اعمال رأی و نظر می‌کنند و تاکنون هیچ مجمعی نبوده است که بدون حضور نماینده سهامداران عدالت در شرکت‌های سرمایه‌پذیر برگزار شود.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت ادامه داد: کانون شرکت‌های استانی به نمایندگی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در مجامع شرکت‌ها حضور پیدا می‌کنند، چون مطابق مصوبه شورای عالی بورس در دوره انتقالی بعد از آزادسازی سهام عدالت مقرر شده است تا زمان اصلاح آیین‌نامه یک کارگروه سه نفره مرکب از نماینده کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، یک نفر نماینده وزارت ا‌قتصاد و یک نفر عضو حقیقی شورای عالی بورس برای حضور در مجامع و تعیین نماینده‌ها در کرسی هیأت مدیره شرکت‌های سرمایه‌پذیر اقدام کنند. دبیرخانه کارگروه هم در کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی مستقر است.

حیدری تصریح کرد: تاکنون در همه مجامع عمومی شرکت‌های سرمایه‌پذیر نماینده کانون حضور داشته و امور نظارتی و مدیریتی به نمایندگی از سهامداران را انجام داده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا به صرف نماینده کانون سهام عدالت، امور حرفه‌ای‌گری در شرکت‌های سرمایه‌پذیر رعایت می‌شود؟ اظهار داشت: در حوزه معرفی نمایندگان سهام عدالت در شرکت‌های سرمایه‌پذیر حرفه‌ای‌گری و اصول حاکمیت شرکتی و قواعد حاکم بر شرکت‌های بورسی رعایت می‌شود و اعضای معرفی شده برای هیأت مدیره شرکت‌های سرمایه‌پذیر باید به تأیید سازمان بورس برسند.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت تأکید کرد: تمهیداتی اتخاذ شده است که افراد کارآمد، حرفه‌ای و متخصص در مجامع شرکت‌ها حضور یابند و علاوه بر آن برمبنای ضوابط کارگروه باید یک فرد اصلح در شرکت‌های سرمایه‌پذیر انتخاب شود بنابراین در این زمینه وسواس و دقت می‌شود هم صلاحیت فنی و هم صلاحیت عمومی افراد رسیدگی می‌شود و افراد معرفی شده باید بتوانند صلاحیت‌های لازم از سازمان بورس را اخذ کنند و سپس در شرکـت‌های سرمایه‌پذیر مستقر می‌شوند.

دیدگاه خود را ارسال کنید