کد خبر : 37516 / /
/

یارانه معیشتی | یارانه معیشتی جدید

دستور جدید برای پرداخت یارانه معیشتی جدید به مادران | واریز ۵۵۰ هزار تومان به حساب خانوارها

مدیرکل بهداشت، درمان و بیمه‌های اجتماعی کمیته امداد با اشاره به افزایش سرانه سبد غذایی مادران شیرده گفت: امسال سرانه سبد غذایی ماهانه این مادران از ۲۵۰ به ۵۵۰ هزار تومان افزایش یافته است.

دستور جدید برای پرداخت یارانه معیشتی جدید به مادران | واریز ۵۵۰ هزار تومان به حساب خانوارها

یارانه معیشتی | چندروز تا عید فطر باقیمانده است و برخی از رسانه‌ها مساله واریز یارانه معیشتیعید فطر را مطرح کرده‌اند. یارانه معیشتیمناسبتی که تاکنون هیچ کدام از مقامات مسئول آن را تایید نکرده است. برای همین بعید است که دولت بخواهد به مناسبت عید فطر به مردم یارانه معیشتی مناسبتی بدهد. در ادامه جدیدترین خبرها درباره یارانه معیشتی را می خوانیم.

مدیرکل بهداشت، درمان و بیمه‌های اجتماعی کمیته امداد با اشاره به افزایش سرانه سبد غذایی مادران شیرده گفت: امسال سرانه سبد غذایی ماهانه این مادران از ۲۵۰ به ۵۵۰ هزار تومان افزایش یافته است.

به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، مجتبی احمدلو در سفر به استان زنجان با اشاره به اجرای برنامه رفع سوء تغذیه مادران باردار و شیرده اظهار کرد: 60 هزار مادر باردار و شیرده در سراسر کشور تحت پوشش برنامه حمایت غذایی کمیته امداد هستند.

وی افزود: امسال سرانه سبد غذایی ماهانه این مادران از 250 هزار تومان به 550 هزار تومان افزایش یافته است.

مدیرکل بهداشت، درمان و بیمه‌های اجتماعی کمیته امداد با اشاره به اینکه 80 درصد این مادران و کودکان تحت پوشش کمیته امداد نیستند، یادآور شد: این خانواده‌ها جزو پنج دهک نخست قرار دارند که در این طرح از آنها حمایت می‌شود.

احمدلو با بیان اینکه وزارت بهداشت، گروه هدف این طرح را به کمیته امداد معرفی می‌کند، تأکید کرد: ثبت اطلاعات مربوط به مادران باردار به صورت سیستمی و از طرف استان‌ها انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: برنامه‌ بلندمدتی برای رفع سوء تغذیه زنان باردار و مادران شیرده در معرض خطر سوء تغذیه تدوین شده است و امیدواریم در این فرآیند، مادر دارای مشکلی نباشد که جا مانده از این حمایت‌ها باشد./تسنیم

یارانه معیشتی

یارانه معیشتی برای جامعه کارگری

در همین رابطه حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: افزایش تورم در سال ۱۴۰۲ انکارناپذیر است و با توجه به تورم بالای چهل درصد، افزایش ۲۷ درصدی یعنی هشت میلیون برای یک کارگر با سبد معیشت ۱۷ میلیونی بسیار ناچیز است و همین موضوع می‌تواند جامعه کارگری را تا مرز بیش از ۵۰ درصد فقیرتر کند.

این فعال کارگری افزود: جامعه کارگری در سال جاری با تصمیم دولت در زمینه افزایش حقوق کارگران متضرر شد به طوری که چنین تصمیمی (افزایش ۲۷ درصدی نرخ دستمزدها) علی رغم وعده دولت در خصوص توزیع عدالت، سفره کارگران را کوچکتر از سال ۱۴۰۱ کرد.

وی با بیان اینکه خواست ما از دولت بازگشت قدرت خرید کارگران است، تصریح کرد: در ابتدای بهار سال ۱۴۰۱ قدرت خرید کارگران ۲۸۳ دلار بود، اما در پایان اسفندماه این قدرت خرید به ۱۲۲ دلار کاهش یافت، این به معنی فقر بیشتر در بین خانواده کارگری است.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری یادآور شد: حالا دولت این قدرت خرید را می‌تواند در قالب بُن کارت، نقدی و غیر نقدی به کارگران بازگرداند موضوعی که تا امروز از انجام آن طفره می‌رود.

وی تأکید کرد: افزایش ناچیز دستمزدها در برابر تورم بالای اقتصاد هیچ منطقی ندارد چراکه منطق تعیین دستمزد برای کارگران، نوعی اقتدارگرایی و نظام دیوان سالاری است که در حوزه دستمزد سالهاست لانه کرده است.

صادقی افزود: تصور دولت این است که اگر افزایش دستمزد به صورت عادلانه و منطقی انجام گیرد باعث ایجاد تورم بیشتر در اقتصاد خواهد شد در حالی که سال گذشته ۵۷ درصد به حقوق کارگران اضافه شد بنابر گفته خودشان تورم ۴۷ درصد شد؛ چرا تورم به اندازه دستمزد بالا نرفت؟!

این فعال کارگری با تأکید بر اینکه دستمزد سهمی در افزایش تورم ندارد، گفت: رد پای دولت در افزایش تورم پوشیده نیست. آنچه باعث افزایش تورم می‌شود، سیاست‌های پولی، ارزی، اقتصادی و بین المللی دولت است؛ در کل عامل اصلی تورم در کشور سیاست‌های بودجه ریزی دولت است و در ادامه این نوع سیاست، آواری که بر سر قشر ضعیف جامعه ریخته می‌شود.

رزمایش کمکهای مؤمنانه ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان حضور مسولین و فرماندهان استانی و شهرستانی در گلزار شهدای یاسوج برگزار شد.

یارانه معیشتی جدید

توزیع بیش از ۶۰۰ بسته معیشتی میان نیازمندان مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سرهنگ  رضایی در رزمایش کمک مومنانه که به‌همت بسیج سازندگی سپاه ناحیه عشایر استان برگزار شد، اظهار داشت: سازندگی ناحیه مقاومت بسیج عشایر در مناطق عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد با ورود به ماه مبارک رمضان اقدامات خیلی خوبی با همکاری گروه‌های جهادی و مردمی انجام داده‌ است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: از جمله توزیع بیش از ۱۰۰۰بسته معیشتی ،فعالیت ۱۶گروه جهادی به تعداد۹۰ نفر که ۱۷ پروژه از جمله ساخت مسجد، خانه عالم، ساخت سرویس بهداشتی،ساخت منبع آب؛جدول کشی روستایی؛ وهمچنین تعداد ۶۰ جفت کفش و لباس برای دانش آموزان عشایر؛ترخیص بیماران نیازمند از بیمارستان،ارائه خدمات پزشکی ودامپزشکی،آموزشی وهمچنین اعطای تسهیلات اشتغالزایی به ارزش ۲۳میلیارد تومان مناطق عشایری استان و ... می‌توان اشاره کرد.

رضایی بیان کرد: در این رزمایش بیش از ۶۰۰ بسته معیشتی در بین افراد نیازمند مناطق عشایری استان توسط گروه های جهادی توزیع خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایر استان گفت: بسته‌های کمک معیشتی شامل حبوبات، برنج، مرغ،روغن، رب گوجه فرنگی، خرما، ماکارونی و دیگر اقلام است که ارزش هر بسته یک میلیون تومان است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.