کد خبر : 37556 / /
/

وام بازنشستگان | وام بازنشستگان تامین اجتماعی

خبر خوش ۳ اردیبهشت برای بازنشستگان تامین اجتماعی | ماجرای واریز ۱۲ میلیون تومان برای بازنشسته ها | وام بازنشستگان تامین اجتماعی زیاد شد

با توجه به درخواست بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی و پیگیری‌های کانون‌های بازنشستگان، احتمال دارد که رقم وام بازنشستگان در سال جاری از ۱۲ میلیون تومان افزایش پیدا کند.

خبر خوش ۳ اردیبهشت برای بازنشستگان تامین اجتماعی | ماجرای واریز  ۱۲ میلیون تومان برای بازنشسته ها | وام بازنشستگان تامین اجتماعی زیاد شد

وام بازنشستگان | وام بازنشستگان کشوری از 12 به 15میلیون تومان اجرایی شده است.طبق آخرین خبرها چند نوبت از وام بازنشستگانپرداخت شده است. مقدار وام بازنشستگاندر حال حاضر 30 میلیون تومان است.آخرین اخبار درباره وام بازنشستگان را در سایت خبرآزاد دنبال کنید

با توجه به درخواست بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی و پیگیری‌های کانون‌های بازنشستگان، احتمال دارد که رقم وام بازنشستگان در سال جاری از ۱۲ میلیون تومان افزایش پیدا کند.

بنا بر اعلام سازمان تامین اجتماعی در حال حاضر حدود ۴ میلیون نفر بازنشسته سازمان در سطح کشور هستند که هرماه بر اساس حروف الفباء حقوق خود را از بیستم هر‌ماه دریافت می‌کنند. در سنوات گذشته سازمان تامین اجتماعی در راستای حمایت از بازنشستگان خود اقدام به پرداخت وام قرض الحسنه به بازنشستگان این سازمان کرده است.

براساس اعلام سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی برای پرداخت وام به  ۴۰۰ هزار بازنشسته شده بود به طوری که سال ۱۴۰۰ مبلغ وام بازنشستگان ۷ میلیون تومان بود که در سال ۱۴۰۱  به ۱۲ میلیون تومان افزایش یافت.

 عضویت بازنشسته در کانون بازنشستگان، دریافت حقوق بازنشسته از شعب بانک رفاه از شرایطی است که بازنشستگان باید برای دریافت وام داشته باشند. همچنین سن بازنشسته باید کمتر از ۷۷ سال تمام باشد و بازنشسته فاقد بدهی بانکی،‌ چک برگشتی باشد و ... سایر شرایط پرداخت وام است.

همچنین اقساط تسهیلات ۱۲ میلیون تومانی به بازنشستگان برای سال گذشته ۲۴ ماهه و با کارمزد ۴ درصد در نظر گرفته شده بود.

بر اساس پیگیری‌ها از کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، احتمال دارد مبلغ وام قرض الحسنه به بازنشستگان در سال جاری از ۱۲ میلیون تومان افزایش یابد و در این زمینه جلساتی با مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در طی هفته‌های گذشته برگزار شده است و بزودی مبلغ جدید وام قرض الحسنه به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی اعلام می‌شود./تسنیم

وام بازنشستگان

زمان ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۲

بسیاری از متقاضیان دریافت و ثبت نام وام ۱۲ میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی همچنین ثبت نام غیر حضوری وام ۲۰ میلیونی کانون⁧ بازنشستگان، به دنبال این هستند که بتوانند در بازه زمانی ثبت نام این وام، به راحتی در سامانه وام، فرم ثبت نام وام ضروری بازنشستگان تامین اجتماعی را تکمیل نموده و سپس، درخواست خود را برای اخذ این تسهیلات، به سازمان بیمه تامین اجتماعی ارجاع دهند.

زمان ثبت نام وام ۱۲ میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی همچنین، زمان ثبت نام غیر حضوری وام ۲۰ میلیونی کانون⁧ بازنشستگان تامین اجتماعی، همانند سال های گذشته، از طریق سایت vaam.kabta.ir به متقاضیان، برای ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام می گردد.

مستمری بگیران واجد شرایط ثبت نام وام ضروری بازنشستگان تامین اجتماعی، می توانند به راحتی، از طریق سامانه ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی، در بازه زمانی مشخص شده، اقدام به ثبت نام نمایند. شایان ذکر می باشد، در حال حاضر، آدرس سامانه وام قرض الحسنه بازنشستگان تامین اجتماعی، به es.tamin.ir تغییر یافته است.

بر اساس اعلام سازمان تامین اجتماعی، زمان ثبت نام وام ضروری بازنشستگان تامین اجتماعی در سال قبل، در آدرس جدید، یعنی es.tamin.ir، از ساعت ۱۰ صبح روز پنج‌ شنبه ۲۰ بهمن الی ۳۰ بهمن ماه بود و زمان آن در خصوص سال ۱۴۰۲، هنوز اعلام نشده و به محض اعلام، متن مقاله به روز رسانی خواهد شد.

لازم به ذکر است ثبت نام اینترنتی وام ضروری ۱۲ میلیون تومانی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری به صورت غیر حضوری بوده و داوطلبان می بایست به نشانی اینترنتی sabasrm.ir مراجعه کرده و مراحل ثبت نام وام قرض الحسنه خود را تکمیل نمایند .

شرایط ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۲

با توجه به اینکه برای اخذ هر گونه تسهیلاتی، متقاضیان، می بایست شرایطی که از سوی اعطا کننده وام مشخص شده است را داشته باشند، برای دریافت و ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی، اعم از ثبت نام غیر حضوری وام ۲۰ میلیونی کانون⁧ بازنشستگان تامین اجتماعی یا ثبت نام وام ۱۲ میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی نیز مستمری بگیران این سازمان، می بایست پیش از آنکه برای اخذ وام بازنشستگان تامین اجتماعی اقدام نمایند، شرایط لازم برای را مطالعه نمایند. به همین دلیل، در ادامه، در رابطه با این شرایط، توضیحات لازم آورده شده است.

متقاضیان، می بایست حقوق مستمری خود را از شعب بانک رفاه که در شهر تهران هستند، دریافت نمایند، زیرا امکان دسترسی به کسر اقساط توسط بانک عامل، برای بانک های دیگر وجود ندارد.

داشتن کارت عضویت کانون بازنشستگی تامین اجتماعی، برای متقاضی ثبت نام وام بانک رفاه به مستمری بگیران تامین اجتماعی​ ۱۴۰۲یا همن وام ضروروی، الزامی می باشد.

شرایط سنی مستمری بگیران، برای دریافت این وام، در سال قبل، برخلاف سال های گذشته، ۷۰ سال نبود و برای متقاضیان وام بازنشستگان تامین اجتماعی، سن ۷۷ سال در نظر گرفته شد که با توجه به عدم اعلام اخبار جدید از سوی دولت، در سال ۱۴۰۲ نیز اینگونه خواهد بود.

با توجه به استعلامی که از سوی بانک، برای اعطای تسهیلات به مستمری بگیران دریافت خواهد شد، مستمری بگیران، می بایست فاقد هرگونه چک برگشتی، بدهی بانکی و اقساط معوقه باشند.

بازنشستگان متقاضی ثبت نام وام بانک رفاه به مستمری بگیران تامین اجتماعی​ ۱۴۰۲ یا همان وام ضروری می بایست در طی سه سال گذشته، از تسهیلاتی که بانک رفاه ارائه نموده است، استفاده نکرده باشند.

مبلغ وام بازنشستگان تامین اجتماعی، در سال گذشته، بنا بر اعلام سازمان تامین اجتماعی، از ۷ میلیون به ۱۲ میلیون تومان تغییر پیدا کرد و مبلغ آن در خصوص سال ۱۴۰۲ هنوز اعلام نشده که به محض اطلاع رسانی، متن مقاله بروزرسانی خواهد شد.

هنگام ثبت نام، می بایست شماره تلفن همراه، به نام متقاضی دریافت کننده وام بازنشستگان تامین اجتماعی باشد.

افرادی که قصد استفاده از خدمات سایت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی را دارند، می توانند از طریق مراجعه به سامانه kanoone-ali.ir، برای بهره مندی از خدمات این کانون، اقدام نمایند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با نحوه ورود به سایت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی، به لینک زیر مراجعه نمایید.

در بودجه سال ۱۴۰۱ سازمان تامین اجتماعی اعتباری پنج هزار میلیارد تومانی برای وام ضروری بازنشستگان پیش‌بینی شده است. این یعنی از میان جمعیت ۳.۶ میلیون نفری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، حدود ۴۱۶ هزار نفر شانس دریافت این تسهیلات را دارند.

محمود مرتضایی‌فرد با اشاره به مشخص شدن نتایج ثبت نام وام ضروری ۱۵ میلیون تومانی این صندوق گفت: نتایج ثبت‌نام وام ضروری که ۳۱ اردیبهشت ماه مهلت ثبت‌نام آنلاین آن به اتمام رسیده بود، در تیرماه ۱۴۰۱ مشخص شد. و عده ای هشتمین نوبت از وام ۱۵ میلیونی را دریافت کرده اند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.