کد خبر : 38102 / /
/

یارانه جدید دولت برای خانوارهای فاقد مسکن | واگذاری رایگان زمین فرزند سوم

مقام مسئول سازمان ملی زمین و مسکن با تشریح جزئیات واگذاری زمین رایگان به خانواده‌های دارای ۳ فرزند و بیشتر، گفت: فقط هزینه‌ آماده‌سازی زمین از خانوارها دریافت می‌شود.

یارانه جدید دولت برای خانوارهای فاقد مسکن | واگذاری رایگان زمین فرزند سوم

اسدالله غفاری سرپرست دفتر امور واگذاری زمین و مسکن سازمان ملی زمین و مسکن یادآور شد: طبق قانون و آیین‌نامه اجرایی، همه خانواده‌هایی که تاریخ تولد فرزند سوم آن‌ها همزمان یا پس از زمان تصویب قانون جوانی جمعیت ( 24 آبان 1400) باشد، مشمول این تسهیلات می‌شوند.

وی با بیان این‌که تسهیلات‌ هم در قالب زمین و هم در قالب واحد مسکونی است،‌ ادامه داد: حداکثر مساحت پیش‌بینی شده برای تحویل زمین به خانواده‌ها  200 مترمربع است و برای ایجاد انگیزه لازم برای خانواده‌های مشمول، فقط هزینه‌های آماده‌سازی زمین از خانواده‌ها دریافت می‌شود.

وی افزود: این هزینه‌ به صورت نقدی نیست و تا 2 سال بعد از امضا قرارداد در مهلت تنفس، وجهی گرفته نمی‌شود. مابقی آن نیز در 8 سال بعدی دریافت خواهد شد که مبلغ ناچیزی است و شامل کارمزد هم نمی‌شود.

سرپرست دفتر امور واگذاری زمین و مسکن سازمان ملی زمین و مسکن گفت: طبق آیین‌نامه اجرایی میزان ارزش زمین اگر زیر 800 میلیون تومان باشد، به یک خانواده و اگر قیمت آن بالای 800 میلیون تا یک میلیارد و 600 میلیون تومان باشد به دو خانواده و اگر قیمت بیش از آن باشد و قطعه زمین قابلیت تفکیک نداشته باشد، هزینه آماده سازی 200 متر آن گرفته می‌شود و مابقی آن بر اساس مابه التفاوت قیمت دریافت خواهد شد.

غفاری با یادآوری این‌که قانون در شهرهایی با جمعیت کمتر از 500 نفر و میانگین باروری کمتر از 2.5 نفر اجرا می‌شود،‌اضافه کرد: اگر در شهر مورد نظر زمین به میزان کافی وجود نداشت، در شهر زادگاه پدر یا در شهرهای مجاور نیز واگذار اراضی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: افرادی که در گذشته یک بار از تسهیلات زمین، یا واحد مسکونی یا وام مسکن یارانه دار استفاده کرده باشد، واجد شرایط برای دریافت تسهیلات نیستند، اما طبق ماده 3 قانون جوانی جمعیت اگر خانواده‌ای هم واجد شرایط نباشد اما فرزند سوم آن‌ها متولد تاریخ اشاره شده به بعد باشد، می‌تواند این تسهیلات جدید را هم دریافت کند.

غفاری گفت: اگر متقاضیان در روند دریافت تسهیلات و اجرای این طرح دچار مشکل یا ابهام شدند می‌توانند با شماره تلفن 88776740 دفتر واگذاری زمین و مسکن تماس بگیرند./ تسنیم

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.