پایگاه خبری خانه فوتبال:

جزئیات جدید از ثبت نام مسکن ملی.متقاضیان مسکن ملی بخوانند.متقاضیان مسکن ملی باید بخشی از آورده خود را در ابتدا واریز کنند.متقاضیان مسکن ملی نباید هیچ خانه ای داشته باشند.جزئیات جدید برای متقاضیان مسکن ملی را بخوانید.

فرم ج مسکن ملی چیست؟نحوه استعلام

مرحله جدیدی از ثبت‌نام در طرح مسکن ملی در روزهای اخیر در حال اجراست و آنگونه که فارس گزارش داده تا کنون تا امروز شش میلیون نفر متقاضی واحدهای مسکونی نهضت ملی در سامانه مورد نظر ثبت‌نام کرده‌اند.
ثبت‌نام در این سامانه به اطلاعات و مدارک مختلفی نیاز دارد که یکی از آنها به فرم ج معروف شده است. فرم ج سبز ثبت نام مسکن، به این معناست که در استعلام دولت، نباید در پنج سال گذشته زمین یا ملکی به نام فرد متقاضی تسهیلات مسکن و افراد تحت تکفل او بوده باشد. همچنین آنها نباید وام خرید یا ساخت ملک دریافت کرده باشند. فرد متقاضی و افراد تحت تکلف وی همچنین از تاریخ ۱۳۵۷/۱۱/۲۲، تا کنون نباید از هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی غیر دولتی استفاده کرده باشند.

نحوه استعلام فرم ج سبز ثبت نام مسکن ملی

به عبارت دیگر، سبز شدن فرم ثبت نام وام مسکن افراد، نشان دهنده این است که فرد متقاضی و افراد تحت تکفل وی، در پنج سال گذشته، به بعد ملکی به نامشان نبوده و از فروردین ۱۳۸۴، وامی در خصوص ساخت و خرید مسکن دریافت نکرده،اند و از تاریخ ۱۳۵۷/۱۱/۲۲ به بعد، از هیچ یک از امکانات مسکن موسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی استفاده نکرده‌اند. در صورت قرمز شدن فرم ج، فرد می‌تواند از قسمت پیگیری درخواست سامانه، نسبت به موضوع اعتراض کند.

اما چگونه می‌توان فرح ج را استعلام کرد؟ دولت، جهت اجرایی کردن هریک از طرح های حمایتی خود، اقدام به راه اندازی سامانه مخصوص آن طرح می‌کند. سامانه مخصوص طرح های حمایتی مسکن، با عنوان سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن است که متقاضیان جهت ثبت نام و پیگیری های بعدی، برای اطلاع از استعلام دولت در خصوص فرم ج و به عبارتی، اطلاع از سبز شدن فرم ج ثبت نام مسکن یا قرمز شدن آن، می توانند به آن مراجعه کنند. نحوه استعلام فرم ج سبز ثبت نام مسکن، از قرار زیر است:

 ابتدا آدرس سایت مورد نظر را در مرورگر خود جست و جو کنید.

سپس از بین گزینه های موجود، گزینه مشاهده و پیگیری درخواست ها یا مشاهده درخواست متقاضی را انتخاب کنید.

در این مرحله، اقدام به وارد نمودن شماره ملی فرد متقاضی کنید.

سپس رمز عبوری که در مرحله اول ثبت نام دریافت کرده اید را وارد کرده و درصورت فراموشی آن، با انتخاب گزینه رمز عبور خود را فراموش کرده ام، اقدام به دریافت رمز جدید کنید و سپس، وارد سامانه پیگیری شوید.

 در این مرحله اطلاعات ثبت نام شما موجود است و در صورت واجد شرایط شناخته شدن، عبارت حائز شرایط، برای شما نمایان می شود که به معنای فرم ج سبز ثبت نام مسکن، است

۱.۴ میلیون متقاضی واجد شرایط شناخته شدند

در همین رابطه امروز فارس گزارش داده است که تا امروز شش میلیون نفر متقاضی واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن در سامانه تعبیه شده، ثبت نام کرده‌اند که تاکنون ۱.۴ میلیون متقاضی برای حضور در طرح نهضت ملی مسکن واحد شرایط شناخته شده‌اند.

بر اساس آمار سامانه نهضت ملی مسکن، تا لحظه انتشار خبر، ۶ میلیون نفر متقاضی واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن در سامانه تعبیه شده، ثبت نام کرده‌اند.

متقاضیان برای حضور در طرح نهضت ملی مسکن باید دارای فرم «ج»، دارای سابقه سکونت، فاقد مسکن و در زمان تحویل واحد مسکونی در وضعیت تاهل باشند و با توجه به این شرایط، تا این لحظه ۱.۴ میلیون متقاضی برای حضور در طرح نهضت ملی مسکن واحد شرایط شناسایی شدند.

هم اکنون برای ۸۰۰ هزار متقاضی واحد شرایط نهضت ملی مسکن افتتاح حساب بانکی شده است اما تا این لحظه تنها ۱۷۰ هزار مشترک دارای قرارداد پرداخت تسهیلات هستند، همچنین در بخش خودمالکی نیز اکنون ۴۰۰ هزار متقاضی واحد شرایط به بانک معرفی شده اما ۱۰۰ هزار متقاضی قرارداد پرداخت تسهیلات با بانک دارند.

به گزارش فارس، با توجه به آمار ارائه شده از ۱ میلیون ۲۰۰ هزار متقاضی در بخش خودمالکی و سایر بخش‌ها به بانک تنها ۲۷۰ هزار مشترک دارای قرارداد تسهیلات هستند که معادل ۲۳ درصد است و ۷۶ درصد متقاضیان واجد شرایط معرفی شده به بانک، قرارداد پرداخت تسهیلات از سوی نظام بانکی ندارند.

قیمت پروژه های نهضت مسکن 

روح الله اکبری مشاور وزیر راه و شهرسازی در خصوص قیمت تمام شده پروژه های نهضت ملی مسکن گفت: پروژه های طرح نهضت ملی دارای قیمت ثابتی نیست و ما تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم که قیمت تمام شده را کاهش دهیم.
او افزود: قیمت مسکن در طرح نهضت ملی مسکن ثابت نیست و به استان ها با تایید با شورای مسکن استان ها قیمت ها اعلام می شود و در صورتی که اراضی تامین شود سرعت ساخت افزایش می یابد و ما سعی داریم از پراکندگی و به هم ریختگی جلوگیری کنیم.

مسکن ملی

خبر مهم از تصویب وام جذاب برای طرح مسکن ملی

خبر جدید برای متقاضیان نهضت ملی مسکن/وام مسکن تصویب شد

معاون وزیر راه و شهرسازی از تصویب پرداخت وام ۴۰۰ میلیون تومانی نهضت مسکن ملی با سود ۲ درصد برای دهک‌های یک تا ۴ خبر داد.

هادی عباسی، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خبرهای خوبی برای متقاضیان نهضت ملی مسکن داریم ، گفت: اولین خبر خوب است که سقف تسهیلات را به ۵۵٠ میلیون تومان افزایش داد و به بانک‌ها ابلاغ شده است. دومین خبر خوب این است که به دهک‌های اول و دوم که برای پرداخت آورده اولیه مشکل داشتند وام ۴٠٠ میلیون تومان با نرخ ٢ درصد و در زمان پرداخت ١۵ ساله و برای دهک سوم و چهارم وام ٣٠٠ میلیون تومانی با نرخ دو درصد در مدت زمان ١۵ ساله از محل صندوق ملی مسکن ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: این وام‌ها برای اقشار خاص از جمله مددجویان کمیته امداد و بهزیستی است. همچنین مصوبه خوبی داریم که بافت فرسوده با زمین و وام ساخت تهاتر کنند که ارزش زمین بیشتر از آن وام خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نهضت ملی مسکن پروژه مردمی است و وزارت راه و شهرسازی بستر را فراهم می‌کند و موظف است امتیازات را ارائه کند و قرار نیست که صرفا مسکن بسازیم. تا کنون ساخت یک میلیون و ۲۳۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن آغاز شده است.

عباسی اظهار کرد: در قانون جوانی جمعیت وزارت راه و شهرسازی مکلف شده به خانوارهای دارای سه فرزند یا بیشتر که متولد ۲۴ آبان ۱۴۰۰ به بعد هستند، ۲۰۰ متر مربع زمین به صورت رایگان واگذار کند. البته این خانوارها باید هزینه آماده سازی زمین را پرداخت کنند. این هزینه به صورت قسطی با دو سال تنفس و طی شش سال دریافت خواهد شد.

وی با اعلام اینکه هزینه آماده‌سازی زمین حدود ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان است، تصریح کرد: تاکنون حدود ۸۰ هزار نفر در سامانه وزارت راه و شهرسازی برای دریافت زمین ثبت‌نام کردند، پس از پالایش زمین مورد نظر در شهرهای کمتر از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت به متقاضیان واگذار می‌شود. حدود ۳۰۰۰ نفر زمین تحویل شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی درمورد بروز مشکل برای برخی خانواده‌ها در شهر قم گفت: با توجه به قانون جوانی جمعیت شهر قم بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد نمی‌توانیم در این شهر به متقاضیان زمین واگذار کنیم. در زمان حاضر در سه شهر اطراف قم از جمله سلفچگان و چند سایت زمین آماده واگذاری به متقاضیان است.

عباسی درباره اینکه قرار بود در فاز اول نهضت ملی مسکن ٢ میلیون واحد به مردم تحویل شود و مردادماه زمان اجرای فاز اول تمام می‌شود، تا دو ماه دیگر چند واحد تحویل خواهد شد، اظهار کرد: در حال حاضر زمین ١۵٠ هزار واحد مسکونی برای دسته‌های گروهی و انفرادی، زمین ۵۵٠ هزار واحد گروه انبوه‌سازان، زمین ١١۵ هزار واحد نیروهای مسلح، زمین ١٠٠ هزار واحدشهری در بافت فرسوده، زمین ١٠٠ هزار واحد خود مالکی، زمین ٢٢٠ هزار واحد روستایی تامین و ساخت این واحدها آغاز شده است.

وی گفت: در مجموع علمیات ساخت یک میلیون و ٢٣۵ هزار واحد شروع شده و سخت‌ترین مرحله ساخت زمین بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: وارد ساخت خوابگاه متاهلی هم شده‌ایم و با دو دانشگاه در این باره قرارداد منعقد کردیم.

مسکن ملی اجازه فروش ندارد حتی وکالتی

یکی از مسئولان وزارت راه اعلام کرده است که تا زمان تحویل مسکن ملی کسی حق فروش وکالتی واحد خود را ندارد.
به گزارش تجارت‌نیوز، قوانین جدید برای فروش وکالتی مسکن ملی اعلام شد.
بر اساس این قوانین، فرد ثبت نام شده در طرح نهضت ملی مسکن باید تا آخرین مراحل حضور داشته باشد و فروش وکالتی برای دولت قابل قبول نیست.
با وجود آنکه وزارت راه و شهرسازی بارها بر غیر قابل فروش بودن واحدهای نهضت ملی مسکن تاکید کرده، بعضا معاملاتی در این زمینه انجام می‌شود.
اخیرا نیز یک مقام مسئول وزارت راه و شهرازی گفته است: تا آخرین مرحله باید فرد ثبت نام شده در طرح نهضت ملی مسکن حضور داشته باشد و فروش وکالتی برای ما قابل قبول نیست.
در صورت مشخص شدن فروش امتیاز از فرد متقاضی سلب امتیاز شده و امکان پیگیری قانونی از طرفین خریدار و فروشنده وجود دارد.

اسداللهی، مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس در این خصوص گفته است: خریداران به این موضوع توجه داشته باشند که ادارات کل راه و شهرسازی در پروژه نهضت ملی مسکن فقط پاسخگوی خود متقاضی هستند و اگر فرد دیگری با وکالت‌نامه مراجعه کند، پاسخگو نخواهند بود. در نهایت خریداران متضرر می‌شوند.

بر اساس گزارش‌های مردمی و مراجع نظارتی، تعدادی از مشاوران املاک در برخی مناطق کشور اقدام به خرید و فروش غیرقانونی امتیاز طرح‌های اقدام ملی مسکن و نهضت ملی مسکن می‌کنند که این امر با توجه به ناآگاهی برخی خریداران امتیازها و در نهایت درگیری پروژه‌ها با پرونده‌های حقوقی و قضایی ناشی از این تخلفات و جرائم موجب متضرر شدن مردم می‌شود.

اگرچه برخی مشاوران املاک اقدام به انعقاد قرارداد واحدهای مسکن ملی می‌کنند اما این امتیاز، ضمانت مالکیت برای خریداران محسوب نمی‌شود؛ چرا که هم دفاتر املاک و هم دفاتر اسناد رسمی از ثبت قرارداد این امتیازها منع شده‌اند.

قیمت هر متر مسکن ملی تهران اعلام شد

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در بافت فرسوده شهر تهران در مناطق ۱۶، ۱۸ و ۲۰ پروژه نهضت مسکن ملی را اجرا می‌کنیم که هم‌اکنون هزینه ساخت واحدها منهای خدمات مهندسی و عوارض صدور پروانه تقریبا متری ۱۰ میلیون تومان است.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، اکبر نیکزاد در نشست خبری به مناسبت سالروز افتتاح حساب صد امام خمینی (ره) اظهار کرد: فرمول ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن بسیار ساده است اما بعضا خوب تبیین نمی‌شود. تامین زمین توسط وزارت راه و شهرسازی به صورت رایگان انجام می‌شود که خیلی ارزشمند است.

وی اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی هم ۵۰ درصد در ارائه خدمات تخفیف می‌دهد و در مواردی این تخفیف بیش از ۵۰ درصد است. شهرداری‌ها نیز برای تراکم عوارضی دریافت نمی‌کنند و در سایر بخش‌های صدور پروانه ۳۰ درصد تخفیف می‌دهند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان این‌که ساخت واحدها از طریق وام بانکی و آورده متقاضیان پیش می‌رود، تصریح کرد: قیمت واحدها بستگی به کیفیت پروژه، تراکم، مشاعات، امکانات و غیره دارد متقاضیان را در هیچ پروژه‌ای بلاتکلیف نگذاشته‌ایم و از همان ابتدا هزینه ساخت را به آنها می‌گوییم تقریبا هم متری ۱۰۰ هزار تومان بیشتر در نظر می‌گیریم که متقاضی بعدا غافلگیر نشود.

نیکزاد درباره هزینه ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در بافت فرسوده تهران بیان کرد: در مناطق ۱۶، ۱۸ و ۲۰ در بافت فرسوده تهران پروژه‌های نهضت ملی مسکن را پیش می‌بریم در میدان شوش حدود ۱۳۰۰ واحد را به میانگین پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد رسانده‌ایم هم‌اکنون میانگین قیمت تمام شده پروژه میدان شوش تقریبا ۱۰ میلیون مترمربع است. وی همچنین ادامه داد: میانگین قیمت تمام شده ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۲۵هزار نفر متری ۸ تا ۹ میلیون تومان است و تلاش می کنیم از میانگین قیمت بالاتر نرود.
وی تصریح کرد: با توجه به نوسانات اقتصادی که بعضا اتفاق می‌افتد من بعضا نگران هستم که هزینه‌های ساخت دچار تغییر شود و به همین دلیل در اعلام قیمت مقداری ملاحظاتی را در نظر می‌گیریم.

مسکن ملی ویلایی شد|جزئیات

معاون مسکن و ساختمان با اعلام اینکه واحدهای مسکونی نهضت ملی در شهرهای کوچک به شکل یک طبقه حیاط دار ساخته می‌شود از واگذاری زمین به ۳۰ هزار متقاضی با این شرایط خبر داد.
به گزارش تجارت‌نیوز، هادی عباسی‌اصل معاون مسکن و ساختمان گزارشی از روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرها را اعلام کرد و گفت: نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال انجام است که گزارش پیشرفت آن به شکل هفتگی در ستاد وزارتخانه در همکاری با بنیاد مسکن در خصوص تأمین زمین، واگذاری زمین و عملیات آماده سازی، پیگیری می‌شود.
معاون مسکن و ساختمان با تاکید بر اینکه در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت زمین به شکل یک طبقه حیاط‌دار به خانواده‌های واجد شرایط تخصیص می‌یابد، افزود: تاکنون به ۳۰ هزار متقاضی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت زمین واگذار شده است. 

مسکن ملی نیاز به حمایت دارد

مسکن ملی

هر میزان و به هر مبلغی که به ساخت و ساز توجه و کمک شود انبوه سازان از آن استقبال می کنند و باید آن را به فال نیک گرفت. ساخت مسکن نیاز به حمایت دارد. بخش خصوصی توان خوبی برای تولید مسکن دارد اما باید به نیازهای این بخش پاسخ داده شود. راهکارهایی که می تواند تولید را افزایش دهد باید اتخاذ شود. در شرایط فعلی عرضه با تقاضا متناسب نیست و تولید واحدهای مسکونی باید سرعت بگیرد. هر اندازه به انباشت تقاضا اضافه شود شرایط بازار سخت تر خواهد شد.
افزایش وام ساخت مسکن هم مورد استقبال سازندگان و انبوه سازان قرار دارد. اما باید شرایط اعطا و نرخ سود آن تسهیل شود. تا دسترسی به آن سخت نباشد. بانک ها موظف هستند ۲۰ درصد از میزان تسهیلات خود را به بخش مسکن اختصاص دهند. تاکنون هیچ یک از بانک ها به جز بانک مسکن با پرداخت این میزان تسهیلات موافقت نکرده و یا پرداخت نکرده اند و در این زمینه بانک ها عملکرد قابل قبولی نداشته اند.
ساخت و ساز در رکود قرار دارد. در سال‌های اخیر ساخت و ساز بخش خصوصی حدود ۴۰۰ هزار واحد مسکونی است که هم‌اکنون نیز با مقداری شدت و ضعف، همین مقدار تولید می‌شود. آن‌چه دولت باید انجام می‌داد اضافه کردن ۶۰۰ هزار واحد به این عدد بود تا تولید سالانه‌ مسکن به یک میلیون برسد اما در ۱.۵ سال گذشته، بستر و شرایط افزایش ساخت و ساز فراهم نشد.
این در حالی است که نهاده‌های ساختمانی وقتی افزایش می‌یابد، قیمت مسکن بیشتر می‌شود. ولی قدرت خرید خانوارها مرتباً کاهش می‌یابد. بنابراین انبوه ساز امکان فروش محصول خود را ندارد. به خصوص که خود انبوه ساز هم مجبور است مصالح و زمین را گران‌تر خریداری کند و باید نقدینگی بیشتری تأمین کند. اما در مقابل با ناکامی در فروش واحدهایی که ساخته است مواجه می‌شود.
به نظر می رسد راهکار ایجاد آرامش در بازار مسکن را کنترل تورم است. به دلیل رشد قیمت مسکن از حدود ۱۰ سال قبل تقاضای واقعی امکان ورود به بازار نداشته و هم‌اکنون نیز ندارد. عموما تقاضاهایی که در هر مقطعی ایجاد شده سرمایه‌ای بوده است. این سرمایه کاذب به هر حال وجود دارد و تعیین‌کننده قیمت است. اگر تقاضای واقعی هم به بازار بیاید افزایش قیمت تشدید می‌شود.

قسط وام نهضت ملی مسکن چقدر است؟

اقساط نهضت ملی مسکن در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر با توجه به شیوه قسط‌بندی پلکانی در سال اول ماهانه ۴.۳ میلیون تومان است.
خریداران نهضت ملی مسکن نسبت به مبلغ زیاد اقساط وام مسکن ملی اعتراض داشتند و خواستار پیگیری از سوی مسئولان مربوطه شدند.

یک نوع متداول پرداخت اقساط بازگشتی تسهیلات بلند مدت، استفاده از شیوه پلکانی است که با نرخ سودهای پلکانی متفاوت ۳ درصد، ۵ درصد و ۹ درصد قسط بندی می‌شود.

در شیوه پرداخت اقساط ساده، میزان رقم بازگشت اقساط در طول دوره بازپرداخت ثابت در نظر گرفته می‌شود، اما در شیوه بازگشت اقساط پلکانی، تسهیلات به صورت متفاوت در هر سال و از رقم کم به زیاد قسط‌بندی می‌شود.

بر همین اساس در شرایطی که یک متقاضی شیوه پرداخت پلکانی ۹ درصد را به شیوه پرداخت ساده ترجیح دهد، در سال اول پرداخت تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی تنها باید ۴.۳ میلیون تومان را به صورت ماهانه پرداخت کند. این رقم پرداخت در سال دوم به ۴.۷ میلیون تومان افزایش می‌یابد و در سال سوم متقاضی دریافت وام ۴۵۰ میلیون تومانی تنها باید مبلغ ۵.۱ میلیون تومان را بپردازد.

بر این اساس در شیوه پلکانی پرداخت تسهیلات متقاضی در اقساط سال هفتم به رقم پرداخت تسهیلات معادل ماهانه ۷ میلیون تومان می‌رسد.
علاوه بر این اکبر نیکزاد، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان متولی اصلی مسکن روستایی در کشور معتقد، است، رقم اقساط بازگشتی تسهیلات مسکن روستایی با نرخ سود ۵ درصد مطابق مصوبه هیئت وزیران تنها ۱.۴ میلیون تومان است.

با توجه به اطلاعات یاده شده به نظر می‌رسد، ضعف اطلاع‌رسانی دولت در مورد بیان شیوه‌های پرداخت اقساط به شیوه پلکانی سبب شده تا متقاضیان نهضت ملی مسکن تصو کنند، این تسهیلات نیز مشابه سایر تسهیلات قسط‌بندی می‌شود، اما تعیین شیوه پلکانی سبب کاهش قسط اقساط در سال‌های ابتدایی خواهد شد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: