♈ فال ابجد امروز متولدین فروردین

ابجد فال شما: آ ج د

تعبیر: به مقصودتان خواهید رسید و از نظر مالی در موقعیت خوبی قرار خواهید گرفت. ممکن است میراثی به دستتان برسد که اگر از آن به درستی استفاده کنید به راحتی به آنها دست خواهید یافت. فردی حیله گر سعی دارد شما را فریب دهد بسیار مراقب باشید. از شک و دودلی دوری کنید و همواره در زندگی توکلتان بر خداوند باشد.

♉ فال ابجد امروز متولدین اردیبهشت

ابجد فال شما: ب ب آ

تعبیر: بخت و اقبال خوبی دارید و آرزوهایتان میسر می‌شود اما صبوری کنید تا زندگی برایتان مساعد گردد. گره از کارتان گشوده میشود و کسب و کارتان رونق میابد. اگر قصد دارید ملکی را معامله کنید فعلا دست نگه دارید که ضرر خواهید کرد. خبرهایی از جانب یک دوست به شما میرسد که زندگی را به کامتان می‌کند.

♊ فال ابجد امروز متولدین خرداد

ابجد فال شما: آ ج آ

تعبیر: به آرزوهایتان دست خواهید یافت اما باید صبور باشید و از عجله و شتاب دوری کنید، ممکن است دعوا و مرافعه ای در پیش داشته باشید و مشکلاتی پدید بیاید. زبانتان را نگاه دارید و اسرارتان را جایی بازگو نکنید تا زندگی بر وفق مرادتان شود. از اعمال حرام و رفتارهای نابجا دوری کنید و همواره توکلتان بر خداوند باشد.

♋ فال ابجد امروز متولدین تیر

ابجد فال شما: آ ج ج

تعبیر: در کارت گشایش ایجاد می شود. اگر شخصی را ناراحت کرده ای از دلش در بیاور. از اشخاص حسودی که بدخواه تو هستند به خداوند تکیه کن تا از شر آنها حفظ باشی و برای رسیدن به خواسته ای که داری به خداوند توکل نما. به اهداف و آرزوهایت به خواسته خداوند می رسیی و نعمت حلالی در انتظارت است.

♌ فال ابجد امروز متولدین مرداد

ابجد فال شما: ج ب د

تعبیر: در انجام کاری که قصدش را داری موفق میشوی. طالع شما خوب است و نعمات بسیاری نصیبش گشته و به اهدافت می‌رس. خداوند را شکر گذار باش. امسال بهتر از سال‌های دیگر خواهی داشت و به موفقیت خوب همراه با عزت می رسی و خبرهای مسرت بخشی در انتظارت است.

♍ فال ابجد امروز متولدین شهریور

ابجد فال شما: آ ب ج

تعبیر: برای رسیدن به اهداف و خواسته های خود تلاش کن تا به آن برسی. اگر باعث ناراحتی شخصی شدی از دلش در بیاور. اشخاصی هستند که در ظاهر دوست تو اما پشت سرت حرف میزنم آنها را از زندگیت خارج کن. در آینده نزدیک از غم و ناراحتی رها شده و به هدفت میرسی پس خدا را شکر گزار باش.

♎ فال ابجد روزانه متولدین مهر

ابجد فال شما: ج ج ب

تعبیر: در هنگام مشکلات به خداوند تکیه کن تا به هدفت برسی. اقبال شما بلند است و اگر در گذشته چیزی را از دست دادی مجدداً به دست می آوریم. فردی همواره به تو طعنه می‌زنند اما به خیر می گذرد و تو صدمه نمیبینی زیرا او توانایی‌اش را ندارد و خیلی زود در کار از گشایش ایجاد میشود.

♏ فال ابجد روزانه متولدین آبان

ابجد فال شما: آ د د

تعبیر: زنی که قد کوتاهی دارد و رنگ پوستش سفید است می خواهد تو را گول بزند پس از آن دور باش و مراقب خودت باش تا آسیبی نبینی. اقبال بلندی داری اما تن‌پرور هستی. از این هدفی که داریم بگذر وگرنه قطعا پشیمان میشوی. شما شخصیتی عجولی داری که باید در آن تجدید نظر کنی.

♐ فال ابجد روزانه متولدین آذر

ابجد فال شما: ج د د

تعبیر: از شخصی که با زبونش به تو طعنه می‌زند دوری کن و در انجام تمام کارهای داخل تکیه کرده تا با کمک او به اهدافت برسی. هدفی که داری شاید سلامتیتو آسیب بزنه پس از آن بگذرد و گرنه ضربه سختی به تو وارد میشود.

♑ فال روزانه ابجد متولدین دی

ابجد فال شما: د د د

تعبیر: مقصود نیکی دارید و آرزوهایتان میسر می‌شود. رزق و روزی فراوان وارد زندگیتان می‌شود که شما را سعادتمند می‌کند. اگر قصد دارید سفری را آغاز کنید باید هم اکنون دست نگه دارید. حرف هایتان را جایی بازگو نکنید که دچار ضرر و زیان خواهید شد.

♒ فال روزانه ابجد متولدین بهمن

ابجد فال شما: د ج ب

تعبیر: اخباری مسرت بخش به دستتان میرسد که زندگی را به کامتان می‌کند. اگر مدت‌ها پیش به کسی پول قرض داده بود آن را به دست می آورید. زندگی بر وفق مرادتان می‌شود و مال و سرمایه خوبی به دستتان میرسد. سعی کنید تا با افراد آگاه مشاوره کنید و زندگیتان را در جهت مثبت سوق دهید. به زودی اموالی به دستتان میرسد که از راه حلال کسب می شود پس نگران نباشید.

♓ فال روزانه ابجد متولدین اسفند

ابجد فال شما: ج ج ب

تعبیر: اقبال خوبی دارید و به زودی اموالی که از دست داده اید را به دست می‌آورید. شخصی سعی می‌کند تا شما را بی آبرو کند و حرف های نادرستی در رابطه با شما می زند اما در مقابل آن ایستادگی خواهید کرد. در نمازهایتان کاهلی نکنید و سعی کنید تا فرایض دینی خود را به جا بیاورید.


راز و رمز حروف ابجد و نحوه گرفتن فال با حروف ابجد

کلمه ابجد به چهار حرف ابتدایی الفبای قدیم سامی اشاره می کند که به جای اعداد از آن استفاده می شد. یعنی با استفاده از حروف ابجد، ارزش عددی حروف مشخص می شد و در ترتیب بندی، طالع بینی و علوم غریبه از این حروف استفاده می شد. این حروف روشی برای مرتب سازی حروف در زبان عربی بر پایه الفبای اولیه خط فنیقی است. گاهی مواقع از این روش برای شماره گذاری صفحات یا موارد استفاده می شود پیش از هر کاربردی بهتر است با روش محاسبه حروف ابجد که در این بخش از نمناک شرح داده شده است آشنا شویم.

انواع حروف ابجد

سه نوع حروف ابجد وجود دارد که عبارتند از:

  • ابجد کبیر
  • ابجد صغیر
  • ابجد وسیط

اعداد نسبت داده شده به ۲۸ حرف ابجد کبیر از یک تا هزار است. در واقع اعداد ۱ تا ۱۰۰۰ بین ۲۸ حرف عربی تقسیم شده است. اگر هر یک از اعداد حروف ابجد کبیر که از ۹ بزرگتر است را به ۹ تقسیم کنیم باقیمانده آن اعداد ابجد صغیر خواهد بود و اگر به جای ۹، اعداد ابجد کبیر را به ۱۲ تقسیم کنیم، باقیمانده آن ابجد وسیط است. اما بیشترین موارد استفاده را حروف ابجد کبیر دارد.

به مربع ارزش عددی حروف ابجد کبیر، ابجد اکبر گفته می شود. برای مثال ابجد اکبر حرف “ی” برابر با ۱۰۰ و یا ابجد کبیر حرف “ق” برابر ۱۰۰۰۰ خواهد بود.

ابجد مانند الفبای عربی، ۲۸ حرف دارد. در ادبیات فارسی، معادل سازی این حروف با اعداد برای ساخت رمز، کاربرد فراوانی دارد و به این معادل سازی حساب جمل بر وزن گسل گفته می شود. حساب جمل به خصوص در صنعت لغز در نظم فارسی، بسیار پرکاربرد است. یعنی ارتباط یک به یک اعداد را در حساب جمل با حروف در الفبای ابجد محاسبه می کنند

حال می توان گفت که به جای دسته بندی مطالب با حروف الف ب پ ت ث … بهتر است روش قدیمی استفاده از الف ب ج د ه و … را به کار برد زیرا دارای ظرافتی نهفته می باشد و آن تطابق با اعداد است.

نکته دیگر این است که اگر تقسیم های مورد نظر از ده بیشتر باشد، بعد از “ی” ننویسید “ک”، بلکه از “یا” استفاده کنید که معادل ۱۱ است (ی + الف = ۱۰ + ۱)، و بعد “یب” معادل ۱۲ و “یج” معادل ۱۳ و الی آخر. شاید بارها با این ترتیب شماره گذاری در صفحات پیش گفتار کتابها مواجه شده باشید.

برای سادگی در حفظ حروف ابجد، هر چند تا حرف پیاپی به شکل واژه در آمده و تلفظ می شوند. این واژه ها عبارت اند از:اَبْجَدْ – هَوََزْ – حُطّی – کَلَمَنْ – سَعْفَصْ – قَرَشَتْ – ثَخَِذْ – ضَظِغْ.

نحوه تبدیل حروف ابجد به اعداد

نام هرکسی را می توان بر حسب حروف ابجد به عدد تبدیل کرد. به طور مثال:علی = ۱۱۰ ، ندا = ۵۵.

برای تبدیل نام به عدد، می بایست عدد متناظر با حروف را با یکدیگر جمع کنید؛ برای مثال:علی = (ع=۷۰ ، ل =۳۰ ، ی =۱۰) ← (۱۱۰=۱۰+۳۰+۷۰)

حرف همزه (أ) و الف (ا) هر دو عدد ۱ می باشند و حروفی که تشدید دارند یک حرف محسوب می شود، مثلا کلمه فَعّال برابر است با ۱۸۱. اما به طور استثناء حرف ل مکرر در واژه الله، دو حرف محسوب می شود. به همین دلیل عدد کلمه اللّه ۶۶ می شود؛ چون ا ۱، ل ۳۰، ل ۳۰ و ه ۵ است.

در مورد حروف فارسی که الفبای ابجد آنها را ندارد یعنی “پ”، “چ”، “ژ”، و “گ”، عدد ابجد آنها برابر با حرف مشابه آن ها در عربی در نظر گرفته شود؛ پ= ب، چ = ج، ژ= ز، و گ= ک. در برخی منابع برای محاسبه ابجد اسامی که در آنها این حروف فارسی به کار برده شده است، به جای در نظر گرفتن عدد حروف عربی مشابه، ارزش عددی آنها را برابر صفر محسوب می کنند. در منابعی نیز به “گ” ارزش دوهزار، به “چ” ارزش سه هزار، به “پ” ارزش چهارهزار و به “ژ” ارزش پنج هزار داده اند.

گاه در کلماتی، یک حرف مشد است که در خواندن دو حرف و در نوشتن یک حرف است مانند کلمه محمّد که حرف م در آن مشدد است. بنابراین عدد محمد؛ ٩٢ است ، نه ١٣٢ !

انواع کاربرد حروف ابجد :

۱. ترتیب بندی: در متون بسیاری به جای شماره گذاری با اعداد، از حروف ابجد استفاده می شود. در برخی کتاب ها نیز صفحات مقدمه با حروف ابجد شماره گذاری می شود.

۲. رمزگذاری: از حروف ابجد برای نوشتن رمز نیز استفاده می شود. مثلا در متن یک نامه یا یک نوشته می توان به جای اشاره مستقیم به یک واژه یا جمله، معادل عددی ابجد آنها نوشته شود و یا بالعکس آن نیز امکان پذیر است.

۳. موسیقی: از حروف ابجد در موسیقی پس از اسلام، در ثبت اصوات و دساتین استفاده شده است. به عنوان مثال نغمه های دستگاه شور با حروف ابجد عبارت بودند از:«یح یه یب ی ح. ه. ج. ا» و فاصله ها و ابعاد آن ها:«ط ط. ج‍ ج‍ ط. ج‍ ج» که در موسیقی امروز به ترتیب نت های سل، لاکرن، سی بمل، دو، ر، می بمل، فا و سل را تشکیل می دهند.

۴. تاریخ: از حروف ابجد می توان برای به خاطر سپاری اعداد مهم یا تاریخ های مهم استفاده کرد. مثلا می توان اعداد و حروف معادل آنها را مانند یک واژه یا شعر به خاطر سپرد. مثلا کلمه عدل مظفر با حساب جمل، ۱۳۲۴ می شود. این عدد همان سالی است که مظفرالدین شاه، مشروطیت را امضاء نمود.

۵. علوم غریبه: مردم در گذشته اعتقاد داشتند که اعداد روح حروف هستند. به عنوان نمونه میان کلماتی که اعداد یکسانی داشتند ارتباط خاصی وجود دارد. بخشی از علوم غریبه بر مبنای رابطه حروف و اعداد و توانایی ترکیب روح کلمات با هم استوار شده است.

۶. عرفان: علم حروف در عرفان اسلامی اهمیت بسیاری داشته است و آثاری نیز در باب آن به جا مانده است مانند رساله “الدر المکنون فی علم‌ الحروف”، ‌و رساله “مفتاح الاسرار در علم جفر و حروف” از محی الدین عربی.

۷. اسطرلاب: با توجه به درآمیختگی علم حروف و اعداد ابجد در زمانهای قدیم بسیاری از تقویم و طلسم هایی که مصریان و بابلی ها درست می کردند، این حروف کاربرد فراوانی داشته است. در علم اسطرلاب نیز به همین منوال از حروف ابجد استفاده می شود.

طالع بینی با حروف ابجد

یکی از کاربردهای حروف ابجد طالع بینی شخص است. برای این منظور باید مراحل زیر را انجام دهید:

نام شخص را به ابجد کبیر تبدیل کنید.

نام مادرش را با ابجد کبیر محاسبه کنید.

عدد نام خود فرد و عدد نام مادرش را با هم جمع نمائید.

نتیجه را به عدد ۱۲ تقسیم نمائید.

باقیمانده عدد برج طالع آن شخص است که با توجه به آن عدد طالع بینی او انجام می شود.

اعداد برج های طالع عبارتند از:

۱:حمل، ۲:ثور، ۳:جوزا، ۴:سرطان، ۵:اسد، ۶:سنبله، ۷:میزان، ۸:عقرب، ۹:قوس، ۱۰:جدی، ۱۱:دلو، ۱۲:حوت

طالع بینی ازدواج با حروف ابجد

در محاسبه حروف ابجد برای طالع بینی ازدواج به شکل زیر عمل می شود:

ابجد نام و نام مادر خانم را به دست آورید.

نام و نام مادر آقا را به عدد ابجد تبدیل کنید.

اعداد بدست آمده را با یکدیگر جمع کنید.

نتیجه را بر عدد ۵ تقسیم نمائید.

اگر باقیمانده ۲ یا ۴ باشد ستاره آنان جفت نیست.

اگر باقیمانده ۱، ۳ یا ۵ شود، ستاره دو نفر جفت بوده و به هم می رسند.

اگر باقیمانده صفر شود نشان دهنده این است که یکی از اعضای خانواده طرفین با این وصلت موافق نیست.