رستوران گردی آمریکایی شهاب حسینی با این دختر

کد خبر: 1053435

سید شهاب الدین حسینی تنکابنی 14 بهمن ماه سال 1352 در تهران متولد شد و اصالتا اهل تنکابن است.

رستوران گردی آمریکایی شهاب حسینی با این دختر

کارنامه بازیگری و فیلم های شهاب حسینی

آغاز کار شهاب حسینی

سوپر استار و درباره الی | شروع بازیگری حرفه‌ای شهاب حسینی

دهه ۹۰ آغاز دوران فوق حرفه‌ای شهاب حسینی

شهاب حسینی فرزند اول خانواده اش است. شهاب حسینی  به موسیقی علاقه مند است.   شهاب حسینی در سن پایین ازدواج کرد و فرزند دارد. شهاب حسینی در دانشگاه تهران با همسرش پریچهر آشنا شد. شهاب حسینی بعد از حواشی واکسن زدنش در آمریکا از اینستاگرام خداحافظی کرد. 

شهاب حسینی

کارنامه بازیگری و فیلم های شهاب حسینی

شهاب حسینی بازیگر محبوب ایرانی، متولد ۱۴ بهمن ۱۳۵۲ در تهران است. این بازیگر توانمند در سال‌های اخیر خوش درخشیده و جوایز داخلی و خارجی متعددی را به‌دست آورده است. برای آشنایی بیشتر با زندگی و فیلم های شهاب حسینی با فیلیمو شات همراه باشید.

شهاب حسینی علاوه بر بازیگری در سینما و تلویزیون به کارگردانی، گویندگی و اجرا هم مشغول است. او به عقیده بسیاری از کارشناسان یکی از بهترین ستاره‌‌های حال حاضر سینماست. شهاب حسینی ابتدا کار خود را با مجری‌گری در تلویزیون آغاز کرد و سپس با بازی در فیلم‌های مطرح محبوب و معروف شد. حسینی در سال‌های اخیر برنده جوایز بسیار معتبری مانند نخل طلا جشنواره کن شده است.

تا چند سال پیش، شهاب حسینی یکی از پرکارترین بازیگران سینما و تلویزیون بود اما رفته رفته نقش‌های کمتری را برگزید تا بتواند تمرکز کاری بهتری داشته باشد و از طرفی قوی‌تر کارکند. البته او در برخی موارد هم برای دریافت جوایز ناکام ماند؛ برای مثال او برای بازی در فیلم برادرم خسرو هیچ جایزه‌ای دریافت نکرد که با توجه به بازی بی‌نظیر او در این فیلم کمی تعجب‌آور است.

آغاز کار شهاب حسینی

شهاب حسینی بازیگری را با سریال پس از باران در سال ۱۳۷۹ به کارگردانی سعید سلطانی آغاز کرد. سال ۱۳۷۹ سال بسیار پرکاری برای او بود و در ۲ فیلم دیگر نیز به ایفای نقش پرداخت؛ مجموعه تلویزیونی همسفر به کارگردانی قاسم جعفری و همچنین مجموعه تلویزیونی وکیل به کارگردانی سیروس مقدم.

شهاب حسینی

بازی او در مجموعه تب سرد قطعا یکی از درخشان‌ترین کارهای حسینی بود. تب سرد یک مجموعه تلویزیونی بود که در سال ۱۳۸۲ به کارگردانی علیرضا افخمی در ۲۴ قسمت از شبکه سه سیما پخش شد. در این اثر شهاب حسینی نقش اول را برعهده داشت و بازی در این مجموعه باعث شد که او بسیار پرطرفدار شود. البته در اوایل دهه هشتاد، بازی در فیلم‌های سینمایی را نیز آغاز کرد که فیلم سینمایی رخساره در سال ۱۳۸۰ اولین تجربه سینمایی او به حساب می‌آید.

کارگردانی مجموعه رخساره برعهده امیر قویدل بود. از دیگر فیلم‌های سینمایی وی در اوایل دهه هشتاد می‌توان به آدمک‌ها، واکنش پنجم، این زن حرف نمی‌زند، شمعی در باد، الهه زیگورات، گرداب، رستگاری در هشت و بیست دقیقه، قتل آنلاین، پیشنهاد ۵۰ میلیونی و زهرعسل اشاره کرد که همگی بین سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۵ ساخته شده‌اند.

او برای اولین بار برای بازی در فیلم واکنش پنجم که اثری از تهمینه میلانی است، نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنواره‌ فجر و جشن خانه سینما شد. که البته موفق به دریافت هیچ کدام از این جوایز نشد اما برای شروع کار او موفقیت بسیار ارزشمندی به حساب می‌آمد.

۱- سوپر استار و درباره الی | شروع بازیگری حرفه‌ای شهاب حسینی

حسینی در سال ۱۳۸۷ توانست موفقیت‌های بسیاری را نصیب خود کند. بازی در فیلم‌های درباره الی و سوپر استار توانست مهر تاییدی بر توانایی‌های کم نظیر این بازیگر باشد. شهاب حسینی برای بازی در فیلم‌های درباره الی به کارگردانی اصغر فرهادی و همچنین سوپر استار به کارگردانی تهمینه میلانی توانست جوایز زیادی از جمله تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد جشن دنیای تصویر، تندیس شایستگی بهترین بازیگر نقش اول مرد جشن خانه سینما، دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر(سوپر استار) را دریافت کند.

شهاب حسینی

فیلم سینمایی درباره الی در حقیقت اولین همکاری حسینی با اصغر فرهادی است؛ او و فرهادی، مجددا در سال ۱۳۹۰ با یکدیگر در فیلم جدایی نادر از سیمین همکاری داشتند که یکی از درخشان‌ترین نقاط کارنامه کاری شهاب حسینی به‌حساب می‌آید.

موفقیت بی‌نظیر جدایی نادر از سیمین موجب شگفتی بسیاری از کارشناسان ایرانی و خارجی شد. بازی در این فیلم باعث شد تا شهاب حسینی خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۱۱ را به‌همراه گروهی از بازیگران این فیلم کسب کند که این موضوع اتفاق بسیار بزرگی برای سینمای ایران محسوب می‌شد. در حقیقت بازی در فیلم سینمایی جدایی نادر از سیمین یکی از ماندگارترین بازی‌های شهاب حسینی است.

البته او برای بازی در این فیلم جوایز دیگری نیز دریافت کرده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌تواند به جوایز زیر اشاره کرد.

برنده تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشن خانه سینما

برنده لوح سپاس و تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران

برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر

برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر

۲- دهه ۹۰ آغاز دوران فوق حرفه‌ای شهاب حسینی

بعد از جدایی نادر از سیمین، شهاب حسینی به یک ستاره تمام عیار سینما تبدیل شد و شاید از این فیلم به بعد در انتخاب نقش‌هایش دقیق‌تر عمل کرد. حسینی در سال ۱۳۹۱ در یک نقش بسیار متفاوت در فیلمی به کارگردانی مازیار میری به‌ نام حوض نقاشی ظاهر شد که بسیار تاثیرگذار بود و در سینما اشک بسیاری از مخاطبان را درآورد. دیالوگ ماندگار حسینی در نقش پدری مبتلا به سندرم دان، خطاب به پسرش که می‌گوید:

یکی از ماندگارترین دیالوگ‌های سینمای ایران است. حسینی برای بازی در این فیلم‌ هم جوایز زیادی از جمله بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم لیسبون و دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران شد.

شهاب حسینی

شهاب حسینی بعد از تجربه موفق جدایی نادر از سیمین و همچنین حوض نقاشی این بار به سراغ کارگردانی رفت که حاصل آن فیلم ساکن طبقه وسط شد. ساکن طبقه وسط روایت‌گر داستان مردی است که با ورود به یک ساختمان جدید درگیر رویداد‌های تازه‌ای می‌شود. او در این فیلم به عنوان بازیگر نیز فعالیت کرد و نقش ۳۸ شخصیت ناهمتا را بازی کرد که در نوع خود یک رکورد جهانی به حساب می‌آید. حسینی برای کارگردانی فیلم ساکن طبقه وسط برنده جوایزی از جمله بهترین کارگردانی از جشنواره فیلم اکشن ان فیلم آمریکا برای کارگردانی ۲۰۱۶ شد.

البته حسینی در سال‌های بعد هم به سراغ کارگردانی رفت اما به عقیده بسیاری از کارشناسان به اندازه بازیگری‌، در کارگردانی موفق نشده که با توجه به سابقه کم او توجیه‌پذیر است. از دیگر فیلم‌هایی که شهاب حسینی کارگردانی آن را برعهده داشته است می‌توان به فیلم کوتاه بیا با من و مقیمان ناکجا اشاره کرد.

همکاری سوم شهاب حسینی و اصغر فرهادی منجر به ساخت فیلم فروشنده در سال ۱۳۹۴ شد که شاید درخشان‌ترین فیلم این بازیگر به‌حساب بیاید. به عقیده بسیاری از کارشناسان سینمایی، درست زمانی‌که به نظر می‌رسد حسینی رو به افول است، قدرتمندتر از همیشه با فیلمی مانند فروشنده از راه می‌رسد و همه را شگفت‌زده می‌کند. فروشنده در آخرین لحظات به رقابت اصلی جشنواره فیلم کن رسید و نخل طلای بهترین بازیگر مرد را برای شهاب حسینی به ارمغان آورد که یکی از بزرگترین افتخارات سینمایی ایران و شهاب حسینی است.

۳- فعالیت‌های اخیر شهاب حسینی در عرصه بازیگری

 سریال شهرزاد

شهاب حسینی در سال ۱۳۹۴ با بازی در یک مجموعه سریال با نام شهرزاد همگان را شگفت‌زده کرد. سریال شهرزاد یک مجموعه عاشقانه است که تا کنون ۳ فصل از آن ساخته شده است و کارگردانی آن بر عهده حسن فتحی بوده است. شهرزاد یکی از پرمخاطب‌ترین سریال‌های شبکه نمایش خانگی بوده است که در ۳ فصل و مجموعا ۵۹ قسمت ساخته شده است. فصل اول این سریال در سال ۱۳۹۴ و ۲۸ قسمت و فصل دوم آن در تابستان سال ۱۳۹۶ و ۱۵ قسمت و فصل سوم این سریال در زمستان سال ۱۳۹۶ در ۱۶ قسمت منتشر شده است.

شهاب حسینی

بازی شهاب حسینی در این مجموعه بی‌نظیر است و همچنین بازی حسینی در این مجموعه را می‌توان یکی از پخته‌ترین نقش‌های او در این سال‌ها دانست. از جدیدترین بازی‌های شهاب حسینی می‌توان به فیلم‌های مست عشق به کارگردانی حسن فتحی(در حال تولید)، شین به کارگردانی میثم کزازی، آن شب به کارگردانی کوروش آهاری، نرگس به کارگردانی پیام اسکندری، هزارتو به کارگردانی امیرحسین ترابی و نبات به کارگردانی پگاه ارضی اشاره کرد.

۴- نشان شوالیه فرانسه ۲۰۲۰ و سایر افتخارات او

شهاب حسینی بار دیگر در سال ۲۰۲۰ موفق به دریافت نشان شوالیه کشور فرانسه شد.

نشان شوالیه به خاطر خلاقیت‌های هنری یا ادبی و یا مشارکت در تلالوی هنر و ادب، در فرانسه و در جهان به هنرمندان برتر اعطا می‌شود. در این مراسم؛ شهاب حسینی نشان عالی وزارت فرهنگ و هنر دولت فرانسه را از فیلیپ تیه بو، سفیر فرانسه در تهران دریافت کرد و نامش در رتبه کسانی که این نشان را از دولت فرانسه دریافت کرده، ثبت شد.

شهاب حسینی

همچنین از دیگر افتخارات او در سال‌های اخیر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

برنده مدال طلائی بهترین دستاورد هنری از دانشگاه ALU کالیفرنیا برای نمایش اعتراف ۲۰۱۷

برنده جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم اکشن ان فیلم آمریکا برای بازی در فیلم هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند ۲۰۱۶

برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره بین‌المللی فیلم و تلویزیون دتکتیو فست برای بازی در فیلم تعبیرخواب ۲۰۱۳

نامزد جایز آی سی‌اس بهترین بازیگر نقش مکمل مرد انجمن بین‌المللی سینه فیلی برای بازی در فیلم جدایی نادر از سیمین ۲۰۱۲

نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد انجمن فیلم مستقل کلوترودیس برای بازی در فیلم جدایی نادر از سیمین ۲۰۱۲

۲

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها