علت مرگ آزاده نامداری روشن شد/ پایان بررسی های پزشکی قانونی

کد خبر: 1057521

رسیدگی به پرونده آزاده نامداری در پزشکی قانونی به مرحله پایانی رسید.

علت مرگ آزاده نامداری روشن شد/ پایان بررسی های پزشکی قانونی

آزاده نامداری مجری و تهیه‌کننده تلویزیونی ایرانی بود. آزاده نامداری متولد نهم آذر 1363 کرمانشاه است. آزاده نامداری 7 فروردین 1400 به صورت مشکوکی درگذشت. آزاده نامداری  همسر سجاد عبادی و دارای یک فرزند بود. آزاده نامداری دارای مدرک کارشناسی مدیریت صنعتی از دانشگاه شهید بهشتی تهران است.

علت مرگ آزاده نامداری به دست بازپرس رسید

رسیدگی به پرونده آزاده نامداری در پزشکی قانونی به مرحله پایانی رسید.

آزاده نامداری

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور از پایان رسیدگی به پرونده آزاده نامداری در پزشکی قانونی خبر داد.

«مرگ اسرار‌آمیز آزاده نامداری » این خبر شامگاه هفتم فروردین مثل بمب در فضای مجازی منفجر شد و در لحظات اولیه همه در پی یافتن جزئیات بیشتر از ماجرای این حادثه مرموز بودند. گرچه در همان ابتدا شایعاتی مبنی بر اینکه مجری سابق صدا‌و‌سیما به قتل رسیده، مطرح شد اما ساعاتی بعد ابعاد بیشتری از ماجرای مرگ دردناک او فاش شد که فرضیه خودکشی را قوت می‌بخشید.

محمد شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی تهران درخصوص جزئیات این حادثه می‌گوید: ساعت19:30 هفتم فروردین‌ماه بود که گزارش مرگ آزاده نامداری اعلام شد و با توجه به حساسیت موضوع شخصا به همراه قاضی حبیب‌الله صادقی، بازپرس ویژه قتل و اکیپ تشخیص هویت و کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران در محل حادثه که آپارتمانی در طبقه هفتم برجی در خیابان مهستان شهرک غرب بود، حاضر شدیم.  جسد با لباس راحتی و خانگی بود و نکته‌‌ای که حائز اهمیت بود، این بود که خانه خانم مجری کاملا تمیز و مرتب بود.

راز بازجویی ها از آزاده نامداری چه بود؟! / نمی توانم سکوت کنم!

وقتی ما در صحنه حاضر شدیم، پدر متوفی هم حضور داشت. آنها از مرگ دخترشان به‌شدت شوکه و متاثر بودند. با انجام تحقیقاتی که از مادر متوفی انجام دادیم، وی گفت که تصور می‌کرده دخترش با داماد و نوه‌شان به سفر رفته باشند، چرا‌که همسر خانم نامداری برای دیدن مادربزرگش راهی شمال شده بود. این درحالی بود که همسر خانم آزاده نامداری که همراه دخترشان در سفر بود نیز تصور می‌کرد که او در منزل پدر و مادرش است. به همین دلیل تماسی بین آنها رد و بدل نشده بود به جز چند پیامک که شوهر وی از او خواسته به خانواده‌اش اطلاع بدهد که همراهشان به سفر نرفته است.

آزاده نامداری

شهریاری درخصوص زمان مرگ خانم مجری می‌گوید: پزشکی قانونی زمان مرگ متوفی را بین 30 تا 40ساعت قبل از پیدا‌شدن جسدش تخمین زد و این درحالی بود که هیچ‌گونه آثار ضرب و جرح روی بدن وی دیده نمی‌شد. از سوی دیگر وی بعد از رفتن همسر و دختر خردسالش به سفر، در خانه تنها بوده و بررسی‌ها حکایت از این داشت که در این مدت هیچ‌کس وارد آپارتمان آنها نشده است.

سرپرست دادسرای جنایی تهران ادامه می‌دهد: با انجام تحقیقات بیشتر دست‌نوشته‌ای از خانم نامداری کشف شد که خطاب به دخترخردسالش نوشته شده بود. وی در یک دفتر مشق 40برگی، برای دخترش جملاتی نوشته بود که چیزی شبیه به خداحافظی بود. البته در چند خط با او درددل کرده و گفته بود که از وضعیت زندگی‌اش راضی نیست. پس از آن درخصوص اموالش تعیین تکلیف کرده بود که شبیه به وصیت‌نامه بود. پیدا‌شدن این دفتر فرضیه خودکشی را قوت بخشید. چرا‌‌که متخصصان پزشکی قانونی نیز پس از معاینه اولیه جسد اعلام کردند که احتمالا وی به‌دلیل مسمومیت دارویی جان باخته است. با این حال، جسد برای انجام آزمایشات سم‌شناسی و علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی انتقال داده شد.

آزاده نامداری​

در ادامه تحقیقات مشخص شد که خانم نامداری قرص‌های ضد‌افسردگی و اعصاب و روان مصرف می‌کرده است که روز حادثه بخشی از این داروها در خانه وی کشف شد.

حتی نسخه پزشکی نیز پیدا و این فرضیه مطرح شد که خانم نامداری عمدا اقدام به مصرف بیش از حد داروها کرده است. شهریاری درخصوص شایعات مطرح‌شده در فضای مجازی نیز می‌گوید: من و همکارانم و ماموران، از ساعت20 که به محل حادثه رسیدیم تا ساعت یک بامداد یعنی حدود 5 ساعت به‌صورت دقیق صحنه جرم را بررسی کردیم. هیچ نشانه‌ای از جنایت یا اینکه متوفی باردار بوده یا اینکه تهدید می‌شده وجود نداشت.

حتی با انجام کالبدشکافی نیز موضوع بارداری خانم نامداری منتفی شد. وی درباره شایعات مطرح‌شده درباره اختلاف خانوادگی متوفی نیز می‌گوید: پدر و مادر خانم نامداری روابط متوفی و شوهرش را خوب توصیف کردند و گفتند که آنها هیچ اختلافی با هم نداشتند و زندگی آرامی داشتند. ضمن اینکه بررسی آخرین پیامک‌های رد و بدل شده بین متوفی و شوهرش نیز نشان می‌دهد که آنها هر‌چند اختلافات کوچک و معمولی داشته‌اند اما در آخرین روزها رابطه صمیمانه‌ای داشته‌اند.

آخرین جزئیات پرونده مرگ آزاده نامداری

سردار لطفی گفت: در صحنه مرگ آزاده نامداری هیچ دستنوشته ای که مستقیما مبنی بر خودکشی باشد وجود نداشت اما یادداشت هایی برای دخترش نوشته بود.

وی در پایان گفت: نتیجه آزمایشان سم شناسی به مقام قضایی ارجاع می شود فقط پلیس آگاهی به بررسی فرضیه قتل پرداخته و به این نتیجه رسید که آزاده نامداری به هیچ عنوان به قتل نرسیده است و از خانه اش هیچ سرقتی رخ نداده است.

رییس سازمان پزشکی قانونی در رابطه با نتیجه پرونده آزاده نامداری گفت: افرادی که معروف هستند تلاش این است که رسیدگی را زودتر انجام دهیم و به مرجع قضایی اعلام کنیم. در این زمینه هم ابعاد اجتماعی و پزشکی و اخلاقی هست و اگر اعلام کنیم فردی خودکشی کرده یا نکرده تبعاتی برای فرد و خانواده متوفی دارد.

عباس مسجدی آرانی در نشست خبری که امروز در محل سازمان پزشکی قانونی برگزار شد گفت:سازمان ما قضایی و پزشکی وعلمی است و ما تمام موارد و پرونده هایی که در حوزه سقط به ما مراجعه می کنند براساس ماده واحده سال ۸۴ مجلس است. سقط‌ های جنایی، آمار تکان دهنده ای است. امیدواریم در حوزه سقط های جنایی که تهدید جدی برای سلامت مادران محسوب می شود نقش آفرینی داشته باشیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسات آموزشی برای کاهش قصور پزشکی گفت: بیشترین آمار قصور پزشکی در زنان با رشد ۱۵ درصد و دندانپزشکی با کاهش ۰.۹ درصد و جراحی عمومی را با ۶.۱ درصد افزایش داشته ایم و در مجموع قصور پزشکی ۲.۲ کاهش داشته است.

اعلام خودکشی آزاده نامداری تبعات دارد! / سرعت در اعلام علت مرگ سلبریتی ها!

رییس سازمان پزشکی قانونی  در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه نتیجه آزمایشات و نظریه پزشکی قانونی در پرونده آزاده نامداری چه بود؟ همچنین علت فوت و نظریه پزشکی دبیر اول سفارت سوییس چیست ؟ گفت: ما یک سازمان علمی و تخصصی هستیم و ما یک بخش از ۱۰ بخش رسیدگی پرونده هستیم و به همین جهت در اطلاع رسانی هم معذوریم و به عهده قاضی پرونده هست. افرادی که معروف هستند تلاش این است که رسیدگی را زودتر انجام دهیم و به مرجع قضایی اعلام کنیم. در این زمینه هم ابعاد اجتماعی و پزشکی و اخلاقی هست و اگر اعلام کنیم فردی خودکشی کرده یا نکرده تبعاتی برای فرد و خانواده متوفی دارد. در دو مورد پرونده‌ها رسیدگی انجام و به مرجع قضایی آن را اعلام کردیم و نحوه اطلاع رسانی با قوه قضاییه و قاضی است.

آزاده نامداری

وی تاکید کرد: رسیدگی به پرونده خانم نامداری انجام و تمام شده و نتیجه هم اعلام شده است و چیز خاصی ندارد.

رییس سازمان پزشکی قانونی درباره آمارهای نزاع و درگیری گفت: در مجموع آمار پرونده‌های نزاع در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ افزایش نیم درصد را داشته است و در این زمینه از ۵۸۲ هزار و ۵۶۷ مورد پرونده در سال ۹۸ به ۵۸۵ هزار و ۳۷۴ مورد در سال ۹۹ رسید. در این بین آمار کودک‌آزاری نیز با افزایش سه درصد به دو هزار و ۵۴۴ مورد رسید. آمار همسر آزاری نیز ۸۰ هزار و ۱۶۷ مورد بوده است.

وی ادامه داد: تعداد پرونده‌های بالینی یک میلیون و ۵۶۶ هزار و ۷۵۵ مورد بود که این موارد نیز ۷.۸ درصد کاهش داشته است.

آزاده نامداری

مسجدی آرانی با اشاره به آمار جانباختگان تصادفات رانندگی گفت: در سال ۹۹ مجموع پرونده‌های ما در این زمینه با کاهشی ۲۰.۵ درصد روبرو بود و از ۳۴۸ هزار و ۲۷۸ مورد در سال ۹۸ به ۲۷۶ هزار و ۷۷۱ مورد در سال ۹۹ رسید.

وی افزود: موارد فوتی در شال ۹۹ نیز با کاهش ۹.۱ درصد به ۱۵ هزار و ۳۹۶ مورد رسید. آمار فوتی‌ها در سال ۹۸، ۱۶هزار و ۹۴۶ مورد و در سال ۹۷ ، ۱۷ هزار و ۱۸۳ مورد بوده است. تحلیل ما این است که این کاهش آمار ناشی از شرایط شیوع کرونا نیز بوده است

۲

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها