مصاحبه حسام نواب صفوی در خصوص کلاهبرداری از دختر سرطانی؛ شایعه یا واقعیت؟

کد خبر: 1059965

دادستان انتظامی مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه از تعلیق پروانه وکالت حسام نواب صفوی خبر داد.

مصاحبه حسام نواب صفوی در خصوص کلاهبرداری از دختر سرطانی؛ شایعه یا واقعیت؟

حسام نواب صفوی در محله میرداماد تهران متولد شده‌است. حسام نواب صفوی می‌گوید که عاشق ایران است و در ایران زندگی می‌کند. پدر حسام نواب صفوی قاضی دادگستری بود و پس از بازنشستگی، به وکالت و ترجمه مشغول شد. حسام نواب صفوی سه برادر به نام‌های هومن، حسین و حسن دارد که دو تن از آن‌ها در آمریکا و دیگری در آفریقا زندگی می‌کنند و به خاطر خانواده اش زیاد به آمریکا سفر می‌کند. حسام نواب صفوی، بازیگر سینما و تلویزیون به کرونا مبتلا شده است و دقایقی پیش اولین ویدئو از او در آی‌سی‌یو بیمارستان مسیح دانشوری در صفحه اینستاگرام دکتر هاشمیان منتشر شد.

اولین دفاعیه حسام نواب صفوی به پرونده شکایت یک دختر که میگوید فریب خورده

قضاوت این پرونده و اتهامات و جریان هایش برعهده قوه محترم قضاییه است.

حسام نواب صفوی بازیگر سینما و تلویزیون در پستی که چند روز پیش در صفحه شخصی اینستاگرامش منتشر به دلیل ابتلا به کرونا در بخش آی سی یو یکی از بیمارستان های تهران بستری شد.

حکم جلب یا تعلیق پروانه؛ ماجرا پرونده حسام نواب صفوی چیست؟

دادستان انتظامی مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه از تعلیق پروانه وکالت حسام نواب صفوی خبر داد.

کمال رئوف دادستان انتظامی مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا پروانه وکالت حسام نواب صفوی تعلیق شده است اظهار کرد: بله خبر تعلیق وکالت آقای نواب صفوی صحت دارد.

وی درباره چرایی تعلیق پروانه وکالت نواب صفوی اظهار کرد: آقای نواب صفوی در دادسرای کارکنان دولت پرونده کیفری داشته و در آن پرونده محکوم شده است.

رئوف تصریح کرد: منصب وکالت بسیار حساس است و اگر کوچکترین محکومیتی برای یک وکیل در دادسرای کیفری وجود داشته باشد از لحاظ قانونی فرد باید تعلیق شود.

دادستان انتظامی مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با بیان اینکه اعمالی که آقای نواب صفوی انجام داده ارتباطی به فعالیت وکالت او نداشته است بیان کرد: طبق قانون اگر وکیلی از لحاظ کیفری مرتکب جرمی شود باید با او برخورد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که تعلیق پروانه وکالت نواب صفوی تا چه زمانی ادامه دارد بیان کرد: ما وظیفه رسیدگی داریم و این پرونده ظرف مدت شش ماه تعیین و تکلیف خواهد شد نواب صفوی محکوم شده و شاکی خصوصی داشته است و از آنجایی که شاکی این فرد در دادسرای مرکز وکلا شکایت کرده ما موظف به رسیدگی به پرونده و تعلیق نواب صفوی هستیم.

ماجرای حکم جلب حسام نواب صفوی چیست؟

انتشار یک تصویر دستکاری شده از یک حکم دادگاهی که قسمت نام و نام خانوادگی آن مخدوش شده بود و به حسام نواب صفوی نسبت داده شد  این بازیگر را در معرض اتهاماتی واهی از قبیل حکم جلب قرار داد.

شاهین صمدپور پست هایی در ارتباط با دختر جوانی که مورد سوء استفاده یک بازیگر معروف قرار گرفته بود در صفحه اینستاگرام خود قرار داده بود اما از آوردن نام بازیگر معروف خوددرای کرده بود.

حسام نواب صفوی

حسام نواب صفوی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش به حواشی پیش آمده در روزهای اخیر واکنش نشان داد.

حسام نواب صفوی بازیگر سینما و تلویزیون در واکنش به موضوع اغفال یک دختر با انتشار چند حکم در صفحه اینستاگرام خود نوشت: متاسفانه در شرایطى که بنده در بستر بیمارى هستم شایعات و اکاذیبى پخش شده که بنده سالهاست در مورد آن سکوت کردم تا خانواده‌اى را که سوداى شهرت و منفعت طلبى دارند به خواسته‌شان نرسانم، اما سکوت در این شرایط، خیانت است.

حسام نواب صفوی

این افراد که در محاکم نتواستند ادعاهاى واهى خود را که صرفا جهت آزار بنده و اخاذى مطرح می‌کردند ثابت کنند، چنانکه تایید فرد مذکور در اینکه حتى با بنده به یک رستوران و پارک هم نرفته در فضاى مجازى با حمایت شخصى موج سوار و دروغگو که پشیزى براى آبروى بنده ارزش قائل نشده و حتى حاضر به شنیدن حرف‌ها و دیدن آرا نبوده، آبروى بنده را نشانه گرفته‌اند تا با تحت فشار قرار دادن من به خواسته شان تن در دهم.

بدین وسیله بنده صراحتا از بزه‌هاى انتسابى، اعلام برائت می‌کنم و در فرصتى که حال مساعدترى داشته باشم مفصلا با شما مردم صحبت خواهم کرد اما اجازه ندهید با کلاهبردار نشان دادن بنده شما را فریب دهند و یا از این طریق از شما پولى دریافت کنند.

تغییر چهره ناراحت کننده حسام نواب صفوی پس از ابتلا به کرونا

حسام نواب صفوی

حسام نواب صفوی بازیگر سینما و تلویزیون در پستی که 10 ساعت پیش در صفحه شخصی اینستاگرامش منتشر به دلیل ابتلا به کرونا در بخش آی سی یو یکی از بیمارستان های تهران بستری شد.

حسام نواب صفوی در پست اینستاگرامی ای که از خود منتشر کرد گفته است"متاسفانه على رغم رعایت تمامى پروتکل ها خیلى غیرمنتظره و ناگهانى دچار کرونا شدم، باور کردنى نبود که حال خوب و بدم تنها چند ساعت فاصله داشت،ممنونم از دکتر هاشمیان عزیزم که از همان اولین دقایقى که متوجه شدم دلسوزانه و صبورانه منو رو همراهى کردن."

حسام نواب صفوی متولد 22 شهریور 1353 در شهر تهران است. این بازیگر توانمند علاوه بر فعالیت در رشته بازیگری به وکالت و نوازندگی نیز مشغول است. او برخلاف اینکه خانواده اش در آمریکا زندگی می کنند و برای سر زندن به آن ها به آنجا سفر می کند اما خودش عاشق ایران است و تصمیمی برای مهاجرت ندارد. او با سریال کیف انگلیسی در بین مردم شناخته شد.

زندگینامه حسام نواب صفوی

نام :حسام 

نام خانوادگی :نواب صفوی 

تاریخ تولد :1353/6/22

تحصیلات :کارشناسی بازیگری

محل تولد :تهران 

تاهل :مجرد

کودکی حسام نواب صفوی

حسام نواب صفوی

حسام نواب صفوی بازیگر سینما در سال 1353 در تهران متولد شد.او تحصیلات دانشگاهی خود را ادامه داد و موفق به اخذ مدرک لیسانس حقوق شد. حسام نواب صفوی بزرگ شده محله میرداماد تهران است و در بیمارستان پارس به دنیا آمده… هنوز هم ساکن همان خانه پدری هست و با پدر و مادرش زندگی می کند، دوران دبستان و راهنمایی را در مدرسه سلمان فارسی و در دبیرستان منتظری قلهک تحصیل کرد، در دانشگاه هنر و معماری، تئاتر خواندو لیسانسش را گرفت و سپس در دانشکده حقوق هم مشغول تحصیل شد… از کودکی به پیانو علاقه داشت و به آموزش این ساز پرداخت، اما زمانی که می خواست به دانشگاه برود، کمی مردد بوده واحساس می کرد اگر موسیقی را به شکل آکادمیک ادامه بدهدموفق تر باشد، به همین دلیل به سمت تئاتر رفت… اما میل و علاقه پدرش این بود که همیشه به سوی حقوق برود و سرانجام همین هم شد.

حسام نواب صفوی

 بیوگرافی حسام نواب صفوی 

وکالت شغل موروثی خانواده نواب صفوی است؛ پدرش سال ها قاضی و وکیل بود و حالا حسام این شغل را ادامه می دهد. اگر فکر می کنید او مدتی است که کم کار شده به خاطر به ثمر رساندن تلاش هایش در زمینه قانون و قضاست. او در حال حاضر موسسه حقوقی نواب صفوی را تاسیس کرده تا در این موسسه به طور خاص در خدمت هنرمندان باشد تا در صورت بروز مشکل به آنها مشاوره و کمک ارائه کند.

حسام نواب صفوی

چهار برادر هستند، هومن و حسین و حسن، که دو برادراو در آمریکا و یک برادرش هم در آفریقای جنوبی زندگی می کند، عموی اواسماعیل نواب صفا ترانه سرای معاصر که مشوق اصلی اودر هنربود… او تنها کسی بود که در خانواده نواب صفوی هاگرایش به هنر داشت که چندسال پیش هم درگذشت .…

نواب صفوی در طول سابقه هنری خود علاوه بر بازی در فیلم های سینمایی به ایفای نقش در سریال های تلویزیونی نیز پرداخته است که از جمله فعالیت های او می توان به فیلم های «اعتراض»، «نان و عشق وموتور هزار»، «اتانازی»، «عروس خوشقدم»، «سیزده گر به روی شیروانی» و «سودای پرواز» و سریال های «بازگشت به خانه»، «شن های کف رودخانه»، «کیف انگلیسی» و «روشن تر از تاریکی (داستان زندگی ملاصدرا)» اشاره کرد. لازم به ذکر است نواب صفوی علاوه بر بازیگری نوازندگی را نیز تجربه کرده و دارای مدرک افتخاری نوازندگی پیانو می باشد.

نوازندگی نواب صفوی در کنسرت فرزاد فرزین

حسام نواب صفوی

او برای اولین بار در کنسرت فرزاد فرزین در برج میلاد در حضور مخاطبان بی شمار برای نواختن پیانو روی صحنه رفت اما جدای از سورپرایز حاضران از نوازندگی، لباس خاص و یکدست سفید او برق عجیبی در چشم همه انداخت؛ کت و شلواری خوش استایل با طرحی ویژه که با نورهای صحنه مطابقت خوبی داشت و تصویر بسیار خوبی از او ارائه داد.

با بازی در نقش کوتاهی در فیلم اعتراض به دنیای بازیگری قدم گذاشت. به قول خودش بخش های عمده بازی او پولاد کیمیایی بنابه دلایلی از فیلم حذف شده است.

اما با مجموعه تلویزیونی کیف انگلیسی در نقشی منفی ظاهر شد و فیزیک چهره و بازی اش توجه خیلی ها را جلب کرد. بازی خوب و قابل قبول او در فیلم اتانازی نشان داد که توانائی هائی هم دارد..…

او از آن دسته کسانی است که از بی توجهی به خودش و درهم برهمی، واقعا متنفر است. با تحلیل یقه پیراهن ها و کت های حسام نواب صفوی به خوبی پی می برید که او مردی خوش مشرب و باسلیقه است.

نواب صفوی در سال 1393 ادعا کرد کمپانی برادران وارنر یکی از بزرگترین شرکت های فیلمسازی هالیوودی، پیشنهاد بازی در فیلم زندگی نامهٔ الویس پرسلی ، ستارهٔ موسیقی جهان را به وی داده است و علت این پیشنهاد، به دلیل شباهت زیاد چهرهٔ آن دو به هم است.

 قسمتی از مصاحبه با حسام نواب صفوی

حسام نواب صفوی بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص سختی های ایفای نقش "شهید نواب صفوی" گفت:

این اولین مصاحبه ای است که بعد از ایفای نقش شهید نواب صفوی انجام می دهم و حالا باید بگویم این نقش برای من نقش بسیار مشکلی بود. می توانم ادعا کنم بهترین و سخت ترین نقشی که تا به امروز بازی کردم نواب صفوی است. سختی این نقش از آنجا سرچشمه می گیرد که حساسیت بالایی روی این نقش وجود داشت و اگر ذره ای صحبت ها و حرکات وی اشتباه انجام میشد کلاً اساس کار زیر سوال می رفت.

حسام نواب صفوی

 او صحنه اعدام "شهید نواب صفوی" را سکانسی ماندگار در تاریخ تلویزیون خواند و تاکید کرد:

صحنه اعدام شهید نواب صفوی حاصل شور و مشورت بسیار زیاد من با کارگردان بود. صحنه های اعدام بسیاری را در فیلم ها بررسی کردیم که از جمله می توان به اعدام عمر مختار اشاره کرد. در صحنه هایی که نواب در فیلم حاضر بود موسیقی خاصی نواخته میشد که مجموع این موسیقی ها در پایان با شعری از "افشین یداللهی" به سکانس اعدام این شهید بزرگوار ختم شد. فیلمبرداری این سکانس که به نام مرثیه خون و غزل معروف است یک هفته به طول انجامید و به نظرم سکانسی به یادماندنی و تاریخی خواهد شد. سکانسی که من در هیچ سریال تاریخی ندیده ام.

ماجرای حسام نواب صفوی و نقش الویس پریسلی چیست؟

شباهتی که یک زمانی در سینمای ایران منبع شوخی‌ها و جوک‌های زیادی قرار گرفته بود، انگار قرار است به‌جا‌های خوبی ختم شود. البته اگر همه‌چیز تنها و تنها یک بازی تبلیغاتی نباشد. بله؛ حرف از حسام نواب صفوی است. بازیگری که چه در سخنان و خاطره‌گویی‌ها و چه در نحوه لباس پوشیدنش می‌خواهد شباهتش را به الویس پریسلی، اسطوره موسیقی و سینمای آمریکا فریاد بزند.

حسام نواب صفوی

اصرار و تاکیدی که یک زمانی حسام را موضوع لطیفه‌های پرشماری کرده بود، اما انگار قرار است داستان ختم به‌خیر شود و حسام نواب‌صفوی را از بازی در فیلم‌هایی، چون آس‌وپاس، سوغات فرنگ، کلاغ‌پر و اخراجی‌ها به بالاترین سطح سینمای دنیا پرتاب کند.

آغاز داستان

ماجرا را بانی فیلم کلید زد. این روزنامه سینمایی در خبری به نقل از ورایتی خبر از تولید فیلمی درباره الویس پریسلی به کارگردانی کارگردان نام‌آشنای دنیای سینما، باز لورمن داد. کارگردان فیلم‌هایی، چون «رومئو + ژولیت»، «مولن روژ» و «استرالیا» که با شماری از بزرگترین ستارگان دنیای سینما، چون نیکول کیدمن، لئوناردو دی‌کاپریو، کیت وینسلت و... کار کرده است...

حسام نواب صفوی

خبر فیلم الویس خیلی زود دستمایه سایت‌ها و کانال‌های زردی قرار گرفت که از هیچ فرصتی برای جلب مخاطب نمی‌گذرند. چنین شد که خبری در فضای مجازی ترند شد مبنی بر این‌که «حسام نواب‌صفوی به دلیل شباهتی که به الویس پریسلی دارد برای بازی در فیلم باز لورمن انتخاب شده است.» بنابر خبر منتشرشده، کمپانی مطرح فیلمسازی برادران وارنر سرانجام فیلم زندگی الویس پریسلی را در دستور کار قرار داده است. این کمپانی که درست از زمان جام‌جهانی فوتبال برزیل، به دنبال ساخت این فیلم است و حتی به ادعای نواب‌صفوی در سفر این بازیگر به برزیل هم صحبت‌هایی را با حسام انجام داده بود، سرانجام این پروژه را کلید می‌زند. گفته می‌شود حسام نواب‌صفوی قرار است طی روز‌های آینده مسافرتی در رابطه با این پروژه و انجام مذاکرات اولیه آن داشته باشد. اتفاقی که اگر رخ دهد، فصل جدیدی در زندگی هنری نواب‌صفوی آغاز خواهد شد. البته همان‌طور که می‌توان حدس زد، فعلا این خبر از سوی هیچ‌کدام از سایت‌های معتبر سینمایی تایید نشده است...

از زبان الویس

حسام نواب صفوی

حسام نواب‌صفوی البته خودش در دسترس نیست و حداقل این‌که نمی‌خواهد پاسخ تلفن‌هایش را بدهد. اما اگر مروری داشته باشیم بر نشریات و روزنامه‌های چند سال پیش، به سهولت می‌توان ادعا‌های حسام نواب‌صفوی را در این مورد یافت. او در تاریخ پانزدهم آبان‌ماه ١٣٩٣ به جام‌جم گفته: «خبر حضورم در نقش الویس پریسلی، ستاره موسیقی جهان کاملا صحت دارد. من پیشنهاد بازی در فیلمی را دارم که برگرفته از زندگینامه الویس پریسلی است. البته فقط در یک مقطع از فیلم که برمی‌گردد به آخرین سال‌های دهه ٦٠ که الویس در آن سال‌ها ٣٦ تا ٤٠ ساله بوده. ماجرای این پیشنهاد از سفر من به برزیل برای شرکت در مسابقات جام‌جهانی فوتبال کلید خورد. زمانی‌که به استادیوم می‌رفتم تا بازی‌ها را ببینم، مردم می‌آمدند و با من عکس می‌گرفتند و می‌گفتند «الویس نمی‌میرد» و بیشتر دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری روی چهره‌ام زوم می‌کردند.

به‌هرحال بعد از بازگشت به ایران، یک روز دوست من که در برزیل زندگی می‌کند، گفت تلویزیون‌های برزیل و آمریکا بار‌ها چهره‌ات را نشان داده و از شباهت چهره‌ات با الویس پریسلی صحبت کرده‌اند. برای خودم هم جالب بود. ظاهرا مسئولان پروژه الویس هم با دیدن این تصاویربا داوران جشنواره الویس تماس می‌گیرند و درباره من می‌پرسند و جالب است که آن‌ها هم من را می‌شناختند. یعنی یک‌بار، البته نه به‌عنوان شرکت‌کننده به این فستیوال رفته بودم که علاقه‌مندان الویس شبیه او لباس می‌پوشند و داور‌ها نظر می‌دهند که چه کسی بیشتر به او شبیه است.

بعد هم زمانی‌که کمپانی برادران وارنر جویای اطلاعاتی درباره من شده بود، گفته بودند که شبیه‌ترین چهره را به الویس دارم و درنهایت از طریق دوستان و همکارانم با من ارتباط گرفتند. برای من پیشنهاد خیلی خوبی بود. کار با «باز لورمن»، کارگردان معروفی که در جشنواره اسکار سال پیش فیلمی مانند «گتسبی بزرگ» را رو کرده بود، برایم خیلی جالب بود. این خبر در روزنامه‌ها و رسانه‌های غربی هم خیلی جنجال به پا کرد؛ انگار برای جهان مهم بود که چه کسی نقش الویس را بازی می‌کند. تیتر‌هایی که دراین‌باره می‌خواندم برایم خیلی جالب بود. برای مثال یکی از جالب‌ترین تیتر‌هایی که خواندم این بود: «الویس از ایران می‌آید» ...

داستان الویس

حسام نواب صفوی

باز لورمن در آن سال فیلم الویس را نساخت. اما امروز، پنج‌سال بعد از آن روز‌ها فیلم الویس پریسلی (که البته هنوز نامی ندارد) در دست ساخت است. ورایتی در این مورد نوشته که «باز لورمن که از پنج‌سال پیش در تدارک ساخت فیلمی براساس داستان زندگی سلطان راک‌اندرول الویس پریسلی است، این فیلم را در استرالیا جلوی دوربین برده. از میان بازیگران تاکنون حضور تام هنکس قطعی شده که نقش تام پارکر، کاشف و مدیر برنامه‎های الویس را بازی می‌کند».

۲

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها