سهمیه بندی بنزین |‌ قیمت بنزین

افزایش سهمیه بندی بنزین در این ماه | جزییات جدید از افزایش قیمت بنزین از سال آینده

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی گفت: افزایش قیمت بنزین در بودجه مطرح نشده و موضوع افزایش قیمت مطرح نیست.

 افزایش سهمیه بندی بنزین در این ماه | جزییات جدید از افزایش قیمت بنزین از سال آینده
کدخبر : 14717
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

در آبان ماه سال ۱۳۹۸، مجدداً سهمیه بندی بنزین اجرایی شد و بنزین دو نرخی شد.به تازگی طرح جدید یارانه جدید بنزین در کیش اجرایی شده است که سهمیه بندی بنزین جدیدی به همه افراد در کیش تعلق گرفته است.سهمیه‌بندی بنزین در ایران طرحی برای هدف‌مندی مصرف سوخت در کشور بود که از تیر ۱۳۸۶ تا خرداد ۱۳۹۴ اجرا شد.به همین منظور برای تمامی خودروها در ایران کارت هوشمند سوخت صادر گردید در سوم خرداد ۱۳۹۴، بنزین تک‌نرخی شد و به این ترتیب، سهمیه‌بندی بنزین متوقف شد. با این حال در ادامه به آخرین خبر از سهمیه بندی بنزین می پردازیم.

جلیل سالاری امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص احتمال افزایش قیمت بنزین در سال آینده و تخصیص بنزین نوروزی، اظهار کرد: هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین وجود ندارد و تا کنون برای تخصیص سهمیه بنزین نوروزی تصمیم گیری نشده است.

وی افزود: در ایام عید شاهد افزایش مصرف هستیم و در شرایط کنونی میانگین مصرف ١٠٣ تا ١٠٤ میلیون لیتر در روز است.

وی با اشاره به تحویل بنزین به خانواده‌هایی که بنزین خودرو ندارند، گفت: پیشنهادی در کمیسیون تلفیق مطرح شده که بنده اطلاع ندارم که تاکنون رای آورده است یا خیر؛ بعد از کمیسیون تلفیق وارد صحن علنی خواهد شد و نهایتا در قانون بودجه تعیین تکلیف می‌شود و تاکنون پیشنهادی در این راستا به ما داده نشده است.

سالاری اضافه کرد: ضمن این‌که این دسته از افراد می‌توانند از ظرفیت کارت‌هایی که در جایگاه‌ها قرار دارند کماکان استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان این‌که تمرکز روی تحویل کارت سوخت به همه افراد دارای خودرو قرار گرفته است اظهار کرد: اقدامات خوبی در این راستا انجام شده و در حوزه شخصی‌سازی که صورت گرفت تاکنون سه میلیون و 200 هزار کارت را تحویل داده‌ایم و الباقی نیز پاکت‌ گذاری می‌شود و تحویل افرادی که فاقد کارت سوخت هستند خواهد شد.

وی ادامه داد: در این ایام با توجه به این‌که سوخت‌رسانی به نیروگاه‌ها را برعهده داشتیم و با توجه به شرایط سرد سال می‌بایست سوخت حمل و نقل را پوشش می‌دادیم به طوری که روزانه حدود 85 میلیون لیتر نفت گاز باید در بخش حمل و نقل توزیع می‌شد همچنین 105 میلیون لیتر بنزین را جابه‌جا می‌کردیم لذا باید برای این مساله مدیریت صورت می‌گرفت تا در مجاری عرضه توقف اتفاق نیفتد.

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان این‌که همکاران ما در مجموعه مدیریت اقداماتی را انجام دادند که با استفاده از این اقدامات توانستیم تامین سوخت زمستانی را مدیریت کنیم، گفت: در حوزه بنزین 40 لیتری باید گفت که موضوع روی بنزین 40 لیتری نیست در برخی از مواقع محدودیت وجود ندارد و بحثی از محدودیت عرضه سوخت نیست اما در فصول سال که نتوانیم سوخت را جابه‌جا کنیم یکسری اقدامات را در برخی مناطق پیش‌بینی می‌کنیم که فعلا این موضوع در تهران و کلانشهرها مطرح نشده است.

سهمیه بندی بنزین

نماینده مجلس یازدهم گفت: در صورتی که دولت توانایی لازم را داشته باشد سهمیه بنزین به هر کد ملی بدون افزایش قیمت اجرا خواهد شد.

هادی بیگی نژاد نماینده مجلس یازدهم در گفت و گو با مهر، در رابطه با دریافت اشخاص فاقد خودرو از سهمیه بنزین گفت: چنین برنامه‌ای اجبار نیست و با توجه به اینکه همه افراد جامعه خودرو ندارند و از یارانه انرژی محروم مانده‌اند به همین دلیل اعطاس سهمیه بنزین به همه آحاد جامعه در صورتی که دولت توانایی پرداخت چنین یارانه‌ای را داشته باشد می‌تواند نظام سهمیه بندی را به عدالت نزدیک کند.

وی ادامه داد: یارانه بنزین برای افراد فاقد خودرو ۱۵ لیتر در نظر گرفته شده است و از بنزین مازادی که دولت ذخیره سازی می‌کند این سهمیه به افراد فاقد خودرو تعلق می‌گیرد.

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه آیا چنین اقدامی منجر به افزایش قیمت بنزین و یا کاهش سهمیه اشخاص دارای خودرو نمی‌شود، گفت: نه تنها قیمت بنزین افزایش پیدا نمی‌کند، بلکه در این برنامه به صورت دقیق عنوان شده است که تغییری در سهمیه بنزین اشخاص دارای خودرو ایجاد نشود.

وی در رابطه با فروش بنزین از سوی افراد فاقد خودرو گفت: نه تنها امکان فروش فراهم شده است بلکه افراد می‌توانند بنزین را به دولت نیز به فروش برسانند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه