بسته حمایتی | بسته حمایتی دولت

توزیع بسته های حمایتی شب عید برای این افراد | بسته های حمایتی ویژه ماه رمضان برای این دهک ها

بازارچه مهربانی با هدف عرضه محصولات تولیدی بانوان سرپرست خانوار و همچنین تولیدکنندگان خیر و نیکوکار به نفع محرومان و نیازمندان در مرکز بیت‌القرآن محله قلمستان به مدت ۳ روز بر پا شد.

توزیع بسته های حمایتی شب عید برای این افراد | بسته های حمایتی ویژه ماه رمضان برای این دهک ها
کدخبر : 14973
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

اجرای بسته حمایتی دولت در دو مرحله‌ی (مشمولان کمیته امداد و بهزیستی و مددجویان) و سیاست جبرانی کارکنان دولت اجرایی شد. برای کمک به وضعیت بهبود معیشت و دستمزد خانوارها در سه مرحله و متناسب با وضعیت خانوار بسته حمایتی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان در دولت تعیین شده که به گروه های هدف پرداخت خواهد شد. بسته حمایتی ویژه ابتدا به عزیزان تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و یا افرادی که در نوبت پیوستن به این سازمانها هستند تعلق خواهد گرفت.همچنین، بسته حمایتی دیگری نیز برای افرادی مانند کارگران ساختمانی، رانندگان، زنبورداران، صیادان و … که در این دو گروه نبودند پیش بینی شده است .در ادامه به آخرین خبر از بسته حمایتی می پردازیم.

مدیر مرکز آموزش قرآن و معارف اسلامی (بیت القرآن) درباره این بازارچه خیریه گفت: «این هفتمین بازارچه مهربانی است که با یاری خدا و همکاری افراد خیر و نیکوکار، تولیدکنندگان و بانوان سرپرست خانوار با هدف فروش و عرضه انواع محصولات تولیدی به نفع خانواده‌های محروم و نیازمند تحت پوشش برپا شد و بحمدالله مورد استقبال عموم شهروندان نیز قرار گرفت.»

«محمد رضا عابدی» با بیان اینکه بازارچه‌مهربانی به مدت زمان ٣ روز از دهم تا سیزدهم اسفندماه و از ساعت ١٠ صبح تا ٢٢ شب میزبان شهروندان و افراد خیر و نیکوکار بوده افزود: «خوشبختانه امسال، با توجه به اینکه بحران و وضعیت کرونایی را پشت سر گذاشته‌ایم، تعداد بازدیدکنندگان افزایش چشمگیری پیدا کرده بود و امیدواریم که به برکت این دستان مهربان و پرسخاوت، در ویژه‌برنامه بیت القرآن، پیش از فرارسیدن عید نوروز بتوانیم بسته‌های کمک معیشتی و ضروری خانواده‌های تحت پوشش را آماده و در زمان مناسب به‌دست آنان برسانیم.»

عابدی با بیان اینکه در این مجموعه به روی افراد خیر و نیکوکار باز است اضافه کرد: «مجموعه بیت القرآن ٢۵ سال سابقه فعالیت دارد و در طول این سال‌ها به کمک مرکز نیکوکاری طفلان مسلم (ع) که زیر مجموعه آن است خانواده‌های نیازمند واقعی شناسایی و در فهرست دریافت‌کنندگان بسته‌های کمک معیشتی و ارزاق ضروری قرار گرفته‌اند.»

بر پایه این گزارش در هفتمین بازارچه مهربانی که به همت اعضای خانواده قرآنی بیت القرآن، مرکزآموزش قرآن و معارف اسلامی، مرکز نیکوکاری طفلان مسلم (ع) و افراد خیر و نیکوکار در محله قلمستان تهران برگزار شد، ٢٧ میز و غرفه برای عرضه و فروش محصولات تولیدی متنوع در نظر گرفته شده بود که درآمد حاصل از آن برای تهیه و پخش بسته‌های کمک‌معیشتی و ضروری بین خانواده‌های تحت پوشش هزینه خواهد شد.

 مرکز آموزش قرآن و معارف اسلامی (بیت القرآن) در خیابان حضرت ولی‌عصر (عج)، بالاتر از مهدیه تهران، خیابان شهید مدرس، بن‌بست مازندران واقع شده و افراد خیر و نیکوکار جهت هر نوع همکاری می‌توانند به این محل مراجعه کنند و در این امور خیرخواهانه و پر ثواب مشارکت داشته باشند.

بسته حمایتی

 مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر یکهزار و ۶۶۱ خانواده دارای فرزند چند قلو در این استان به سر می برند که از خدمات دولتی و این مجموعه بهره مند هستند.

فرگل صحاف روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، معاونت امور اجتماعی بهزیستی را مامور حمایت و پشتیبانی از خانواده های دارای فرزند چند قلو دانست و افزود: اکنون تعداد سه هزار و ۵۲۲ کودک چند قلو در آذربایجان شرقی به سر می برند که این کودکان تا ۶ سالگی از حمایت های مادی و معنوی بهزیستی بهره مند می شوند.

وی کمک های بهزیستی آذربایجان شرقی به خانواده های دارای چند قلو را شامل ارایه خدمات مستمر و غیرمستمر دانست و اظهار کرد: طبق قوانین موجود کودکان چند قلو تا سن ۶ سالگی زیر پوشش خدمات بیمه ای قرار می گیرند.

صحاف فراوانی فرزندان ۲ قلو در آذربایجان شرقی را بیشتر از سایر چند قلوها اعلام و اضافه کرد: در سال های اخیر تعداد معدودی از خانواده ها دارای فرزندان چهار تا پنج قلو نیز بوده اند که اکنون از چرخه حمایتی بهزیستی خارج شده اند.

وی دفتر کودکان و نوجوانان معاونت اجتماعی بهزیستی آذربایجان شرقی را از دفاتر فعال برشمرد که در موضوع حمایت از ایتام و کودکان بی سرپرست و بد سرپرست در قالب ۲۴ مرکز تحصصی هیات امنایی فعالیت دارد و حدود ۳۳۰ فرزند به صورت شبانه روزی در این مراکز نگهداری می شوند.

صحاف ادامه داد: با توجه به سیاست های خانواده محور سازمان بهزیستی، بیش از یکهزار و ۶۰۷ فرزند بی سرپرست و بدسرپرست نیز در خانواده و در کنار بستگانی که دادگاه حضانت را به آنان سپرده است از خدمات مالی مستمر و موردی بهره مند می شوند.

وی سرانه ماهانه کودکان زیر حمایت بهزیستی آذربایجان شرقی را ۱۷ میلیون ریال اعلام کرد که سالانه اعتباری معادل ۳۰ میلیارد تومان را شامل می شود.

صحاف نگهداری کودکان در خانواده را هدف اصلی بهزیستی بیان کرد و یادآور شد: در راستای دستیابی به زندگی مستقل و هدایت فرزندان به این سمت همه ساله برنامه ریزی های اساسی جهت سربازی، تحصیلات تکمیلی، اشتغال پایدار، ازدواج و نظارت در تمام مراحل با پرداخت هزینه صورت می گیرد.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۲۵ فرزند زیر حمایت بهزیستی آذربایجان شرقی به زندگی مستقل هدایت شده اند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی مجموع افراد مستمری بگیر این نهاد را نیز ۸۹ هزار و ۱۷۸ نفر اعلام کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه