صفر تا صد تغییرات جدید در پرداخت کالابرگ | افزایش ۵۲۰ هزار تومانی با اجرای مجدد طرح کالابرگ الکترونیکی

کد خبر: 1291803

یارانه کالابرگ عنوان طرحی است که در قالب آن دولت حساب یارانه بگیران را برای خرید کالا شارژ می کند.استقبال مردم از طرح یارانه کالابرگ نشان می‌­دهد

صفر تا صد تغییرات جدید در پرداخت کالابرگ | افزایش ۵۲۰ هزار تومانی با اجرای مجدد طرح کالابرگ الکترونیکی

یارانه کالابرگ عنوان طرحی است که در قالب آن دولت حساب یارانه بگیران را برای خرید کالا شارژ می کند.استقبال مردم از طرح یارانه کالابرگ نشان می‌­دهد

یارانه کالابرگ عنوان طرحی است که در قالب آن دولت حساب یارانه بگیران را برای خرید کالا شارژ می کند.استقبال مردم از طرح یارانه کالابرگ نشان می‌­دهد.برای اطلاعات بیشتر اندیشه معاصر را دنبال کنید.

فرمول جدید دولت برای اجرای مجدد طرح کالابرگ الکترونیکی

یارانه کالابرگ عنوان طرحی است که در قالب آن دولت حساب یارانه بگیران را برای خرید کالا شارژ می کند.استقبال مردم از طرح یارانه کالابرگ نشان می‌­دهد که طرح فوق توانسته است بر معیشت مردم اثرگذار باشد. طرح یارانه کالابرگ به سه ماه از بهمن تا فروردین اجرا شد. مرحله اول یارانه کالابرگ در ۱۷ بهمن ماه به مناسبت فرارسیدن ۲۲ بهمن ماه شارژ شد.

مرحله دوم یارانه کالابرگ در ۱۷ اسفند ماه همزمان با حلول ماه مبارک رمضان شارژ شد و مرحله سوم یارانه کالابرگ نیز فروردین ۱۴۰۳ انجام شد و تا ۲۲ اردیبهشت ماه مهلت استفاده داشت.با توجه به اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی به‌مدت سه ماه و در برگیریِ ۶۰ میلیون نفر، این احتمال وجود دارد که دولت بخواهد مجدداً آن را عملیاتی کند.

دولت سال گذشته در دهه‌ی فجر اعلام کرده بود که برای حمایت از اقشار مختلف جامعه خصوصاً اقشار آسیب‌پذیر طرح فجرانه‌ی کالابرگ الکترونیکی را اجرا می‌کند. این طرح از نیمه‌ی بهمن ۱۴۰۲ تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ به‌مدت سه‌ماه عملیاتی شد.

طرحی که در آن یک فردِ یارانه‌بگیر در صورت استفاده از کالابرگ و خرید از سبد غذاییِ ۱۱ قلم کالای مورد تأیید وزارت کار، ۲۲۰ هزار تومان به مبلغ ۴۰۰ هزارتومان کالابرگش افزوده می‌شد و می‌توانست تا ۶۲۰ هزارتومان از این اقلامِ مشخص خریداری کند. به‌این معنا که خانواده‌ای که به‌ازای هر فرد، ۳۰۰ هزار تومان و یا ۴۰۰ هزار تومان دریافت می‌کرده، ۲۲۰ هزار تومان بیشتر دریافت می‌کرد که باید این اعتبارِ تشویقی صرفِ خرید ۱۱ قلم کالا می‌شد.

این طرح شامل کالا‌های اساسی گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات بود.

طبق اعلام مسئولان دولتی، استقبال مردم از این طرح حمایتی بیش از ۹۰ درصد بوده و در این مدت، ۲۰ میلیون خانوار و یا به عبارتی دیگر ۶۰ میلیون نفر را در کشور تحت پوشش قرار داده است.

بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت هفته‌ی اخیر در این‌خصوص، گفت: در این طرح منابع مالی مستقیماً در سفره مردم خرج می‌شود و به افزایش سلامت غذایی کمک می‌کند. برای استمرار آن باید دید منابع اعتباری در بودجه امکان تامین اعتبار دارد یا نه؛ اگر این امکان تأمین بشود دولت از ادامه این طرح استقبال می‌کند؛ دولت این طرح را از جمله طرح‌های موفق قلمداد می‌کند و هر زمان که بتواند آن را اجرا کند، این کار را انجام خواهد داد.

هم‌چنین خاندوزی سخنگوی اقتصادیِ دولت در این‌باره اعلام کرده بود با توجه به استقبال ۶۰ میلیون نفری از این طرح و آثار مثبت آن در جامعه، اهتمام دولت این است که منابع لازم را برای ادامه این طرح فراهم و موانع آن را رفع کند؛ دولت و مجلس می‌کوشند این منابع تأمین شود.

فرمول جدید یارانه

بنا به اعلام دولت، استقبال از یارانه تشویقی عاملی شد که دولت تصمیم بگیرد که این طرح را ادامه دهد و اجرای آن را به سه ماه محدود نکند. به این ترتیب در کنار یارانه ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومانی هر فرد می‌تواند یارانه ۲۲۰ هزار تومانی را نیز استفاده کند که جمع آن حدود ۵۲۰ یا ۶۲۰ هزار تومان می‌شود./ترفند بازار

 کد دستوری استعلام یارانه با کد ملی|‌ دهک بندی یارانه چگونه است / چه کسانی از فهرست یارانه ۱۴۰۳ حذف می‌شوند؟

بدون اطلاع قبلی دهک بندی یارانه تغییر کرد و یارانه دی ماه ۶۰ هزار خانوار حذف شد. بر این اساس، تعدادی که پیش از این و تا آذر ماه سال جاری در صف یارانه‌بگیران قرار داشتند، بر اساس فهرست جدید اعلامی وزارت کار، از دریافت یارانه نقدی حذف شدند.

استعلام یارانه یکی از مهم ترین بخش هایی است ک امروزه افراد به دنبال یادگیری آن هستند و همچنین به دنبال اطلاعات بیشتر در ارتباط با کمک معیشتی خود هستند. استعلام یارانه به افراد کمک کرده است تااز شرایط موجودی خود با خبر شوند و در این خبر ما کد دستوری استعلام یارانه را در اختیار شما قرار میدهیم. برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید

روش های استعلام دهک بندی خانوار

افراد برای کسب اطلاع از دهک خانوار خود می توانند از دو روش ذیل استفاده نمایند

استعلام از طریق سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: متقاضیان می توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت دهک بندی خود به سامانه حمایت به نشانی https://hemayat.mcls.gov.ir / مراجعه کنند. با ورود به سامانه دهک بندی خانوار امکان بررسی و پیگیری واریز یارانه معیشتی برای افراد وجود دارد.

استعلام دهک خانوار از طریق شماره گویا: برای استفاده از این روش متقاضیان باید ابتدا با شماره ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرند. سپس کد ملی سرپرست خانوار و شماره تلفن شان را وارد کنند. به این ترتیب می توانند از دهک خود مطلع شوند.

سامانه استعلام یارانه با کد ملی

در طرح جدید پرداخت یارانه های نقدی، تمام مردم کشور به ۱۰ قسمت تبدیل شده و هر قسمت به عنوان یک دهک شناخته می شوند. اطلاعات درآمدی این افراد از طریق بانک های اطلاعاتی دولت دریافت و مورد بررسی قرار گرفته است؛ سپس به ترتیب درآمد از کم تر به بیش تر در دهک های ۱ تا ۱۰ قرار داده شده اند. استعلام یارانه با کد ملی تا حدودی امکان اطلاع شما از دهک درآمدی تان را فراهم می کند. به هر حال، در طرح جدید به افرادی که در دهک های ۱ تا ۳ قرار گرفته اند، ۴۰۰ هزار تومان و به افرادی که در دهک های ۴ تا ۹ قرار گرفته اند، ۳۰۰ هزار تومان یارانه تعلق می گیرد. کسانی هم که در دهک آخر یعنی ۱۰ ام باشند، مشمول دریافت یارانه نخواهند شد. در این قسمت، سامانه استعلام یارانه با کد ملی سرپرست را معرفی کرده و روش ورود به آن را توضیح می دهیم. در ادامه هم به روش استفاده از این سامانه می پردازیم.

برای وارد شدن به سایت در نظر گرفته شده جهت استعلام وضعیت یارانه بگیران، کافی است یک سری مراحل را به صورت گام به گام پشت سر بگذارید که در این جا به آن ها پرداخته ایم. این مراحل لازم برای ورود به سامانه مذکور، عبارتند از:

۱ابتدا باید آدرس اینترنتی آن یعنی hemayat.mcls.gov.ir را در مرورگر خود قرار داده و جست و جو کنید. برای ورود به این سایت و استفاده از آن جهت استعلام یارانه، می توانید از گوشی موبایل یا سیستم های کامپیوتری استفاده کنید.

۲پس از این که نشانی سایت استعلام یارانه معیشتی با کد ملی را سرچ کردید، اولین گزینه بالا آمده در لیست نتایج با همین نشانی و عنوان «معیشتی – وزارت تعاون» را انتخاب کرده و بر روی آن کلیک نمایید.

۳سپس به صفحه اصلی این سامانه وارد شده و تصوی زیر برای تان نمایش داده می شود. اکنون امکان استعلام وضعیت یارانه خانوارتان را داشته و می توانید از دهک درآمدی تان مطلع شوید.

سایت اعتراض به یارانه با کدملی

سایت اعتراض به یارانه معیشتی که از سوی ستاد هدفمندی یارانه‌ها معرفی شده است همان سایت وزارت کار و رفاه اجتماعی است. افراد معترض به قطع یارانه معیشتی که از ابتدای ۱۴۰۱ یارانه دریافت نکردند یا در سالهای قبل یارانه‌شان به هردلیلی قطع و حذف شده است، حالا می‌توانند به سایت my.gov.ir مراجعه کرده و اقدام به ثبت‌نام کنند. همچنین استعلام یارانه معیشتی با کدملی نیز در همین سایت انجام میشود.

اما افرادی که بعد از مشخص شدن دهک درآمدی خود متوجه شدند جزو دهک دهم درآمدی هستند و نسبت به این دهک‌بندی اعتراض دارند، لازم است به سایت hemaya.tmcls.gov.ir مراجعه کرده و اعتراض خود را در این راستا اعلام کنند. لازم به ذکر است که برای استعلام یارانه معیشتی با کدملی هم نیاز به مراجعه به همین سایت میباشد.

بعد از ورود به سایت hemaya.tmcls.gov.ir با وارد کردن شماره تلفن و کدملی سرپرست خانوار در سامانه و زدن گزینه «درخواست بررسی» ، درخواست شما برای بررسی دهک درآمدی ارسال خواهد شد.

زمزمه حذف یارانه بگیران

یارانه نقدی بهمن ماه برخلاف همیشه برای گروهی از مشمولان واریز نشد و از آن زمان تا حالا به دلیل واریز نشدن یارانه بهمن ماه برای دهک ۴ تا ۹، زمزمه‌هایی درباره حذف و اصلاح دوباره فهرست سازمان هدفمندی یارانه به‌گوش می‌رسد.

سرمنشا این شایعات، اخباری درباره تغییر شیوه شناسایی مشمولان بود که به دهک‌بندی، صدک‌بندی، تغییر فرمول وسع‌سنجی و مواردی مثل بررسی رفتار مالی و اقتصادی خانواده‌ها در یک دوره مشخص و نهایتا تغییر رتبه بعضی خانوار مربوط می‌شود.

پرداخت یارانه بر اساس میزان درآمد خانوار انجام می‌شود. نتایج آزمون وسع‌سنجی مداوم به‌روزرسانی خواهد شد، ولی پس از تحولات تازه، حداقل تا شش‌ماه آینده قرار نیست شاهد تغییرات جدید باشیم.

ثبت‌نام یارانه برای خانوار جدید نیز در همین زمان بررسی خواهد شد. برای ثبت درخواست واریز یارانه می‌توانید با از سامانه hemayat.mcls.gov.ir استفاده کنید./زی زیسان

چه کسانی از فهرست یارانه ۱۴۰۳ حذف می‌شوند؟

زمان‌بندی پرداخت یارانه نقدی در بهمن ۱۴۰۲ دستخوش تغییر شد. سرپرستان خانوار، قبل این تصمیم فارغ از رتبه و جایگاه خود در دهک‌بندی درآمدی، دقیقا در تاریخ ۲۱ ماه یارانه نقدی را می‌گرفتند و به میل و اختیار خود مجاز بودند را در قالب کالابرگ خرج کنند یا به روش محبوب از عابربانک‌ها پول نقد بگیرند. دولت اواخر پارسال روال همیشگی را به‌هم زد و برای ایجاد انگیزه مضاعف، اعلام کرد یارانه نقدی دهک یک تا سه زودتر واریز خواهد شد تا آن‌ها فرصت بیشتری برای بررسی و تصمیم‌گیری داشته باشند.

یارانه نقدی از سه ماه قبل با همین سبک و سیاق پرداخت شده است، ولی گروهی، به‌محض اینکه متوجه شدند روز ۲۱ ماه رسیده و خبری از یارانه نقدی نیست، دلهره گرفتند. خواندن این نوشته را برای دفع انواع و اقسام نگرانی مرتبط با موضوع یارانه نقدی فروردین، تاخیر در پرداخت یارانه نقدی فروردین و دلایل واریز نشدن یارانه نقدی فروردین توصیه می‌کنیم./برنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها