مهدی عرب صادق در گفت‌وگو با «فردا»:

در وضعیت کنونی دعوای سیاسی اساسا موضوعیت ندارد

کد خبر: 1286311

فعال سیاسی گفت: یکی از وجوه تقویت هر کشوری بهبود شاخص های اقتصادی آن است. امروز با جنگ اقتصادی مواجه هستیم که نمونه بارز آن مسئله تحریم است بنابراین فرماندهان اقتصادی هر چند شاید مورد نقد هم باشند، در وضعیت کنونی باید به دست فرمان آنها اعتماد کنیم تا از این مقطع زمانی عبور کنیم.

در وضعیت کنونی دعوای سیاسی اساسا موضوعیت ندارد

گروه سیاست سایت فردا: معادلات سیاست خارجی بعد از پاسخ تهران به رژیم صهیونیستی وارد دنیای جدیدی شد و امروز بیش از پیش نیازمند تمرکز بر اهداف کشور هستیم و این حاصل نخواهد شد جز آنکه دعواهای سیاسی کنار گذاشته شود و همه مجموعه ها با وجود سلایق مختلف برای پیشبرد امور و عبور دادن کشور از این گردنه سخت همدلی نشان دهند.

مهدی عرب صادق در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی فردا درباره اهمیت حفظ همدلی ملی و درنظر گرفتن منافع ملی توسط جریانات سیاسی گفت: در وضعیت کنونی دعوای سیاسی اساسا موضوعیت ندارد. فصل مشترک بین همه جریانات سیاسی موضوع امنیت و مصالح ملی کشور است بنابراین برای پیشرفت و تقویت کشور در عرصه بین المللی همه جریانات سیاسی روی مشترکات وحدت می کنند.

وی اسرائیل را یک پادگان نامشروع و بزرگ نظامی خواند و افزود: همه کسانی که در این پادگان هستند، نظامی تلقی می شوند. اسرائیل به خاک ایران تعرض کرد بنابراین وقتی موضوع تأمین امنیت ملت ایران مطرح باشد کسی درباره آن اختلاف نظر ندارد. ما باید توانیم از تمامیت ارضی خودمان به طور شایسته دفاع کنیم و اگر تهدید و تعرضی وجود دارد به طور شایسته و قدرتمند به آن پاسخ دهیم.

فعال سیاسی اظهار کرد: امروز نیروهای نظامی و اطلاعاتی کشور روی موضوع نحوه تقابل با تجاوزات رژیم صهیونیستی متمرکز هستند و این موضوع متغیرهای مختلفی دارد که اظهارنظر درباره جزئیات این موضوع خارج از صلاحیت و دانش جریانات و فعالان سیاسی است. البته انتظار می رود مجموعه های سیاسی با یک همگرایی واحد، نیروهای نظامی و اطلاعاتی را مورد حمایت قرار دهند و تصمیم گیری و نوع اقدام در این حوزه را به آنها واگذار کنند.

عرب صادق با اشاره به لزوم تسری وحدت و همدلی ملی برای حل مشکلات داخلی و خارجی کشور افزود: یکی از وجوه تقویت هر کشوری بهبود شاخص های اقتصادی آن است. امروز با جنگ اقتصادی مواجه هستیم که نمونه بارز آن مسئله تحریم است بنابراین فرماندهان اقتصادی هر چند شاید مورد نقد هم باشند، در وضعیت کنونی باید به دست فرمان آنها اعتماد کنیم تا از این مقطع زمانی عبور کنیم.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها