حسن بیگی در گفت‌وگو با «فردا»:

اصلی‌ترین چالش سیاسی کشور در 1403

کد خبر: 1283389

نماینده ادوار مجلس گفت: با توجه به اوضاع حساس منطقه باید بین دولت و مجلس آینده هماهنگی کاملی برقرار باشد.

اصلی‌ترین چالش سیاسی کشور در 1403

گروه سیاست سایت فردا: مشکلات و چالش‌های کشور محدود به حوزه خاصی نیست، از اقتصاد و سیاست گرفته تا عرصه فرهنگی و اجتماعی همه رقم موضوعات متنوعی به چشم می خورند که لازم و ضروری است تا مجلس و دولت هماهنگ با هم برای حل آنها ورود کنند.

ابوالفضل حسن بیگی در گفتگو با خبرنگار سیاسی فردا درباره اصلی ترین چالش پیش روی کشور در 1403 گفت: شرایط امروز منطقه حساس و بغرنج شده است. اسرائیل برای نجات از باتلاق جنگ تلاش می کند یک سلسله ناامنی هایی را در سطح منطقه و جهان ایجاد کند. ایران در چنین وضعیتی باید بتواند با سیاست به سمت برنامه ها و اهدافش گام بردارد.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس دوازدهم افزود: با توجه به اوضاع حساس منطقه باید بین دولت و مجلس آینده هماهنگی کاملی برقرار باشد. اگرچه تکلیف اکثریت کرسی های مجلس آینده مشخص شد اما قریب به 49 کرسی در دور دوم تعیین تکلیف می شوند. برخی نشانه ها این نگرانی را ایجاد کرده که دولت سیزدهم و مجلس دوازدهم هماهنگ عمل نکنند.

این نماینده ادوار مجلس اظهار کرد: اگر ناهماهنگی بین مجلس و دولت عمق پیدا کند، قطعا دشمن از این فرصت بهره می گیرد و با همه ابزار، توان و امکانش سعی می کند بر مردم ایران فشار بیاورد بنابراین یکی از چالش های بزرگ مشخص نبودن وضعیت هماهنگی مجلس و دولت است.  

وی ادامه داد: افراد تندرو در اجرای برنامه ای کلان کشور ناهماهنگی ایجاد می کنند حالا اگر همین افراد بخواهند مدیریت مجلس آینده را در اختیار بگیرند، عامل اختلاف بین مجلس و دولت می شوند که در این صورت وضعیت کشور بسیار بغرنج و سخت می شود. نمونه این وضعیت را در زمان مجلس ششم شاهد بودیم که هر چند با دولت اصلاحات از نظر سیاسی همسویی داشت اما وقتی ناهماهنگ شدند و تندروها تحصن های سیاسی را در مجلس رقم زدند و به دولت فشار آوردند، مشروعیت دولت در داخل و عرصه جهانی کاسته و فشارهای آمریکا به ایران از طریق اعمال تحریم های جدید تشدید شد.

این فعال سیاسی اصولگرا اظهار کرد: امروز تندروهایی که به مجلس راه یافتند قصد دارند با طرح شعارهای رادیکالی و تخریبی، کرسی های هیأت رئیسه و ریاست مجلس را در اختیار بگیرند. مردم امروز تحت فشارهای سخت اقتصادی قرار دارند و از جدال و دعواهای سیاسی سخته اند بنابراین ناهماهنگی بین دولت و مجلس آینده می تواند به چالش بزرگی برای کشور تبدیل شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها